Sierra Wireless (Nasdaq: swir, TSE: sw)

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 949

Re: Sierra Wireless (Nasdaq: swir, TSE: sw)

Berichtdoor grepolis » 07 Jan 2018 21:53

kravat schreef:ziet er goed uit;
ze mogen terug omhoog

Ze zullen wel omhoog gaan als je tot 2020 kan wachten. Ondertussen mogen we ons nog wat tijdelijke opveringen (maar jammer genoeg terugval verwachten) maar de horizon voor dit bedrijf ziet er veelbelovend uit nu. Ik verwacht voor dit jaar nog 2 grote automotive deals die ze bekend zullen maken.

De award die ze hebben gehaald is mooi maar het mag daar niet bij blijven. Ik ben benieuwd wat er bij CES deze week bekend gemaakt zal worden. Ze hebben alvast een mooie locatie gehuurd op die beurs en dat wil wat goeds voorspellen.

Zelf heb ik 5% van mijn SWIR-aandelen verkocht vanuit fiscale redenen maar als de koers nog zakt ga ik wat bijkopen maar als de koers sterk stijgt dan geen getreur want dan verkoop ik nog 5% (in de hoop om ze aan enkele dollars lager terug te kunnen bijkopen). Deze werkwijze werkt bij dit aandeel. Ik ben 11 jaar geleden aan 13-16$ gestart (ong. 5.000),heb en jaar later alles van OPTION verkocht wegens zeer onrustwekkende berichten (en ben blij dat ik er toen ben uitgestapt want met de huidige 5 cent zou ik aan een fors verlies zitten) en ben met die verkoop fors in SWIR gestapt. De Wavecom-aandelen heb ik eveneens met de overname door SWIR omgezet in aandelen (al had ik liever een aandelenruil gehad - ik ben eruit gestapt als Gemalto en SWIR in confrontatie dreigden te komen - Ubizen2 kon ik wel missen)...maar door in en uit te stappen ben ik nu aan een gemiddelde van minder dan 2$ gekomen (en ik mag je gerust zeggen dat op het moment dat het aandeel enkele jaren geleden in die buurt kwam met zijn koers ik minder gerust was) en ik zou graag mijn aantal aandelen willen opdrijven naar 1/1000ste van het bedrijf (na de omzetting van Numerex-overname). Samen met Ageas zijn dit mijn twee aandelen waarin ik nu nog investeer (heb nog een aantal miskopen staan die ik behoud als confrontatie van mijn falen...voetjes op de grond houden want ik ben geen betere belegger dan wie ook - ik kan hier gerust een aantal flops op een rijtje zetten maar ze hebben me wel het inzicht gebracht van wie ik aan het rijk maken was...lees 'financiële wereld" en welke fundamentele fouten ik maakte). Ik ga ervan uit dat je maximum 3 aandelen heel goed kan opvolgen maar ik beperk me tot 2 . Wanneer SWIR of AGEAS boven de 100 genoteerd staan dan moet ik van mezelf een derde aandeel erbij zetten omdat we dan boven de limiet zitten waarin ik met een aandeel wil investeren (met enkel de winst verder in het aandeel blijven is geen probleem...als het aandeel terug tot nul zakt zelfs dan maak je geen verlies...kosten van aankoop en verkoop moeten mee in rekening gebracht worden). Of dit werkelijkheid wordt zal voor SWIR in 2020 en voor Ageas in 2025 misschien aan de orde zijn dus hoef ik me daar nog niet ongerust over te maken :lol: Eerst zien hoe we dit en volgend jaar met deze twee aandelen zullen varen. Ik hoop niet op een duikbootscenario maar macro-economische toestanden (bitcoin-wantoestanden die de rest meesleept in het negativisme) of geo-politieke malversaties (en met Trump in het kegelspel is dit geen onwaarschijnlijke verwachting) kunnen enorm veel roet in de groeicurve van deze aandelen opleveren.

Allez... ik was ongerust dat ik hier de enige poster zou zijn maar ik kan nu op zijn minst jou Kravat een fijn beleggers- en privaat jaar toewensen. Veel succes en plezier in 2018
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

powered by Surfing Waves

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 10 Jan 2018 12:07

SWIR heeft vorig jaar de ambitie uitgedrukt dat ze hun omzet willen halen uit 50% LPWA en 50% uit 4G/LTE M (de afzonderllijke 2G en 3G zouden stilaan verdwijnen). Met een omzetverwacchting van rond de 850m$ in 2018 (en 1 miljard in 2020) zijn ze goed op weg om dit te realiseren. De overname van Numerex was hierbij een belangrijk onderdeel. Ook al zijn de volgende kwartaalcijfers interessant, het is vooral uitkijken naar de kwartaalcijfers van Q3 in november 2018 want dan zal het effect van de VW-deal zichtbaar moeten worden en is de uitrol van LPWA in volle uitbouw. Hopelijk verloopt de integratie van Numerex vlot.

Persbericht SWIR @ CES schreef: Sierra Wireless AirPrime® Modules Certified On T-Mobile’s NB-IoT Network

Sierra Wireless embedded modules on T-Mobile network will transform IoT applications by enabling lower cost, longer battery life and superior coverage

VANCOUVER, British Columbia--(BUSINESS WIRE)-- Sierra Wireless (NASDAQ: SWIR) (TSX: SW), the leading provider of fully integrated device-to-cloud solutions for the Internet of Things (IoT), today announced that Sierra Wireless AirPrime® WP77 embedded wireless modules are now certified to operate on T-Mobile’s NB-IoT network, which is live in Las Vegas and will be nationwide mid-year.

NB-IoT, part of the 3GPP standard for Low Power Wide Area (LPWA) networks, supports large-scale IoT deployments such as smart city services, smart metering, supply chain management, and industrial equipment monitoring. LPWA has been embraced by leading global carriers, which helps build a broad base of ecosystem partners, devices and applications for global markets.

Advantages of LPWA compared to traditional cellular connectivity options include:

Longer battery life targeting up to 10 years.
Better coverage for IoT devices underground and deep inside buildings.
Reduced module and deployment cost.

“T-Mobile’s NB-IoT network in the U.S. makes cellular the superior option for connecting IoT solutions, which will benefit existing applications and enable many new ones,” said Dan Schieler, Senior Vice President and General Manager, OEM Solutions at Sierra Wireless. “Sierra Wireless WP77 modules will help customers take advantage of NB-IoT’s improved coverage and battery life, with dramatically simplified development for applications like secure gateways for smart homes and cities.”

The WP77 also supports LTE-M (Cat-M1) with 2G fallback, an integrated GNSS receiver, and comprehensive set of interfaces for connecting sensors with a dedicated application CPU core running the Linux-based open source Legato® application framework. WP77 modules are fully compliant with the 3GPP Release 13 standard and footprint compatible with all 3G and 4G (Cat-1/3/4) WP Series. For more information, visit http://www.sierrawireless.com/LPWA.

For more information about LPWA AirPrime embedded wireless modules, visit: https://www.sierrawireless.com/lpwa. To contact the Sierra Wireless Sales Desk, call +1 (604) 232-1488 or visit http://www.sierrawireless.com/sales.
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 16 Jan 2018 15:53

Sierra Wireless schreef: Sierra Wireless Integrates SIM, Security and GNSS into Industry’s Smallest, Lowest Power Multi-Mode LPWA Modules

AirPrime® HL Series supports LTE-M (Cat-M1/eMTC), NB-IoT (Cat-NB1), and 2G global networks in a compact CF3® module for low power IoT applications

VANCOUVER, British Columbia--(BUSINESS WIRE)-- Sierra Wireless (NASDAQ:SWIR) (TSX:SW), the leading provider of fully integrated device-to-cloud solutions for the Internet of Things (IoT), today announced the industry’s smallest, lowest power, multi-mode Low Power Wide Area (LPWA) cellular modules targeted at rapidly growing markets in asset tracking and connected industrial equipment, smart city, healthcare, agriculture and wearables.

AirPrime® HL78 modules, featuring Altair Semiconductor’s integrated ALT1250 chipset, deliver best-in-class power performance extending the life of battery operated devices by 5-10X compared to other available LTE-M/NB-IoT modules. This new level of power saving modes, with improved wake-up and sleep mode responsiveness, as well as ultra-low sleep mode power, make HL78 the module of choice for any power-constrained IoT application.

“With the HL78 modules, OEMs and system integrators have the most scalable, lowest power module platform to build their global IoT applications on,” said Dan Schieler, Senior Vice President and General Manager, OEM Solutions, Sierra Wireless. “And to make it even simpler for our customers, we’ve integrated the SIM and cloud, as well as GNSS and security features, to drive down the size of LPWA connected devices while enhancing tamper resistance and security.”

In addition to low-power performance unique to the HL78 design, the modules integrate GNSS tracking capability, security and an embedded SIM in a new compact CF3® size (18mm x15mm) that is pin-to-pin compatible with other HL Series modules. Customers have the flexibility to deploy the same device on global LTE-M (Cat-M1/eMTC) and NB-IoT (Cat-NB1) networks, with support for more than 20 LTE frequency bands in addition to optional 2G fallback. Built-in security, including HTTPS, secure socket, secure boot and free unlimited firmware over-the-air (FOTA) updates from the AirVantage® device management IoT Platform, helps customers ensure HL78 deployments are future proof and secure.

“More than 690 million LTE-M and NB-IoT connected devices are expected by 2022, and the market needs a low-power, compact embedded module to connect their industrial, smart city, smart home and simpler static sensor applications,” said Dan Shey, Managing Director and Vice President at ABI Research. “With the addition of the HL78 product line, Sierra Wireless has amassed a broad portfolio of low power devices to drive the billions of advanced IoT connections we expect in the next decade.”

LTE-M and NB-IoT LPWA networks deliver a new class of wireless technology specifically designed for low-power IoT applications [see infographic]. LPWA technologies combine lower cost, broader coverage and better battery life with globally available and secure cellular networks ready to connect hundreds of millions more things to the Internet.

“The ability to switch seamlessly between any commercially deployed LTE-M or NB-IoT frequency band gives HL78 customers the flexibility to choose which network they want to deploy their low bandwidth application on. And for those regions where LPWAN coverage is not as widely available, optional 2G fallback ensures their devices stay online,” said Ilan Reingold, Vice President, Business Development and Marketing at Altair Semiconductor (A Sony Group Company). “Incorporating Altair’s advanced IoT chipset, HL78 devices will also enjoy an extended life of up to 15 years on a single battery.”

Availability

The AirPrime HL78 modules are fully compliant with the 3GPP Release 13 standard and are Release-14-ready to support NB2 features in the future. Sierra Wireless AirPrime HL and WP Series modules are the smallest embedded modules to be completely interchangeable across 2G, 3G, 4G and LPWA technologies. They use the CF3® form factor, which is footprint compatible across product lines, providing customers with the option to develop smarter by building their connected IoT product or service on a single module. HL7800 and HL7802 modules are sampling with lead customers now, with general availability in Q3 2018. For more information, visit http://www.sierrawireless.com/LPWA.

Resources

Infographic: What is LPWA?
Webinar: Designing Low-Power Applications for LTE-M and NB-IoT LPWA Networks, Feb. 1, 2018, 10 AM EST
White papers: Evaluation of LTE-M Towards 5G IoT Requirements, LPWA Technologies: Separating Fact from Fiction
Product Data Sheets: HL7800 and HL7802

To contact the Sierra Wireless Sales Desk, call +1 877-687-7795 or visit http://www.sierrawireless.com/sales.

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 07 Feb 2018 23:25

Morgen jaarcijfers en Q4 van SWIR.

De verwachting van de analisten is 176M $ (of 25 cent/aandeel). Dit zou het jaartotaal van de omzet op 684,5M$ brengen en een nonGAAP earnings per aandeel van één dollar (1.01$).

SWIR management verwachtte bij Q3-results dat ze 172 tot 180 M$ zouden realiseren wat 21 tot 29 cent zou betekenen.

Ik denk dat men eerder naar de bovenmarge mag kijken en er dus vanuitgaand dat ze 180 M$ realiseren is de omzet in 2017 hoogst waarschijnlijk 688.5 M$ of 1.05$ per aandeel (non-GAAP). GAAP zal de winst zo'n 33 cent bedragen maar het is nog onduidelijk in welke mate ze al de kosten van Numerex overname in 2017 kunnen inschrijven. Hierdoor zal het jaar niet met winst (of minder) worden afgesloten.

Persoonlijk hoop ik in de persconferentie wat meer te horen over EMEA. IK bepaalde artikels wordt over verschillende deals van automotive gesproken maar tot op heden is er maar één recente automotive deal (3 contracten) met VW bekend gemaakt en was de verwachting dat er nog contracten zouden volgen (maar deze zijn tot op heden niet kenbaar gemaakt...ik verwacht dat dit kortelings zal gebeuren). Hoe dan ook met de integratie van Numerex en de deal van VW zal 2018 nog vollop in een sterk stijgende transitiefase zitten maar vanaf 2019 kan het mooi weer worden bij SWIR (als het macroplaatje gunstig blijft)-

Morgen rond deze tijd weten we meer.

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 08 Feb 2018 22:44

Zoals verwacht was de omzet Q4 boven de verwachtingen waardoor ook de winst per aandeel wat hoger uitviel. De impact van Numerex overname speelt een rol bij de cashpositie en de omzet alsook met de winst voor volgende kwartaal maar de omzet komt stilaan aan de 200m$ waardoor de verwachting van 850M$ op jaarbasis in 2018 volgens mij realistisch is. Nu op naar de CC over drie kwartier.

SWIR schreef:Sierra Wireless Reports Fourth Quarter and Full Year 2017 Results

VANCOUVER, British Columbia--

Sierra Wireless, Inc. (SWIR) (SW.TO) today reported results for its fourth quarter and fiscal year ending December 31, 2017. All results are reported in U.S. dollars and are prepared in accordance with United States generally accepted accounting principles (GAAP), except as otherwise indicated below.

“In the fourth quarter of 2017, we delivered year-over-year revenue increases in each of our three segments, with particularly strong growth in our high margin Enterprise and IoT Services lines of business,” said Jason Cohenour, President and CEO. “We also significantly strengthened our IoT Services business with the addition of Numerex, and are now better positioned than ever before to expand our IoT services and scale our subscription based recurring revenue.”

Q4 2017

Revenue for the fourth quarter of 2017 was $183.5 million, an increase of 12.6% compared to $163.0 million in the fourth quarter of 2016. Revenue from OEM Solutions was $139.8 million in the fourth quarter of 2017, up 3.4% compared to $135.2 million in the fourth quarter of 2016. Revenue from Enterprise Solutions was $31.8 million in the fourth quarter of 2017, up 52.0% compared to $21.0 million in the fourth quarter of 2016. Revenue from IoT Services was $11.9 million in the fourth quarter of 2017, up 73.5% compared to $6.8 million in the fourth quarter of 2016. The fourth quarter of 2017 includes $3.1 million of revenue from Numerex Corp. ("Numerex") which was acquired on December 7, 2017. Subsequent to the acquisition of Numerex, our former Cloud and Connectivity Services segment was renamed IoT Services and now includes Numerex.

GAAP RESULTS

Gross margin was $61.8 million, or 33.7% of revenue, in the fourth quarter of 2017, compared to $68.8 million, or 42.2% of revenue, in the fourth quarter of 2016. In the fourth quarter 2016, gross margin was favorably impacted by a change in estimate of our Intellectual Property ("IP") royalty accrual.
Operating expenses were $64.8 million and loss from operations was $3.0 million in the fourth quarter of 2017, compared to operating expenses of $49.6 million and earnings from operations of $19.2 million in the fourth quarter of 2016.
Net loss was $3.5 million, or $0.11 per diluted share, in the fourth quarter of 2017, compared to net earnings of $15.7 million, or $0.49 diluted per share, in the fourth quarter of 2016.

NON-GAAP RESULTS(1)

Gross margin was 33.8% in the fourth quarter of 2017, compared to 34.3% in the fourth quarter of 2016.
Operating expenses were $52.5 million and earnings from operations were $9.5 million in the fourth quarter of 2017, compared to operating expenses of $44.1 million and earnings from operations of $11.7 million in the fourth quarter of 2016.
Net earnings were $9.2 million, or $0.28 per diluted share, in the fourth quarter of 2017, compared to net earnings of $8.8 million, or $0.27 per diluted share, in the fourth quarter of 2016.
Adjusted earnings before interest, taxes, depreciation and amortization ("Adjusted EBITDA") were $13.9 million in the fourth quarter of 2017, compared to $15.5 million in the fourth quarter of 2016.

