Geen advertenties op Beursig.com?  lees hier verder

Potash

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 772
Contacteer:

Potash

Bericht door ex-stoploss » 04 dec 2016 12:37

Bij de achtergebleven grondstoffenaandelen (meststoffen) biedt dit aandeel misschien wel potentieel.

Bekijk de 5-jarige grafiek

daan_denbosch
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Potash

Bericht door daan_denbosch » 04 dec 2016 14:22

Helemaal mee eens.
Hoeveel zou je er instoppen?

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 772
Contacteer:

Bericht door ex-stoploss » 04 dec 2016 16:42

10% ? Ik hou er niet van om een portefeuille te spreiden over tientallen verschillende aandelen, 10 stuks is meer dan genoeg in mijn opinie.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 483
Contacteer:

Bericht door sjos » 05 dec 2016 07:19

Ga naar het item "K+S" op dit forum en je vindt daar blazijde na bladzijde informatie over Potasium (Kalium) en zelfs een real life thriller ivm Uralkali.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 12 sep 2017 11:41

"Agrium, Potash get OK for merger from Canada

Sep. 11, 2017 5:55 PM ET|About: Agrium Inc. (AGU)|By: Jason Aycock, SA News Editor
Agrium (AGU +2.8%) and Potash (POT +3%) have gotten an unconditional OK from the Canadian Competition Bureau for their merger via a no-action letter today.
The two had previously gotten unconditional approvals in Russia and Brazil, while it awaits results in the U.S., China and India.
The CCB says the deal isn't likely to lead to a lessening or prevention of competition in potash, phosphate fertilizers and nitric acid.
The two expect to close the deal and become "Nutrien" by the end of Q4."

bron: https://seekingalpha.com/news/3294753-a ... email_link

Aandeelhouders van POT zouden 4 aandelen Nutrien krijgen.
POT heeft ook 33% van de aandelen van het lithium mining comp. SQM
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 14 sep 2017 12:06

Potash Corp. considering sale of SQM stake to secure Agrium deal

Sep. 13, 2017 3:36 PM ET|About: Agrium Inc. (AGU)|By: Carl Surran, SA News Editor
Potash Corp. (POT) may sell its stake in Sociedad Quimica y Minera de Chile (SQM +3.7%) to secure approval for its merger with Agrium (AGU), Mining.com reports.
POT, which holds a 32% percent stake in SQM and holds three seats on the lithium miner's board, said earlier this week that Canadian regulators had approved the merger but warned the AGU tie-up could close several months later than previously expected due in part to authorities in China and India who want the divestment of certain minority interests; according to local newspaper Diario Financiero, one of the three minority holdings POT may divest is SQM.
The merger also is awaiting approval in the U.S.

filmo
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 152
Contacteer:

Bericht door filmo » 14 sep 2017 20:27

Vandaag bij De Belegger:

Advies
Koopwaardig
Risico
Hoger dan gemiddeld risico
Het optimisme in de sector is wat toegenomen nadat o.a. OCI gewag maakte van een einde van de zwarte periode van ultralage verkoopprijzen. Met de verkoop van de participaties kunnen de schulden verlaagd worden wat positief is en toont het value-element van Potash. Potash is nog steeds koopwaardig.

Afgelopen week gaf de Canadese overheid zonder voorwaarden de zegen voor de fusie tussen Potash en Agrium die moet leiden tot de oprichting van een nieuw bedrijf Nutrien, maar door de vertraging van de goedkeuring bij de andere overheden is de fusie uitgesteld tot het einde van het vierde kwartaal. Het gonst van geruchten dat Potash zijn financiële belangen zou moeten verkopen om goedkeuring te krijgen van de regelgevers voor de fusie met het Amerikaanse Agrium. De financiële belangen hadden op 30 juni een waarde van 4,8 mrd. USD of circa 6 USD p.a. voor Potash. Het belang van 32% in de Chileense lithiumproducent SQM is vandaag alleen al 4,2 mrd. USD waard door de snelle koersstijging na de verhoogde beleggersinteresse voor lithium (batterijen). Verwante meststoffenproducenten zoals Israel Chemicals, APC en Sinofert Holdings behoren tot de andere 'financiële' activa van Potash.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 15 sep 2017 10:50

Ik zit al jaren in de mest.
Bekijk eens het verhaal van de Russische tegenhanger van Canpotex, ergens in afleveringen te vinden op beursig.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 26 sep 2017 10:01

Potash-Corp-of-Saskatchewan (23,89 CAD + 0,42%) al een goede 10 percent gestegen op een maand. Maar vandaag kijk ik vooral naar Bombardier die een belangrijke dag gaan kennen ivm hun levering van vliegtuigen aan Delta airlines.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 24 dec 2017 10:28

Potash Corporation - Rally Will Continue Above $20
Dec. 22, 2017

Summary

Potash Corp. breaks through the $20 level, yet main positive catalysts have not yet materialized.

The upcoming sale of SQM stake as well as merger with Agrium should support the stock.

The story of Uralkali shows why Potash Corp. shares deserve the premium of the "best in breed".
bron:https://seekingalpha.com/article/413339 ... ontinue-20

Staat nu boven de 20 USD. De Belegger die potash corporation in haar model portefeuille had, heeft een verkoopsorder geplaatst aan dagwaarde. Angst om de 30% roerende voorheffing te moeten betalen bij de fusie met Agrium. Ik overweeg ook om nu te verkopen.

Anderzijds: "The merger is conditioned on the sale of SQM within 18 months of the merger so the sale will happen. What is uncertain is the price that the sale will fetch but the virtues of the merger are not dependent on that price. POT paid a pittance for its interest in SQM that is now worth billions which does speak well for its business acumen in having made that acquisition. Given your despondent outlook on the prospects for Nutrien going forward, it does not sound as if it would be your cup of tea."

Dit is een comment bij de seekingalpha bijdrage.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie