Bitcoin forum

Discussieer en deel informatie over blockchain, bitcoin wallet, koers van de Bitcoin, Ethereum, etc.
Plaats reactie
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1833

Re: Bitcoin forum

Berichtdoor Beheerder » 26 Dec 2017 21:01

Geen transactiekosten bij de bitcoin? Volgens mij moeten ze bij Morgan Stanley hun huiswerk opnieuw maken. Verder hebben ze in grote lijnen wel gelijk.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 28 Dec 2017 08:29

Bitcoin Drops as South Korea Says Exchange Closures Are Possible

December 27, 2017, 11:42 PM EST
Updated on December 28, 2017, 1:28 AM EST

Specter of losses for retail customers sparking concerns
Bitcoin has now dropped about 28% from last week’s record high

https://www.bloomberg.com/amp/news/arti ... ssion=true

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 572

Berichtdoor Banner » 28 Dec 2017 14:32

kevlarll
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor kevlarll » 29 Dec 2017 13:33

Bitcoin zit gewoon even in een dip omdat veel mensen wat winsten willen opnemen tijdens de feesten dus gewoon rustig blijven en als je kan extra bitcoins aankopen nu hij weer wat lager staat. Bedank me later :geek: :geek:

the stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient - Warren Buffett

Making some serious pocket money! https://hashflare.io/r/BA046037 :lol: :lol:

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 30 Dec 2017 11:52

Dus mensen die Ripple kopen feesten totaal niet? De koers stijgt en stijgt daar alleen maar verder. Trouwens wie iets moet verkopen om te feesten moet zich helemaal niet bezig houden met de beurs of cryptocoins ;)

De bitcoin dominantie neemt overigens sterk af:

Screenshot_20171230-114922.jpg
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.

MaxRendement
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

Berichtdoor MaxRendement » 30 Dec 2017 22:29

Ik wil niet pessimistisch zijn, maar als je de grafiek van de bitcoin vergelijkt met die van een "bubbel" (of zeepbel) zitten we nu in de fase "return to normal" :

Bubble.jpg

In het jaar 2000 vertoonde de NASDAQ net hetzelfde patroon (de fameuze "internetbubbel"). En toen is het inderdaad niet zo goed afgelopen....
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
tsuretie liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 02 Jan 2018 20:36

@MaxRendement,ik ben geen believer en eerder sceptisch maar die grafiek is al tig keer voorbij gekomen bij bitcoin. Telkens kwam er toch weer een herstel en ging de koers daarna hoger. Nu geloof ik toch dat de $20.000 niet nog eens zo makkelijk bereikt gaat worden maar bitcoin heeft mij al vaker weten te verbazen.

Ondertussen stijgt de bitcoin ruim 10% in enkele uren na dit nieuws:

Bitcoin rises after report says early Facebook investor Peter Thiel is buying massive amounts
Peter Thiel's Founders Fund has bought millions of dollars in bitcoin, The Wall Street Journal reported Tuesday, citing sources familiar with the situation.

- Those holdings are worth hundreds of millions of dollars, the newspaper says.
- It wasn't clear whether Founders had sold any of its holdings, the report says.
- Bitcoin rises more than 11 percent to trade near $14,711, according to Coinbase.

https://www.cnbc.com/2018/01/02/bitcoin ... ounts.html

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 370

Berichtdoor 14-11-2014 » 05 Jan 2018 11:54

Een betreurenswaardig onderwerp, maar dat geheel terzijde.

Bubbels, inclusief vermeende herstelpatronen, zijn alleen achteraf uit een grafiek af te leiden, dus grafieken kunnen richting de vuilbak.

Belangrijk is de misleidende marktwaarde. Je leest weleens dat er 20000 BTC voor een pizza is betaald, en dat die pizza nu 400 miljoen EUR waard zou zijn. In werkelijkheid zult u geen 400 miljoen euro krijgen wanneer u 20000 BTC met een market order verkoopt. De prijs is de top van de ijsberg, bepaalt de marktwaarde, en geldt voor misschien 0,0000001 BTC.

Belangrijker is dat het hele systeem niet werkt. In mijn nederige woonoord kan ik nergens iets legaals kopen met een BTC. Zelfs geen pizza. De pizzeria doet via takeaway.com wel alsof ik met BTC een pizza kan betalen, maar dat is niet zo. Met geld moet ik eerst BTC kopen, wat mij extra geld kost. Koop ik een pizza via takeaway.com, dan moet takeaway.com een service provider vinden die voor mij mijn BTC verkoopt, wat mij nog een keer extra geld kost. De pizzeria accepteert alleen geld, ondanks de schijn dat je er met BTC kunt betalen. In werkelijkheid verkoopt iemand jouw BTC voor jou, en wordt de pizzeria met de opbrengst betaald.

De bubbel zit er, vooraf, voornamelijk in dat je er geen zak aan hebt. Een negatieve toegevoegde waarde.

Old school: geld -> pizzeria -> pizza
Onwetenden: geld -> BTC handel -> BTC -> service provider -> BTC handel -> geld -> pizzeria -> pizza

Mij lijkt de klassieke route de meest efficiënte route. Zonder dure, nutteloze, onhandige, domme, overbodige en onveilige tussenstapjes.

Waarmee niet gezegd is dat de marktwaarde niet nog verder kan exploderen, het zij zo, maar bij een waarde van 0,00 euro van een hooguit interessant maar verder waardeloos tussensysteem kan wel worden vastgesteld dat het betalen van 0,01 euro voor een eenheid al 100% teveel betaald is. Dat is de bubbel. Een bij vlagen schitterende theorie, maar in werkelijkheid kunt u er niets mee kopen en geldt wat de gek ervoor geeft.

Interessant en relativerend is dat BTC, inclusief risico's, als valuta ontbrak in het prospectus van takeaway.com. Kennelijk wordt er zo weinig gebruik van gemaakt van de betalingsmogelijkheid dat het de moeite van het vermelden niet waard is.
Beheerder liked last!

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 572

Berichtdoor Banner » 10 Jan 2018 08:55

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 10 Jan 2018 11:45

Aangifte tegen 'eerste Nederlandse bitcoinfabrikant' wegens oplichting

Klanten van de zelfverklaarde 'eerste Nederlandse bitcoinfabriek voor particulieren' zijn een proces begonnen tegen die onderneming, Koinz Trading in Lelystad. Een van hen heeft aangifte gedaan van oplichting, de anderen overwegen volgens hun advocaat Marco Kalmijn hetzelfde te doen. Het bedrijf heeft grote betalingsachterstanden.

https://www.volkskrant.nl/economie/aang ... ntent=free