Socfinasia
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Re: Socfinasia
en zit er wat in voor socfinaf?
hoofdzakelijk palmolie 
ILAD liked last!

Wat ik raar vindt is dat ze sinds oktober 2022 geen eigen aandelen meer inkopen. (Socfin Sonfinasia Socfinaf).De koersen zijn laag Sipef koopt eigen aandelen in. Vincent Bollere gaat binnenkort cashen in Africa. Wat gaat hij met al die € doen? Uitkoopbod aan een spotprijs? Daarom geen inkopen van eigen aandelen meer?
Dat is zeker raar, temeer daar ze een enorm interim dividend van Socfinasia hebben ontvangen in Socfin. De enige reden zou kunnen zijn om de schulden versneld terug te betalen, maar die zijn zolangzamerhand nogal overzichtelijk. Dus mogelijk bereiden ze een beursexit van Socfin voor, maar die ontbrekende kleine 5% kost ook de kop niet, terwijl ze 23 miljoen hebben ontvangen als dividend.
je kan toch beter eigen aandelen inkopen dan een bod lanceren aan een veel hogere prijs ?
Socfinaf vandaag € 11,1, bijna het niveau van de laagste koers van de laatste 12 maanden (€ 10,5). Blijft bijzonder vreemd in het licht van de zeer positieve vooruitzichten zoals de 'optimisten' op het forum herhaaldelijk hebben uitgelegd.
dividendbaron liked last!
Bolloré a annoncé son intention de racheter 9,78% de son capital dans le cadre d'une offre publique d'achat simplifiée (OPAS), après avoir enregistré en 2022 une plus-value exceptionnelle liée à la cession de ses activités de transport et logistique en Afrique.
bron: https://investir.lesechos.fr/marches-in ... mericaine-
bron: https://investir.lesechos.fr/marches-in ... mericaine-
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
Ja hij gaat 10% van bol aankopen aan 5,75€ maar dit was al gestemd met zijn holding odet in 2022.
Daar was zelf een akkoord tot 6€.
Dus er is nog altijd geld over om in iets anders te investeren. Ik vindt deze stilte 6 maanden geen enkele aankoop abnormaal. Alle voorwaarden om tot een delisting van socfin socfinasia of socfinaf voldoen nu aan deze voorwaarden (6 maand geen aankopen van eigen aandelen)
Daar was zelf een akkoord tot 6€.
Dus er is nog altijd geld over om in iets anders te investeren. Ik vindt deze stilte 6 maanden geen enkele aankoop abnormaal. Alle voorwaarden om tot een delisting van socfin socfinasia of socfinaf voldoen nu aan deze voorwaarden (6 maand geen aankopen van eigen aandelen)
Is dat een regel die in Luxemburg geldt: pas een delisting als je 6 maanden geen eigen aandelen hebt gekocht?