Socfinasia

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 375

Re: Socfinasia

Berichtdoor Decanus » 14 Mar 2019 22:20

plantation schreef:
Decanus schreef:Een berg schulden en lage grondstofprijzen is geen goede combinatie .
Voor de liefhebbers van veel schulden is er ook nog altijd REA .

Er bestaat de mogelijkheid voor de combinatie spotgoedkoop en een berg cash .
AEP.

Akkoord voor socfinaf maar toch niet voor socfinasia zeker.En wat betreft aep...al jaaaaren is dit van toepassing maar veel doet de koers toch ook niet de laatste jaren.Heb ze lange tijd aangehouden maar uiteindelijk toch verkocht en bijkomend geïnvesteerd in value square waar ze ook deel van uitmaken.
Elk zijn goesting uiteraard

Uiteraard elk zijn goesting, zijn vrijheid en ideeën .
Meer niet , minder evenmin :-)
plantation liked last!

powered by Surfing Waves

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Decanus » 15 Mar 2019 08:32

Decanus schreef:
plantation schreef:
Decanus schreef:Een berg schulden en lage grondstofprijzen is geen goede combinatie .

AEP.

Akkoord voor socfinaf maar toch niet voor socfinasia zeker.En wat betreft aep...al jaaaaren is dit van toepassing maar veel doet de koers toch ook niet de laatste jaren.Heb ze lange tijd aangehouden maar uiteindelijk toch verkocht en bijkomend geïnvesteerd in value square waar ze ook deel van uitmaken.

Ngo hekelt landroof palmoliebedrijf Socfin
De ngo FIAN Belgium maakt melding van mensenrechtenschendingen door palmolieproducent Socfin in Sierra Leone.
In een rapport spreekt de niet-gouvernementele organisatie FIAN Belgium over mensenrechtenschendingen in Sierra Leone door het Luxemburgse palmoliebedrijf Socfin.
In het rapport 'Landroof voor palmolie in Sierra Leone' maakt de ngo FIAN Belgium melding van mensenrechtenschendingen door Socfin in het Afrikaanse land. Dat palmoliebedrijf heeft twee referentie-aandeelhouders: de Belg Hubert Fabri (54,24%) en het Franse Bolloré (38,75%). Het is in Luxemburg gevestigd en met meer dan 192.000 hectare een van de spelers in de tropische landbouw. De dochters Socfinasia en Socfinaf zijn beurgenoteerd.
Volgens FIAN verwierf Socfin in Sierra Leone sinds 2011 meer dan 18.000 hectare grond voor een industriële palmolieplantage in het zuidelijke district Pujehun. 'Sindsdien woedt er een landconflict tussen Socfin, de lokale autoriteiten en de gemeenschappen', zegt de ngo. Het rapport laat volgens FIAN zien hoe 'Socfin, met de hulp van nationale en lokale elites, het land van de gemeenschappen heeft overgenomen, met ernstige gevolgen voor hun fundamentele rechten'.
De ondertekenaars van het rapport - naast FIAN ook SOS Faim, Entraide et Fraternité en AEFJN (Africa Europe Faith and Justice Network) - roepen de Belgische autoriteiten op maatregelen te nemen om de mensenrechtenverdedigers in Sierra Leone te beschermen. Het rapport is gebaseerd op drie onderzoeksmissies van de ngo in 2012, 2016 en 2018, in samenwerking met plaatselijke en nationale organisaties
josymar liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3867

Berichtdoor jens_dev » 15 Mar 2019 09:55

Ik heb nu al 5 jaar een pakketje Socfinaf. Door mijn portefeuille almaar op te bouwen en door de stijging van de onderliggende aandelen stelt Socfinaf nauwelijks nog iets voor. Dat is geen ideale situatie, maar verkopen aan huidige koersen zie ik ook niet zitten.

Ik koos voor Socfinaf omdat ik geen dividend wou, maar een bedrijf dat alle middelen herinvesteerde en zo de productie sterk deed groeien, wat ook gebeurd is. Toen ik ze kocht, produceerden ze zelf 152 ton palmolie. In 2017, bij gebrek aan een jaarverslag 2018, was dat al 211 ton. De nettoschuld bedroeg €173m eind 2014 en €160m eind 2017, dus ze hebben die sterke groei zelf gefinancierd; niet met extra schulden.

Natuurlijk is het bedrijf afhankelijk van de palmolieprijs. Die zit de laatste jaren vooral tegen, maar dat zal niet altijd zo zijn. Ik lees dat palmolie onmisbaar is. Het verzet tegen palmolie lijkt mij vooral een Westers gegeven.

Ik post nog wel zodra de jaarverslagen op de website staan.
josymar liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 587

Berichtdoor ILAD » 15 Mar 2019 11:32

jens_dev schreef:Ik heb nu al 5 jaar een pakketje Socfinaf. Door mijn portefeuille almaar op te bouwen en door de stijging van de onderliggende aandelen stelt Socfinaf nauwelijks nog iets voor. Dat is geen ideale situatie, maar verkopen aan huidige koersen zie ik ook niet zitten.

Ik koos voor Socfinaf omdat ik geen dividend wou, maar een bedrijf dat alle middelen herinvesteerde en zo de productie sterk deed groeien, wat ook gebeurd is. Toen ik ze kocht, produceerden ze zelf 152 ton palmolie. In 2017, bij gebrek aan een jaarverslag 2018, was dat al 211 ton. De nettoschuld bedroeg €173m eind 2014 en €160m eind 2017, dus ze hebben die sterke groei zelf gefinancierd; niet met extra schulden.

Natuurlijk is het bedrijf afhankelijk van de palmolieprijs. Die zit de laatste jaren vooral tegen, maar dat zal niet altijd zo zijn. Ik lees dat palmolie onmisbaar is. Het verzet tegen palmolie lijkt mij vooral een Westers gegeven.

de niet-geconsolideerde resultaten 2018 staan op de site

https://www.socfin.com/fr/publications

mvg

marx
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor marx » 15 Mar 2019 11:35

De "sociale" resultaten van de Socfinasia, Socfinaf en Socfin zijn on-line beschikbaar.
Vooral de beurskoers van Socfinasia (12 euro) wordt belachelijk laag : Socfinasia is schuldenvrij en beschikt over een cashpositie van 4,5 euro per aandeel. Socfindo behaalde een winst van 35 milj euro in 2018, niettegenstaande de lage palmolieprijzen. Rekening houdend met de andere activa in portefeuille, krijgen we Socfindo bijna gratis bij een beurskoers van 12 euro...

ILAD
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 587

Berichtdoor ILAD » 15 Mar 2019 11:45

jens_dev schreef:Ik heb nu al 5 jaar een pakketje Socfinaf. Door mijn portefeuille almaar op te bouwen en door de stijging van de onderliggende aandelen stelt Socfinaf nauwelijks nog iets voor. Dat is geen ideale situatie, maar verkopen aan huidige koersen zie ik ook niet zitten.

per 30/6/2018 bedraagt de netto schuld €297,2 miljoen

Les passifs courants et non-courants sont en hausse et s’élèvent à 469,5 millions d’euros contre
415,3 millions d’euros six mois plus tôt. L’endettement financier est en hausse à 186,6 millions
d’euros contre 184,2 millions d’euros au 31 décembre 2017. La dette nette incluant les éléments
financiers, l’endettement dans le cash pooling ainsi que les avances d’actionnaires atteint
297,2 millions d’euros.

mvg

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Decanus » 15 Mar 2019 11:47

Decanus schreef:
Decanus schreef:
plantation schreef:

AEP.

Ngo hekelt landroof palmoliebedrijf Socfin
De ngo FIAN Belgium maakt melding van mensenrechtenschendingen door palmolieproducent Socfin in Sierra Leone.
In een rapport spreekt de niet-gouvernementele organisatie FIAN Belgium over mensenrechtenschendingen in Sierra Leone door het Luxemburgse palmoliebedrijf Socfin.
In het rapport 'Landroof voor palmolie in Sierra Leone' maakt de ngo FIAN Belgium melding van mensenrechtenschendingen door Socfin in het Afrikaanse land. Dat palmoliebedrijf heeft twee referentie-aandeelhouders: de Belg Hubert Fabri (54,24%) en het Franse Bolloré (38,75%). Het is in Luxemburg gevestigd en met meer dan 192.000 hectare een van de spelers in de tropische landbouw. De dochters Socfinasia en Socfinaf zijn beurgenoteerd.
Volgens FIAN verwierf Socfin in Sierra Leone sinds 2011 meer dan 18.000 hectare grond voor een industriële palmolieplantage in het zuidelijke district Pujehun. 'Sindsdien woedt er een landconflict tussen Socfin, de lokale autoriteiten en de gemeenschappen', zegt de ngo. Het rapport laat volgens FIAN zien hoe 'Socfin, met de hulp van nationale en lokale elites, het land van de gemeenschappen heeft overgenomen, met ernstige gevolgen voor hun fundamentele rechten'.
De ondertekenaars van het rapport - naast FIAN ook SOS Faim, Entraide et Fraternité en AEFJN (Africa Europe Faith and Justice Network) - roepen de Belgische autoriteiten op maatregelen te nemen om de mensenrechtenverdedigers in Sierra Leone te beschermen. Het rapport is gebaseerd op drie onderzoeksmissies van de ngo in 2012, 2016 en 2018, in samenwerking met plaatselijke en nationale organisaties

Als bovenstaande klopt is dit de schande voorbij .
Men kan niet alles minimaliseren en aanvaarden voor zijn eventueel profijt .

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 121

Berichtdoor wimilio » 15 Mar 2019 12:18

Als bovenstaande klopt is dit de schande voorbij .
Men kan niet alles minimaliseren en aanvaarden voor zijn eventueel profijt .[/quote]

Tjah, die NGO's denken dat men in Afrika op Europese wijze zaken kan doen.

Al eens in zwart Afrika geweest Decanus, laat staan zaken gedaan ...? :silent:

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Decanus » 15 Mar 2019 12:51

wimilio schreef:Als bovenstaande klopt is dit de schande voorbij .
Men kan niet alles minimaliseren en aanvaarden voor zijn eventueel profijt .

Tjah, die NGO's denken dat men in Afrika op Europese wijze zaken kan doen.

Al eens in zwart Afrika geweest Decanus, laat staan zaken gedaan ...? :silent:[/quote]

Beste ,
een tragische vorm van minimaliseren ingegeven door onbegrijpelijke aanbidding voor de mensen waarbij profijt op de eerste plaats komt .
Het verschijnsel is jammer genoeg van alle tijden .

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 121

Berichtdoor wimilio » 15 Mar 2019 12:53

OK, maar eerlijk, daar al eens geweest en proberen zaken doen ?

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen