Enwave corporation

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.

marcator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 472

Re: Enwave corporation

Bericht door marcator »

Allee, volgend jaar - misschien - de lancering van de yoghurt ballen, en ondertussen weer een nieuwe CEO voor Nutradried.
Voor de rest weinig nieuws gehoord.
Buy low, Sell high.

JBrightside
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door JBrightside »

Nadat de vorige er blijkbaar niks maar dan ook niks van gebakken (of gedroogd 8-) ) had en ze hem en zijn halve team moeten buitensmijten vanwege hun totale incompetentie, dat is alleszins hoe ik het lees, voor mij was net Nutradried de motor van Enwave. Het royalties model geloof ik persoonlijk niet echt in vooral gezien hun huidige klantenbestand en de enorme oversupply aan cannabis.

Josken
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 63

Bericht door Josken »

Update BT 30:
- Resultaten Q2 pover om gekende redenen (éénmalige herstructureringskost 700K, covid,...)
- Cashmatig blijft alles snor: nog 15.5mio CAD cash op de rekening => men kan investeren
- Dieptepunt ligt achter de rug. Nutradried is volledig opgekuist en nieuwe topman zal verloond worden obv rendabiliteit (Pitlinsky was obv omzet). Binnen enkele maanden verwacht men al terug cashflow positief te draaien.
- Lancering nieuwe smaken kaassnacks + nieuwe concepten (mozzarella en yoghurt snacks).
- Er wordt flink gas gegeven in de cannabis sector
- Deal US army heeft heel veel potentieel in zicht, meer nieuws komende maanden
- Vóór eind sept worden nog 2 grote Rev orders en 3 kleine verwacht.
-RevWorks tolling (onderaanneming): een belangrijk deel van de capaciteit is reeds gereserveerd dus dat ziet er gunstig uit
- Advies om van de zwakte gebruik te maken om bij te tanken.
Dromers liked last!

William Wallace
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 72

Bericht door William Wallace »

Ik (hoop) dat het management na de "foutieve" keuze van Pitlinsky obv omzet en de bijhorende opzegvergoeding (+500.000c$) die we allemaal samen ophoesten is dat ze hun bonus honger "even" milderen.
Mooi dat ze leren uit hun minder goede beslissingen (nieuwe topman zal verloond worden obv rendabiliteit) maar deze boïte dient eindelijk eens winst te maken!
De leiding mag dan dagelijks op de kleintjes letten, maar als er dan door zo een "foutje" in 1 klap zoveel to the drain gaat kan men bezig blijven. Had meer verwacht van deze heren.

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 378

Bericht door maartenverhoeve »

William Wallace schreef:
04 jun 2021 16:13
Ik (hoop) dat het management na de "foutieve" keuze van Pitlinsky obv omzet en de bijhorende opzegvergoeding (+500.000c$) die we allemaal samen ophoesten is dat ze hun bonus honger "even" milderen.
Mooi dat ze leren uit hun minder goede beslissingen (nieuwe topman zal verloond worden obv rendabiliteit) maar deze boïte dient eindelijk eens winst te maken!
De leiding mag dan dagelijks op de kleintjes letten, maar als er dan door zo een "foutje" in 1 klap zoveel to the drain gaat kan men bezig blijven. Had meer verwacht van deze heren.
Leuk dat je terug bent William. We hadden allemaal meer verwacht van Enwave en hopelijk wordt het geen nieuwe Dynamotive, ook zulk een tip van BT. Mijn geduld raakt stilaan ook op.
In port; Enwave, Ageas, Western Cop, Retail estate, RDS, kbca, roularta, Tessenderlo.,oci, Forfarmers, American airlines en veel arrowhead pharma....

dividendbaron
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Bericht door dividendbaron »

Als newbie hier,ben ik verbaasd dat er ervaren beleggers(anders zouden ze hier niet aanwezig zijn) aanbevelingen volgen van een beursblad als beurstips.De lijst is lang van flaters,met hemispherx als topper.

ancaoli
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1233

Bericht door ancaoli »

dividendbaron schreef:
05 jun 2021 13:20
Als newbie hier,ben ik verbaasd dat er ervaren beleggers(anders zouden ze hier niet aanwezig zijn) aanbevelingen volgen van een beursblad als beurstips.De lijst is lang van flaters,met hemispherx als topper.
Een paar flaters maar de laatste jaren ook mooie winners😉
Vaste Portefeuille:Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

kopke1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 163

Bericht door kopke1 »

dividendbaron schreef:
als newbie zou ik me eerst toch wat deftig informeren vooraleer dergelijke uitspraken te doen. als flauwe plezanten hier een aandeel te noemen om te stellen dat het een lange lijst van flaters betreft is kort door de bocht en populistisch. ten eersten belegt men steeds op eigen verantwoordelijkheid en ten tweede doet men dit op basis van informatie die men verzamelt. het beursblad dat je viseert doet gedegen onderzoek en gaat hierin verder dan menig analyst van de grootbanken. dat er daarbij ook gemist wordt is niet meer dan normaal en zeker voor het aandeel "hemispherx" waarnaar verwezen wordt dat in de biosector zit. ook dat zou een "newbie" op zijn minst moeten beseffen.
William Wallace liked last!

ancaoli
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1233

Bericht door ancaoli »

kopke1 schreef:
06 jun 2021 21:53
dividendbaron schreef:
als newbie zou ik me eerst toch wat deftig informeren vooraleer dergelijke uitspraken te doen. als flauwe plezanten hier een aandeel te noemen om te stellen dat het een lange lijst van flaters betreft is kort door de bocht en populistisch. ten eersten belegt men steeds op eigen verantwoordelijkheid en ten tweede doet men dit op basis van informatie die men verzamelt. het beursblad dat je viseert doet gedegen onderzoek en gaat hierin verder dan menig analyst van de grootbanken. dat er daarbij ook gemist wordt is niet meer dan normaal en zeker voor het aandeel "hemispherx" waarnaar verwezen wordt dat in de biosector zit. ook dat zou een "newbie" op zijn minst moeten beseffen.
Hemispherx was trouwens nog een erfenis van Goosens als ik me niet vergis ; veel geld mee verloren, ook gewonnen maar wel een bandietenbende😉
Vaste Portefeuille:Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

dividendbaron
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Bericht door dividendbaron »

Ik? Flauwe plezante?
Jij! Kort van geheugen! Sonus Pharma
Dynamotive
Nationale Bank van Belgie
Fortis (geloofden lippens en zijn vrienden)
City-hotels ect...

Al veel plezier beleefd aan Bam-groep en forfarmers of socfinasia?
Blijven ,mijn inziens,veel te lang in een aandeel hangen en bijkopen.Zoals onlangs nog bij socfinasia die maar laag blijft noteren,terwijl rubber en palmolie aan recordprijzen noteert. Verkopen die handel !

Plaats reactie