Pfizer

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
amazingless
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 48

Pfizer

Berichtdoor amazingless » 01 Feb 2013 17:22

Nog mensen op het forum die pfizer aandelen hebben of volgen?
Ik bezit reeds enkele jaren deze aandelen en mag niet klagen van mijn rendement.
Vandaag las ik op de site van de tijd dat pfizer een afdeling afstoot: Zoetis (ontwikkeling dierengeneesmiddelen)
Iemand enig idee wat dit voor invloed zal hebben op de koers? En hoe wij als aandeelhouder hiervan profiteren? Of is dit eerder negatief voor het aandeel?

powered by Surfing Waves

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 546

Re: Pfizer

Berichtdoor Lukang » 01 Feb 2013 17:49

Ik heb ook geen idee of wij als aandeelhouder hier beter van worden.Als deze afdeling verdwijnt uit de portefeuille van Pfizer dan moet er toch een soort van schadeloosstelling komen voor de aandeelhouders?

Hier een artikel uit tijd.be waarin men spreekt van een verkoop maar het bedrijf is nu apart op de beurs gekomen, waar zit dan die verkoop?

Zoe­tis, een af­split­sing van Pfi­zer, maakt in­druk op zijn eer­ste dag op Wall Street. Zoe­tis, dat zich 100% toe­legt op de ont­wik­ke­ling van die­ren­ge­nees­mid­de­len, te­kent voor de groot­ste beurs­gang sinds Fa­cebook.
Ter­wijl Fa­cebook nog nooit boven de in­tro­duc­tie­prijs no­teer­de, schiet Zoe­tis op zijn eer­ste dag met­een 20 pro­cent om­hoog. Het be­drijf is mo­men­teel zo’n 15 mil­jard dol­lar waard. Zoe­tis, onder an­de­re be­kend van het an­ti­vlooi­en­pro­duct Strong­hold, plaatste uit­ein­de­lijk 86 mil­joen aan­de­len aan 26 dol­lar per stuk. Ini­ti­eel was spra­ke van 22 à 25 dol­lar maar de in­te­res­se be­leg­gers was der­ma­te hoog dat dat be­drag werd opeg­trok­ken. Pfi­zer start­te in 1952 met zijn di­vi­sie dier­ge­nees­mid­de­len en haal­de vorig jaar 4,3 mil­jard dol­lar omzet en 20 pro­cent markt­aan­deel we­reld­wijd. Zoe­tis is ook in ons land ac¬tief en telt er 350 werk­ne­mers.
De af­split­sing past in het kader van een des­in­ves­te­rings­pro­gram­ma van Pfi­zer. De far­ma­reus ver­kocht eer­der ook al zijn ba­by­voe­dings­ac­ti­vi­tei­ten aan Nestlé, voor 11,9 mil­jard dol­lar.
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste en fondsen

amazingless
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor amazingless » 03 Feb 2013 16:22

Ik begrijp ook niet echt goed hoe wij hier als aandeelhouder voordeel bij hebben. Er vloeit waarde weg uit het aandeel. Ook al staat hier cash tegenover. Vorige dividend (30/01/13) was 0.24 dollar ipv 0.22 dus daar gaat de opbrengst niet naartoe. Ben benieuwd voor de toekomst en wat de plannen zijn van pfizer met de cash (ev overname?)

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Lukang » 04 Feb 2013 11:42

Rechtstreeks voordeel zullen wij blijkbaar niet hebben, alleen de hoop dat het aandeel flink kan stijgen.

Buy Pfizer Another way to make money off the Zoetis IPO is to buy Pfizer shares. Think about this: Pfizer just raised over $2 billion in cash in one day. And it still owns 83% of Zoetis. Both present good news for Pfizer shareholders.Regarding the cash hauled in, Pfizer has a couple of major options. It can benefit shareholders in the form of dividends or share buybacks. Share buybacks is the approach that Pfizer CEO Ian Read has seemed to lean toward. The alternative is to invest the money either in the company's own research and development or by making a strategic acquisition

P.S. Ik heb dit jaar nog geen kwartaaldividend ontvangen in mijn rekening.
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste en fondsen

amazingless
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor amazingless » 04 Feb 2013 17:24

Lukang schreef:Rechtstreeks voordeel zullen wij blijkbaar niet hebben, alleen de hoop dat het aandeel flink kan stijgen.

Buy Pfizer Another way to make money off the Zoetis IPO is to buy Pfizer shares. Think about this: Pfizer just raised over $2 billion in cash in one day. And it still owns 83% of Zoetis. Both present good news for Pfizer shareholders.Regarding the cash hauled in, Pfizer has a couple of major options. It can benefit shareholders in the form of dividends or share buybacks. Share buybacks is the approach that Pfizer CEO Ian Read has seemed to lean toward. The alternative is to invest the money either in the company's own research and development or by making a strategic acquisition

P.S. Ik heb dit jaar nog geen kwartaaldividend ontvangen in mijn rekening.

Het dividend wordt ergens gestort in maart (dacht 8 maart) maar de ex-coupon (0.24 dollar) werd afgehouden op 30/01/2013.
Dus wie aandeelhouder was op 30/01 ontvangt op 08 maart zijn 1ste kwartaaldividend.

Bedankt voor het geposte stuk. Dit brengt al wat meer duidelijkheid. Zullen wel zien hoe de zaken verder evolueren. Ik was niet echt zinnens deze aandelen te verkopen maar maakte me ergens zorgen om de laatste acties van pfizer (verkoop-naar de beurs brengen van 2 afdelingen)

Heb deze aandelen al een héél tijdje en ze blijven in mijn portefeuille tot mijn pensioen (en langer) ;)

Champ
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor Champ » 08 Feb 2013 19:52

Ik ben ook al een 5-tal jaren in het bezit van pfizers. Heb 2 jaar terug nog wat bijgekocht. Sterk aandeel voor lange termijn met goed dividend. Heb al enkele keren overwogen om te verkopen maar ga ze toch nog ff houden. Ik volg de adviezen van test aankoop invest en behaal toch mooie resultaten. Volgens hen is novartis en glaxo-smithkline momenteel lager gewaardeerd maar ik blijf toch bij pfizer (oa door lage dollar) Af en toe koop ik nog eens iets bij op het buikgevoel.
Succes

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Lukang » 10 Jun 2013 11:40

Pfizer verzelfstandigt dierengeneesmiddelendivisie

10 juni | 10:05 ABN AMRO

De Amerikaanse farmaceut Pfizer(USD 28, 11 – Houden) hevelt zijn meerderheidsbelang in dierengeneesmiddelendivisie Zoetis (USD 32 – Geen Opinie) over naar aandeelhouders.

Aandeelhouders kunnen ervoor kiezen om hun aandelen Pfizer te behouden of die met 7% korting in te ruilen voor die van Zoetis. Een 20%-belang van het onderdeel noteert sinds februari 2013 aan de beurs. Het aandeel presteert goed. De hogere liquiditeit die nu wordt gegenereerd is positief.

Beide bedrijven zijn actief in een defensieve groeisector. Het opwaarts potentieel van het aandeel Zoetis herbergt iets meer dynamiek dan dat van Pfizer, helemaal met mogelijk fusies en overnames in het achterhoofd. Het aandeel Pfizer blijft de laatste tijd achter bij de markt, maar moet kunnen aanhaken als de producten die de afdeling R&D ontwikkelt hun potentieel ontplooien.
Veel grote farmabedrijven stoten hun dierengeneesmiddelendivisies af om zich te kunnen toeleggen op hun kernactiviteiten: menselijke gezondheid, biotech en investeringen. Al deze kleine entiteiten zouden goed gebundeld kunnen worden tot één groot bedrijf dat zich richt op dierenwelzijn.

