Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Socfinasia

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 107
Contacteer:

Re: Socfinasia

Bericht door bien »

Socfinasia het pareltje reeds 20 jaar aanbevolen door veel analisten !!!! ocharme wat zijn we dom geweest !

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 569
Contacteer:

Bericht door sjos »

bien schreef:Socfinasia het pareltje reeds 20 jaar aanbevolen door veel analisten !!!! ocharme wat zijn we dom geweest !
Uiteraard weet ik niet aan welke koers en wanneer je aangekocht hebt. Maar stel je ontvangen dividenden eens tegenover die aankoopkoers. Welk percentage krijg je ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 113
Contacteer:

Bericht door josymar »

Bezit zelf Socfinasia sinds lange tijd (20, 30 jaar?). Zelfs als ik rekening houd met de dividenden, zit ik nog altijd met een zwaar verlies. Is absoluut geen succesverhaal. Eén van de redenen (wellicht niet de belangrijkste) is naar mijn gevoel de toekenning van ontieglijk hoge bedragen aan de bestuurders.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 569
Contacteer:

Bericht door sjos »

josymar schreef:Bezit zelf Socfinasia sinds lange tijd (20, 30 jaar?). Zelfs als ik rekening houd met de dividenden, zit ik nog altijd met een zwaar verlies. Is absoluut geen succesverhaal. Eén van de redenen (wellicht niet de belangrijkste) is naar mijn gevoel de toekenning van ontieglijk hoge bedragen aan de bestuurders.
Die "ontieglijk hoge bedragen aan de bestuurders" is inderdaad een oud zeer. Maar wat is nu de som van je ontvangen dividenden? Welk percentage wordt dit van je aanvankelijke aankoopkost? Want 20, 30 jaar houden, betekent dat je dit fonds beschouwt als een soort perpetual obligatie.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door josymar »

Ik heb de informatie over de aankoop en de dividenden niet bijgehouden. Ik kan ook niet meer achterhalen tegen welke koers en wanneer ik de aandelen heb aangekocht. (Heb aandelen in dec 2013 naar Binckbank getransfereerd en beschik niet meer over de vroegere informatie). De huidige koers ligt 62% lager dan de koers op het ogenblik dat ze naar Binckbank werden getransfereerd (€ 32,88). Ik heb ze gehouden in de hoop op beterschap. Misschien zou ik ze inderdaad kunnen beschouwen als een eeuwig lopende obligatie. Een interessante invalshoek, die in tegenstelling tot de feitelijke koers wel gunstige invloed heeft op mijn gemoedsstemming.
Decanus liked last!

QA1
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1913
Contacteer:

Bericht door QA1 »

josymar schreef:Ik heb de informatie over de aankoop en de dividenden niet bijgehouden. Ik kan ook niet meer achterhalen tegen welke koers en wanneer ik de aandelen heb aangekocht. (Heb aandelen in dec 2013 naar Binckbank getransfereerd en beschik niet meer over de vroegere informatie). De huidige koers ligt 62% lager dan de koers op het ogenblik dat ze naar Binckbank werden getransfereerd (€ 32,88). Ik heb ze gehouden in de hoop op beterschap. Misschien zou ik ze inderdaad kunnen beschouwen als een eeuwig lopende obligatie. Een interessante invalshoek, die in tegenstelling tot de feitelijke koers wel gunstige invloed heeft op mijn gemoedsstemming.
:roll:

Wat je wel kan achterhalen is dat de koers 20 jaar geleden ong. 10-10,5 eur was. Op 17/8/1999 was de koers 10,15 eur(aangepast voor de splitsingen daarna).

Je schreef daarvoor:

'Bezit zelf Socfinasia sinds lange tijd (20, 30 jaar?). Zelfs als ik rekening houd met de dividenden, zit ik nog altijd met een zwaar verlies'

En nu schrijf je dat je eigenlijk die dividends niet meer kent. Maar toch heb je er blijkbaar rekening mee gehouden om te besluiten dat je met een zwaar verlies zit. En dat terwijl de koers zelf hoger staat dan 20 jaar terug. Er was ook de toekenning Socfinaf. Moderne wiskunde? :-)

Socfinasia mocht men trouwens niet zomaar hebben over de laatste pakweg 20 jaar indien niet gecombineerd met andere zaken uit die sector. Zou niet weten wie dat wanneer over die 20 jaar heeft aanbevolen: leg dat toch naast me neer als er niet voldoende deftig en objectief ook over de anderen in die sector wordt gecommentarieerd.

Vermits er geen vaststaande terugbetaling is noch vaststaande coupon, is het beeld van een obligatie toch wel enigszins merkwaardig.

mvg

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door josymar »

Daar kan ik inderdaad niets tegen inbrengen. Mijn verlies is dus misschien niet zo groot als ik denk?
Ik heb het aandeel indertijd gekocht op advies van Swingtrends, als ik me goed herinner.

QA1
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door QA1 »

josymar schreef:Daar kan ik inderdaad niets tegen inbrengen. Mijn verlies is dus misschien niet zo groot als ik denk?
Ik heb het aandeel indertijd gekocht op advies van Swingtrends, als ik me goed herinner.
Beste josymar,

U heeft geen verlies op die van twintig jaar geleden, maar wel winst.

mvg

QA1
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door QA1 »

QA1 schreef:
josymar schreef:Daar kan ik inderdaad niets tegen inbrengen. Mijn verlies is dus misschien niet zo groot als ik denk?
Beste josymar,

U heeft geen verlies op die van twintig jaar geleden, maar wel winst.

mvg
Beste josymar,

vb dividend Socfinasia: dividend over 2012 was 3,5 eur (in twee stukken): koersdaling sindsdien ging samen met de daling van het dividend.

mvg

sperweroog
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 166
Contacteer:

Bericht door sperweroog »

QA1 schreef:
josymar schreef:Ik heb de informatie over de aankoop en de dividenden niet bijgehouden. Ik kan ook niet meer achterhalen tegen welke koers en wanneer ik de aandelen heb aangekocht. (Heb aandelen in dec 2013 naar Binckbank getransfereerd en beschik niet meer over de vroegere informatie). De huidige koers ligt 62% lager dan de koers op het ogenblik dat ze naar Binckbank werden getransfereerd (€ 32,88). Ik heb ze gehouden in de hoop op beterschap. Misschien zou ik ze inderdaad kunnen beschouwen als een eeuwig lopende obligatie. Een interessante invalshoek, die in tegenstelling tot de feitelijke koers wel gunstige invloed heeft op mijn gemoedsstemming.
:roll:

Wat je wel kan achterhalen is dat de koers 20 jaar geleden ong. 10-10,5 eur was. Op 17/8/1999 was de koers 10,15 eur(aangepast voor de splitsingen daarna).

Je schreef daarvoor:

'Bezit zelf Socfinasia sinds lange tijd (20, 30 jaar?). Zelfs als ik rekening houd met de dividenden, zit ik nog altijd met een zwaar verlies'

En nu schrijf je dat je eigenlijk die dividends niet meer kent. Maar toch heb je er blijkbaar rekening mee gehouden om te besluiten dat je met een zwaar verlies zit. En dat terwijl de koers zelf hoger staat dan 20 jaar terug. Er was ook de toekenning Socfinaf. Moderne wiskunde? :-)

Socfinasia mocht men trouwens niet zomaar hebben over de laatste pakweg 20 jaar indien niet gecombineerd met andere zaken uit die sector. Zou niet weten wie dat wanneer over die 20 jaar heeft aanbevolen: leg dat toch naast me neer als er niet voldoende deftig en objectief ook over de anderen in die sector wordt gecommentarieerd.

Vermits er geen vaststaande terugbetaling is noch vaststaande coupon, is het beeld van een obligatie toch wel enigszins merkwaardig.

mvg
Ik heb de eerste keer van Socfinasia gehoord toen het opgevolgd werd door een zekere KFC :-) in het beleggerskrantje 'Kapitaal'. Ik dacht dat ze toen 2800 BEF stonden. Maar welk jaar dat was?

groeten,

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie