Gaat het coronavirus invloed hebben op uw leven?

Benieuwd naar de mening van andere beleggers? Start hier uw poll/peiling of beantwoord die van anderen
Plaats reactie

Ja, het leven zal nooit meer zijn zoals voorheen.
6
15%
Ja, ik ben bang geworden voor contact met vreemden.
1
2%
Ja, ik zal contact met vreemden proberen te beperken.
3
7%
Ja, bepaalde maatregelen gaan het dagelijks leven veranderen.
20
49%
Nee, ik trek mij weinig aan van maatregelen en wil weer zoals vanouds leven.
1
2%
Nee, ik wil graag weer als vanouds het leven oppakken en ik heb geen angst.
4
10%
Nee, dit virus zal snel naar de achtergrond verdwijnen en het leven gaat door.
4
10%
Anders (geef een reactie in dit topic)...
2
5%

Totaal aantal stemmen: 41

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4166
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Het coronavirus heeft nu al wereldwijd veel invloed op het dagelijkse leven maar hoe gaat dat als de wereld straks naar het 'nieuwe normaal' gaat? Gedrag zal misschien veranderen en dit is misschien ook afhankelijk van leeftijd en cultuur. In dit onderwerp kan er gedeeld worden welke veranderingen u verwacht en wat uzelf anders zal gaan doen dan voorheen.

U kunt ook stemmen op de poll: Gaat het coronavirus invloed hebben op uw leven?

Dit gaat dus over het leven als alles weer 'normaal' zal zijn en niet hoe het leven nu is.

U kunt maximaal 2 opties kiezen en eventueel een ander antwoord als reactie plaatsen.
neku liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 794
Contacteer:

Re: Gaat het coronavirus invloed hebben op uw leven?

Bericht door ex-stoploss »

Ja, misschien ga ik nog dood aan het coronavirus. Maar ook voor de Chinezen zal corona gevolgen hebben, want die kunnen -wat mij betreft- de pot op, en ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Tdv
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 148
Contacteer:

Bericht door Tdv »

Ik denk niet dat mijn manier van leven Veel zal veranderen net zoals dat van vele andere mensen...eens de maatregelen wegvallen zal de dagelijkse routine heel rap terug zijn...

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 339
Contacteer:

Bericht door Zechs »

Ik zie kleinhandel/detailhandel nog veel meer krimpen. Shopping in kleinere steden zal zich concentreren tot 1 of 2 straten terwijl dit nu nog meer verspreid is. Once you go online, you never go back. Elektronica zowel kleine elektro als witgoed zal ook meer online gekocht worden. Het aantal ketens zal dus ook krimpen. Elektroketens zoals Vandenborre, Krefel, Saturn, Mediamarkt,... zullen combineren en vestigingen sluiten. Bepaalde kledingwinkels, vooral in het middensegement, zullen enorm krimpen. Dit gebeurde reeds in de US en Europa zal hierin volgen. De hele goedkope ketens zullen goed standhouden (zoals o.a Action, Wibra, Primark,..) en de hele exclusieve winkels zullen ook via flagshipstores standhouden. Er zullen ook meer micro-winkels ontstaan waarbij mensen bepaalde producten verkopen vanuit thuis (juwelen, voeding, gepersonaliseerde producten,..).

Colruyt bracht vroeger inkopen aan huis bij mensen. Meerdere supermarkten zullen opnieuw experimenteren om te zien of dit rendabel is (vooral in grotere steden). Colruyt stopte hiermee omdat het onvoldoende rendabel was.
wimvd liked last!
I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1727
Contacteer:

Bericht door jack. »

Tdv schreef:
18 apr 2020 21:38
Ik denk niet dat mijn manier van leven Veel zal veranderen net zoals dat van vele andere mensen...eens de maatregelen wegvallen zal de dagelijkse routine heel rap terug zijn...
TDV u gaat hier veel te licht over. :|
Wimpie85 liked last!

besportie
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 302
Contacteer:

Bericht door besportie »

Sowieso al een paar citytrips geannuleerd maar anderzijds is dat een luxe-probleem. Ik heb het geluk van thuis uit te kunnen werken, weer zit ik ik een luxe-situatie waardoor voor mij mijn standaard dezelfde blijft. Niettemin maak ik mij toch zorgen hoe we na Corona gaan "samen" leven. Als je virologen mag geloven, is een 2 de lockdown in de herfst / winter niet uitgesloten zolang er geen vaccin is. Ik denk niet dat we snel zullen terugkeren naar een zorgelozer leven zoals voor 31 december 2019.
Turbo long Galapagos, Argen-x, Fugro / Turbo short Dow Jones / aandelen: Soligenix 3.47$, Sorrento 2.50$, Euronav 8.97€ / cash

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1484
Contacteer:

Bericht door MADNESS »

Toen er nog geen sprake was van corona als ziekte stond de corona op de toog. Daar hing ik dan wat te relaxen en sprak ik af met vrienden en vriendinnen. De vriendinnen gaf ik graag 3 kussen, maar dat is nu dus gedaan.. :(
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

Tdv
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 148
Contacteer:

Bericht door Tdv »

Leven zal nooit meer hetzelfde zijn.....https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200523_04969434

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie