Invesco Asia Opportunities Eq A USD SD -- LU1762219688
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 7
Beste,
Een hele tijd geleden (decennia dus ) heb ik me door de bank laten overtuigen om dit fonds aan te kopen.
Voorlopig staat dit na ettelijke jaren net niet op break even (op basis van mijn aankoop tarief)
Kan een van jullie een leek als mezelf constructieve feedback geven hierover?
of als iemand anders bekend is met dit fonds hoor ik het graag.
Alvast bedankt,
Mvg, Michael
Een hele tijd geleden (decennia dus ) heb ik me door de bank laten overtuigen om dit fonds aan te kopen.
Voorlopig staat dit na ettelijke jaren net niet op break even (op basis van mijn aankoop tarief)
Kan een van jullie een leek als mezelf constructieve feedback geven hierover?
of als iemand anders bekend is met dit fonds hoor ik het graag.
Alvast bedankt,
Mvg, Michael
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Re: Invesco Asia Opportunities Eq A USD SD -- LU1762219688
Hoge kosten (1.5% management fee, 2.02% lopende kosten), eigen aan fondsen die je via de traditionele banken koopt en er zitten heel wat Chinese aandelen in zie ik (Tencent en Alibaba al voor meer dan 13% gewicht). Die hebben natuurlijk wel klappen gekregen de laatste maanden.
Zelf ben ik sinds enkele maanden ook een tracker op Chinese aandelen beginnen kopen (de ICHN) dus ik geloof wel in een herstel van China. Maar om een vergelijking te maken, deze heeft een jaarlijks kostenpercentage van 0.28% en koop ik gratis 1x per maand via de kernselectie van DeGiro.
Naar mijn mening als strategie niet zo slecht qua product om in portefeuille te hebben maar die kosten vreten je rendement op.
Zelf ben ik sinds enkele maanden ook een tracker op Chinese aandelen beginnen kopen (de ICHN) dus ik geloof wel in een herstel van China. Maar om een vergelijking te maken, deze heeft een jaarlijks kostenpercentage van 0.28% en koop ik gratis 1x per maand via de kernselectie van DeGiro.
Naar mijn mening als strategie niet zo slecht qua product om in portefeuille te hebben maar die kosten vreten je rendement op.
Laatst gewijzigd door manu47 op 11 jan 2023 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
medaar liked last! 40% ETF:C50,CP9,SGLD,SXRW,IWDA,SXR8,ICHN,QDV5,IBCJ,IUSN,XMLC,OMXH25,WVAL,SMH,D5BH,WTAI
40% Value:AGS,APT,ABI,BGFV,BCC,BPOST,1113,ECONB,EVS,FKWL,IAG,LOG,MOUR,MYTIL, BNAB,NN,QIWI
20% Speculatief
40% Value:AGS,APT,ABI,BGFV,BCC,BPOST,1113,ECONB,EVS,FKWL,IAG,LOG,MOUR,MYTIL, BNAB,NN,QIWI
20% Speculatief
Sorry dubbel
40% ETF:C50,CP9,SGLD,SXRW,IWDA,SXR8,ICHN,QDV5,IBCJ,IUSN,XMLC,OMXH25,WVAL,SMH,D5BH,WTAI
20% Speculatief
20% Speculatief
-
- Forum verkenner
Beste Manu,
Mijn excuses voor mijn laattijdige reactie.
Bedankt voor uw heldere, en duidelijk in mensentaal, uitleg.
Hoge kosten : klopt, weinig aan te doen, "duur leergeld" zoals ze dit noemen
De Chinese markt heeft het zwaar te verduren, ik wist zelfs niet dat Tencent en Alibaba deel uitmaken van dit fonds.
Ik draag ze niet helemaal een warm hart toe, want ze nemen het niet zo nauw met de menselijke factor in hun bedrijf.
Nja , de aankoopkosten wijn nu eenmaal gemaakt dus best door de zure appel heen blijven bijten. Met verlies verkopen na 10 jaar zou gewoon niet realistisch vinden.
Trackers, daarvoor ken ik het helaas te weinig (lees NIETS) van.
Mvg,
Michael
Mijn excuses voor mijn laattijdige reactie.
Bedankt voor uw heldere, en duidelijk in mensentaal, uitleg.
Hoge kosten : klopt, weinig aan te doen, "duur leergeld" zoals ze dit noemen
De Chinese markt heeft het zwaar te verduren, ik wist zelfs niet dat Tencent en Alibaba deel uitmaken van dit fonds.
Ik draag ze niet helemaal een warm hart toe, want ze nemen het niet zo nauw met de menselijke factor in hun bedrijf.
Nja , de aankoopkosten wijn nu eenmaal gemaakt dus best door de zure appel heen blijven bijten. Met verlies verkopen na 10 jaar zou gewoon niet realistisch vinden.
Trackers, daarvoor ken ik het helaas te weinig (lees NIETS) van.
Mvg,
Michael
-
- Forum verkenner
manu47 liked last!-
- Forum verkenner
we zitten terug al op 0%opportunist schreef: ↑06 feb 2023 16:30Beste Manu,
intussen heb ik hier al de volle 1 % winst op.
De markt lacht me blijkbaar toe![]()
![]()
nog even afwachten dus , misschien dat de Chinees, zoals jij verwacht, toch opnieuw de economie ginder doet aanzwengelen .
gr,
Michael