opletten met cryptocurrencies

Informatie over blockchain, bitcoin, ethereum, wallets, koersen en ICO's

hemeras
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

opletten met cryptocurrencies

Bericht door hemeras »

Ik wil hier toch wel even mijn ervaring delen .
Ik heb in juni 2014 , toen bitcoin aan geloof ik 800€ stond een aantal munten gekocht en dan ook nog een miner om ze zelf te kunnen 'delven' .. de miner koste me omgerekend , want je kon natuurlijk enkel met bitcoin betalen , 1800€ . De snelheid waarmee dat toestel werkte was enorm en na het erbij halen van een site waarop ik kon weten wanneer ik hem kon terugverdienen kwam ik erbij dat er 4 maand nodig was om het ding terug te verdienen , daarna kassa kassa ;) ;) ;) .

Voorwaarde was natuurlijk dat de prijs/bitcoin op hetzelfde niveau bleef of hoger ging , en daar wringt het schoentje ..door een hack op een van de grootste exchanges MT.Gox bleken 1 miljoen BTC in rook opgegaan , daarna gevolgd door een enorme verkoopgolf . BTC was na al de commotie nog 200€ waard , toestel bleek het moeilijker en moeilijker te hebben om met de inmiddels te trage hash om de munten te delven en terugverdientijd was eindeloos lang ..wat overschoot heb ik verkocht en bleef met een goeie financieele kater achter (en een dure elektriciteit rekening voor een miner die dag en nacht 350 watt verbruikte) .

Bitcoin heeft me 1 belangrijke les geleerd : doen geen zaken met "dingen" zonder onderliggende waarde als je ze niet gekocht heb op de bodem en je het geld wel kan missen , wanneer de bodem bereikt is weet niemand maar een bodem komt zeker terug !!
Autoscope Technologies--Ontex---Nokia---Colruyt

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1666

Re: opletten met Crypto !

Bericht door MADNESS »

hemeras schreef:Ik wil hier toch wel even mijn ervaring delen .
Ik heb in juni 2014 , toen bitcoin aan geloof ik 800€ stond een aantal munten gekocht en dan ook nog een miner om ze zelf te kunnen 'delven' .. de miner koste me omgerekend , want je kon natuurlijk enkel met bitcoin betalen , 1800€ . De snelheid waarmee dat toestel werkte was enorm en na het erbij halen van een site waarop ik kon weten wanneer ik hem kon terugverdienen kwam ik erbij dat er 4 maand nodig was om het ding terug te verdienen , daarna kassa kassa ;) ;) .

Voorwaarde was natuurlijk dat de prijs/bitcoin op hetzelfde niveau bleef of hoger ging , en daar wringt het schoentje ..door een hack op een van de grootste exchanges MT.Gox bleken 1 miljoen BTC in rook opgegaan , daarna gevolgd door een enorme verkoopgolf . BTC was na al de commotie nog 200€ waard , toestel bleek het moeilijker en moeilijker te hebben om met de inmiddels te trage hash om de munten te delven en terugverdientijd was eindeloos lang ..wat overschoot heb ik verkocht en bleef met een goeie financieele kater achter (en een dure elektriciteit rekening voor een miner die dag en nacht 350 watt verbruikte) .

Bitcoin heeft me 1 belangrijke les geleerd : doen geen zaken met "dingen" zonder onderliggende waarde als je ze niet gekocht heb op de bodem en je het geld wel kan missen , wanneer de bodem bereikt is weet niemand maar een bodem komt zeker terug !!
Gewoonlijk volgt daarna een of ander schandaal zodat deze zeepbel ontploft, waarna enkele jaren later niemand zich nog het bestaan van deze goktent herinnert.. :idea: .. :roll:

Gillepils
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 373

Bericht door Gillepils »

MADNESS schreef:
hemeras schreef:Ik wil hier toch wel even mijn ervaring delen .
Ik heb in juni 2014 , toen bitcoin aan geloof ik 800€ stond een aantal munten gekocht en dan ook nog een miner om ze zelf te kunnen 'delven' .. de miner koste me omgerekend , want je kon natuurlijk enkel met bitcoin betalen , 1800€ . De snelheid waarmee dat toestel werkte was enorm en na het erbij halen van een site waarop ik kon weten wanneer ik hem kon terugverdienen kwam ik erbij dat er 4 maand nodig was om het ding terug te verdienen , daarna kassa kassa ;) ;) .

Gewoonlijk volgt daarna een of ander schandaal zodat deze zeepbel ontploft, waarna enkele jaren later niemand zich nog het bestaan van deze goktent herinnert.. :idea: .. :roll:
Blockchain technologie zal heus niet verdwijnen. Lees eens de rapporten van bvb de WEF en het IMF...

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 950

Bericht door neku »

kijk ook eens https://www.youtube.com/watch?v=G5S0bK8mqAM
Ik herhaal het, die kerel is geweldig 8-)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

hemeras
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Bericht door hemeras »

Blockchain is idd wat zal blijven !
Autoscope Technologies--Ontex---Nokia---Colruyt

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 937

Bericht door ex-stoploss »

neku schreef:kijk ook eens https://www.youtube.com/watch?v=G5S0bK8mqAM
Vind je die kerel geweldig? Dat is nog gene halve goeie, hij vindt zelf de virussen uit en dan moet je via hem passeren (met uwe portemonnee) om die virussen te bestrijden. Hij heeft U dus 2 keren liggen en je kunt er niets aan doen. Een cybercrimineel is dat.

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1666

Bericht door MADNESS »

ex-stoploss schreef:
Vind je die kerel geweldig? Dat is nog gene halve goeie, hij vindt zelf de virussen uit en dan moet je via hem passeren (met uwe portemonnee) om die virussen te bestrijden. Hij heeft U dus 2 keren liggen en je kunt er niets aan doen. Een cybercrimineel is dat.
Soort zoekt soort, ook op een forum.. ;)
ex-stoploss liked last!

neku
Premiummember
Premiummember

Bericht door neku »

ex-stoploss schreef:
Ja, maar hij is tenminste geen hypocriet! Kan niet over de rest van de sector worden gezegd.

neku
Premiummember
Premiummember

Bericht door neku »

Security is belangrijk, zeker voor domme users, ik blij het herhalen zie https://www.youtube.com/watch?v=SMEOKDVXlUo

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5796
Contacteer:

Bericht door Founder »

Op dit topic voor non-believers kan onderstaand artikel niet ontbreken. De auteur haalt toch een aantal serieuze punten aan en conclusie die hij trekt is dat het nog alle tekenen heeft van een bubble: https://www.douglasinvegas.com/blog/201 ... er-scorned
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

Plaats reactie