ETF's/trackers op groeimarkten/emerging markets

Informatie en kennis delen over trackers, ETF's en beleggingsfondsen

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1083

Re: Trackers op groeimarkten

Bericht door kierkegaard »

Een nieuwe update van de rendementen van de trackers die ik in februari 2014 selecteerde. Links gaan de koersen op het moment van de initiële post, rechts de koers op vandaag, daarnaast het behaalde rendement.

ETF Brazil
13,78 - 17,82 (+ 29,32%)

ETF Turkey
35,05 - 52,33 (+ 49,41%)

ETF India
9,65 - 12,32 (+ 27,70%)

ETF Russia
26,53 - 27,83 (+ 4,90%)

Dit geeft een globaal gemiddeld rendement over 5 maanden van ongeveer 28%. Alleszins beter dan een spaarboekje.

ETF Turkey heb ik te vroeg verkocht omdat ik dacht dat de onrust zou aanhouden en verergeren. Rusland is om evidente redenen nog achtergebleven maar zou mijn 'top pick' zijn voor nieuwe instappers. Verder wil ik ook China beginnen volgen.

Stefan123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 76

Bericht door Stefan123 »

kierkegaard schreef:
ETF Turkey heb ik te vroeg verkocht omdat ik dacht dat de onrust zou aanhouden en verergeren. Rusland is om evidente redenen nog achtergebleven maar zou mijn 'top pick' zijn voor nieuwe instappers. Verder wil ik ook China beginnen volgen.
De chinese beurzen zouden helemaal nog niet gereageerd hebben op de amerikaanse bull-markt, hoorde ik Koen De leus zeggen op youtube. Nochtans zou de chinese export goed profiteren van het herstel in de USA, maar blijkbaar nog niet in de koersen verrekend in China. Zou kans kunnen zijn..
Nyrstar-Aegon-KPN-Delta Lloyd-Banco Popular

Stefan123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 76

Bericht door Stefan123 »

Weet je wat me ook kwaad maakt, als je bev Groupe Eurotunnel bekijkt: een prachtig aandeel dat profiteert van het economisch herstel in de UK. Ik vraag me af waarom dat niet onder onze ogen komt grrrrr...Lijkt zo mooi logisch, het economisch herstel in de UK verhoogt de import aldaar en het vervoer door de tunnel, en dat vlak onder onze neus en we merken het gewoon niet op! ZUCHTTTTT
Nyrstar-Aegon-KPN-Delta Lloyd-Banco Popular

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1539

Bericht door Umi »

Stefan123 schreef:Weet je wat me ook kwaad maakt, als je bev Groupe Eurotunnel bekijkt: een prachtig aandeel dat profiteert van het economisch herstel in de UK. Ik vraag me af waarom dat niet onder onze ogen komt grrrrr...Lijkt zo mooi logisch, het economisch herstel in de UK verhoogt de import aldaar en het vervoer door de tunnel, en dat vlak onder onze neus en we merken het gewoon niet op! ZUCHTTTTT
meestal is logisch nadenken nog belangrijker dan cijfers lezen :D

ON; Rusland zal ook wel herstellen op verloop van tijd --> Kopen als er bloed door de straten vloeit ;)
ETF Brazil heb ik ook sinds 2 maanden & ook reeds een mooie 12%. Ik ga er van uit dat het WK & de OS gunstig effect hebben op de economie daar. & vermits ze zowat op een 5year low dip zaten, hebk ze uiteindelijk gekocht. (kon niet eerder wegens geen free cash)
Dank voor de tip kierke!

Midlife Crisis Fund
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 22

Bericht door Midlife Crisis Fund »

kierkegaard schreef:Een nieuwe update van de rendementen van de trackers die ik in februari 2014 selecteerde. Links gaan de koersen op het moment van de initiële post, rechts de koers op vandaag, daarnaast het behaalde rendement.

ETF Brazil
13,78 - 17,82 (+ 29,32%)

ETF Turkey
35,05 - 52,33 (+ 49,41%)

ETF India
9,65 - 12,32 (+ 27,70%)

ETF Russia
26,53 - 27,83 (+ 4,90%)

Dit geeft een globaal gemiddeld rendement over 5 maanden van ongeveer 28%. Alleszins beter dan een spaarboekje.

Een vraagje. Ik heb er achter gezocht maar niet direct gevonden: welke kosten betaal je voor de aankoop van zo'n tracker? Is dit vergelijkbaar met een aandeel? Of is het zoals bij een fonds met instap- en uitstapkosten?
In Port: RealDolmen, MDXHealth, IBA, Ter Beke, DSM, Biocartis
Watchlist: Barco, Tessenderlo

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 6226

Bericht door Lieve16 »

Midlife Crisis Fund schreef:
kierkegaard schreef:Een nieuwe update van de rendementen van de trackers die ik in februari 2014 selecteerde. Links gaan de koersen op het moment van de initiële post, rechts de koers op vandaag, daarnaast het behaalde rendement.

ETF Brazil
13,78 - 17,82 (+ 29,32%)

ETF Turkey
35,05 - 52,33 (+ 49,41%)

ETF India
9,65 - 12,32 (+ 27,70%)

ETF Russia
26,53 - 27,83 (+ 4,90%)

Een vraagje. Ik heb er achter gezocht maar niet direct gevonden: welke kosten betaal je voor de aankoop van zo'n tracker? Is dit vergelijkbaar met een aandeel? Of is het zoals bij een fonds met instap- en uitstapkosten?
Een tracker koop/verkoop je als een aandeel !
Ik heb maar 0,090% beurstaks betaald !

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Midlife Crisis Fund schreef:

ETF Brazil
13,78 - 17,82 (+ 29,32%)

ETF Turkey
35,05 - 52,33 (+ 49,41%)

ETF India
9,65 - 12,32 (+ 27,70%)

ETF Russia
26,53 - 27,83 (+ 4,90%)

Dit is variabel en afhankelijk per ETF. Trackers rekenen wel degelijk beheerskosten aan maar die zijn veelal beperkt en sowieso lager dan de beheerskosten van een beleggingsfonds. Voornaamste reden hiervoor is dat de trackers eerder passief worden beheerd en gewoon een index volgen. Je zal die kosten niet zien verschijnen bij aankoop en verkoop. Ze worden gewoon verrekend in de koers van de tracker.

Moderator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 295

Bericht door Moderator »

Beste,

op volgende topic vind u wat meer info over ETF's: http://beursig.nl/forum/viewtopic.php?f ... 146#p97884" onclick="window.open(this.href);return false;

op deze link vind u info over de kosten bij ETF's: http://www.morningstar.nl/nl/news/34381 ... -etfs.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Met vriendelijke groet,

Moderator
QA1 schreef:Buy&Hold stockprice is what you pay, the value is what you get

gdc
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Bericht door gdc »

ik ben stelselmatig aan het inkopen geweest met chinese aandelen (zie mijn post van 5 mei),profiteer nu van de sterkerwordende dollar en de chinese groei,hoe je er ook tegenover staat ,dit land heeft nog enorm potentieel en niet te vergeten ,ze hebben ook de centen,mvg

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Is het tijd om naar de Russische beurs te kijken?
http://slimbeleggen.net/tijd-russische- ... ken/58464/" onclick="window.open(this.href);return false;
de.generaal liked last!

Plaats reactie