Sierra Wireless (Nasdaq: swir, TSE: sw)

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
Plaats reactie
Benjamin Graham
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 7

Re: Sierra Wireless (Nasdaq: swir, TSE: sw)

Berichtdoor Benjamin Graham » 01 Jan 2014 23:10

Hoopt men op een belangrijke doorbraak in de M2M-wereld (die op het punt van maturiteit langzaam begint te komen)?

Ga ik niet akkoord mee. Ik zou zeggen dat M2M juist in groeifase zit. Waarom denk je dat M2M bijna in maturiteit zit?
Bakounin liked last!
Read my books and get rich like I did back in the days.

Are you a sheep or a shepherd?

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 936

Berichtdoor grepolis » 15 Jan 2014 22:14

Benjamin Graham schreef:
Hoopt men op een belangrijke doorbraak in de M2M-wereld (die op het punt van maturiteit langzaam begint te komen)?

Ga ik niet akkoord mee. Ik zou zeggen dat M2M juist in groeifase zit. Waarom denk je dat M2M bijna in maturiteit zit?

Benjamin,

M2M zit nog in de groeimarkt...maar in 2015 zou het wel eens voor een aantal sectoren 'automotive - e-call voor Europa', energy... eens het moment van de doorbraak kunnen zorgen. De consolidatiefase is nu bezig - overnames van kleinere spelers en positiebepaling van de verschillen betrokken actoren; Voor mij is 2014 nog een overgangsjaar maar ditmaal in de positieve zin wat het resultaat betreft als de overname hier opnieuw geen roet in het beleggerseten strooit.

Swir blijft nu wat bewegen tussen 22 en 25. Over ruim twee weken zijn de jaarresultaten en die gaan bepaalde verwachtingen niet inlossen maar de trend zal wel betekenisvol zijn. Ik hoop dat we in de komende weken nog iets vernemen van een overname zoniet wil ik wel weten wat ze met hun inkoopprogramma uiteindelijk van plan zijn. Liever ze inbrengen in de overname dan ze te vernietigen...de koers staat vrij hoog en dat is dus gunstig. En ik reken erop dat ze tussen de 1 tot 2M aandelen in bezit hebben (waarschijnlijk 1.3 à 1.6M of een waarde van 30 tot 37M$).
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Het blijft volatiel...maar IoT is the hype aan het worden

Berichtdoor grepolis » 22 Jan 2014 22:30

Als je kijkt naar de bewegingen van de aandelen NVTL, Telit, OPTI en SWIR, de voorbije maanden voor Telit en Sierra Wireless en de voorbije weken voor Novatel of de voorbije dagen voor OPTION Wireless..;dan weet je het wel dat er zenuwachtigheid is bij de grote spelers...speculatie ten top...

Op het moment dat de koers van SWIR terug opveert en er een leuke vermelding voor SWIR te rapen valt bij Seeking Alpha, dan stap ik er uit met 10K. Ik denk de komende dagen nog met 15K verder af te bouwen omdat ik er op reken dat SWIR na de kwartaalcijfers een correctie richting 20$ zal krijgen. Is dat niet zo dan reken ik erop dat de overige 20K het wel zullen redden voor een tijdje. Ik verwacht in dat geval dat de koers doorstijgt naar een niveau dat ik mijn winst enkel in veiligheid heb gesteld om nadien bij enige terugval in het jaar opnieuw bij te kopen. Persoonlijk wou ik Ageas maar tijdelijk aanhouden (de aankoop van een huis staat op de agenda) maar misschien moet ik tijdelijk SWIR inpassen en Ageas wat langer in de running houden...allemaal afhankelijk wat de kwartaalcijfers op 5 februari zullen zijn.

http://seekingalpha.com/article/1960371-the-internet-of-things-intel-and-google-are-pushing-the-trend?source=yahoo
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Overname van In Motion voor 21M$

Berichtdoor grepolis » 27 Jan 2014 13:58

Het heeft wat op zich laten wachten maar na AnyData is er de eerste overname in 2014 door Sierra Wireless: het Canadeese In Motion

Het bedrijf heeft een omzet van 15M$ dit jaar (dat is de grootte orde vergelijkbaar met OPTION Wireless) en betaalt hier waarschijnlijk zo'n 21M$ voor. Opvallend is de vrij grote gross margin van 50%. Hoeveel personeelsleden het omvat is nog niet gekend, vanavond persconferentie waar we hopelijk wat meer nieuws krijgen. In Motion is vooral thuis in het automotive segment als ik het goed begrijp. Het bedrijf In Motion ken ik totaal niet... dus is het afwachten wat er vanavond voor nieuw te rapen valt.
Briefing.com schreef:7:05 am Sierra Wireless announced that Sierra Wireless has entered into a definitive agreement to acquire Vancouver-based In Motion Technology for $21 mln (SWIR) : Co and In Motion Technology announced that Sierra Wireless has entered into a definitive agreement to acquire Vancouver-based In Motion for $21 mln US dollars in cash consideration, subject to certain customary post-closing adjustments.

