opletten met cryptocurrencies

Discussieer en deel informatie over blockchain, bitcoin wallet, koers van de Bitcoin, Ethereum, etc.

Moderator: neku

Plaats reactie
palm section
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 161

Re: opletten met cryptocurrencies

Berichtdoor palm section » 02 Mar 2018 10:15

Dat bitcoin zeker niet DIE munt zal zijn! Deze prachtige technologie staat nog altijd maar in zijn kinderschoenen. En of je er nu voor of tegen bent, ze is er om te blijven! 1 ding is wel een feit, van de honderden projecten zullen slechts enkelen het halen, welke? Dat zal de toekomst uitwijzen. Enkele kanshebbers zijn in mijn ogen: XRP, XLM, XRB, EOS, LSK... Die laatste moet je trouwens eens opzoeken, LISK heeft een zeer educatieve site waar je alles van en over blockchain kan leren
14-11-2014 liked last!
natural resources, blockchain tech, cannabis legalization,

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 02 Mar 2018 17:09

Morgen (vrijdag) krijg ik een offerte, ik zal dat onmiddellijk betalen via overschrijving. Toch gaan die mensen pas maandag (ten vroegste) mijn geld hebben. Pas maandag zullen ze dan effectief kunnen starten met mijn herstelling ...

Ik blijf in ieder geval gerust dromen ... ;)

Durf ook eens te dromen van uw eigen onderneming, die conceptueel voor slechts 0,2% van dat bedrag (met een maximum en minimum) de betalende banck 0,1% schenkt en voor 0,1% als onafhankelijke partij laat weten dat de betalende banck onheroepelijk kan bevestigen dat morgen aan de ontvangende banck aan een specifieke rekeninghouder een specifiek bedrag met een specifiek kenmerk wordt overgemaakt.

Wil ik van uw versnellende dienst gebruik maken, dan betaal ik 0,2% extra. U krijgt via uw banck bericht, na een specifieke en zeer gerichte zoekvraag (betaling van mij, via banck CBK, bedrag X,XX, betalingskenmerk "smartegeld") dat banck CBK onherroepelijk bedrag X,XX bruto aan u overschrijft, afkomstig van mijn rekeningnummer.

Een soort afterpay.be, maar dan net even anders... :)
Laatst gewijzigd door 14-11-2014 op 02 Mar 2018 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor 14-11-2014 » 02 Mar 2018 17:29

Dat bitcoin zeker niet DIE munt zal zijn! Deze prachtige technologie staat nog altijd maar in zijn kinderschoenen. En of je er nu voor of tegen bent, ze is er om te blijven! 1 ding is wel een feit, van de honderden projecten zullen slechts enkelen het halen, welke? Dat zal de toekomst uitwijzen. Enkele kanshebbers zijn in mijn ogen: XRP, XLM, XRB, EOS, LSK... Die laatste moet je trouwens eens opzoeken, LISK heeft een zeer educatieve site waar je alles van en over blockchain kan leren

Kortom: goede God, die toch bestaat, maar de verkeerde religie; lees dit en dat eens, ga niet op argumenten of nadelen in, en zie SA. ;)

Dit is geen technologisch forum, zodat het niet erg relevant is welke oneconomische technologie zou blijven bestaan, of waar uitleg te vinden is. Verschillen zijn triviaal; iets dat niet werkt gaat er niet door werken. Er bestaat geen lotsverbondenheid tussen een techniek, waarvan alle nadelen onbenoemd zijn, en crypto's. Met of over de onbekende, veronderstelde winnaar valt niet te discutieren, zodat ik het er maar bij laat dat bitcoins de winnaar zijn, want daarmee kan daadwerkelijk iets gekocht worden.