Heeft iemand al bericht van zijn bank ontvangen om eventueel zijn aandelen om te wisselen? Ik zit met mijn aandelen Pfizer bij ing-België en heb tot nu nog niets ontvangen.Ik maak er mij echter niet druk om want ik heb niet de bedoeling mijn Pfizer om te wisselen tegen Zoetis!

amazingless
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor amazingless » 12 Jun 2013 15:00

Lukang schreef:Pfizer verzelfstandigt dierengeneesmiddelendivisie

10 juni | 10:05 ABN AMRO

De Amerikaanse farmaceut Pfizer(USD 28, 11 – Houden) hevelt zijn meerderheidsbelang in dierengeneesmiddelendivisie Zoetis (USD 32 – Geen Opinie) over naar aandeelhouders.

Aandeelhouders kunnen ervoor kiezen om hun aandelen Pfizer te behouden of die met 7% korting in te ruilen voor die van Zoetis. Een 20%-belang van het onderdeel noteert sinds februari 2013 aan de beurs. Het aandeel presteert goed. De hogere liquiditeit die nu wordt gegenereerd is positief.

Beide bedrijven zijn actief in een defensieve groeisector. Het opwaarts potentieel van het aandeel Zoetis herbergt iets meer dynamiek dan dat van Pfizer, helemaal met mogelijk fusies en overnames in het achterhoofd. Het aandeel Pfizer blijft de laatste tijd achter bij de markt, maar moet kunnen aanhaken als de producten die de afdeling R&D ontwikkelt hun potentieel ontplooien.
Veel grote farmabedrijven stoten hun dierengeneesmiddelendivisies af om zich te kunnen toeleggen op hun kernactiviteiten: menselijke gezondheid, biotech en investeringen. Al deze kleine entiteiten zouden goed gebundeld kunnen worden tot één groot bedrijf dat zich richt op dierenwelzijn.

Heeft iemand al bericht van zijn bank ontvangen om eventueel zijn aandelen om te wisselen? Ik zit met mijn aandelen Pfizer bij ing-België en heb tot nu nog niets ontvangen.Ik maak er mij echter niet druk om want ik heb niet de bedoeling mijn Pfizer om te wisselen tegen Zoetis!

Ik heb me hieromtrend ingelicht. Blijkbaar zou het enkel om aandelen gaan. Als je de pfizer 'aandelen' kocht op de markt in Brussel (zoals ik) heb je pfizer certificaten. Die komen niet in aanmerking voor omwisseling.

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Lukang » 12 Jun 2013 16:39

Ik bezit de originele aandelen op de beurs van N.Y.
Ik heb pas vandaag een brief,gedateerd 7 juni, in de bus gekregen van ing om eventueel mee te doen aan de omruiling.
De orders zullen pro rato worden aanvaard en er wordt een tob van 0,25 % geheven.Mijn antwoord moet reeds bij ing binnen zijn ten laatste vrijdag 14 juni om 12 uur.Alles behalve een goede dienstverlening.

Wat het Belgisch certificaat van Pfizer betreft dit werd indertijd uitgegeven door Sogès-fiducem een onderdeel van ing-België.

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Lukang » 12 Jun 2013 18:15

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Pfizer Inc. announced today a $2.15 billion settlement reached with Teva Pharmaceuticals Industries, Limited and Sun Pharmaceutical Industries, Limited for patent-infringement damages resulting from their "at-risk” launches of generic Protonix® in the United States. The settlement comes after a nearly 10-year legal battle in which Pfizer and Nycomed (now part of Takeda) sought to enforce the patent for its blockbuster acid reflux medicine. Pfizer and Takeda will divide the proceeds of the settlement with Pfizer receiving 64 percent
Teva will pay Pfizer and Takeda $1.6 billion and Sun will pay $550 million.
Teva will pay $800 million in 2013 and the remaining $800 million by October 2014; Sun’s entire payment will be made in 2013.

http://pfizer.newshq.businesswire.com/p ... nix-patent" onclick="window.open(this.href);return false;

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen