Sierra Wireless (Nasdaq: swir, TSE: sw)

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.

Benjamin Graham
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 7
Contacteer:

Sierra Wireless (Nasdaq: swir, TSE: sw)

Bericht door Benjamin Graham » 19 aug 2013 22:18

Zijn er nog beleggers die aandelen hebben in dit bedrijf? Of beleggers die het bedrijf kennen?
Bakounin liked last!
Read my books and get rich like I did back in the days.

Are you a sheep or a shepherd?

powered by Surfing Waves

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 949
Contacteer:

Re: Sierra Wireless (Nasdaq: swir, TSE: sw)

Bericht door grepolis » 21 sep 2013 17:14

Benjamin Graham schreef:Zijn er nog beleggers die aandelen hebben in dit bedrijf? Of beleggers die het bedrijf kennen?
yep... waarom je vraag...bijna profetisch een maand later...

Wat is er op til? Interessant voor OPTION?

http://finance.yahoo.com/news/friday-cl ... 51788.html

"... Big Earnings Movers: Darden Restaurants Inc. (DRI) is down 7.1% at $45.78. Sierra Wireless Inc. (SWIR) is up 18.6% at $14.77...."
Bakounin liked last!
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

Benjamin Graham
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door Benjamin Graham » 23 sep 2013 12:56

Had het aandeel toen al aangekocht. Wou gewoon weten of er mensen het kenden. Momenteel nog steeds een bedrijf "onder de radar". Zal wel verandering in komen ;). Het is niet echt bekent wat deze stijging veroorzaakt.
Bakounin liked last!

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door grepolis » 24 sep 2013 22:30

Benjamin Graham schreef:Had het aandeel toen al aangekocht. Wou gewoon weten of er mensen het kenden. Momenteel nog steeds een bedrijf "onder de radar". Zal wel verandering in komen ;). Het is niet echt bekent wat deze stijging veroorzaakt.
Dan heb je wel een heel mooie koop gedaan volgens mij...nu al bijna 25% hoger op 3 dagen tijd...en inderdaad nog niet echt veel nieuws te rapen (een upgrade naar 18$ dat wel en ergens een vermelding in Motley Fool of zoiets maar weinig 'echt' belangrijk nieuws...enkel de gewone geruchten allerhande).
Bakounin liked last!
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door grepolis » 26 sep 2013 01:03

grepolis schreef:
Benjamin Graham schreef:Zijn er nog beleggers die aandelen hebben in dit bedrijf? Of beleggers die het bedrijf kennen?
yep... waarom je vraag...bijna profetisch een maand later...

Wat is er op til? Interessant voor OPTION?

http://finance.yahoo.com/news/friday-cl ... 51788.html

"... Big Earnings Movers: Darden Restaurants Inc. (DRI) is down 7.1% at $45.78. Sierra Wireless Inc. (SWIR) is up 18.6% at $14.77...."
Vierde dag op rij stijging zonder enige duidelijke verklaringen...nu staat de koers al op 16.02$ of een stijging met 29% in 4 handelsdagen. Begrijpe wie dit kan. Weer een spelletje van de fondsen?
Bakounin liked last!

Benjamin Graham
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door Benjamin Graham » 26 sep 2013 01:37

Inderdaad, mij hoor je niet klagen. Kan trouwens nog niet op je privé bericht antwoorden wegens geen machtiging. Moet minstens 10 berichten geplaatst hebben.
Bakounin liked last!

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door grepolis » 27 sep 2013 22:55

Allez, doe zo voort met het posten dan lees ik het wel....maar helemaal geen haast bij.

Het volume is al wat verminderd bij SWIR maar het blijft onbegrijpelijk hoog en het aandeel is op 6 handelsdagen gestegen van 12.40$ naar 16.52$ of een stijging met 33%. Op zich is daar niets mis mee, integendeel ik heb al lang genoeg op deze klim gewacht maar had nooit verwacht dat het op deze wijze zou zijn. Het probleem is dat we nog steeds niet weten wat de grond is van de enorme koersdruk en het hoge volume. Het is duidelijk dat de grote jongens (opnieuw) bezig. De 'verhalen' van overname van SWIR lijkt me eerder voor de cowboyfilms...(lees NVTL en wie weet OPTI...alhoewel ik de indruk krijg dat men op blote voeten aan het smeken is voor een overname maar er niemand wil toehappen...over een (dikke?) maand weten we wel meer).

Ik schat dat er op 6 dagen zo'n 20% van de aandelen zijn verhandeld wat zonder nieuws (geen resultaten, niets van overnames of contracten...niets...) wel enorm mag genoemd worden. Ik verwacht dat het volgende week een pak minder zal zijn en wie weet zal er wat terugval komen. Als het volume zakt zal de koers volgens mij ook wat terugzakken....maar het zal niet meer onder het niveau van vorige week zijn (tot als de resultaten van Q3 tegenvallen - ik verwacht dat ze beter gaan meevallen...maar tussen hetgeen ik verwacht (hoop?) en de realiteit kan nog een enorm verschil liggen.

Ik kan daarom ook dit aandeel niet aanbevelen ook al heeft ze op lange termijn veel potentieel. SWIR is marktleider in de M2M-sector met 34% van de markt in handen. Dat de markt consolideert zal de fondsen ook niet ontgaan zijn en dat ze posities nemen is begrijpelijk maar de vraag is waarom dat het nu moet gebeuren en zo opzichtig...

nog een fijn weekend.
Bakounin liked last!

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door grepolis » 07 okt 2013 17:23

grepolis schreef: Het volume is al wat verminderd bij SWIR maar het blijft onbegrijpelijk hoog en het aandeel is op 6 handelsdagen gestegen van 12.40$ naar 16.52$ of een stijging met 33%. ...

Ik schat dat er op 6 dagen zo'n 20% van de aandelen zijn verhandeld wat zonder nieuws (geen resultaten, niets van overnames of contracten...niets...) wel enorm mag genoemd worden. Ik verwacht dat het volgende week een pak minder zal zijn en wie weet zal er wat terugval komen. Als het volume zakt zal de koers volgens mij ook wat terugzakken....maar het zal niet meer onder het niveau van vorige week zijn (tot als de resultaten van Q3 tegenvallen - ik verwacht dat ze beter gaan meevallen...maar tussen hetgeen ik verwacht (hoop?) en de realiteit kan nog een enorm verschil liggen.
Ondertussen was de week erna afgesloten op 16.99$ (en zelfs AH 17.20). Het volume was lager maar niet zo laag als ik had verwacht. Het blijft afwachten wat de reden hiervan is maar meer om meer wijst het er op dat grote fondsen serieuze posities aan het innemen zijn. De terugval is er nog niet van gekomen maar ik sluit het zeker nog niet uit zolang er geen positief nieuws te rapen valt (overname tegen gunstige voorwaarde of heel goede guidance).

Vandaag blijft het volume goed en de koers wordt opwaarts hierdoor ondersteund. Ben benieuwd of dit de hele week zal blijven duren.
Bakounin liked last!

Benjamin Graham
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door Benjamin Graham » 08 okt 2013 11:43

Blijft maar stijgen, ik heb ook een vermoeden dat grote investeerders posities aan het nemen zijn. Ik hoop en verwacht niet dat Sierra Wireless zal worden overgenomen. Ik zie meer potentieel op lange termijn in dit bedrijf als een pure M2M player.
Bakounin liked last!

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door grepolis » 11 okt 2013 16:59

Benjamin Graham schreef:Blijft maar stijgen, ik heb ook een vermoeden dat grote investeerders posities aan het nemen zijn. Ik hoop en verwacht niet dat Sierra Wireless zal worden overgenomen. Ik zie meer potentieel op lange termijn in dit bedrijf als een pure M2M player.
Op dit moment is SWIR het slachtoffer van de fondsen die wat posities innemen en af en toe aan de boom schudden.

Vandaag één overnamebericht van SWIR: klein bedrijfje - zo'n 10M$ omzet en kostprijs als ik het goed heb begrepen 5.6M$ + 16 mensen erbij. Niet indrukwekkend maar ze proberen zich wat in de markt van Azië in te werken. Blijven met hun vingers van Europa af... Als ik dit lees dan is de waarde van OPTION die eerder vergelijkbaar is met Anydata (omzet zal zo'n 15M$ bedragen) en dan is de prijs eerder 5.6M euro waard (op dit moment staat OPTION op een waarde van meer dan het 6-voudige)...veel te duur en geen meerwaarde voor SWIR. Ik hoop dat ze daar maar van afblijven. Ze kennen trouwen de CEO van eerder (foutgelopen gesprekken)...en als ze zijn boek hebben gelezen van hemel en hel dan zullen ze weten dat er niet zo mooi over het management van SWIR werd gepraat.
handset liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie