ETF's/trackers op groeimarkten/emerging markets

Informatie en kennis delen over trackers, ETF's en beleggingsfondsen

Stefan123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 76

Re: Trackers op groeimarkten

Bericht door Stefan123 »

kierkegaard schreef:Is het tijd om naar de Russische beurs te kijken?
http://slimbeleggen.net/tijd-russische- ... ken/58464/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jim Rogers heeft Rusland al gekocht voor MH17...Kijk die youtube-link, candy for the mind...

http://www.youtube.com/watch?v=DuJIt7eU6rY" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyrstar-Aegon-KPN-Delta Lloyd-Banco Popular

Stefan123
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door Stefan123 »

Aiiiiii, dit gaat Jim Rogers niet graag horen, hij heeft aandelen Aeroflot. Zo zie je maar dat één van de beste investeerders ter wereld ook met verlies kan komen te zitten...Hij zal moeten gaan bijkopen of uitzweten!

Sancties houden dochter Aeroflot aan de grond
ZONDAG 3 AUGUSTUS 2014, 18:54 uur | 48 keer gelezen

MOSKOU (AFN) - Prijsvechter Dobrolet, een volle dochter van de Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot, houdt voorlopig zijn toestellen aan de grond vanwege de Europese sancties tegen Rusland. Dat maakte het moederbedrijf zondag bekend.
Volgens Aeroflot hebben meerdere Europese partijen laten weten geen diensten meer aan Dobrolet te leveren vanwege de uitgevaardigde beperkingen. Leasecontracten en overeenkomsten voor reparatie, onderhoud en verzekeringen werden opgezegd. Ook ontvangt de Russische maatschappij geen actuele luchtvaartinformatie meer. “Gezien de ongekende druk die wordt uitgeoefend, heeft Dobrolet geen andere keuze dan vluchten en de verkoop van tickets op te schorten”, stelt het bedrijf.
Vanaf zondag middernacht (lokale tijd) staan de kisten van Dobrolet aan de grond. Het bedrijf, waarvan de naam zoveel betekent als goede vlieger, voert pas sinds dit jaar vluchten uit. Het bedrijf mikt op een groei naar 10 miljoen passagiers binnen 5 jaar. Eind vorige maand werd Dobrolet door de EU op de zwarte lijst gezet, samen met Russian National Commercial Bank en wapenfabrikant Almaz-Antey.

Stefan123
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door Stefan123 »

Die sanctie's beginnen zich te laten voelen, amai...

Jojo
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 162

Bericht door Jojo »

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140719_01185152" onclick="window.open(this.href);return false;
kierkegaard liked last!
11/2021 the new beginning

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1083

Bericht door kierkegaard »

Merci Jojo! Had dit artikel gemist... Zeer interessant. Heb GVAL opgenomen in mijn watchlist.

de.generaal
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 511

Bericht door de.generaal »

http://www.bloomberg.com/news/2014-08-1 ... bargo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit artikel doet me misschien denken om op de Zwitserse markt te beleggen indien hier een tracker van bestaat. Dit zal niet enkel met kaas zijn maar alle soorten diensten / producten. De ene zijn dood is de andere zijn brood... Iemand een gedacht hierover?

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Wie heeft de Indische beurs in de gaten gehouden?
http://slimbeleggen.net/heeft-indische- ... den/59659/" onclick="window.open(this.href);return false;

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

ETF Brazil vandaag serieus onderuit. Dit door de sterke verliezen op Bovespa omwille van vooruitzicht op herverkiezing Dilma Roussef: http://www.bloomberg.com/news/2014-09-2 ... -lead.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit nog versterkt door de vallende Real.

Ook de ETF Rusland doet het niet zo goed.

Ik overweeg een eerste instap in Cambra Global Value ETF.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

kierkegaard schreef:Een nieuwe update van de rendementen van de trackers die ik in februari 2014 selecteerde. Links gaan de koersen op het moment van de initiële post, rechts de koers op vandaag, daarnaast het behaalde rendement.

ETF Brazil
13,78 - 17,82 (+ 29,32%)

ETF Turkey
35,05 - 52,33 (+ 49,41%)

ETF India
9,65 - 12,32 (+ 27,70%)

ETF Russia
26,53 - 27,83 (+ 4,90%)

Dit geeft een globaal gemiddeld rendement over 5 maanden van ongeveer 28%. Alleszins beter dan een spaarboekje.

ETF Turkey heb ik te vroeg verkocht omdat ik dacht dat de onrust zou aanhouden en verergeren. Rusland is om evidente redenen nog achtergebleven maar zou mijn 'top pick' zijn voor nieuwe instappers. Verder wil ik ook China beginnen volgen.
Tijd voor een nieuwe update, die er dit keer iets minder rooskleurig uitziet.

ETF Brazil
13,78 - 14,45 (+ 4,86%)

ETF Turkey
35,05 - 50,42 (+ 43,86%)

ETF India
9,65 - 13,80 (+ 43,01%)

ETF Russia
26,53 - 23,52 (- 11,35%)

Het globale rendement van 28% over de eerste vijf maanden is na negen maanden dus teruggezakt tot 20%. Dit vooral door de situatie in zowel Brazilië (Dilma Roussef herverkozen) als Rusland (Oekraïne-crisis, lage energieprijzen). De India ETF is er dan weer sterk op vooruitgegaan. Turkije en India waren sinds begin dit jaar duidelijk de beste keuzes van de vier.

gdc
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Bericht door gdc »

ga deze week afstand doen van mijn chinees fonds ,door stelselmatig in te stappen heb ik een winst van 30 procent zonder te spreken over de winst in dollars(zie mijn vorige post 28 juli jl) ben nu aan het uitkijken naar beste fonds op tracker of de russiche beurs of op olie ,iemand een voorstel ,alvst bedankt mvg

Plaats reactie