Overige: gediskwalificeerd i.v.m. niets normaals mee kunnen kopen en i.v.m. anonimiteit winnaar
bitcoin: gekwalificeerd, +12,45%
Paypal: 4%
Cash: priceless

In algemene zin: ik wil best zeggen en blijven herhalen dat de oudste mens uit de bijbel nog steeds leeft, of dat Eva de tweede geschapen vrouw is, maar probeer als minimale criteria te hanteren dat dit geen technologisch forum is, dat er voor jullie vergelijking vereist is dat iets ook daadwerkelijk gebruikt kan worden door een brave, onverstandige huisvader, en (vooral) dat gezeur over dure systemen pas gepast is wanneer zo'n normaal, efficiënt systeem duurder is dan de 12,45% kosten van bitcoin. Merci; u mag mij er verder buiten laten.

Wat niet werkt, gaat niet werken door het noemen van nog meer pro-jectielen, waarvan de voorraad eindeloos is. Geld kopen is nooit een goed idee. De enige reden waarom een koopsom kan werken, is dat de banck er met een groot deel van uw belastingvoordeel vandoor gaat.

En ja, ik wacht soms ook op een banck/verzekqueraar voor een herstelling. Op dit moment zelfs langer dan een maand. Ik idealiseer geen systeem, maar stel slechts vast wat er niet werkt en ook nooit zal werken.
tsuretie liked last!

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 643

Berichtdoor tsuretie » 04 Mar 2018 21:51

14-11-2014 schreef:
En ja, ik wacht soms ook op een banck/verzekqueraar voor een herstelling. Op dit moment zelfs langer dan een maand. Ik idealiseer geen systeem, maar stel slechts vast wat er niet werkt en ook nooit zal werken.

Er is een hemelsbreed verschil in de vaststelling dat " het niet werkt " en de uitspraak " het zal nooit werken".
Dat het nu niet werkt, daar ga ik volmondig mee akkoord, maar dat het nooit zal werken, dat denk ik niet.
Dat kan ik heel moeilijk aannemen !

Is mijn probleem nu zo moeilijk ? Nee toch ?

Is het, in onze huidige snelle wereld, nu technisch zo moeilijk om een gepast systeem op poten te zetten waarmee ik nu,
op zondagavond, linea recta, iemand in bijvoorbeeld Portugal of waar dan ook in deze wereld, wat geld kan overmaken zonder daarom 4 % kosten te moeten voor ophoesten ?

Wees er van overtuigd : die know-how is er nu al, zeker weten.
Maar niet iedereen ziet die graag werkelijkheid worden ...
14-11-2014 liked last!
Payton Planar, Resilux, Bpost, Econocom, Nyrstar, AB Inbev, Basic-Fit, Sberbank, Ageas, Gazprom, Norcros, Lotus

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor 14-11-2014 » 04 Mar 2018 22:25

Is mijn probleem nu zo moeilijk ? Nee toch ?

In het eigen antwoord zit de ontkenning van de bedoelde realiteit. Of, beter, een bevestiging van het idealisme. Dan zit een ontkenning erin dat idealen nooit ideeaal zijn; zie de door u verkozen Brusselse komiek met idealen.

Oud middel: webshop.pt -> bestelling -> betaling[ -> EUR -> ontvangst betaling -> pakje -> verzending naar België
Nieuw middel: webshop.pt -> bestelling -> betaling -> EUR -> internetgeld -> ontvangst betaling -> EUR -> pakje -> verzending naar België

Het oude middel is per definitie efficiënter. Het is niet ingewikkeld om hierboven te zien welke (extra, nutteloze) stapjes er verwijderd moeten worden om even efficiënt te worden als het oude middel.

Of, anders gesteld, de 12,45% van bitcoin zal altijd duurder zijn dan een beetje normaal, duur alternatief. In een zeer gunstig, onbestaand geval ontstaat er hooguit margedruk op het oude middel.

Een ondernemingsplan staat in een eerdere bijdrage. Betaalt uw banck op dag X+1 rentedag, en schrijft de Portugese banck het geld bij op dag X+1+1 rentedag, dan is de snelste afterpay.be-achtige methode dat u 0,2% extra betaalt om uw banck, via de Portugese banck, aan webshop.pt te laten weten dat er op X+2 een onherroepelijke bijschrijving van u zal volgen. Non cash, dus zo goedkoop mogelijk. Gewoon een 100% betrouwbaar bericht van klant A van banq A naar klant B van banck B.

Een alternatief is dat de banck u meer kosten voor het er klant zijn in rekening brengt, en dat u de Portugezen dwingt om ook de rentedagen te vermijden. Of dat u de Portugezen verplciht om een zo snel mogelijke, goedkope banck te nemen. Bancken concurreren, ook met rentedagen en dergelijke. Het staat u vrij om een eigen, snelle banq op te richten, die gratis en snel het geld naar Portugal overboekt.

Het relatief dure Paypal was uw internetvoorbeeld; via een banq zou het goedkoper kunnen:

Oud middel: banq -> banq
Nieuw middel: banq -> Paypal -> banq

Ik vrees dat de oude route korter is, en dat duidelijk is welke stap er nodig is om de nieuwe manier even efficiënt te maken als de oude manier. Het ondernemingsplan is efficiënter, want dan is de extra stap zo minimaal mogelijk. Alleen een bericht, zonder transacties. Tussenpartijen leven niet van de lucht.

Nog een alternatief is een verhuis van uw eerdere Amerikaanse suikernonkel naar Portugal.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor 14-11-2014 » 09 Mar 2018 21:39

AAA schreef:The ex price for AAA units on Euronext Amsterdam will be calculated excluding the 22,507,327 Athene Shares distributed to AAA unitholders by AAA in connection with the AAA Distribution per AAA unit, multiplied by the closing price of Athene Shares on the New York Stock Exchange on March 2, 2018. The AAA Distribution is based on a ratio of 0.29487274 Athene Shares per each AAA unit outstanding as of March 2, 2018, rounded down to the nearest whole Athene Share. As this calculation will lead to a negative figure, the opening price for AAA units on Euronext Amsterdam will be rounded up and AAA units will commence trading on March 5, 2018 at USD 0.01 per unit. This price may not necessarily reflect the value of AAA based on its assets and liabilities.

Eenzelfde theoretische reden waarom de waarde van een bitcoin, mits de hoeveelheid ervan beperkt is en blijft, zo'n $0,01 is. Negative figure, maar zo kan er toch mee gerekend en gewerkt worden. This price may not necessarily reflect the value of bitcoins.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3096

Berichtdoor jens_dev » 12 Mar 2018 13:36

Cryptocurrencies: Last Week Tonight with John Oliver
https://www.youtube.com/watch?v=g6iDZspbRMg
Never waste a good crisis

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 920

Berichtdoor Hunter » 14 Mar 2018 08:05

Google stopt met reclame voor cryptomunten
Gepubliceerd op 14 mrt 2018 om 07:46

MOUNTAIN VIEW (AFN) - Na Facebook doet ook Google advertenties van aanbieders van cryptomunten als de bitcoin in de ban. Vanaf juni zal de internetgigant dergelijke reclameboodschappen niet meer plaatsen. Dat staat in een bericht over het nieuwe advertentiebeleid dat het bedrijf op zijn website heeft geplaatst.

Ook aan reclames voor andere laagdrempelige beleggingsproducten waarbij beleggers hoge rendementen worden voorgespiegeld, terwijl zo in korte tijd ook heel veel geld kunnen verliezen, werkt Google binnenkort niet meer mee. Het gaat onder meer om binaire opties, en producten waarbij gegokt wordt op waardeschommelingen van bijvoorbeeld vreemde valuta's.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2226

Berichtdoor Beheerder » 04 Apr 2018 18:43

Cryptocurrencies weer onder druk mede door geruchten dat cryptobeurs Binance getroffen zou zijn door een hack: https://ambcrypto.com/binance-goes-dark ... in-action/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2226

Berichtdoor Beheerder » 27 Mei 2018 11:42

Speculeren/beleggen in cryptovaluta is niet zonder risico's. Zeker doordat er geen toezicht is op de handel hierin zijn frauduleuze praktijken niet onbekend in dit wereldje. Amerikaanse justitie en de financiële waakhond in Amerika doen inmiddels onderzoek naar onder andere pump and dump praktijken.

Lees meer: https://beursig.com/2018/05/26/pump-and ... -bijsmaak/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.