BioLife Solutions BLFS

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
kayva
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 75

Re: 2017: jaar van de doorbraak?

Berichtdoor kayva » 17 Aug 2017 23:06

kayva schreef:Verwatering verwacht ik niet onmiddellijk gezien bijna de helft van de aandelen in handen is van 2 aandeelhouders van het eerste uur en deze al bewezen hebben voor financiering te zorgen indien nodig. Er staan wel nog een aantal opties (1,6 mio met gemiddelde uitoefenprijs van 1,83$) en warrants (6,9 mio aan 4,75$) open. De kans bestaat dus dat we naar 21.5 mio aandelen gaan, maar dan moeten we al naar een koers van 4,75$ en dan is deze belegging voor mij al geslaagd.;)

Slot 4,59: + 130% sinds mijn eerste aankoop van 17 april :D :D
Koers is de laatste dagen op groot volume 20% gestegen maar voorlopig zonder enig nieuws. Benieuwd of de volgende dagen duidelijk wordt of er iets aan de hand is.
We komen nu rond het koersniveau waaraan al die warrants in the money komen. Laatste filing nog even gecheckt en er stonden per 30/6 7,5 mio warrants open aan een gemiddelde koers van 4,53$. Normaal zou je dus nu wat druk op de koers mogen verwachten. Anderzijds zijn de meeste van deze warrants in handen van de 2 grootste aandeelhouders die in het verleden al bewezen hebben dat ze in de firma geloven en niet op korte termijn gewin uit zijn.

Waar de koers op korte termijn dus wat kan zakken, zie ik geen enkele reden waarom de koers daarna niet verder zou stijgen. LT potentieel blijft enorm en ik ben ervan overtuigd dat de koers binnen enkele jaren in de double digits gaat, maar met een mogelijke 24 mio aandelen ( als alle opties en warrants worden uitgeoefend) zullen er dan eerst behoorlijke winstcijfers moeten gerapporteerd worden. Op het eerste winstkwartaal is het volgens mij nog minstens wachten tot 2019 , dus voorlopig blijft de waardering enkel gebaseerd op verwachtingen.

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Re: BioLife Solutions BLFS

Berichtdoor FUBAR78 » 24 Aug 2017 08:22

Ik zit hier ook in gemiddeld aan 3,10$
Ben wel aan het twijfelen om te verkopen.
Maar 2018 zou wel es een BLFS jaar kunnen zijn?

Koers usd/eur ook in het oog houden.

Grtn

kayva
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor kayva » 18 Sep 2017 18:19

Bang! Nieuwe high en al meer dan 600k stuks verhandeld.
Zag na opening een aankooporder van 170k stuks passeren en daarnet nog 1tje van 100k

FDA beslissing ivm Kite wordt verwacht tegen 29 november en potentieel bij goedkeuring lijkt immens. BLFS zal hier ten volle mee van kunnen profiteren en wie weet komen de eerste winstcijfers dan toch vroeger dan ik verwacht had.
https://www.fool.com/investing/2017/09/ ... yptr=yahoo

Voorlopig braaf afwachten maar 't is leuk wachten zo. ;)

kayva
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor kayva » 18 Okt 2017 20:01

Koers momenteel 6,10 en zo staan we weeral 20% hoger dan exact een maand geleden.
Het feit dat er in de voorbije nieuwsarme periode amper winstnemingen zijn geweest en de koers nu onmiddellijk fors doorstijgt zodra er terug wat volume is, laat alvast het beste verhopen voor de nabije toekomst.
Q3 resultaten gaan een maat voor niets zijn want opnieuw een klein beetje beter dan het vorige kwartaal, maar nog steeds fors verlies. Toegenomen volume en koersreactie zijn volgens mij grotendeels te wijten aan anticipatie op de FDA beslissing van Kite (nu Gilead). Blijft de vraag hoeveel goed nieuws er al in de koers geprijsd zit en of er zelfs bij een positieve beslissing (wat toch de verwachting is) geen sell on the news komt. Kort op te volgen dus...

abdel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 138

Berichtdoor abdel » 19 Okt 2017 07:21

kayva schreef: Blijft de vraag hoeveel goed nieuws er al in de koers geprijsd zit en of er zelfs bij een positieve beslissing (wat toch de verwachting is) geen sell on the news komt. Kort op te volgen dus...

Dat zullen we vanavond dus merken. Knappe tip Kayva, ben heel benieuwd waar deze verder naartoe gaat.
https://www.businessinsider.nl/car-t-ce ... =true&r=US
besportie liked last!

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor FUBAR78 » 19 Okt 2017 13:59

Premarket gezien?

Zien jullie dit een 2-digit stock worden op termijn?

kayva
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor kayva » 21 Okt 2017 17:59

FUBAR78 schreef:Premarket gezien?

Zien jullie dit een 2-digit stock worden op termijn?

Op termijn zou double digit voor BLFS gemakkelijk haalbaar moeten zijn. Ik denk dan wel in termen van 3 à 5 jaar. Grootste onduidelijkheid voor mij blijft hoeveel omzet elk goedgekeurd product oplevert? In het verleden is er door het management regelmatig vermeld dat zij 2 mio per jaar haalbaar achten. Naar aanleiding van de eerste goedkeuring van Kolon enkele maanden geleden vermeldde de pr echter dat het gebruik door slechts 1 % van de patiënten die in aanmerking komen voor dit middel, reeds 5 mio omzet zou opleveren. En in de meeste recente investor presentation klinken ze nog positiever: elke 200.000 behandelde patiënten leveren 1 mio omzet op. In Korea (waar de behandeling voorlopig alleen nog maar is goedgekeurd) zijn er al 5 mio patiënten met deze aandoening en wereldwijd wordt dit op 150 mio geschat.
Ook het deze week pas goedgekeurde Yescarta van Kite zou blijkbaar voor een heel grote doelgroep gebruikt kunnen worden.
Indien deze cijfers zouden kloppen en ze 5 mio (of zelfs meer) omzet halen uit 1 product (met een winstmarge rond 60%) en rekening houdend met het feit dat er meer dan 60 producten in fase 3 zitten die met BLFS werken, dan wordt het heel leuk rekenen.

Dit gezegd zijnde zie ik niet goed waar het potentieel zit op korte termijn. De koers is namelijk al meer dan verdrievoudigd tegenover 6 maanden geleden en is volgens mij zo al (te?) ver vooruit gelopen op de toekomstige groei. Ondanks de berichten van een aantal posters op diverse fora die op winstcijfers rekenen voor Q3 of Q4, is winstgevendheid nog niet aan de orde en zie ik dit ten vroegste eind 2018, begin 2019 gebeuren. Er zijn bij mijn weten buiten Kiadis geen andere firma's meer die een aanvraag tot goedkeuring hebben lopen. Met stabiele (negatieve) resultaten en zonder nieuwe goedkeuringen in het verschiet verwacht ik dus eerder dat de koers gedurende de volgende maanden wat naar beneden gaat kabbelen. Het enige wat volgens mij de koers op korte termijn kan ondersteunen, zijn institutionele aankopen wat niet onmogelijk is gezien de diverse conferenties waarop BLFS de volgende maanden aanwezig is.
http://investors.biolifesolutions.com/2 ... onferences

Ik twijfel dus zelf wat te doen...blijven zitten voor de lange termijn ( die er echt wel rooskleurig uitziet) of toch tijdelijk uitstappen in de hoop lager terug te kunnen instappen (wat ik enkele maanden geleden al eens geprobeerd heb en toen faliekant mislukt is :oops: )?
FUBAR78 liked last!

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor FUBAR78 » 24 Okt 2017 12:58

dank u Kayva voor uw inkijk.

Tis niet gemakkelijk hé die beslissing om al dan niet uit te stappen.

Als je het geld op korte termijn niet nodig hebt zeggen sommige dan blijf je beter zitten.
Nu ik zit er al een paar jaar in ondertussen met wisselend succes en nu ze eens flink positief staan twijfel ik ook.
Misschien is het aantal stuks verkopen om de inleg al te dekken voldoende - wat je overhoudt in aantal is dan pure winst ;)

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor FUBAR78 » 16 Nov 2017 13:31

A huge congratulations to BioLife customer TissueGene / Kolon Life Science on their first patient use of CryoStor - powered Invossa, a novel cell-mediated therapy for degenerative arthritis. Invossa is the world’s first gene therapy for treating osteoarthritis of the knee, in which the cartilage that cushions the joints wears away, causing the bones to rub together and induce pain.

A single injection of the drug delivers therapeutic relief for up to two years, according to the firm. It was developed by Kolon Group’s US-based bioparma subsidiary TissueGene, which went public on the Kosdaq recently. To read more, visit this article: https://lnkd.in/gYpzG8h or read the press release: https://lnkd.in/gjypwF2

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor FUBAR78 » 14 Dec 2017 11:03