Bitcoin Cash
- neku
- Premiummember
- waarderingen: 950
Bitcoin Cash
Bitcoin Cash is live, er zijn nog veel problemen om deze te uploaden naar een exchange. De exchanges wachten op 6 confirmaties maar dit verloopt nogal traag met Bitcoin Cash.
Velen stellen zich ook de vraag wat is de toekomst van Bitcoin Cash? Er werd terecht gewezen naar Litecoin als gelijkwaardig alternatief en anderen. Ik denk dat zodra iedereen zijn Bitcoin Cash heeft er een crash zal volgen. Wat denken jullie?
Velen stellen zich ook de vraag wat is de toekomst van Bitcoin Cash? Er werd terecht gewezen naar Litecoin als gelijkwaardig alternatief en anderen. Ik denk dat zodra iedereen zijn Bitcoin Cash heeft er een crash zal volgen. Wat denken jullie?
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Re: Bitcoin Cash
Moeilijkheidsgraad moet nog aangepast worden natuurlijk.
Komt wel goed hoor.
Ik zal ter duiding het verschil tussen beide coins na de HF hier nogmaals posten:
Ongetwijfeld zullen vele Core supporters hun BCH als 'waardeloos' aanschouwen en deze willen verkopen, gelijk wat ze ervoor krijgen. Risico zit hem voor Core uiteraard in de volledige hoop die op Segwit en payment channels berust om te kunnen schalen. Terwijl een schaling via blocksize increase (zoals in BCH) eigenlijk naadloos verloopt.
Ik ben ook geen fan van off chain verificaties of 'sidechains' want dat is opnieuw je vertrouwen in een externe organisatie leggen. Wat het doel van Bitcoin natuurlijk volledig voorbijschiet.
Komt wel goed hoor.
Ik zal ter duiding het verschil tussen beide coins na de HF hier nogmaals posten:
Ongetwijfeld zullen vele Core supporters hun BCH als 'waardeloos' aanschouwen en deze willen verkopen, gelijk wat ze ervoor krijgen. Risico zit hem voor Core uiteraard in de volledige hoop die op Segwit en payment channels berust om te kunnen schalen. Terwijl een schaling via blocksize increase (zoals in BCH) eigenlijk naadloos verloopt.
Ik ben ook geen fan van off chain verificaties of 'sidechains' want dat is opnieuw je vertrouwen in een externe organisatie leggen. Wat het doel van Bitcoin natuurlijk volledig voorbijschiet.
Met het doel voorbij schieten bedoelde u denk ik het decentraal zijn? Maar nu is gebleken dat het niet zo decentraal is als sommigen dachten/hoopten. Immers wie de meeste invloed heeft kan toch wat naar zijn hand zetten zoals de hardfork of begrijp ik dat verkeerd?
ps. De afbeelding wilde niet laten dus is handmatig ingevoegd

Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered
[Dit account modereert niet meer]
[Dit account modereert niet meer]
Ik bedoel dat de trustless peer to peer transacties zich enkel on chain kunnen bevinden, zoals waar Bitcoin initieel voor gebruikt werd (en waarbij wereldwijde schaal als "dat lossen we later wel op" beschouwd werd). Wanneer sidechains apart gaan bestaan en enkel no on chain 'settelen' dan is dit niet verschillend meer van je vertrouwen in de centrale database van een bank te leggen.Beheerder schreef:Met het doel voorbij schieten bedoelde u denk ik het decentraal zijn? Maar nu is gebleken dat het niet zo decentraal is als sommigen dachten/hoopten. Immers wie de meeste invloed heeft kan toch wat naar zijn hand zetten zoals de hardfork of begrijp ik dat verkeerd?
Maar in de huidige situatie zijn er inderdaad ook reeds invloedrijke en machtige partijen.
Nodes (al dan niet mining nodes) kunnen stemmen en zijn des te groter qua hashing power, des te machtiger. Zie het als een bewijs van geïnvesteerd kapitaal wat in de beurswereld vergelijkbaar zou zijn met aandeelhoudersschap.
Alleen zit je in de bitcoin wereld met een feitelijk nadeel als individuele kleine miner en sluit je je beter aan bij een mining pool, jouw hashing power wordt dan bij de mining pool geteld en als je niet akkoord bent met wat de baas van je mining pool wil gaan accepteren van wijzigingen aan het protocol moet je je persoonlijk rekenkracht naar een andere pool gaan toewijzen.
Dit is hoe men bij Bitcoin Unlimited het vrije markt equilibrium ziet werken:

Iedereen kan de bitcoin blockchain forken, zoals elke blockchain kan geforked worden. Eigenlijk wordt er gewoon een kopie van de chain gemaakt en bouwt elke chain op zijn eigen kopie verder.Beheerder schreef:Met het doel voorbij schieten bedoelde u denk ik het decentraal zijn? Maar nu is gebleken dat het niet zo decentraal is als sommigen dachten/hoopten. Immers wie de meeste invloed heeft kan toch wat naar zijn hand zetten zoals de hardfork of begrijp ik dat verkeerd?
Bitcoin is inderdaad niet meer ze decentraal, gezien er een oligopolie ontstaan is, waar enkele miners het grootste deel van de hashpower bezitten. Gezien de economische incentives om hashpower te centraliseren zal elke blockchain die economisch levensvatbaar is volgens mij uiteindelijk evolueren naar een dergelijk oligopolie.
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 2
prijs blijft vrij stabiel, maar BTC is flying!!
Bitcoin cash +70% op 24u tijd.
Aangezien bitcoin cash nu winstgevender is om te minen dan bitcoin segwit kan de squeeze/death spiral plaatsvinden voor bitcoin segwit.
Miners die naar bitcoin cash overstappen verlagen de hashpower op de segwit chain waardoor er langer dan 10 minuten tussen de blocks komt te zitten. Hierdoor loopt de mempool nóg voller en lopen de kosten nóg hoger op om je transactie voorrang te geven. Dit terwijl de extra transacties op de bitcoin cash chain net extra miner omzet genereren doordat de blocksize limiet niet beperkend is.
Ben long beide, maar blij dat ik gisteren nog 2 Ether voor 2 BCH ruilde
Aangezien bitcoin cash nu winstgevender is om te minen dan bitcoin segwit kan de squeeze/death spiral plaatsvinden voor bitcoin segwit.
Miners die naar bitcoin cash overstappen verlagen de hashpower op de segwit chain waardoor er langer dan 10 minuten tussen de blocks komt te zitten. Hierdoor loopt de mempool nóg voller en lopen de kosten nóg hoger op om je transactie voorrang te geven. Dit terwijl de extra transacties op de bitcoin cash chain net extra miner omzet genereren doordat de blocksize limiet niet beperkend is.
Ben long beide, maar blij dat ik gisteren nog 2 Ether voor 2 BCH ruilde

ik had bitcoins in een wallet op 1 augustus. Hoe claim ik mijn bitcoin cash?
Best als volgt te werk gaan:Gildo schreef:ik had bitcoins in een wallet op 1 augustus. Hoe claim ik mijn bitcoin cash?
- Verplaats de Bitcoin van die wallet in een transactie ná de fork (de cash blijft dan onzichtbaar achter)
- Installeer Electron, een variant van electrum voor BCH
- Sweep de private key of word seed van je wallet die je net leeg gemaakt hebt met Electron, je sweept dan het idem ditto tegoed in BCH
De eerste stap is eigenlijk optioneel, als je Electron vertrouwt mag je gerust zijn dat ze sowieso enkel de BCH gaan sweepen.
In Electron moet je wel de juiste server selecteren opdat de software met de juiste blockchain synchroniseert, maar dat vind je wel snel.
Voor de veiligheid heb ik Electron op een aparte computer geïnstalleerd waar ik Electrum niet had.
En stap 1 overslagen is aan te raden want de tijd tussen blocks gaat langer worden en de prijs voor transacties hoger.
BCH = terug naar snelle micro payments, heel blij daarvoor
BCH = terug naar snelle micro payments, heel blij daarvoor