TOMRA (Oslo:TOM)

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
abdel
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 244
Contacteer:

Re: TOMRA (Oslo:TOM)

Bericht door abdel »

Ondertussen terug de 250 aangetikt, de cijfers werden duidelijk positief onthaald, blij dat ik niet gewacht heb met bijkopen. Ze hebben zelf ook wel wat geholpen door eigen aandelen (voor werknemers) in te kopen.
Nu hopen dat we een tijdje in deze regionen blijven hangen. Ze geven zelf aan dat de echte grote groei pas binnen een goei jaar te verwachten valt als de eerste nieuwe Europese deposit systems van start gaan. Volgend jaar rond deze tijd door de 300 NOK?
Phil liked last!

Phil
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 67
Contacteer:

Bericht door Phil »

Van 't weekend een artikel in de tijd met als titel " plastics krijgen eeuwig leven". Nieuwe procede's of chemische recyclage zetten oude plastic om in nieuw plastic of brandstof.
Eeuwig hergebruiken van plastic kan technisch reeds. Volgens chemiefederatie is dit slechts 1%. Het overgrote deel komt terecht in de verbrandingsoven.
Voorwaarde is dat je wel een constante aanvoer hebt van plastic afval dat zo goed mogelijk uitgesorteerd is. .....
Kolfje naar de hand van Tomra en Envipco ?!
abdel liked last!
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

abdel schreef:
05 nov 2019 12:39
Ondertussen terug de 250 aangetikt, de cijfers werden duidelijk positief onthaald, blij dat ik niet gewacht heb met bijkopen. Ze hebben zelf ook wel wat geholpen door eigen aandelen (voor werknemers) in te kopen.
Nu hopen dat we een tijdje in deze regionen blijven hangen. Ze geven zelf aan dat de echte grote groei pas binnen een goei jaar te verwachten valt als de eerste nieuwe Europese deposit systems van start gaan. Volgend jaar rond deze tijd door de 300 NOK?
Ondertussen dik drie maanden later en de koers heeft al 335 aangetikt. Beter dan verwachte q4 cijfers (vooral bottom line) en weer een dividendverhoging van 10%. Blijft optisch (en eigenlijk ook fundamenteel) een pokkeduur aandeel, maar dat vond ik ook toen ze nog maar 90 stonden...
https://mb.cision.com/Public/4659/30395 ... 649474.pdf
Phil liked last!

Phil
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Phil »

Idem Abdel. 50% winst op amper 3 maanden is zeer mooi. Recycling business is hot. Maar van P/E tegen de 60 krijg ik wel wat schrik
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

Phil
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Phil »

Ondertussen > 350, 7% hoger dan het niveau voor de crisis (20/02). :clap: :wtf:

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Word er helemaal mottig van.
Heb die mooi op tijd aan 300 verkocht, terug binnengehaald aan 250 en dan... aan 270 terug buitengedaan :-(
't Onnozelste van al: ik heb die Noorse kronen wel bijgehouden, dus daar ook deftig verlies op gepakt.
Ik blijf dus nog even hopen op een nieuwe daling.
En al ik ze terug heb, zweer in (voor de zoveelste keer) dat ik ze nooit meer verkoop :-)
Phil liked last!

Phil
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Phil »

Nog nooit iemand armer geworden van winst nemen hè ;)
Daarentegen de klim was snel en steil. Niet goed voor het gemoed.
Maar ga aan deze prijzen dezelfde strategie toepassen: buiten gooien om ze lager binnen pakken.

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Weer mooie q1 cijfers vandaag. Beperkte impact corona voorlopig, maar wel grote cijfermatige impact van de daling van de NOK. Tussen de regels door valt wel te lezen/horen dat q2 heel wat meer corona impact gaat ondervinden.
Ze zijn zelf geen rechtstreekse "essential business", maar ondersteunen die wel (food, recycling, mining,...) dus de zaken, lopen grotendeels wel gewoon door. Desondanks worden bestellingen uitgesteld en zijn de volumes lager.
De invoer van statiegeld op kleine plastic flesjes in Nederland is uiteraard ook zeer positief voor Tomra :-).
https://www.destentor.nl/apeldoorn/nu-k ... oogle.com/
Bon, ik zou denken dat de onzekerheid de koers nu wat tempert, maar aan de opening van vanmorgen te zien zit ik er naast...

Phil
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Phil »

https://seekingalpha.com/article/434832 ... s-too-high

Niks nieuws onder de zon. Sterk business model, gezond financieel bedrijf en niet goedkoop

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Werd weer een beetje groen toen ik gisteren zag dat ze door de 380 gingen.
Vandaag echter terug naar 330 omdat de grootste aandeelhouder 7.8 miljoen aandelen heeft verkocht aan 330 NOK.
Kan wel begrijpen dat die (gedeeltelijk) eieren voor hun geld kiezen. Een zeer mooie prijs, en er komt een slecht 2de kwartaal aan.
In de USA stapelen de verliezen zich precies toch op:
https://www.uppermichiganssource.com/co ... 48911.html
Ik hoop nog steeds om terug in te kunnen instappen onder de 300...
kayva liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie