Naspers

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
Plaats reactie

MacKen
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Naspers

Bericht door MacKen » 06 dec 2017 09:09

Dag iedereen!

Heeft er iemand advies over Naspers?
ISIN: US6315122092
Aandelen staan omschreven als veelbelovend.
Zij hebben enkele leuke zaken in hun portefeuille zoals Tencent (WeChat).
Hoe denken jullie hierover? Mee instappen of zijn de prijzen reeds langs de hoge kant en is het al te laat om op de trein te springen?

Groeten!

powered by Surfing Waves

Jojo
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 158
Contacteer:

Re: Naspers

Bericht door Jojo » 13 dec 2017 19:36

Staat op mijn watchlist :P
2019 : het jaar van .........

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 107
Contacteer:

Bericht door josymar » 14 dec 2017 13:26

Ik heb Naspers maanden geleden gekocht. Ik kende dat aandeel niet. Het stond toen in iemands lijstje van favoriete aandelen/aanraders (ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb.) Naspers is een Zuid-Afrikaans conglomeraat, dat een 33% belang in Tencent heeft. Dat was toen al veel hoger dan de beurskoers. De rest kreeg je er dan gratis bij. Gezien de schitterende vooruitzichten van Tencent vond ik dat natuurlijk een uitgelezen kans om het aandeel te kopen.
Het belang van Naspers in Tencent bedraagt nu 158 miljard USD, terwijl Naspers zelf gewaardeerd wordt tegen ongeveer 112 miljard USD. De discount is hoog, te hoog, vindt de ceo, en is de laatste 20 maanden nog toegenomen. De ceo "overweegt structurele opties als de kloof met Tencent aanhoudt."
Jojo liked last!

MacKen
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door MacKen » 15 dec 2017 15:03

josymar schreef:Ik heb Naspers maanden geleden gekocht. Ik kende dat aandeel niet. Het stond toen in iemands lijstje van favoriete aandelen/aanraders (ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb.) Naspers is een Zuid-Afrikaans conglomeraat, dat een 33% belang in Tencent heeft. Dat was toen al veel hoger dan de beurskoers. De rest kreeg je er dan gratis bij. Gezien de schitterende vooruitzichten van Tencent vond ik dat natuurlijk een uitgelezen kans om het aandeel te kopen.
Het belang van Naspers in Tencent bedraagt nu 158 miljard USD, terwijl Naspers zelf gewaardeerd wordt tegen ongeveer 112 miljard USD. De discount is hoog, te hoog, vindt de ceo, en is de laatste 20 maanden nog toegenomen. De ceo "overweegt structurele opties als de kloof met Tencent aanhoudt."
Behoort de verkoop van het aandeel in Tencent tot een mogelijkheid van dr structurele opties?

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door josymar » 01 jun 2018 10:19

Naspers heeft inmiddels 2% (dacht ik) van zijn aandelen Tencent verkocht en heeft beloofd er de komende jaren geen meer te verkopen.
De ceo heeft beloofd inspanningen te zullen leveren om meer aandeelhouderswaarde te creëren en om de reële waarde van het aandeel naar boven te laten komen. Tot nog toe zonder resultaat, integendeel. De koers van Naspers is de laatste maanden significant gedaald (hoewel je toch zou verwachten dat de economie in Zuid-Afrika het beter zal doen na het gedwongen vertrek van Zuma). In feite loopt de koers van Naspers in ZAR het laatste jaar perfect parallel met die van Tencent (in Hong Kong dollar). De koers van Naspers is gedaald doordat die van Tencent is gedaald. M.a.w. het lijkt er dus op dat Tencent de koers van Naspers bepaalt, en de rest van de activiteiten van het conglomeraat krijg je er nog altijd gratis bij.

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 419
Contacteer:

Bericht door tosca » 24 jun 2018 17:21

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door josymar » 30 jul 2019 23:32

Betreft nakende spin-off van Naspers (dat zijn internetactiviteiten, hoofdzakelijk Tencent, gaat onderbrengen in een nieuw bedrijf, Prosus, dat op 11 september in Amsterdam op de beurs zal worden gebracht (zie artikel beheerder over Prosus en forum Prosu)s.
Belgische beleggers zullen 30% roerende voorheffing moeten betalen op de aandelen Prosus die ze krijgen.
Ik zal mijn aandelen dus verkopen voor Prosus wordt afgesplitst.

Antwoord dat Febelfin van de fiscale administratie heeft gekregen:
"Febelfin heeft aan de fiscale administratie gevraagd welk fiscaal regime volgens haar van toepassing is op de dividenden die worden toegekend bij de ‘spin-off’ Naspers en bij de “spin-off” General Electric.
Als bijlage vindt u het antwoord dat de administratie ons overmaakte (alleen in het Frans).
Bedankt om hiervan kennis te nemen.
Link naar het antwoord van de administratie:
https://net.febelfin.be/OU/F0000689/Mem ... 202019%200 14%20Naspers%20General%20Electric%20spin%20off.pdf?Web=1
In haar beslissing lijkt de administratie te bevestigen dat de “spin-off” verrichtingen Naspers en General Electric geen aanleiding zouden geven tot de toepassing van de vrijstelling van roerende voorheffing."

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie