Asian Citrus Holdings

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
Plaats reactie
filmo
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 135

Re: Asian Citrus Holdings

Berichtdoor filmo » 26 Nov 2013 22:44

Benjamin Graham schreef:Blijkbaar niet mogelijk bij Binck om een stock dividend te krijgen voor aandelen op LSE... =S

Ik hou je op de hoogte Benjamin.
Heeft Binck jou gecontacteerd of heb je zelf het initiatief genomen,uit je bericht maak ik op dat ze op de hoogte waren van het dividend?

Benjamin Graham
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 7

Berichtdoor Benjamin Graham » 27 Nov 2013 18:57

filmo schreef:Ik hou je op de hoogte Benjamin.
Heeft Binck jou gecontacteerd of heb je zelf het initiatief genomen,uit je bericht maak ik op dat ze op de hoogte waren van het dividend?

Ik heb verschillende malen zelf contact opgenomen en telkens met hetzelfde resultaat. Het is niet mogelijk.

Ik kreeg dit als antwoord:

"Dividend op aandelen op de LSE worden inderdaad standaard afgerekend in cash. Alleen in zeer uitzonderlijke omstandigheden kunnen wij hiervan afwijken bij onze agent in Londen. In uw geval helaas niet. Hierdoor zal het dividend op Asian Citrus in uw portefeuille in cash afgerekend worden."

Ik vind dit zeer jammer en dit is toch één van de puntjes waar Binck tekort komt. Iedereen weet dat stockdividend op lange termijn een significant verschil oplevert qua rendement en dat als ik het juist begrijp vrijgesteld is van roerende voorheffing.
Read my books and get rich like I did back in the days.

Are you a sheep or a shepherd?

Rijkdoorvlijt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 98

Berichtdoor Rijkdoorvlijt » 27 Nov 2013 21:17

baggerbeest schreef:Weer de zoveelste dag dat ze dalen. Weet iemand wat er aan de hand is?

Vandaag koers min 7 % na slecht nieuws over de te verwachten oogst. Tegen einde boekjaar juni 2014 verwacht het management een lagere omzet en winst.
filmo liked last!

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 351

Berichtdoor tosca » 28 Nov 2013 09:30

http://www.londonstockexchange.com/exch ... d=11787681" onclick="window.open(this.href);return false;

;)

jimmy B
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor jimmy B » 28 Nov 2013 17:16

Benjamin Graham schreef:

Ik heb verschillende malen zelf contact opgenomen en telkens met hetzelfde resultaat. Het is niet mogelijk.

"Dividend op aandelen op de LSE worden inderdaad standaard afgerekend in cash. Alleen in zeer uitzonderlijke omstandigheden kunnen wij hiervan afwijken bij onze agent in Londen. In uw geval helaas niet. Hierdoor zal het dividend op Asian Citrus in uw portefeuille in cash afgerekend worden."

Ik vind dit zeer jammer en dit is toch één van de puntjes waar Binck tekort komt. Iedereen weet dat stockdividend op lange termijn een significant verschil oplevert qua rendement en dat als ik het juist begrijp vrijgesteld is van roerende voorheffing.

Ik kreeg net hetzelfde te horen had het nog niet gelezen, vraag me af of ze niet verplicht zijn de keuze te laten.
Het stockdividend trok me over de streep te kopen voor de reden die je hoerboven aanhaalt.

Bannerke
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 977

Berichtdoor Bannerke » 30 Nov 2013 11:10

19.5p , een gokje waard nu?

Ik heb zonet wat zitten rond te neuzen links en rechts en ik zie meerdere malen dat het nog naar 17p kan zakken.
Dus nog eventjes wachten hier. ;)
Voor dringende vragen of problemen gelieve zich te wenden tot de chat.
Ik ben bereikbaar ts. 6.45u en 7.45u.

groenen
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 213

Berichtdoor groenen » 30 Nov 2013 11:18

jimmy B schreef:
Benjamin Graham schreef:

Ik kreeg net hetzelfde te horen had het nog niet gelezen, vraag me af of ze niet verplicht zijn de keuze te laten.
Het stockdividend trok me over de streep te kopen voor de reden die je hoerboven aanhaalt.

ik heb de keuze gekregen. Bij bolero
Bannerke liked last!
Seal the deal & let's boogie

el_mettos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 175

Berichtdoor el_mettos » 05 Dec 2013 08:43

Raar,

Had gisteren mijn order geplaatst aan 20 PNC s'ochtends
Hele dag geschommeld tssn 19,75 en 20 en een scheet.... En heb ze niet binnen.
Duurt dat altijd zo lang bij binck?
Als Paul D'Hoore het zegt.... is het al te laat.

el_mettos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 175

Berichtdoor el_mettos » 05 Dec 2013 19:15

Never mind, ze zijn binnen ;)
Als Paul D'Hoore het zegt.... is het al te laat.

FrO
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 27

Berichtdoor FrO » 08 Dec 2013 19:29

Waarom Asian Citrus?

Een goed gerund bedrijf dat niet aan kwartaal-denken doet maar geïnvesteerd heeft in de toekomst van het bedrijf! Spijtig genoeg hebben ze het laatste jaar en waarschijnlijk ook zeker nog het lopende jaar wat moeilijkheden te verwerken, maar desondanks staan ze heel sterk in hun schoenen.

enkele cijfers:
assets per aandeel 73pence (0,68pence vorig jaar, 61pence 2j geleden
cash per aandeel 19pence (20pence vorig jaar, 18pence 2j geleden)
WPA 1pence (6,2pence vorig jaar, 9,6pence 2j geleden)
ondanks dat het een slecht jaar was, geen verlies gedraaid! de cashpositie is het laatste jaar wel wat gezakt door de investeringen.

Momenteel zijn er 2,6miljoen bomen die productie opleveren, door de investeringen de laatste 5 jaar zijn er 1,8miljoen (waarvan laatste 400.000 voor eind 2013 gepland worden) jonge bomen. Vanaf volgende zomer komen er elk jaar 400.000 in productie bij. Het duurt 5jaar vooraleer je van een sinaasappelboom kan oogsten. Vanaf deze zomer komen er elk jaar dus +/-400.000 bomen bij, binnen 5 jaar hebben ze 4,2miljoen produceerde bomen.
Ondanks 5jaar investeren zonder directe return staat asian citrus met een cash positie genoteerd van 19pence per aandeel!

Al de nieuwe bomen staan op een nieuwe plantage (Hunan) die ze 5 jaar geleden in erfpacht namen voor 50jaar van de overheid.
Deze plantage gaat eind 2013 volledig vol gepland zijn met 1,8milj bomen (oorspronkelijk wouden ze er 2,4milj planten, maar dit is niet gelukt).
Ook belangrijk is dat de nieuwe Plantage niet ik het gebied licht waar Citrus Kanker kan voorkomen (vorig jaar hadden ze hiervan last op de huidige plantages en hebben een 200.000 bomen moeten rooien en hebben ze er bananen bomen in de plaats gezegd omdat je van een bananenboom reeds na een jaar kan oogsten… spreekt voor zich dat de marge's hierop kleiner zal...

Een appelsien boom wordt 30 a 35jaar oud, de hoogste productie is tot +/-20jaar.
plantage Xinfeng heeft een gemiddelde leeftijd van 11,5jaar
Hepu 7,8jaar
Hunan 3jaar
Ofdat er nog een 4de plantage bijkomt… is best mogelijk volgens mij, ze hebben de cash! Zeker indien ze de grond niet moeten kopen maar in erfpacht nemen van de overheid. Op de plantage's werken enorm veel mensen, het zou mij dus ook niet verbazen dat de kost van de erfpacht goed mee valt vermits de overheid weet dat het werkgelegenheid zal opbrengen!

Enkele jaren geleden zijn ze ook gestart met geconcentreerde sappen aan te bieden, dit draait goed maar wat de uitbreidingen mogelijkheden(of plannen) zijn weet ik niet.

Conclusie, voor geduldige belegger is dit een perfect aandeel veel troeven in huis!: goed geïnvesteerd, geen schulden, ze kweken zelf hun bomen, vanaf volgende zomer beginnen de oudste investeringen op de brengen!
Het komende jaar blijft misschien twijfelachtig maar vermits de koers overgoten is geweest met slecht nieuws (laatste update van 2 weken geleden…minder oogst en lagere prijs per tonnage) kan het minste goed nieuws voor een heroplevering zorgen zodat we terug naar een correcte koers evolueren.
Het laatste koersdoel van Value square in buy en sell (kanaal z) is heel realistische!