IBM

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 705
Contacteer:

Re: IBM

Bericht door sjos »

neku schreef:Wanner is de aankoop van Red Hat eigenlijk finaal afgerond?
Niet morgen, eigenlijk ver in 2019. Maar significante verhoging van de koers van IBM zijn pas de jaren erna te verwachten.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

IBM +5% on Q4 beats, upside EPS guide
Jan. 22, 2019 , SA News Editor
IBM (NYSE:IBM) gains 4.7% after reporting Q4 results that beat EPS and revenue estimates with revenue down 3.5% Y/Y. Last year, the company broke a nearly six-year streak of declining revenue, which lasted three quarters before dropping again in the September quarter. Analysts had expected Q4 to continue the trend.
FY19 guidance has EPS of at least $13.90 (consensus: $13.81) with FCF of approximately $12B.
The Red Hat acquisition is expected to close in 2H19 and the full-year guide will provide more clarity on last month's sale of certain software products to HCL Technologies.

Revenue breakdown: Cognitive Solutions, $5.46B (+2% Y/Y in constant currency); Global Business Services, $4.32B (+6% Y/Y); Technology Services & Cloud Platforms, $8.93B (flat Y/Y,); Systems, $2.62B (-20% Y/Y partly on IBM Z cycle dynamics); Global Financing, $402M (-9% Y/Y).
Strategic imperatives (cloud, data analysis, etc.) revenue was $39.8B for the year, up 9% Y/Y.
bron:https://seekingalpha.com/news/3424840-i ... email_link
neku liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

sjos schreef:
IBM +5% on Q4 beats, upside EPS guide
Jan. 22, 2019 , SA News Editor
IBM (NYSE:IBM) gains 4.7% after reporting Q4 results that beat EPS and revenue estimates with revenue down 3.5% Y/Y. Last year, the company broke a nearly six-year streak of declining revenue, which lasted three quarters before dropping again in the September quarter. Analysts had expected Q4 to continue the trend.
FY19 guidance has EPS of at least $13.90 (consensus: $13.81) with FCF of approximately $12B.
The Red Hat acquisition is expected to close in 2H19 and the full-year guide will provide more clarity on last month's sale of certain software products to HCL Technologies.

Revenue breakdown: Cognitive Solutions, $5.46B (+2% Y/Y in constant currency); Global Business Services, $4.32B (+6% Y/Y); Technology Services & Cloud Platforms, $8.93B (flat Y/Y,); Systems, $2.62B (-20% Y/Y partly on IBM Z cycle dynamics); Global Financing, $402M (-9% Y/Y).
Strategic imperatives (cloud, data analysis, etc.) revenue was $39.8B for the year, up 9% Y/Y.
bron:https://seekingalpha.com/news/3424840-i ... email_link
En bij de opening later op de dag een 10% erbij. Laten we hopen dat dit een definitieve trendbreuk inluidt.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

Een commentaar op een bijdrage in seekingalpha.com:
"ric koehler

Thanks for your insight into IBM Cloud and especially the Revenue breakdown. I took an IBM position last year after the Red Hat announcement and when price was dropping and bottoming. Aside from that, I do software consulting, primarily in area of integration between systems and apps. IBM has owned that market. I’ve worked with IBM HW / SW for years, and also am familiar with Red Hat. Bluemix has developed into a powerful PaaS offering. You’re right with your comments about moving to open source approach and toward integration between cloud environments. IBM has the Platform beyond any other Cloud provider. And they have anything you need to enable your business in the Cloud.
Now along comes Red Hat, open source king. They’ve been tailoring their SW offerings to migrate to and operate in Cloud for past 3 years. IBM seems to have shifted their Cloud approach to align with Red Hat along that same period.
The result of this merger is a formidable Cloud presence for Enterprise market. Combine that with IBM customer relations with Fortune 500. This will take a year or two to integrate company products and operations and to refine the strategy. Result will be The Cloud powerhouse."
in: https://seekingalpha.com/article/425541 ... turnaround
IBM $140.33

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 691
Contacteer:

Bericht door Lukang »

Ik zit sinds eind vorig jaar te azen op ibm, aanbevolen door de belegger.Spijtig genoeg is de koers in januari tamelijk sterk gestegen. Op 3 januari was de koers usd 134 en vandaag +/- usd 147 ! Dat is ongeveer 10 % stijging. Ik vraag mij af of het nu nog koopwaardig is, gezien de kans op een dalende beurs afhangend van de evolutie ven het coronavirus.
Iemand een mening over dit aandeel?
De Belegger 31/1/2020 :
Advies
Koopwaardig
Risico
Gemiddeld risico
IBM is te koop aan ongeveer tien keer de jaarwinst. Gezien de schuldafbouw zijn de risico’s afgenomen en mag de risicorating van 3 naar 2. Als de hybride cloud aanslaat en de nieuwe CEO legt nieuwe accenten kan de groei hernemen. Gezien jaren van zwakke prestaties liggen de analistenverwachtingen laag, maar dit is een koerstrigger. Koopwaardig.
abi ackb ags agfb ad air cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior en fondsen

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

Lukang schreef:
03 feb 2020 16:51
Ik zit sinds eind vorig jaar te azen op ibm, aanbevolen door de belegger.Spijtig genoeg is de koers in januari tamelijk sterk gestegen. Op 3 januari was de koers usd 134 en vandaag +/- usd 147 ! Dat is ongeveer 10 % stijging. Ik vraag mij af of het nu nog koopwaardig is, gezien de kans op een dalende beurs afhangend van de evolutie ven het coronavirus.
De Belegger 31/1/2020 :
Advies
Koopwaardig
Risico
Gemiddeld risico
IBM is te koop aan ongeveer tien keer de jaarwinst. Gezien de schuldafbouw zijn de risico’s afgenomen en mag de risicorating van 3 naar 2. Als de hybride cloud aanslaat en de nieuwe CEO legt nieuwe accenten kan de groei hernemen. Gezien jaren van zwakke prestaties liggen de analistenverwachtingen laag, maar dit is een koerstrigger. Koopwaardig.
Mijn gedacht...is IBM nog altijd koopwaardig, als je ziet hoe hoog het gestaan heeft enkele jaren terug. De daling heeft zich doorgezet nadat Warren Buffett zijn participaties verkocht heeft, maar wie weet koopt hij zich weer in. Als de neerwaartse trend definitief verbroken is, wil hij mogelijk zijn hoge berg cash gedeeltelijk ergens "parkeren" (Jarenlang heeft IBM bij beleggers die reputatie gehad).
Lukang liked last!

Wreckless
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 69
Contacteer:

Bericht door Wreckless »

sjos schreef:
04 feb 2020 11:46
Mijn gedacht...is IBM nog altijd koopwaardig, als je ziet hoe hoog het gestaan heeft enkele jaren terug. De daling heeft zich doorgezet nadat Warren Buffett zijn participaties verkocht heeft, maar wie weet koopt hij zich weer in. Als de neerwaartse trend definitief verbroken is, wil hij mogelijk zijn hoge berg cash gedeeltelijk ergens "parkeren" (Jarenlang heeft IBM bij beleggers die reputatie gehad).
Ik ben niet erg onder de indruk van die argumenten. De koers in het verleden is geen enkele garantie voor de toekomst en "wie weet koopt Warren Buffett zich weer in"???
Feit is dat de IT sector erg in ontwikkeling is en IBM probeert zich als leverancier van "iron" om te vormen tot dienstverlener. Als je denkt dat dit zal lukken is IBM koopwaardig. Indien niet, dan niet.
Persoonlijk denk ik dat het moeilijk zal zijn, maar niet onmogelijk. Heb zelf IBM aandelen gekocht maar de koers nu 2.9% hoger dan waarop ik ze heb gekocht. Wel dividenden ontvangen natuurlijk.

Wreckless
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 69
Contacteer:

Bericht door Wreckless »

"Nog een wissel aan de top bij IBM (+5%) waar het hoofd van de clouddiensten Arvind Krishna de rol van de
huidige CEO van de groep zal overnemen. Ginni Rometty verlaat na acht jaar de hoogste post bij IBM en schreef
in die periode 65 overnames achter haar naam voor in totaal 34 miljard dollar. Voor Red Hat schreef ze vorig jaar
de grootste cheque ooit uit in de geschiedenis van de groep. Die externe groei vertaalde zich echter niet in de
beurskoers, die goed een kwart van haar waarde verloor sinds ze aan het hoofd van de groep kwam."

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 695
Contacteer:

Bericht door Freddy »

Lukang schreef:
03 feb 2020 16:51
De Belegger 31/1/2020 :
Advies
Koopwaardig
Risico
Gemiddeld risico
Ik denk van wel. Ze hebben in het verleden de trein van de cloud gemist maar zijn bezig aan sneltempo om dit goed te maken. Ze moeten opboksen tegen giganten zoals Amazon en Microsoft maar zelf zijn ze natuurlijk ook een gigant.

Ik ben er redelijk van overtuigd dat de aankoop van Red Hat hen het momentum zal geven om terug organisch te groeien.

Naast de cloud hebben ze bovendien andere activiteiten zoals AI (Watson) en onderzoek in quantum computing.

IBM heeft een erg stoffig imago gekregen maar hun activiteiten kunnen echt nog wel explosieve groei geven. Hun stagnatie van de afgelopen jaren ligt mijns inziens niet zozeer aan hun business, maar aan het management.
Lukang liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

Wreckless schreef:
04 feb 2020 16:00
"Nog een wissel aan de top bij IBM (+5%) waar het hoofd van de clouddiensten Arvind Krishna de rol van de
huidige CEO van de groep zal overnemen. Ginni Rometty verlaat na acht jaar de hoogste post bij IBM en schreef
in die periode 65 overnames achter haar naam voor in totaal 34 miljard dollar. Voor Red Hat schreef ze vorig jaar
de grootste cheque ooit uit in de geschiedenis van de groep. Die externe groei vertaalde zich echter niet in de
beurskoers, die goed een kwart van haar waarde verloor sinds ze aan het hoofd van de groep kwam."
Als het hoofd van de clouddiensten Arvind Krishna CEO wordt, is dit wel een teken dat het bedrijf voluit voor de cloud gaan.
Meanwhile valt die dividend toch lekker mee, Wreckless.

Momenteel (16:02h): 152,850 +3,740 (+2,51%)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie