U.S. Treasury Bond Year Index

Informatie en kennis delen over trackers, ETF's en beleggingsfondsen
Plaats reactie

giveme
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

U.S. Treasury Bond Year Index

Bericht door giveme »

Kent iemand een tracker die de U.S. Treasury Bond 5-Year Index (zo goed mogelijk) volgt ?

Index die ik gevonden heb is hier te vinden: https://us.spindices.com/indices/fixed- ... year-index

Beweegreden is: ik zie in de productfiches van BlackRock fondsen vaak een referentie-index bestaande uit:
- S&P 500 (36%);
- FTSE World (ex-US) (24%);
- 5 Yr US Treasury Note (24%) en FTSE Non-USD World Government Bond Index (16%).

De referentie-index van BlackRock lijkt echter steeds toch aanzienlijk beter te presteren dan hun eigen fonds. Ik wou zelf eens de berekening maken wat het zou opbrengen, als je via een broker zélf bovenstaande indexen via trackers zou kunnen kopen, met als doel lagere kosten te hebben.

Ben zelf redelijk recent trackers aan het ontdekken. Ik veronderstel dat het concept dat ik hierboven schets waarschijnlijk dom en risicovol is. Kritiek is daarom altijd welkom ! Waar ik me alvast bewust van ben, is het risico om op deze manier alles in ETF's te steken. De reden dat de fondsen van BlackRock (Global Allocation Fund A4 EUR bijvoorbeeld) over al die jaren zo nauw loopt met deze referentie-index (maar toch steeds ieder jaar wat lager in waarde komen te liggen) is uiteraard door de kosten verbonden aan het fonds, maar als ik het goed begrijp, staat hier wel tegenover dat het fonds effectief in aandelen belegt, en bvb actief obligaties verhandelt, en ze zo proberen om deze referentie-index te volgen. En dit actief beheer veiliger verloopt dan het gewoon allemaal in trackers te steken die de referentie-index volgen.

Alvast bedankt en ik herhaal, correcties en kritiek: meer dan welkom :)

Plaats reactie