Beste beleggingsfondsen (volgens de tijd)
Beste beleggingsfondsen (volgens de tijd)
Beste
Is het een goed idee om Alleen te kiezen voor de fondsen die de tijd onlangs verkoos tot beste fondsen. Ik heb geen zin om mij met individuele aandelenbezig te houden.?!
Is het een goed idee om Alleen te kiezen voor de fondsen die de tijd onlangs verkoos tot beste fondsen. Ik heb geen zin om mij met individuele aandelenbezig te houden.?!
ik ben een beginnend belegger die uit frustratie belegt: eigenlijk wil ik dat niet maar de bank dwingt mij; ik ben het beu dat de bank zomaar 2% inpikt
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 50
Re: Beste beleggingsfondsen (volgens de tijd)
Goh,ik begrijp je fustratie maar al te goed! Mijn ervaring is dat goeie fondsen selecteren vele,vele malen moeilijker is dan goede aandelen selecteren.
Een aandelenportfolio zelf opbouwen met de "buy and hold" strategie is en blijft de goedkoopste manier ,wat kosten betreft!
En dan die selectie van de tijd....Sorry ,maar voor mij waardeloos!
Doorstoken kaart ,waar bevriende financiele instellingen fondsen,in de lijst belanden. Ik hecht dan nog ietje meer geloof aan de sterren van Morningstar.
Maar laat je niks wijs maken,om fondsen te beoordelen moet je al heel wat van de financiele wereld af weten.Je kan geen fonds beoordelen als je de onderliggende aandelen niet kent.
Zomaar,een lijstje aankopen,van eender waar,kan u in de toekomst met een kater opzeilen!
Een aandelenportfolio zelf opbouwen met de "buy and hold" strategie is en blijft de goedkoopste manier ,wat kosten betreft!
En dan die selectie van de tijd....Sorry ,maar voor mij waardeloos!
Doorstoken kaart ,waar bevriende financiele instellingen fondsen,in de lijst belanden. Ik hecht dan nog ietje meer geloof aan de sterren van Morningstar.
Maar laat je niks wijs maken,om fondsen te beoordelen moet je al heel wat van de financiele wereld af weten.Je kan geen fonds beoordelen als je de onderliggende aandelen niet kent.
Zomaar,een lijstje aankopen,van eender waar,kan u in de toekomst met een kater opzeilen!
En wat te denken van de ranking bij test aankoop?
ik ben een beginnend belegger die uit frustratie belegt: eigenlijk wil ik dat niet maar de bank dwingt mij; ik ben het beu dat de bank zomaar 2% inpikt
- charel01
- Premiummember
- waarderingen: 16255
-
- Forum gebruiker
Bij testaankoop invest wordt het een betalend abonnement!
-
- Forum gebruiker
Om je een beetje op weg te helpen naar goede fondsen,deze 2 tips:
Bekijk eens de selectie van "de rustige belegger.be"
Bekijk ook eens de selectie van "van went.nl"
Mijn inziens toch wel de betere fondsen.
Bekijk eens de selectie van "de rustige belegger.be"
Bekijk ook eens de selectie van "van went.nl"
Mijn inziens toch wel de betere fondsen.
Dank baron
En terug naar mijn vraag: zijn alleen beleggen in die beleggingsfondsen (dus een tiental) een goede keuze? Qua spreiding, een basisvereiste voor beleggen wel neem ik aan. Of hebt u er nog bede kingen bij?
En terug naar mijn vraag: zijn alleen beleggen in die beleggingsfondsen (dus een tiental) een goede keuze? Qua spreiding, een basisvereiste voor beleggen wel neem ik aan. Of hebt u er nog bede kingen bij?
-
- Forum gebruiker
Ja,een tiental vind ik een perfecte keuze.Doordat je in fondsen belegt heb je sowieso al een goede spreiding. Wel eens op de website Morningstar je keuzes ingeven en nazien als je niet teveel overlapping hebt.(vb 5x het aandeel nestle).
Ikzelf ben geen fondsenbelegger,Ik gebruik enkel ETF's om bepaalde grondstoffen te bespelen.
Heb mijn portefeuilleopbouw daarnet gepost onder de rubriek "goud"
Ik wens je veel succes met beleggen en hopelijk krijg je de smaak te pakken en beleef je er plezier aan!
Ikzelf ben geen fondsenbelegger,Ik gebruik enkel ETF's om bepaalde grondstoffen te bespelen.
Heb mijn portefeuilleopbouw daarnet gepost onder de rubriek "goud"
Ik wens je veel succes met beleggen en hopelijk krijg je de smaak te pakken en beleef je er plezier aan!
Beste
Ik heb verschil gelezen tussen fonds en etf. Maar behalve minder verhandelbaarheid, waarmee ik als rustige belegger mee kan leven, wat is dan nog het verschil tussen die twee?
Ik heb verschil gelezen tussen fonds en etf. Maar behalve minder verhandelbaarheid, waarmee ik als rustige belegger mee kan leven, wat is dan nog het verschil tussen die twee?
-
- Forum gebruiker
Lees maar eens goed de "de rustige belegger.be"! Onder rubriek 6: Laat het moeilijke werk voor je doen. Daar staat mooi uitgelegd wat een ETF is,en wat de verschillen zijn met een gewoon fonds.