Raiblocks

Discussieer en deel informatie over blockchain, bitcoin wallet, koers van de Bitcoin, Ethereum, etc.
Plaats reactie
Jboons
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Raiblocks

Berichtdoor Jboons » 09 Jan 2018 21:46

Zijn er nog mensen geïnteresseerd in Raiblocks? Het is een alternatieve coin die enkele van de gebreken van bitcoin probeert op te lossen. Mij lijkt het alleszinds interessant en vanaf deze maand ergens zijn ze op verkrijgbaar op binance. Ik denk eraan enkele te kopen en dan een paar maanden te 'vergeten', wat denken jullie hiervan?

beginner
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 43

Re: Raiblocks

Berichtdoor beginner » 10 Jan 2018 11:55

Zeker doen, ga je je niet beklagen. Ben zelf een maandje geleden ook ingestapt.

Jboons
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Jboons » 10 Jan 2018 17:40

Wat waren de redenen waarom jij ze hebt aangekocht als ik vragen mag? Of eerder speculatief?

beginner
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor beginner » 10 Jan 2018 19:14

-schaalbaar 7000+ tps
-transactie past in 1 udp pakket
-geen miners
-market cap was slechts 500$ miljoen
-enkel verkrijgbaar op shitty exchanges
-de wallet is afschuwelijk lelijk, dus geen tijd gestoken om het allemaal mooi te laten ogen, wel in het laten functioneren van het netwerk
-het werkt ook effectief, dus niet enkel een flashy whitepaper en een hoop beloftes
-code is c++

Munnybunny
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 386

Berichtdoor Munnybunny » 11 Jan 2018 09:55

Ok ik ben een 'noob' de eerste die er wellicht voor uitkomt. :D
Ik heb gisteren hier iets over gelezen. Ik ben geïnteresseerd in deze cryptocurrencies, maar weet er nog te weinig van. Ik heb binance, maar heb geen flauw idee waar ik raiblocks (XRB?) kan vinden.

Waar hebben jullie XRB gekocht? Kucoin?

Jboons
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Jboons » 11 Jan 2018 12:30

Raiblocks komt een van de komende dagen op Binance als ik me niet vergis. Voorlopig bieden enkel Kucoin en Raiblocks ze aan?

Munnybunny
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Munnybunny » 11 Jan 2018 14:04

Thx! Ben mij nog aan het inlezen.

Als ze gaan uitbreiden naar andere exchanges zoals oa binance, zal de prijs mogelijks ook gaan stijgen, vermoed ik. Is het m.a.w. interessant deze nu te kopen.. Zoals ik al zei, dit is nieuw voor mij :arrow: noob! Ik heb er geen ervaring mee, maar wil nu wel eens een gokje wagen..
Misschien kan iemand mij kort uitleggen hoe ik er aan geraak.
Ik heb een wallet aangemaakt op raiblocks. Maar dan heb ik nog geen currencies om XRB te kopen. Hoe doe ik dit? Open ik een account op...? Heb kucoin geprobeerd maar krijg geen activeringsmail.
Kopen jullie in lite of btc? Ik neig zelf eerder naar lite dan in btc voor de aankoop van XRB.

beginner
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor beginner » 11 Jan 2018 19:00

Hier kun je momenteel allemaal RaiBlocks kopen: https://coinmarketcap.com/currencies/raiblocks/#markets

Ik heb geen problemen gehad met BitGrail, maar de algemene consensus is toch dat Kucoin de betere momenteel is. Mercatox zou ik laten links liggen. Maar momenteel hebben ze allemaal een beetje problemen met deposits/withdrawals. XRB is niet even gemakkelijk te implementeren als de zoveelste Bitcoin fork of op Ethereum gebaseerde coin. Daar hebben ze zich een beetje in laten vangen.

Een nog niet geopende exchange https://rai.exchange/exchange gemaakt door een community member @jaydubs is er ook nog.

Kijk gerust eens op de discord http://chat.raiblocks.net/, een nederlands kanaal is beschikbaar.

Over het algemeen is het het meest interresant om met BTC te kopen, aangezien die markt het meeste volume heeft, tenzij er met een andere munt tijdelijk een betere deal te doen valt.

Activeringsmail van kucoin kan wel een tijdje duren, maar zou uiteindelijk wel moeten komen...

Je zult in elk geval wel eerst BTC, LTC of ETH moeten kopen, wil je XRB kopen, er is nog geen mogelijkheid om dit rechtstreeks met EUR/USD te doen.

Interresant weetje: Voor zover ik weet heeft de dev van Ledger Nano S voor de eerste keer in de "geschiedenis" de kosten laten vallen om RaiBlocks toe te voegen.

Munnybunny
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Munnybunny » 11 Jan 2018 19:58

Erg blij met je antwoord en de links, super bedankt!
Ik wacht nog steeds op mijn activeringsmail van kucoin.

Jboons
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Jboons » 12 Jan 2018 12:04

Munnybunny schreef:Thx! Ben mij nog aan het inlezen.

Als ze gaan uitbreiden naar andere exchanges zoals oa binance, zal de prijs mogelijks ook gaan stijgen, vermoed ik. Is het m.a.w. interessant deze nu te kopen..

Dat is inderdaad iets waar ik ook van overtuigd ben! Wait and see