Gazprom

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
marvan
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 252

Re: Gazprom

Berichtdoor marvan » 29 Sep 2017 09:23

Munnybunny schreef:
marvan schreef:
Munnybunny schreef:Ook:
LSE ticker OGZD
US ticker OGZPY

Is dat wel ok om via de States te kopen gezien hun extreme Rusland-haat en hun sancties ?

Zolang als ik het heb opgevolgd trade dit aandeel nagenoeg gelijklopend in London als in de States. Dus elk negatief bericht of positief zie je terug op beide markten.

Beste,

Het gaat mij hier niet om de trade maar om de fobie van de huidige generatie politiekers in de states, ben je wel zeker dat je in de toekomst nog zal toegelaten worden in de states als ze weten dat je aandeelhouder bent van van een Russisch bedrijf dat op hun sanctielijst staat?

Ik neem in elk geval het zekere voor het onzekere en koop niks Russisch via een beurs in de states.

Mvgr.

powered by Surfing Waves

Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 439

Berichtdoor Munnybunny » 30 Sep 2017 14:01

marvan schreef:ben je wel zeker dat je in de toekomst nog zal toegelaten worden in de states als ze weten dat je aandeelhouder bent van van een Russisch bedrijf dat op hun sanctielijst staat?

Dit geloof je toch zelf niet :lol:

marvan
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor marvan » 30 Sep 2017 18:11

Munnybunny schreef:
marvan schreef:ben je wel zeker dat je in de toekomst nog zal toegelaten worden in de states als ze weten dat je aandeelhouder bent van van een Russisch bedrijf dat op hun sanctielijst staat?

Beste,

Ik heb het meegemaakt dat ik een land niet binnen mocht omdat er een stempel van niet bevriend land op mijn paspoort stond.

Ik meen dat dus wel degelijk!

Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 439

Berichtdoor Munnybunny » 01 Okt 2017 11:24

marvan schreef:
Munnybunny schreef:

Beste,

Ik heb het meegemaakt dat ik een land niet binnen mocht omdat er een stempel van niet bevriend land op mijn paspoort stond.

Ik heb dat in het verleden ook meegemaakt toen ik in Israel woonde, een land dat bekend staat voor zijn schermutselingen met vijandelijke buurlanden, maar sorry marvan met alle respect, ik vind dit geen vergelijk. Een land niet in mogen wegens het bezit van aandelen van een sanctieland zie ik toch niet gebeuren.

marvan
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor marvan » 01 Okt 2017 13:48

Munnybunny schreef:
marvan schreef:
Munnybunny schreef:

Beste,

Ik heb dat in het verleden ook meegemaakt toen ik in Israel woonde, een land dat bekend staat voor zijn schermutselingen met vijandelijke buurlanden, maar sorry marvan met alle respect, ik vind dit geen vergelijk. Een land niet in mogen wegens het bezit van aandelen van een sanctieland zie ik toch niet gebeuren.

Beste,

Iedereen moet doen wat hij/zij niet laten kan!

Mvgr.

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 332

Berichtdoor Zeus » 09 Apr 2018 14:04

Screaming buy na de tuimeling van vandaag. Dit moet stilaan de goedkoopste large cap ter wereld zijn.

We spreken hier over een bedrijf dat 17 :!: procent van de wereldwijde gasreserves in handen heeft, het grootste distributienetwerk ter wereld beheert en monopolies heeft in Rusland, Oost- en Centraal-Europa én delen van Azië.

Dat alles noteert aan een P/E ratio van < 4, < 25 procent van de boekwaarde en een bruto dividendrendement van > 6 procent.
tsuretie liked last!
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Socfinaf, Suez, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

ihpled
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 56

Berichtdoor ihpled » 10 Apr 2018 22:33

Ben van plan om wat aandelen gazprom aan te kopen via xetra ISIN US3682872078, weet er iemand hoeveel dividendtax er in totaal afgaat van het brutodividend? Redelijk onduidelijk voor mij aangezien dit een us ticker is van een russisch bedrijf op duitse beurs, kom er niet echt uit.
kbc ancora, tubize, gbl, inbev, alibaba, solvay, goldman sachs

Donnie_Azoff
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 77

Berichtdoor Donnie_Azoff » 29 Apr 2018 21:26

Heb voor mezelf eens de ratio's opgezocht van de vorige jaren.. Blijkt toch dat ze al jaren zo spotgoedkoop noteren. De FCF is snel snel berekend via de gegevens die ik van hun website kon afleiden en ze houden geen rekening met interestkosten.
gazprom ratio's.JPG

Zelf ook een geprobeerd om een snelle waarde erop te plakken.. Bij hun netto schuld houden ze wel geen rekening met hun korte termijn beleggingen(voornamelijk obligaties) dus in feite zou EV wat lager moeten uitkomen, ma bon.
gazprom waardering.JPG

O.b.v. multiples lijkt het goedkoop maar o.b.v. FCF niet echt interessant lijkt me. Na een vluchtige blik, heb ik besloten om er geen te kopen ;)
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.

ihpled
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor ihpled » 30 Apr 2018 10:25

Cashflow gaan idd nog 2 jaar licht negatief zijn wegens zware investeringen in onder meer nieuwe pijpleiding naar turkije, duitsland en china maar gaat daarna rond de 7 miljard usd per jaar zijn, dit is ongeveer 1/6 van totale beurswaarde! Europa gaat nog steeds russisch gas nodig hebben en ook die blijvende hoge olieprijs wat toch ook wel 35 procent van de inkomsten bedraagt kan een positieve invloed hebben naar toekomst van gazprom en de russische economie. Heb dit aandeel recent gekocht omdat er volgens mij een potentieel veel hogere koers in zit en slechts een beperkt neerwaarts risico van het aandeel tov huidige prijs wat dan voornamelijk politiek risico is . Vraagt wel meer opvolging en verdieping dan de europese aandelen maar is daarom des te meer interessant

ihpled
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor ihpled » 09 Mei 2018 11:16

https://www.oxfordenergy.org/publicatio ... -continue/ Zeer interessante en leesbare studie over het verleden en toekomst van gazprom in Europa. Algemene conclusie is dat rusland goedkoper gas kan leveren dan geïmporteerde lng op lange termijn en dat puur om economische redenen gaprom in europa sterk zal blijven, alleen politieke redenen zouden hier een stokje voor kunnen steken maar aangezien ondermeer Duitsland niet nee zegt tegen goedkoop Russisch gas denk ik dat ook europa goedkope energie niet zomaar gaat opzeggen voor wat politieke correctheid.
Lees meer op: http://beursig.com/forum/posting.php?f= ... eply&t=112

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen