first quantum minerals

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.

philipvanr
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31
Contacteer:

Re: first quantum minerals

Bericht door philipvanr » 21 jun 2019 12:20

ancaoli schreef:
philipvanr schreef:Geen geinteresseerden hier ?
Woaw, bijna 2 jaar na laatste bericht terug een post :clap:
Ik heb al een paar trades achter de rug en ben rond de 10$ terug ingestapt. Stijgen ze boven 15 gaan ze terug buiten.
Hey, precies hetzelfde gedaan ! :-)
Maar ik ga maar de helft verkopen aan 15
Iemand tips voor beursadvies ? Graag een berichtje.

powered by Surfing Waves

johan1213
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 109
Contacteer:

Bericht door johan1213 » 06 aug 2019 17:00

Vandaag positie ingenomen aan $ 9,95. Als ik "Bart Goemaere" mag geloven zit er een mooi herstel aan te komen van de koperprijs en is dit ook een overnamekandidataat. Een paar maanden geleden tikten ze al eens de $16 aan.

"The only way is up now ... "
Keep calm and carry on.

johan1213
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 109
Contacteer:

Bericht door johan1213 » 06 aug 2019 18:58

Interessant om eens naar te kijken .. gaat over first quantum minerals in Zambia.

https://www.youtube.com/watch?v=z4RJSi96oAE
philipvanr liked last!
Keep calm and carry on.

philipvanr
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31
Contacteer:

Bericht door philipvanr » 28 aug 2019 10:46

johan1213 schreef:Vandaag positie ingenomen aan $ 9,95. Als ik "Bart Goemaere" mag geloven zit er een mooi herstel aan te komen van de koperprijs en is dit ook een overnamekandidataat. Een paar maanden geleden tikten ze al eens de $16 aan.

"The only way is up now ... "
Koper blijft nog zakken :-/ En dus FQM ook :-(
Iemand tips voor beursadvies ? Graag een berichtje.

against the wind
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 59
Contacteer:

Bericht door against the wind » 28 aug 2019 11:52

johan1213 schreef:Interessant om eens naar te kijken .. gaat over first quantum minerals in Zambia.

https://www.youtube.com/watch?v=z4RJSi96oAE
Lijkt wel belgisch congo nieiuwe stijl.
Zo maakt men schandalige winsten waarschijlinjk,
Uiteraard is het wachten op hogere koperprijzen.

Ps : het eerste wat men daar gedaan heeft is een golf course aanleggen,
Kwestie van prioriteiten

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 535
Contacteer:

Bericht door ancaoli » 28 aug 2019 20:40

Gisteren bijgetankt aan 7,88...
Vaste Portefeuille:Gala, FM, Recticel, Exmar, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Enwave, Agfa, Pure Gold Mining, Ontex, OCI, Onespan

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door ancaoli » 14 sep 2019 11:25

Sinds aankoop eind augustus aan 7,88 al mooie (papieren) winst. Nu 11$! Dit was voor mij een nobrainer, je moet gewoon geduld hebben en wachten op heropleving van koper of stop van de negatieve overdrijvingsfase. Dit trouwens al meermaals gezien bij FM; in feite een ideaal trading aandeel. In dit geval een eerste keer ingestapt rond de 12,3 en daarna 3 maal extra gekocht bij dalende koersen. Gemiddelde aankoopkoers nu rond 9,5. Ik wil niet het onderste uit de kan en verkoop daarom waarschijnlijk pas rond de 15. Een ideale aanvulling bij mijn biotech, immo en olie-gas aandelen. En een welgekomen winst na mijn biotech floppers bij Pharnext, Biocartis en Oxurion...
Vaste Portefeuille:Gala, FM, Recticel, Exmar, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Enwave, Agfa, Pure Gold Mining, Ontex, OCI, Onespan

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door ancaoli » 16 sep 2019 19:30

ancaoli schreef:Sinds aankoop eind augustus aan 7,88 al mooie (papieren) winst. Nu 11$! Dit was voor mij een nobrainer, je moet gewoon geduld hebben en wachten op heropleving van koper of stop van de negatieve overdrijvingsfase. Dit trouwens al meermaals gezien bij FM; in feite een ideaal trading aandeel. In dit geval een eerste keer ingestapt rond de 12,3 en daarna 3 maal extra gekocht bij dalende koersen. Gemiddelde aankoopkoers nu rond 9,5. Ik wil niet het onderste uit de kan en verkoop daarom waarschijnlijk pas rond de 15. Een ideale aanvulling bij mijn biotech, immo en olie-gas aandelen. En een welgekomen winst na mijn biotech floppers bij Pharnext, Biocartis en Oxurion...
Soms zwijg je gewoon beter :?

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door ancaoli » 20 sep 2019 09:19

Gisteren op het einde van de sessie plots een koersopstoot naar + 11%. Ik ben eens naar nieuws gaan zoeken en wat lees ik:

Sept 19 (Reuters) - Canadian copper miner First Quantum Minerals Ltd FM.TO is drawing preliminary takeover interest from global miners after losing half its value over the past five years, Bloomberg reported on Thursday. The company, which is the owner of Africa's biggest copper mine, is working with defense advisers to examine options, the report said, citing people with knowledge of the matter, although no formal offers had been received yet. First Quantum did not immediately respond to Reuters request for comment. As of Thursday's close, the company had a market valuation of C$7.72 billion, according to Refinitiv data. Shares of the company closed up 10.3% at C$11.20 on the Toronto Stock Exchange. (Reporting by Debroop Roy in Bengaluru; Editing by Arun Koyyur) ((Debroop.Roy@thomsonreuters.com; within U.S. +1 646 223 8780, outside U.S. +91 80 6749 1690; Reuters Messaging: debroop.roy.thomsonreuters.com@reuters.net))

:clap:
HoubyTelli liked last!

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door ancaoli » 20 sep 2019 18:42

Na de + 10% van gisteren, vandaag momenteel +13%. Een mooi begin :up: Koers nu al boven 12,5. Laatste aankoop een paar weken geleden onder 8; t’mag al eens meezitten. En het compenseert mijn papieren verlies op EnWave vandaag :down:
In tegenstelling met wat ik eerder dacht te doen, ttz uitstap rond 15, ga ik ze nu bijhouden voor het overname verhaal.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie