Socfinasia

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 375

Re: Socfinasia

Berichtdoor Decanus » 15 Mar 2019 13:18

wimilio schreef:OK, maar eerlijk, daar al eens geweest en proberen zaken doen ?

Beste ,
geweest wel , zaken gedaan niet .
Als we de onrechtvaardige verdeling van de middelen , geen kansen , geen werk , de uitzichtloosheid en het gebrek aan een echte toekomst normaal beginnen vinden is er iets grondig mis met ons .
Europa zou daar waar het mogelijk is krachtiger moeten optreden tegen alweer een vervalste verkiezing , moordpogingen , staatsgrepen etc..
Het is tevens in ons eigen belang , want als het beter wordt trekken minder mensen weg om te ontsnappen aan de armoede en hun uitzichtloos bestaan .

powered by Surfing Waves

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3867

Berichtdoor jens_dev » 15 Mar 2019 14:12

ILAD schreef:per 30/6/2018 bedraagt de netto schuld €297,2 miljoen

Dat is niet abnormaal omdat je met een seizoensgebonden werkkapitaal zit. Je zou 30/6/2018 al moeten vergelijken met 30/6/2017. Maar toch liefst gewoon eind 2017 met eind 2018. En ik wil de volledige, geconsolideerde resultaten.

Wat die beschuldigingen van NGO's betreft: goh, ik heb daar mijn twijfels bij. Ik vertrouw dat soort organisaties ook niet. Om dit voorbeeld te nemen over Sierra Leone:
https://www.socfin.com/sites/default/fi ... lettre.pdf
Beschuldigingen in de media, maar Socfin ontkent hier iets mee te maken te hebben en wordt ook vrijgepleit door de lokale autoriteiten (p2). Moeilijk om vanuit België de waarheid te achterhalen.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

QA1
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1720

Berichtdoor QA1 » 15 Mar 2019 18:59

jens_dev schreef:Ik heb nu al 5 jaar een pakketje Socfinaf. Door mijn portefeuille almaar op te bouwen en door de stijging van de onderliggende aandelen stelt Socfinaf nauwelijks nog iets voor. Dat is geen ideale situatie, maar verkopen aan huidige koersen zie ik ook niet zitten.

Ik koos voor Socfinaf omdat ik geen dividend wou, maar een bedrijf dat alle middelen herinvesteerde en zo de productie sterk deed groeien, wat ook gebeurd is. Toen ik ze kocht, produceerden ze zelf 152 ton palmolie. In 2017, bij gebrek aan een jaarverslag 2018, was dat al 211 ton. De nettoschuld bedroeg €173m eind 2014 en €160m eind 2017, dus ze hebben die sterke groei zelf gefinancierd; niet met extra schulden.

Natuurlijk is het bedrijf afhankelijk van de palmolieprijs. Die zit de laatste jaren vooral tegen, maar dat zal niet altijd zo zijn. Ik lees dat palmolie onmisbaar is. Het verzet tegen palmolie lijkt mij vooral een Westers gegeven.

Ik post nog wel zodra de jaarverslagen op de website staan.

Hier klopt wsch. van alles niet.
152ton?
En die autres dettes die denk ik fatsoenlijk gestegen zijn tov 2013 tellen niet mee zekers?

Daarenboven is dit consolidated: er zijn in die dochters die nogal wat minorities hebben (Okomu, Socapalm,Sogb)minder financiele schulden dan in de andere. Kijk bvb naar het deel van de results dat naar de minorities gaat.

Iets als Socfinaf dient overigens gecombineerd met een riskverminderend element: als uitgangspunt cash.
Dat van dat dividend klopt ook niet.
Lange Termijn? Ze staan nu ong. op de koers van pakweg 1998, de prijs toen ong. van de belangrijke kapitaalsverhoging.

mvg

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3867

Berichtdoor jens_dev » 21 Mar 2019 19:53

Dat nieuws van ING blijkt ook al niet waar te zijn:
https://www.socfin.com/sites/default/fi ... _ING_0.pdf
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 69

Berichtdoor bien » 22 Mar 2019 08:54

ja deed mee aan de kapitaalverhoging aan 4500 bef koers staat nu lager . kocht dit aandeel nog op advies van het blad analyse van vandamme . ge ziet nu hoeveel die mannen er van weten en al die andere analisten we horen ze niet meer ge

HoubyTelli
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27

Berichtdoor HoubyTelli » 27 Mar 2019 11:09

Iemand een goeie site of dergelijke voor een niet-professionele belegger om het volledige orderboek te raadplegen? Via binck zie ik enkel de eerste regel...

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 100

Berichtdoor josymar » 27 Mar 2019 11:37

kopke1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 96

Berichtdoor kopke1 » 27 Mar 2019 12:09

socfinasia en socfinaf zijn behoorlijk afgestraft na negatieve berichtgeving in de media. dacht in te stappen , maar via Bolero kan ik ze niet aankopen.

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 203

Berichtdoor maartenverhoeve » 27 Mar 2019 12:23

Kan wel via Bolero maar je moet dat telefonisch doorgeven,
Heb het ook zo gedaan , maar is natuurlijk omslachtelijker!
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

Benito
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

Berichtdoor Benito » 27 Mar 2019 15:15

kopke1 schreef:socfinasia en socfinaf zijn behoorlijk afgestraft na negatieve berichtgeving in de media. dacht in te stappen , maar via Bolero kan ik ze niet aankopen.

Leuk die discussie hier over deze fondsen, ik heb het pas recent ontdekt. Ik beleg al sinds 1990 in fondsen van de Socfin-groep en van de Groupe Rivaud van Bolloré. Toen was de structuur nog volkomen ondoorzichtig en de aandelen waren spotgoedkoop. Door de structuur te verbeteren, de Indonesische tak te concentreren in Socfinasia en de Afrikaanse tak uit te bouwen is er veel goed werk verzet.Ik vind de beide aandelen ook erg goedkoop en heb de laatste dagen bijgekocht, ook vandaag nog op 8,45. Socfinaf is immers een nog groter koopje dan Socfinasia, maar die laatste is ook niet duur. De werkelijke waarde ligt stukken hoger en eens gaan we wel weer een keer richting daar naar toe. Die zgn. opzegging door ING heeft de koersen naar beneden gedrukt, maar de ontkenning wordt blijkbaar niet geplaatst door de plaatsers van dit nepnieuws.
plantation liked last!

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen