BioLife Solutions BLFS

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Re: BioLife Solutions BLFS

Berichtdoor FUBAR78 » 23 Okt 2013 22:16

Mooie stijging vandaag, maar ik vind nergens iets terug wat deze stijging kan verklaren?
Hmmm zit met een ei, nog even wachten of cashen?

Maarten1977
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 57

Berichtdoor Maarten1977 » 24 Okt 2013 13:00

Als ze nog 9 dagen boven de dollar blijven, voldoen ze aan de verplichtingen om op Nasdaq te noteren: een van de doelstellingen van de CEO. Als je nog 9 dagen geduld hebt en ze blijven die tijd boven de dollar, zou ik niet verkopen.
FUBAR78 liked last!
All in op EDAP

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor FUBAR78 » 25 Okt 2013 08:12

oh denk dat ik inderdaad nog eventjes de kat uit de boom ga kijken - er zit blijkbaar geen rem op voor de moment.
had er beter meer gekocht indertijd maar er waren er toen weinig beschikbaar - mijn order was maar voor 1/3 uitgevoerd.
toeme
+273% voor de moment.

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 101

Berichtdoor KraFtaVerK » 31 Dec 2013 00:17

Aandeel serieus teruggezakt. Wat zijn verwachtingen? ;)
Pour vivre heureux, vivons cachés

They’ll strip you of your heritage

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor FUBAR78 » 02 Apr 2014 17:55

denk dat dit terug een mooi instapmoment is, net een kapitaalsverhoging achter de rug om hun schulden om te zetten.

koersdoel 11$ in 1y

let's go!

kayva
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 80

2017: jaar van de doorbraak?

Berichtdoor kayva » 17 Apr 2017 20:36

Hier vandaag terug mijn eerste pakket van gekocht. Heb deze jaren geleden een tijdje gehad toen ze van de otc naar Nasdaq gingen en de koers op enkele maanden explodeerde. Daarna volgde het besef dat het nog enkele jaren zou duren vooraleer de omzet significant zou stijgen en bijgevolg de harde landing. De laatste jaren werd er alleen maar verlies gemaakt en ging de cash er dus in een sneltempo door. Gelukkig was er de grootste aandeelhouder die krediet bleef geven en zo verdere verwatering en druk op de koers voorkwam. Onlangs kwam nog het nieuws dat de terugbetalingstermijn van het huidige krediet verleng werd. " "The extension of the maturity date and commitment to a long-term cash repayment schedule should eliminate any shareholder concern about a potentially dilutive conversion of debt to equity at this time."

Maar nu zijn we enkele jaren verder en 2017 zou wel eens het jaar kunnen worden waarin alles voor BLFS verandert. In conference call van Q4 klonk de CEO alvast positief "To summarize we believe 2017 can be an inflection year for BioLife, we're executing well and expect to achieve and sustain positive EBITDA by the end of the year."
Reden van dit optimisme komt uit PR van Q4:

2017 Catalysts:
*A number of cell therapy customers, including Kite Pharma, Kiadis Pharma and Kolon Life Sciences, are seeking regulatory approvals to commence marketing and commercial manufacturing in 2017, which, as a result, should drive increased demand for our proprietary biopreservation media products.
* Continued adoption of CryoStor and HypoThermosol in pre-IND validations and phase 1, 2 and 3 clinical trials of new cell and tissue based products and therapies.
* Adoption of the evo Smart Shipper and use of the biologistex Cold Chain Management SaaS by leading cell therapy companies.

Vooral het eerste punt zou er wel eens voor kunnen zorgen dat dit jaar de beleggers de weg naar BLFS terugvinden. Er is ondertussen immers bevestigd dat deze 3 klanten hun aanvraag tot goedkeuring tijdens Q1 gefiled hebben. Blijft natuurlijk koffiedik kijken of en wanneer deze goedkeuring(en) zullen verkregen worden, maar vanaf dan kan het snel gaan.
"So we estimate that once a customer sees approval and commences full scale commercialization we believe that on an individual therapy approval basis they can add between a $0.5 million and $2 million per year in revenue, again with the caveat that’s fully baked at scale commercialization not right from the initial stage of approval."
Met een marge van +60% geeft dit voor een goed verkopend middel een winst van 1,2 mio per jaar. Wetende dat er momenteel maar 13 mio aandelen zijn, geeft dit per goedgekeurd medicijn voor een niet zeldzame ziekte een eps van 0,10$. Inkomsten zijn ook recurrent want momenteel heeft BLFS al een aantal 10 jaar contracten afgesloten met de producten die het dichtst bij een goedkeuring staan. Op het gehele contract levert dit dus ongeveer een winst op van 1$ per aandeel terwijl het aandeel nu al een hele tijd rond 2$ noteert. Momenteel zijn er 66 producten die in fase 3 zitten die gebruik maken van het BLFS bewaarmiddel dus potentieel genoeg voor de volgende jaren. Zodra deze bal aan het rollen gaat...

Verwatering verwacht ik niet onmiddellijk gezien bijna de helft van de aandelen in handen is van 2 aandeelhouders van het eerste uur en deze al bewezen hebben voor financiering te zorgen indien nodig. Er staan wel nog een aantal opties (1,6 mio met gemiddelde uitoefenprijs van 1,83$) en warrants (6,9 mio aan 4,75$) open. De kans bestaat dus dat we naar 21.5 mio aandelen gaan, maar dan moeten we al naar een koers van 4,75$ en dan is deze belegging voor mij al geslaagd.;)

kayva
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor kayva » 05 Jul 2017 21:49

Na mooie stijging van maandag en vandaag net mijn volledig pakket buitengezwierd. Stond op 45% winst op kleine 3 maanden en was daar voorlopig tevreden mee. Q1 resultaten waren goed en PR van vandaag is ook geruststellend dus op termijn ziet het er zeker beter uit dan 3 maanden geleden. Ik vermoed (hoop) echter dat de koers de volgende weken bij gebrek aan nieuws wat gaat terugzakken en ik onder de 2,5$ mijn pakket kan terugkopen.

kayva
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor kayva » 04 Aug 2017 18:18

En dit was dus mijn slechtste trade van de laatste jaren :(
Waar ik op winstnemingen en een sell on the news had gerekend, bleef de koers enkele dagen op hetzelfde niveau schommelen om daarna op volume gemakkelijk de 3$ grens te slopen. Gelukkig nog enigszins op tijd mijn fout ingezien en terug ingestapt rond 3,15$.
Kort daarna volgde immers (voor mij enkele maanden vroeger dan verwacht) de eerste goedkeuring van een medicijn dat het bewaarmiddel van BLFS gebruikt:
http://investors.biolifesolutions.com/2 ... oarthritis

Nog veel onverwachter was volgend zinnetje uit de PR ' Worldwide, an estimated 150 million people suffer from knee osteoarthritis. BioLife estimates that just 1% of the worldwide addressable patient population represents at least $5 million in revenue.'

Ondertussen hebben ze ook nog een lange termijn contract bekendgemaakt met Celyad, dus de flow aan goed nieuws blijft komen. Tegen het najaar worden nog FDA beslissingen verwacht voor 2 klanten, dus fingers crossed dat daar nog een goedkeuring tussen zit.

Donderdag as bekendmaking van de 2e kwartaal resultaten en daar wordt het uitkijken of hun doelstelling om EBITDA postief te zijn tegen het jaareinde bevestigd wordt.

abdel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 141

Berichtdoor abdel » 16 Aug 2017 16:33

Toch een mooie tip! Vandaag is het dubbele van mijn eerste aankoopprijs (2.04) gehaald. Moet helaas wel toegeven dat ik onderweg ook dacht een trade te doen en dat ik ze duurder heb moeten terugkopen.
Vorige week een nieuwe analist met koersdoel van $6, ik blijf nog even zitten.
Erg comfortabel aandeel overigens. Ze hebben contracten met tal van biotechers (oa Kiadis, Tigenix, Celyad,...) en cashen als daar ergens successen geboekt worden. Mooie manier om mee te liften zonder aan dezelfde risico's bloot te staan, just sit back and relax :-)
D.

strever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 154

Berichtdoor strever » 16 Aug 2017 21:43

abdel schreef:Toch een mooie tip! Vandaag is het dubbele van mijn eerste aankoopprijs (2.04) gehaald. Moet helaas wel toegeven dat ik onderweg ook dacht een trade te doen en dat ik ze duurder heb moeten terugkopen.
Vorige week een nieuwe analist met koersdoel van $6, ik blijf nog even zitten.
Erg comfortabel aandeel overigens. Ze hebben contracten met tal van biotechers (oa Kiadis, Tigenix, Celyad,...) en cashen als daar ergens successen geboekt worden. Mooie manier om mee te liften zonder aan dezelfde risico's bloot te staan, just sit back and relax :-)
D.

Dan ziet de toekomst er super uit want hebben ook contract zie ik met Tigenix!
Dus naar Oktober toe kan BLFS meeliften naar de goedkeuring!
Of mss vroeger al door een overname!
!!!!Ben ik nu zo slim of is een ander zo dom?