(1) See "Non-GAAP Financial Measures" and "Reconciliation of GAAP and Non-GAAP Results by Quarter" below.

Cash and cash equivalents at the end of the fourth quarter of 2017 were $65.2 million, representing a decrease of $9.0 million compared to the end of the third quarter of 2017. The decrease in cash was primarily due to the acquisition of Numerex partially offset by positive cash flows from operating activities.

FULL YEAR 2017

Revenue for 2017 was $692.1 million, an increase of 12.4% compared to $615.6 million in 2016. Revenue from OEM Solutions was $555.9 million in 2017, up 7.6% compared to $516.5 million in 2016. Revenue from Enterprise Solutions was $101.5 million in 2017, up 42.0% compared to $71.5 million in 2016. Revenue from IoT Services, including $3.1 million from Numerex was $34.7 million in 2017, up 25.5% compared to $27.6 million in 2016.

GAAP RESULTS

Gross margin was $234.9 million, or 33.9% of revenue, in 2017, compared to $217.7 million, or 35.4% of revenue, in 2016. In 2016, gross margin was favorably impacted by a change in estimate of our IP royalty accrual and two legal settlements.
Operating expenses were $235.3 million and loss from operations was $0.4 million in 2017, compared to operating expenses of $196.4 million and earnings from operations of $21.3 million in 2016.
Net earnings were $4.1 million, or $0.13 per share, in 2017, compared to net earnings of $15.4 million, or $0.48 per share, in 2016.

NON-GAAP RESULTS(2)

Gross margin was 34.0% in 2017, compared to 33.3% in 2016.
Operating expenses were $196.3 million and earnings from operations were $39.2 million in 2017, compared to operating expenses of $175.0 million and earnings from operations of $30.1 million in 2016.
Net earnings were $34.1 million, or $1.04 per share, in 2017, compared to net earnings of $22.0 million, or $0.68 per share, in 2016.
Adjusted EBITDA was $54.2 million in 2017, compared to $43.9 million in 2016.

(2) See "Non-GAAP Financial Measures" and "Reconciliation of GAAP and Non-GAAP Results by Quarter" below.

Acquisition

On December 7, 2017, in accordance with the terms of the Agreement and Plan of Merger, dated as of August 2, 2017, we acquired all of the outstanding shares of Numerex in a stock-for-stock merger transaction (the "Transaction") whereby Numerex stockholders received a fixed exchange ratio of 0.18 common shares of Sierra Wireless for each share of Numerex common stock. On closing of the Transaction, Sierra Wireless issued 3,580,832 common shares as merger consideration in exchange for all of the outstanding shares of Numerex common stock and certain outstanding Numerex equity awards and warrants. Concurrent with closing, approximately $20.2 million of cash in the aggregate was paid to retire outstanding Numerex debt for total consideration of $97.5 million.

Financial Guidance

For the first quarter of 2018, we expect revenue to be in the range of $181 million to $189 million and non-GAAP earnings per share to be in the range of $0.04 to $0.10. Our guidance for the first quarter of 2018 includes a full quarter of Numerex following the acquisition of the company on December 7, 2017. We expect the first quarter of 2018 to be impacted by some unusual and mainly non-recurring items, including higher one-time costs related to a Numerex network upgrade and customer migration and tight component supply constraining revenue and adding to cost of goods.

Additionally, with the integration of Numerex, we have commenced various efficiency and effectiveness initiatives. These initiatives are focused on capturing synergies as we integrate Numerex and efficiency gains in other areas of our business. The initiatives being undertaken are expected to reduce cost of goods sold, as well as on-going operating expenses. As a result of implementing these initiatives, we are targeting a quarterly non-GAAP operating expense run rate of $56.5 million in the fourth quarter of 2018, down from approximately $59 million in non-GAAP operating expense that is included in our guidance for the first quarter of 2018. We expect these initiatives will result in a one-time non-GAAP restructuring charge of approximately $4.5 million.

handset
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 716

Berichtdoor handset » 09 Feb 2018 16:38

grepolis schreef:Zoals verwacht was de omzet Q4 boven de verwachtingen waardoor ook de winst per aandeel wat hoger uitviel. De impact van Numerex overname speelt een rol bij de cashpositie en de omzet alsook met de winst voor volgende kwartaal maar de omzet komt stilaan aan de 200m$ waardoor de verwachting van 850M$ op jaarbasis in 2018 volgens mij realistisch is. Nu op naar de CC over drie kwartier.

SWIR schreef:Sierra Wireless Reports Fourth Quarter and Full Year 2017 Results

VANCOUVER, British Columbia--

Sierra Wireless, Inc. (SWIR) (SW.TO) today reported results for its fourth quarter and fiscal year ending December 31, 2017. All results are reported in U.S. dollars and are prepared in accordance with United States generally accepted accounting principles (GAAP), except as otherwise indicated below.

“In the fourth quarter of 2017, we delivered year-over-year revenue increases in each of our three segments, with particularly strong growth in our high margin Enterprise and IoT Services lines of business,” said Jason Cohenour, President and CEO. “We also significantly strengthened our IoT Services business with the addition of Numerex, and are now better positioned than ever before to expand our IoT services and scale our subscription based recurring revenue.”

Q4 2017

Revenue for the fourth quarter of 2017 was $183.5 million, an increase of 12.6% compared to $163.0 million in the fourth quarter of 2016. Revenue from OEM Solutions was $139.8 million in the fourth quarter of 2017, up 3.4% compared to $135.2 million in the fourth quarter of 2016. Revenue from Enterprise Solutions was $31.8 million in the fourth quarter of 2017, up 52.0% compared to $21.0 million in the fourth quarter of 2016. Revenue from IoT Services was $11.9 million in the fourth quarter of 2017, up 73.5% compared to $6.8 million in the fourth quarter of 2016. The fourth quarter of 2017 includes $3.1 million of revenue from Numerex Corp. ("Numerex") which was acquired on December 7, 2017. Subsequent to the acquisition of Numerex, our former Cloud and Connectivity Services segment was renamed IoT Services and now includes Numerex.

GAAP RESULTS

Gross margin was $61.8 million, or 33.7% of revenue, in the fourth quarter of 2017, compared to $68.8 million, or 42.2% of revenue, in the fourth quarter of 2016. In the fourth quarter 2016, gross margin was favorably impacted by a change in estimate of our Intellectual Property ("IP") royalty accrual.
Operating expenses were $64.8 million and loss from operations was $3.0 million in the fourth quarter of 2017, compared to operating expenses of $49.6 million and earnings from operations of $19.2 million in the fourth quarter of 2016.
Net loss was $3.5 million, or $0.11 per diluted share, in the fourth quarter of 2017, compared to net earnings of $15.7 million, or $0.49 diluted per share, in the fourth quarter of 2016.

NON-GAAP RESULTS(1)

Gross margin was 33.8% in the fourth quarter of 2017, compared to 34.3% in the fourth quarter of 2016.
Operating expenses were $52.5 million and earnings from operations were $9.5 million in the fourth quarter of 2017, compared to operating expenses of $44.1 million and earnings from operations of $11.7 million in the fourth quarter of 2016.
Net earnings were $9.2 million, or $0.28 per diluted share, in the fourth quarter of 2017, compared to net earnings of $8.8 million, or $0.27 per diluted share, in the fourth quarter of 2016.
Adjusted earnings before interest, taxes, depreciation and amortization ("Adjusted EBITDA") were $13.9 million in the fourth quarter of 2017, compared to $15.5 million in the fourth quarter of 2016.

(1) See "Non-GAAP Financial Measures" and "Reconciliation of GAAP and Non-GAAP Results by Quarter" below.

Cash and cash equivalents at the end of the fourth quarter of 2017 were $65.2 million, representing a decrease of $9.0 million compared to the end of the third quarter of 2017. The decrease in cash was primarily due to the acquisition of Numerex partially offset by positive cash flows from operating activities.

FULL YEAR 2017

Revenue for 2017 was $692.1 million, an increase of 12.4% compared to $615.6 million in 2016. Revenue from OEM Solutions was $555.9 million in 2017, up 7.6% compared to $516.5 million in 2016. Revenue from Enterprise Solutions was $101.5 million in 2017, up 42.0% compared to $71.5 million in 2016. Revenue from IoT Services, including $3.1 million from Numerex was $34.7 million in 2017, up 25.5% compared to $27.6 million in 2016.

GAAP RESULTS

Gross margin was $234.9 million, or 33.9% of revenue, in 2017, compared to $217.7 million, or 35.4% of revenue, in 2016. In 2016, gross margin was favorably impacted by a change in estimate of our IP royalty accrual and two legal settlements.
Operating expenses were $235.3 million and loss from operations was $0.4 million in 2017, compared to operating expenses of $196.4 million and earnings from operations of $21.3 million in 2016.
Net earnings were $4.1 million, or $0.13 per share, in 2017, compared to net earnings of $15.4 million, or $0.48 per share, in 2016.

NON-GAAP RESULTS(2)

Gross margin was 34.0% in 2017, compared to 33.3% in 2016.
Operating expenses were $196.3 million and earnings from operations were $39.2 million in 2017, compared to operating expenses of $175.0 million and earnings from operations of $30.1 million in 2016.
Net earnings were $34.1 million, or $1.04 per share, in 2017, compared to net earnings of $22.0 million, or $0.68 per share, in 2016.
Adjusted EBITDA was $54.2 million in 2017, compared to $43.9 million in 2016.

(2) See "Non-GAAP Financial Measures" and "Reconciliation of GAAP and Non-GAAP Results by Quarter" below.

Acquisition

On December 7, 2017, in accordance with the terms of the Agreement and Plan of Merger, dated as of August 2, 2017, we acquired all of the outstanding shares of Numerex in a stock-for-stock merger transaction (the "Transaction") whereby Numerex stockholders received a fixed exchange ratio of 0.18 common shares of Sierra Wireless for each share of Numerex common stock. On closing of the Transaction, Sierra Wireless issued 3,580,832 common shares as merger consideration in exchange for all of the outstanding shares of Numerex common stock and certain outstanding Numerex equity awards and warrants. Concurrent with closing, approximately $20.2 million of cash in the aggregate was paid to retire outstanding Numerex debt for total consideration of $97.5 million.

Financial Guidance

For the first quarter of 2018, we expect revenue to be in the range of $181 million to $189 million and non-GAAP earnings per share to be in the range of $0.04 to $0.10. Our guidance for the first quarter of 2018 includes a full quarter of Numerex following the acquisition of the company on December 7, 2017. We expect the first quarter of 2018 to be impacted by some unusual and mainly non-recurring items, including higher one-time costs related to a Numerex network upgrade and customer migration and tight component supply constraining revenue and adding to cost of goods.

Additionally, with the integration of Numerex, we have commenced various efficiency and effectiveness initiatives. These initiatives are focused on capturing synergies as we integrate Numerex and efficiency gains in other areas of our business. The initiatives being undertaken are expected to reduce cost of goods sold, as well as on-going operating expenses. As a result of implementing these initiatives, we are targeting a quarterly non-GAAP operating expense run rate of $56.5 million in the fourth quarter of 2018, down from approximately $59 million in non-GAAP operating expense that is included in our guidance for the first quarter of 2018. We expect these initiatives will result in a one-time non-GAAP restructuring charge of approximately $4.5 million.

Correcte schatting,
vandaag deels ingestapt, overweging tot grotere deelneming, eerst nog even de euro-dollar koers in de gaten houden.
De overname van Numerex lijkt me een juiste inschatting van SWIR naar de toekomst toe.

kravat
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 45

Berichtdoor kravat » 09 Feb 2018 18:22

serieuze dip toch vandaag.
Heb hier al eens -40% gestaan en het is nog geen 2020 dus ik hou nog bij.
Misschien nog wat bijkopen.

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 09 Feb 2018 20:18

kravat schreef:serieuze dip toch vandaag.
Heb hier al eens -40% gestaan en het is nog geen 2020 dus ik hou nog bij.
Misschien nog wat bijkopen.

De terugval is een een overreactie op basis van de korte termijn voorspellingen. Er zijn wel kanttekeningen te maken die de impact kunnen verklaren (supply chain problems) maar in hoofdzaak is het de integratie van Numerex die SWIR haar resultaten eind 2017 en volledig 2018 parten zullen spelen. De CC van gisteren was in hoofdzaak over Numerex maar een heel belangrijk element over een tweede automotivedeal werd vrijgegeven (zonder de naam). Het betreft een automotive klant waar het al contracten mee had (dus Peugot, Nissan, Renault, Citroën,...) en waarbij enkel werd vrijgegeven dat men tot op heden een lokale markt van die automotive ondersteunde (hoogst waarschijnlijk Europees) en nu wereldwijd (net zoals bij VW). Bij VW start het dit jaar op (tweede jaarhelft om in 2019 verder op te bouwen en volledig omzet realiserend vanaf 2020. Normaal moet je anderhalf tot twee jaar wachten voor het contract impact heeft op de omzet dus vanaf 2020 zal deze automotivedeal bijdragen.

De overname van Numerex heeft al voor de drie weken 3.1 M $ omzet opgebracht. De bijdrage op jaarbasis voor 2018 van Numerex mag op 75M $ worden geschat; De OEM grootste bijdrage voor omzet is licht gestegen maar zowel Enterprise services > 100M $ op jaarbasis en de IoT-services > 30M $ zijn sterk toegenomen en hier zal vooral Numerex aan bijdragen. Ik verwacht dat OEM nog zal stijgen naar ongeveer 600M $ in 2018 (waarbij 2G en 3G langzaam zullen overgenomen worden door LPWA - SWIR verwacht tegen 2019 50% 4G/LTE en 50% LPWA in zijn omzet te realiseren...waarbij 2G en 3G zullen verdwijnen). ES en IOTS zullen samen zo'n 250M kunnen realiseren. Ik heb de transcripst nog niet opnieuw doorgenomen maar dit zijn de algemene bemerkingen die ik van de CC meeneem. Het feit dat AP hiervan niets meldt laat verstaan dat ze hun interpretaties doen op een persbericht zonder meer.

nog een prettig weekend.

handset
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor handset » 09 Feb 2018 20:52

grepolis schreef:
Benjamin Graham schreef:Blijft maar stijgen, ik heb ook een vermoeden dat grote investeerders posities aan het nemen zijn. Ik hoop en verwacht niet dat Sierra Wireless zal worden overgenomen. Ik zie meer potentieel op lange termijn in dit bedrijf als een pure M2M player.

Op dit moment is SWIR het slachtoffer van de fondsen die wat posities innemen en af en toe aan de boom schudden.

Vandaag één overnamebericht van SWIR: klein bedrijfje - zo'n 10M$ omzet en kostprijs als ik het goed heb begrepen 5.6M$ + 16 mensen erbij. Niet indrukwekkend maar ze proberen zich wat in de markt van Azië in te werken. Blijven met hun vingers van Europa af... Als ik dit lees dan is de waarde van OPTION die eerder vergelijkbaar is met Anydata (omzet zal zo'n 15M$ bedragen) en dan is de prijs eerder 5.6M euro waard (op dit moment staat OPTION op een waarde van meer dan het 6-voudige)...veel te duur en geen meerwaarde voor SWIR. Ik hoop dat ze daar maar van afblijven. Ze kennen trouwen de CEO van eerder (foutgelopen gesprekken)...en als ze zijn boek hebben gelezen van hemel en hel dan zullen ze weten dat er niet zo mooi over het management van SWIR werd gepraat.

Van die overreactie wil ik gebruik maken, maar ik heb meerdere redenen voor mijn belegging in Swir:
Sectorwinnaar
Overreactie
Beurscorrectie
Dollar wordt terug sterker ten op zichte van de Euro.
Het resultaat is belange niet slecht.
Serieuze voorruitgang in Iot -inkomsten.

handset
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor handset » 10 Feb 2018 13:34

Better Stock: Sierra Wireless Inc. vs. Qualcomm
Both tech companies offer investors growth, particularly due to their forays into new, burgeoning markets.
The better buy is...

https://www.fool.com/investing/2018/02/ ... lcomm.aspx

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen