Enwave corporation

Beleggen in aandelen beurs China Shanghai Composite, Toronto, etc.
marcator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 306

Re: Enwave corporation

Berichtdoor marcator » 03 Jan 2019 15:06

Nieuwe rev deal in de cannabis sector : met The Green Organic Dutchman :

EnWave and Tilray Sign a Commercial Royalty-Bearing Sublicense with The Green Organic Dutchman to Dry Cannabis in Canada

Vancouver, B.C. / January 3rd, 2019

EnWave Corporation (TSX-V:ENW | FSE:E4U) (“EnWave”, or the "Company") reports today that EnWave and Tilray, Inc. (“Tilray”) (NASDAQ:TLRY) have signed a royalty-bearing commercial sublicense (the “Agreement”) with The Green Organic Dutchman Holdings Ltd. (“TGOD”) (TSX:TGOD), a major Canadian producer of medical and adult-use cannabis, and a global leader in cultivating premium, certified organic cannabis. The Agreement grants TGOD the right to use the Company’s proprietary Radiant Energy Vacuum (“REV™”) dehydration technology to dry organic cannabis in Canada.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

kopke1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Berichtdoor kopke1 » 03 Jan 2019 16:41

allemaal goed en wel , een nieuwe deal, maar ze kunnen het weer niet laten om zichzelf wat extra aandelen toe te schuiven.
EnWave Corporation (TSX-V:ENW | FSE:E4U) (“EnWave”, or the "Company")announced today that the Company has granted a total of 10,000 Restricted Share Rights (“RSRs”) pursuant to the Company’s Restricted Share Rights Plan, all granted to a director of the Company for exemplary effort. The RSRs will vest three years from the date of award and are subject to regulatory approval.

waarom kunnen ze niet eerst aandelen terug inkopen. nu zijn het aandelen op de rug van de aandeelhouders die al jaren op hun honger zitten wat betreft de prestaties van het aandeel
josymar liked last!

marcator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 306

Berichtdoor marcator » 04 Jan 2019 19:29

Tja, zoveel cash hebben ze nog niet vrees ik om nu al aandelen in te kopen.

Het perverse aan Enwave's verkoopsmodel dmv TELOAs is dat het geld pas begint binnen te komen wanneer de nieuwe producten aanslaan dmv. royalties op de omzet die de REV machines bij de klanten genereren..., dus pas nadat de consumenten de nieuwe producten beginnen te consumeren. Dit duurt dus blijkbaar veel langer dan verwacht, aan de trage evolutie van de kwartaalcijfers te zien. De royalties zijn , op het eigen Nutradried/mooncheese succes na, nog steeds niet alleen vrij beperkt maar groeien ook nog niet spectaculair doorheen de kwartalen. Voor een bedrijf dat toch nog grotendeels in opstartmodus zit, zijn de kosten wel hoog : machinebouw, marketing- en researchkosten voor nieuwe klanten en nieuwe toepassingen. Ook het contract met het Amerikaans leger zal pas na 2020 geld genereren. Het blijft dus afwachten tot de nieuwe producten in de markt aantrekken en voldoende royalties opleveren.

Het klopt idd. dat de directie zich regelmatig royale bonussen uitkeert, maar ik dacht dat dit eerder in maart gebeurt. In dit gerapporteerd geval van restricted shares , die pas na 3 jaar worden uitbetaald, is het al bij al een zeer beperkt bedrag (aan huidige koers 14000 cad) - dergelijke vergoedingen zijn bedoeld om belangrijke werknemers aan het bedrijf te binden. Dit is courante praktijk bij de meeste Amerikaanse bedrijven. Als de betrefffende werknemer weggaat voor deze 3 jaar verstreken zijn, heeft hij/zij geen recht op deze vergoeding.
HoubyTelli liked last!

flupke
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 7

Berichtdoor flupke » 05 Jan 2019 06:40

Zo lang het bedrijf niet winstgevend is, snap ik ergens de frustratie i.v.m. de bonus wel, maar langs de andere kant gaat het over een marginaal bedrag.

Er is net een 60k machine verkocht! Een 2-de cannabis-speler die in zee gaat met Enwave. Dan zou ik me eerder focussen op het goede nieuws.

En voor het eerst begin ik echt het potentieel van Enwave te zien. Het is zoals Marcator zegt de royalties komen traag op gang en hier had ik veel meer en vooral veel sneller omzet van verwacht. Maar sinds de overname van NutraDried hebben ze toch een belangrijke stap voorwaarts gezet. De 2-de machine draait sinds begin dit jaar. Dus als je veronderstelt dat de omzet van het laatste kwartaal gemakkelijk gehaald zal worden in elk kwartaal van dit jaar (2-machines t.o.v 1 vorig jaar) dan kom je al vlot aan een omzet van 25 miljoen voor NutraDried alleen.

Verder heeft men dit jaar (in bijna 1 kwartaal, want kwartaal 2 is nog maar net begonnen) al voor 180k machines verkocht. Terwijl mijn vorig jaar maar voor 220k machines heeft verkocht (als we de 2-de machine aan NutraDried eruit halen). Dan moet er toch niet veel extra's gebeuren om van 2019 een geweldig jaar te maken. Denk aan een bijkomend order van Bonduelle, nog wat extra verkopen in de cannabissector, aantrekkende royalties, andere spelers die een machine aankopen, GEA, ... .

Bovendien gaat ook Tilray opstarten dit jaar en hier zouden de royalties wel vrij snel moeten van binnenkomen.
ancaoli liked last!

kopke1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Berichtdoor kopke1 » 05 Jan 2019 12:01

Mijn reactie is gekomen omdat het tegenwoordig meer regel is dan uitzondering dat er aandelen worden bijgemaakt om uit te delen aan het management. het laatste kan dan misschien marginaal zijn maar in december werden er ook reeds uitgekeerd. en als je alles optelt het voorbije jaar dan gaat het wel over significante hoeveelheden :

Vancouver, B.C. / December 19th, 2018

EnWave Corporation (TSX-V:ENW | FSE:E4U) (“EnWave”, or the "Company") announced today that the Company has granted a total of 195,000 Restricted Share Rights (“RSRs”) pursuant to the Company’s Restricted Share Rights Plan, of which 130,000 were granted to certain directors and officers of the Company. The RSRs will vest three years from the date of award and are subject to regulatory approval.

in hun reactie is me gemeld (en daar uit blijkt dat ze er mee verder willen doen) - het is wel met ons centen dat ze betalen:
"EnWave’s shareholder approved stock option plan and RSR program are meant to be used to compensate employees and directors as an alternative to cash payments. EnWave management will continue to use these tools when deemed appropriate.

Hugh Mckinnon (Director), was instrumental in the executive management transition and was promised a 10,000 RSR grant for his extra effort. Our directors are not paid huge cash fees and to keep high quality individuals on our BOD we need to compensate them.

Kind regards,

Brent Charleton, CFA
President & CEO"
HoubyTelli liked last!

flupke
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor flupke » 12 Jan 2019 18:33

Een nieuwe update van smallcaps (met een bijkomende verhoging van het koersdoel):

https://smallcaps.us/enwave-corp-price- ... 9-outlook/
Biobel liked last!

Biobel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor Biobel » 13 Jan 2019 11:46

flupke schreef:Een nieuwe update van smallcaps (met een bijkomende verhoging van het koersdoel):

https://smallcaps.us/enwave-corp-price- ... 9-outlook/

Dank u Flupke.
Na beurstips met koersdoel van 3.50 en nu smallcaps met koersdoel van 3.80 zou het hier wel eens een verselling
rapper en hoger kunnen gaan.
Technisch gezien op lange termijn zitten we toch aan de onderkant van de grafiek. Een eerste weerstand aan 1.65 dan 2.00
en als laatste 2.50 daarna is the sky the limit!!! :D
Go Enwave
ancaoli liked last!

flupke
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor flupke » 13 Jan 2019 14:34

Het leuke aan Smallcaps (Beurstips ook natuurlijk) is dat ze een goede kijk hebben op de zaken, die wij hier vanuit België veel minder hebben:

- Dat de 2de machine bij NutraDried nu ook op max. capaciteit draait en dat de conservatieve omzet 25 miljoen is voor 2019.
- Dat Inflavor meer en meer een commercieel succes begint te worden en dat de machine van Bonduelle ook bijna op zijn maximum aan het produceren is.
- Ook in de cannabis-sector waar ze min of meer kunnen uitrekenen hoeveel machines er mogelijk nog bij besteld kunnen worden. En hier begin ik meer en meer te geloven dat een Tilray en anderen, als ze overtuigd zijn, hun volledig productie gaan drogen met REV-machines. Omdat hier het verschil gewoon zo groot is. En ook omdat zij hun klanten niet gaan moeten overtuigen gelijk bijvoorbeeld een Bonduelle omdat het eindproduct hetzelfde blijft.
Biobel liked last!

Biobel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor Biobel » 18 Jan 2019 21:52

Tik tik, tik tak, I love it.
Higher lows al een paar weken met een perfecte vlagpatroon in de maak.
Uitbraak.........ik denk deze maand nog..........hoe hoog? Geen idee, maar ik zie het volledig zitten :D
Go ENWAVE
flupke liked last!

Knaller
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Knaller » 19 Jan 2019 11:26