In Motion is a leader in mobile enterprise solutions, providing rugged in-vehicle mobile routers tightly integrated with an advanced mobile-optimized security system and a powerful management and application platform. The complete solution enables organizations to connect and manage mobile operations, vehicles, and workforces more efficiently, reliably and securely.

With complementary product portfolios and channels, Sierra Wireless and In Motion will together provide the broadest choice of device-to-cloud solutions for enterprise customers, from simple gateways to full featured mobile routers, as well as a comprehensive suite of cloud services and applications. The combined co will hold a strong leadership position and unique capabilities in important growth segments, including public safety, transit, and commercial fleet.

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Overname van In Motion voor 21M$

Berichtdoor grepolis » 28 Jan 2014 14:04

grepolis schreef:Het heeft wat op zich laten wachten maar na AnyData is er de eerste overname in 2014 door Sierra Wireless: het Canadeese In Motion

Het bedrijf heeft een omzet van 15M$ dit jaar (dat is de grootte orde vergelijkbaar met OPTION Wireless) en betaalt hier waarschijnlijk zo'n 21M$ voor. Opvallend is de vrij grote gross margin van 50%. Hoeveel personeelsleden het omvat is nog niet gekend, vanavond persconferentie waar we hopelijk wat meer nieuws krijgen. In Motion is vooral thuis in het automotive segment als ik het goed begrijp. Het bedrijf In Motion ken ik totaal niet... dus is het afwachten wat er vanavond voor nieuw te rapen valt.
Briefing.com schreef:7:05 am Sierra Wireless announced that Sierra Wireless has entered into a definitive agreement to acquire Vancouver-based In Motion Technology for $21 mln (SWIR) : Co and In Motion Technology announced that Sierra Wireless has entered into a definitive agreement to acquire Vancouver-based In Motion for $21 mln US dollars in cash consideration, subject to certain customary post-closing adjustments.

In Motion is a leader in mobile enterprise solutions, providing rugged in-vehicle mobile routers tightly integrated with an advanced mobile-optimized security system and a powerful management and application platform. The complete solution enables organizations to connect and manage mobile operations, vehicles, and workforces more efficiently, reliably and securely.

With complementary product portfolios and channels, Sierra Wireless and In Motion will together provide the broadest choice of device-to-cloud solutions for enterprise customers, from simple gateways to full featured mobile routers, as well as a comprehensive suite of cloud services and applications. The combined co will hold a strong leadership position and unique capabilities in important growth segments, including public safety, transit, and commercial fleet.

Reeds geluisterd naar de CC gisteren? De transcript van Seeking Alpha is al beschikbaar waarvoor dank http://tinyurl.com/p8emgf8

Personeel is 55 werknemers waarvan 22 ingenieurs (40%) maar de meerheid van het personeel zit in sales and marketing. Als je het mij vraagt best vergelijkbaar met OPTION Wireless (niet de historiek...want het bedrijf is opgericht in 2003 waar dit jaar voor OPTION een feniks-betekenis had...maar heel tijdelijk jammergenoeg...max. 5 jaar om nu al 7 jaar steeds slechter te boeren).

Er zit wat interessante informatie in de CC...misschien handig om andere te laten zoeken wat er zo leuk aan de overname is of welk ander nieuws er te rapen viel op de CC.

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Jaarcijfers 2013 en Q4 en outlook/guidance

Berichtdoor grepolis » 09 Feb 2014 18:44

De resultaten werden deze week bekend gemaakt. Zowel de kwartaal- als de jaarcijfers presteerden relatief goed (beter dan de verwachtingen) maar ook niet om dolenthousiast te zijn. De guidance op korte termijn viel wat tegen, maar ik vermoed dat de outlook naar 2015 zeer gunstig is.

De omzet was mooi en de beschikbare cash is nog steeds heel goed (ondanks de overname van Anydata...die van In Motion technology moet nog worden verrekend veronderstel ik).

Bij de CC werd wel gepeild naar de belangrijkste klanten van de automotive...en voor de US is dit Toyota en Chrysler. Toch vrij behoorlijke namen.

En de V2V krijgt stilaan wat meer vorm...met alle interesse die ontstaat.

http://www.fool.com/investing/general/2 ... -know.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 09 Feb 2014 22:31

Heb ik het verkeerd voor, maar ik heb de indruk dat dit topic van US-beurzen naar andere beurzen is verhuisd...zonder een duidelijke reden...SIerra Wireless noteert ook op NASDAQ (en Toronto Exchange maar vooral op NASDAQ)

Wie de transcript van de CC jl. (05/02)wenst te lezen...vooral de Q&A is de moeite...

http://tinyurl.com/oqkcxga

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor grepolis » 24 Feb 2014 10:05

Neen, ik had het niet verkeerd voor. Het aandeel is dus werkelijk verplaats naar andere beurzen maar blijft wel aanwezig op de NASDAQ na mijn bemerking. Echter wanneer ik hier iets post zal dit niet meer zichtbaar zijn op NASDAQ als recent nieuws. Laat me het simpel stellen dat dit niet ten dienste is van de forumbezoeker.

Een aandeel dat hoofdzakelijk verhandeld wordt op NASDAQ (naast TSE - Toronto Canada, SWIR is een Canadees bedrijf) moet vooral zichtbaar zijn op NASDAQ. Yahoo gebruik zowel de ticker SWIR met veel post en SW met 2 posts de voorbije jarren. Daarmee is alles gezegd.

Ik zal dus op dit forum niets meer posten gezien het preek in het luchtledige zal worden.

Jammer voor het beloftevolle nieuwsbericht over Embedded world vandaag.

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Voor de preek in het luchtledige...

Berichtdoor grepolis » 10 Mei 2014 01:23

Wat met SWIR die even een dip heeft...niet verwonderlijk daar ze al meer dan een half jaar de hoogte in is gestuurd zonder enige aantoonbare reden behalve dat ze de toekomst voor zich heeft en een voet in het M2M-huis heeft.

Een duidelijke mening is terug te vinden bij Seeking Alpha...en ze is wat meer gefundeerd dan te zien is op een ander forum...waar men denkt dat SWIR op de terugweg is en binnenkort in de schaduw zal staan van hun 'topbedrijf'...Arm Vlaanderen denk ik dan maar...Het is niet omdat het van Vlaanderen is dat het daarom beter is net zoal het niet goed is omdat het van US of Canada komt. Kwaliteit is wat het product zelf doet en niet wat men denkt of zegt dat het zal doen; :roll:

Anup Singh schreef:
5 Reasons Why This Tech Stock's Recent Dip Is A Great Opportunity

May. 9, 2014 10:43 AM ET |

Sierra Wireless shares dropped after the recent earnings report, but this could be an opportunity to buy into a long-term growth story.
Sierra saw record design wins in the previous quarter and the growth in machine to machine connectivity could lead to further growth going forward.
Sierra's relationship with Cisco places it in a solid position to gain from the Internet of Things.
Sierra's fundamentals are also strong, and with impressive product development, it looks like a good investment.

Sierra Wireless (SWIR), a provider of cellular wireless solutions to the machine-to-machine ((M2M)) and connected device markets, has fallen 12% after reporting its first-quarter earnings on May 1. Sierra Wireless failed to meet analysts' earnings forecast by a penny, and its earnings guidance for the current quarter also fell behind analysts' estimates by a couple of cents. However, Sierra Wireless looks like a good bet long-term, especially given its supplier relationship with Cisco (CSCO) and the fact that is it is well-positioned to benefit from the Internet of Things.
Solid growth seen in the results

Sierra Wireless' results were not that bad, as the company's revenue grew almost 20% year over year to a record $121.2 million in the first quarter. In addition, net earnings from continuing operations were $0.50 million, or $0.02 per diluted share, in Q1, as compared to a net loss from continuing operations of $0.70 million, or $0.02 per diluted share, in the year ago quarter.

So, Sierra's results were decent and the company could be a good buy on the drop for a variety of reasons. Let's take a look.
Design wins are gaining momentum

Sierra Wireless is experiencing strong momentum in its key market segments, including automotive, energy, networking, and mobile computing. During Q1, it secured a record number of new design wins with more than half of them representing new programs which are expected to drive incremental revenue in the future.

A record numbers of design wins also provides strong evidence of an overall increase in OEM customer activity as more companies are thinking of connecting their machines. Its design win activity spanned several markets, with solid contribution from each of its regions market segments such as automotive, networking, security and energy, including municipal lighting in many smart city deployments where it is a global leader.

An increase in design wins is attributed to some key drivers, including growth and overall market activity, Sierra's own targeted investments in adding sales capacity in key markets, and the increasing strength of its overall product portfolio. The shift from 2G technologies to 3G and 4G is also expected to improve Sierra's addressable markets going forward.

