first quantum minerals

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 203

Re: first quantum minerals

Berichtdoor maartenverhoeve » 02 Mar 2016 18:55

Ondertussen gaat de deze met rasse schreden naar 6 cad en meer! Ik heb er spijt van dat ik een goei maand geleden onder de 3 geen tweede lading ingeslagen heb. Als de koperprijs nu nog eens losbreekt, dan zie ik koersen van 1 cad en meer wel weer op de tabellen verschijnen voor First Quantum!
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

powered by Surfing Waves

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 02 Mar 2016 18:55

Ondertussen gaat de deze met rasse schreden naar 6 cad en meer! Ik heb er spijt van dat ik een goei maand geleden onder de 3 geen tweede lading ingeslagen heb. Als de koperprijs nu nog eens losbreekt, dan zie ik koersen van 1 cad en meer wel weer op de tabellen verschijnen voor First Quantum!
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 03 Mar 2016 19:05

First quantum on the run!

Twee uur geleden kocht er ene 4 miljoen aandelen aan de koers, met gevolg een piek tot 7.37 cad, nu wat teruggevallen maar ik vermoed dat we vandaag wel weer gaan afsluiten boven de 7 cad!

Maarten

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 04 Mar 2016 10:17

Na de klim van 29 % van woensdag is het aandeel gisteren onder alweer erg hoog volume toch neutraal afgesloten met wel intraday een koers van 7.37 cad.
Nu dus 6.64 cad en een mooie stijging van de koperprijs. Deze laatste doet vermoeden dat we vandaag vlot de kaap van 7 cad gaan passeren,
Laat ze maar mooi herstellen die grondstoffen,

Maarten
HoubyTelli liked last!

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 29 Apr 2016 07:13

Gisteren na de bel de resultaten Q1 bekend gemaakt. Hogere productie van zowel koper, goud als nikkel.
Verlies van 0,03 USD in Q1 2015 omgezet naar een winst nu in 2016 van 0,09 USD.

Straks conference call luisteren.
En uiteraard ook naar de reactie op de beurs, ik ben eens benieuwd.

Ik hoop dat hij vandaag de 10 cad mag bereiken. Hopelijk zit er geen addertje ergens onder het gras. Ik vermoed het nu wel niet omdat de CEO gisteren ook meldde dat ze een sterk Q1 2016 achter de rug hebben.

Laat nu de koperprijs maar verder aantrekken en dan zijn we vertokken naar een niveau 12-15 cad!

Maarten

Ps. Volgt nog iemand de deze ?
HoubyTelli liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 428

Berichtdoor sjos » 29 Apr 2016 11:29

Ja, ik heb ze ook in portefeuille, maar volg alle grondstofaandelen wel vanop een afstand (daar is nog te veel in te halen maw).
Je bijdragen over first quantum worden dus gretig gelezen door mij Maarten.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

zegermans
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 150

Berichtdoor zegermans » 29 Apr 2016 11:38

heb ze ook in portefeuille, zou er wat willen in traden, maar de speculoostaks houdt me tegen
HoubyTelli liked last!

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 29 Apr 2016 16:24

Resultaten worden beloond.
Stijging van 15-25 % al geweest, benieuwd waar hij deze avond zal stranden.
Ik houd de mijne alvast in portefeuille.

Maarten

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 29 Apr 2016 16:24

Resultaten worden beloond.
Stijging van 15-25 % al geweest, benieuwd waar hij deze avond zal stranden.
Ik houd de mijne alvast in portefeuille.

Maarten

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 428

Berichtdoor sjos » 30 Apr 2016 11:02

Uiteindelijk gisteren afgesloten op +17.04% ($8.51).
Ten opzichte van de laagste koers deze maand, dus wel een verdubbeling. maar ik sta nog steeds diep in het rood.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen