CREDITS platform

Discussieer en deel informatie over blockchain, bitcoin wallet, koers van de Bitcoin, Ethereum, etc.

Moderator: neku

Plaats reactie
Eurik
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

CREDITS platform

Berichtdoor Eurik » 18 Okt 2017 16:35

Inmiddels zijn we allemaal wel bekend met cryptocurrencies. In ieder geval de leden op dit deel van het forum. Ik wil dan ook graag van jullie kennis en expertise gebruik maken.

Veel mensen zijn rijk geworden door in een vroeg stadium te investeren in coins zoals Bitcoin en Ethereum. Daar was ik zelf te laat bij. Toch liggen er nog steeds kansen. Bitcoin en Ethereum kunnen technisch nog steeds verbeterd worden. En als een project zich aan dient waarbij er sprake is van verbetering dan wil ik graag wat euro's investeren.

Nu kwam ik via via dus terecht bij het CREDITS platform. Dit is niet één van die op ERC20 gebaseerde altcoins, maar een project dat echt technische verbeteringen wil aanbrengen. Hun visie is dat Bitcoin en Ethereum niet aantrekkelijk genoeg zijn voor de financiele sector vanwege hun trage verwerkingssnelheid en de hoge transactiekosten. Met hun project willen zij beide dus verbeteren. Ze bouwen een eigen blockchainsysteem maar dan op een andere manier. Zo zou hun systeem tot wel 1 miljoen transacties tegelijk kunnen verwerking met een gemiddelde transactiesnelheid van 3 seconden. Daar hoef je bij Bitcoin niet mee aan te komen. Ook hebben ze eigen 'smart contracts' in hun systeem ingebouwd.

Klinkt goed toch? Nu heb ik hun technische papieren doorgenomen. Ik begrijp dat ze willen werken met een consensusmodel van nodes, maar ik moet bekennen dat ik hun verhaal onvoldoende snap. Ik heb technisch nog veel te leren over blockchain, dat is wel duidelijk. Ik weet ook niet of hun project uniek is of dat er meer zijn.

Mijn vraag is dan ook of jullie je mening kunnen geven over dit project. Is het haalbaar en uniek wat ze willen? Of is het allemaal te mooi om waar te zijn? Kan dit project dezelfde potentie hebben als Bitcoin en Ethereum (en een paar andere succesvolle cryptocurrencies)? Ik wil graag meerdere kanten belicht zien voordat ik de knip ga trekken. Hun verhaal is te lezen onder 'documents' op hun website https://credits.com.

Hun ICO moet nog beginnen, en die doen ze over twee of drie ronde's, dus ik heb nog wat tijd om me te oriënteren, maar ik hoor alvast graag jullie mening.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 338

Re: CREDITS platform

Berichtdoor reteiP » 20 Okt 2017 14:08

Blijf weg van ICO's