In addition, the success of its smart SL products illustrates the need for powerful embedded application capability, which enables customers to lower development costs, accelerate time-to-market, and optimize overall system costs.
Product development is key

Sierra Wireless has invested significantly in the development of its next-generation embedded platform called Legato, introduced at the Mobile World Congress in February this year. Through this solution, the company is looking to provide new and more powerful semiconductor platforms.

Legato leverages Sierra's experience and success with OpenAT, and takes its embedded application capability to a new level. Legato is an open-source tool based on Linux and is highly portable to different hardware platforms.

Legato is expected to enable developers to get their applications up and running fast, get to the market more quickly, and to leverage the power of multi-core platforms to run their entire applications directly on Sierra's module, thus leading to overall reduction in solution costs. Also, Legato is expected to add differentiation to Sierra's smart products, which will enable it to capture more market share, protect margins, and to drive AirVantage subscription growth.

During the quarter, Sierra Wireless also witnessed strength in its recently launched Airlink LS300 and GX440 gateway products, including another significant increase in revenue from Europe. It also commenced initial commercial shipments of its recently announced ES440, a gateway product designed specifically for branch office business continuity applications.

Sierra Wireless is also making solid progress with its AirVantage cloud services. In Q1, it added a record number of new AirVantage management services customers in connection with sales of Airlink gateways.

Over the long-term, Sierra expects a growing number of its AirVantage customers and subscribers to come through its OEM solutions channel. It has also been busy signing up new partners to help drive growth in its device to cloud solutions. During Q1, Sierra also collaborated with Tech Mahindra, a large global IT solutions integrator, to work together in developing and deploying M2M solutions for customers worldwide.
The Cisco opportunity

Hence, Sierra's Q1 results and achievements represent an excellent start to 2014. But things can get even better from here. Sierra has a long-time relationship with Cisco. It used to provide its modules to Cisco's integrated services routers a few years ago. Now, going forward, Cisco is betting big on the Internet of Things.

According to Cisco, the Internet of Things will be worth $19 trillion by 2020 as there will be more and more connected devices around the globe. The Internet of Things is basically a concept wherein machines connect with each other, and communicate to make lives easier. As reported by CNET --

"The idea is that your car can tell your home that you're five minutes away, which triggers your thermostat to shift to your preferred temperature. Connections range from something as small as a dog collar to a fully connected home or car. Google spent $3.2 billion to acquire smart thermostat and smoke detector company Nest to get deeper into this year.

Speaking at the Mobile World Congress trade show, Chambers said that the Internet of things will potentially have five to ten times the impact on society over the Internet itself.

As an illustration of the growth of connected devices, Chambers noted that there were only 1,000 devices connected to the Internet when Cisco was created in 1984. There were more than 10 billion connected devices in 2010, and they outnumber the actual number of people now. By 2020, Chambers said he expects to see 50 billion devices connected to the Internet."

Hence, Cisco is aiming big with the Internet of Things and Sierra can also profit from this market since it has been a Cisco supplier in the past, and now it focuses on machine-to-machine communications. This is exactly what the Internet of Things is all about -- machines connected with machines, objects connected with objects. So, Sierra Wireless has got a huge opportunity ahead of it.
Fundamentals

The recent fall in Sierra stock has made the stock cheaper. It now trades at just 10 times last year's earnings. Moreover, Sierra has a strong balance sheet with $151 million in cash and no debt. Its current ratio of 2.64 is also strong. So, the company can continue making investments in research and development in order to bring out more efficient products. Also, according to analysts, Sierra's earnings are expected to increase 21% this year, followed by 100% next year.

Hence, there are a number of factors in Sierra's favor.
Conclusion

So, all in all, Sierra looks like a solid buy from different angles. The company is investing heavily in product development and is coming out with strong solutions. Also, it can benefit a lot from the Internet of Things. As such, the recent drop in the stock is a golden opportunity for investors to buy more shares.

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Sierra Wireless Goede Q2-results maar nog niet on track

Berichtdoor grepolis » 01 Aug 2014 00:21

De resultaten waren boven de verwachtingen van de analisten en aan de bovenkant van de guidance van de bedrijfsleiders maar nog te veel kosten op het plaatje. Echter in 2015 is men duidelijk uit de kosten (als er geen nieuwe overname is), de cashpositie is opnieuw licht versterkt.

In de Q&A is er wat meer duidelijkheid gegeven over automotive. In 2018 zou dit in productie gaan en op de markt komen. Met andere woorden: er zal nog enkele jaren geinvesteerd moeten worden voor er geld zal uitgehaald worden maar SWIR zit al heel goed gepositioneerd in de automotive markt met zelfs nu een chinese automotiveklant. Opletten voor HUAWEI-copieerapparaat!!!