BioLife Solutions BLFS

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
kayva
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 131

Re: BioLife Solutions BLFS

Berichtdoor kayva » 31 Dec 2018 17:03

Woeps...en vandaag terug 10% eraf. 'k zal maar denken dat mijn rendement volgend jaar zo al zeker 10% hoger zal liggen dankzij de lagere beginkoers :P

powered by Surfing Waves

kayva
Premiummember
Premiummember

Re: overdrijving

Berichtdoor kayva » 27 Jan 2019 13:17

kayva schreef:Ik heb er alle vertrouwen in dat Casdin zijn huiswerk gemaakt heeft toen ze aan 14$ instapten. Daarnaast zal de druk op de koers volgens mij al een pak minder worden wanneer volgende week het 'tax loss selling seizoen’ voorbij is,. Begin januari komt BLFS dan naar goede gewoonte al meteen met een Q4 update voor 2018 en een outlook voor 2019 en als deze wat meevallen, zou het mij niet verbazen dat we snel terug omhoog gaan. Ik heb vorige week alvast 500 stuks aan 9,6$ opgeladen en plan deze week ( onafhankelijk van wat de koers doet) nog 2 extra aankopen.

Een realistisch koersdoel bepalen lijkt me momenteel onbegonnen werk maar die 14$ van Casdin lijkt me een mooie eerste target. De nieuwsstroom (of het ontbreken ervan) in 2019 (eventuele SAVSU contracten, andere overnames en nieuwe goedkeuringen) zal dan bepalen welke richting we verder uitgaan en op welke koersen we mogen mikken. Ik ga er alleszins van uit dat op middellange termijn koersen van 20$ en meer zeker terug haalbaar moeten zijn.

Het wachten op de voorlopige Q4 resultaten en 2019 guidance duurt lang -veel langer dan verwacht...
Ondertussen is, zoals verwacht, de verkoopdruk weggevallen en kwam de firma wel met 2 PR's:
1. SAVSU brengt 2 nieuwe soorten koelboxen op de markt (wat me zelf eigenlijk koud laat) waar ze zelf wel enthousiast over zijn en op KT de cijfers misschien wel wat kan boosten.
"The ACS is a game changer...we believe evo ACS will be very well received and preferred by the leading cell therapy developers."
https://finance.yahoo.com/news/savsu-te ... 00235.html

2. FDA heeft aangepaste richtlijnen uitgebracht mbt de goedkeuring van nieuwe cel- en gen-therapieën.
"The new FDA guidance could help accelerate adoption of our products specifically with later-phase companies that still use non-optimized, generic 'home-brew' preservation media cocktails. We see the potential to convert these trial sponsors to our products. Oftentimes these companies perceived the risk of having to conduct new clinical studies as an obstacle to switching to our best-in-class biopreservation media."
Het aantal goedgekeurde producten dat gebruik maakt van het BLFS bewaarmiddel zou zo op korte termijn aanzienlijk kunnen stijgen. En ook op lange termijn verhoogt het potentieel aanzienlijk:
"Based on a "surge of cell and gene therapy products entering early development, we anticipate that by 2020 we will be receiving more than 200 INDs per year, building upon our total of more than 800 active cell-based or directly administered gene therapy INDs currently on file with the FDA."
"…by 2025, we predict that the FDA will be approving 10 to 20 cell and gene therapy products a year based on an assessment of the current pipeline and the clinical success rates of these products."
https://investors.biolifesolutions.com/ ... ced-by-FDA

De koers is ondertussen dicht in de buurt gekomen van mijn eerste target (14$) zodat ik toch al op een mooie 35% winst sta na een maand. Los van de Q4 resultaten en 2019 guidance die toch spoedig zouden moeten gaan komen, behoud ik zeker deze positie gezien het potentieel dankzij bovenstaande alleen nog maar is toegenomen.

kayva
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor kayva » 02 Mar 2019 14:11

kayva schreef:De koers is ondertussen dicht in de buurt gekomen van mijn eerste target (14$) zodat ik toch al op een mooie 35% winst sta na een maand. Los van de Q4 resultaten en 2019 guidance die toch spoedig zouden moeten gaan komen, behoud ik zeker deze positie gezien het potentieel dankzij bovenstaande alleen nog maar is toegenomen.

1 maand verder en nog steeds geen Q4 resultaten en bijhorende 2019 guidance. Vreemd, want de laatste jaren hebben ze steeds voorlopige cijfers vrijgegeven na een kwartaal maar nu zullen we blijkbaar toch moeten wachten op de publicatie van de jaarcijfers. Ze zullen wel een goede reden hebben zeker, maar het maakt mij toch licht ongemakkelijk.

De koers daarentegen trekt zich daar niets van aan en stoomt gewoon door...gesloten op 19,42$ vrijdagavond!! En zo staan we bijna aan het dubbele van 2 maand geleden bij mijn instap.
Tijd om winst te nemen? Dat zou waarschijnlijk niet onverstandig zijn na zulke stijging zonder enig concreet nieuws en het zit er dik in dat de koers 1 van de weken eens fors onderuit gaat door winstnemingen. En toch verkoop ik zelf (nog) niets. Ik ben hier vorig jaar al eens veel te vroeg uitgestapt en ga deze fout geen 2x maken. Het Kolon-Invossa verhaal bewijst nogmaals het immense potentieel en het zou me niet verbazen dat dit een deel van de huidige runup verklaart:
https://www.biospectrumasia.com/news/54 ... tries.html
http://www.businesskorea.co.kr/news/art ... dxno=26687

En wat stond er er in de pr van BLFS bij de goedkeuring van Invossa...." BioLife estimates that just 1% of the worldwide addressable patient population represents at least $5 million in revenue'...kassa, kassa ;)

richiegenk
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Berichtdoor richiegenk » 21 Mar 2019 20:31

Goedeavond kayva,...

Denk dat wij de enigsten zijn hier bij BLFS,... ik ben ze op 5,8 (einde 2017) beginnen kopen en ook teveel en op verkeerde momenten tsstijds gehandeld. De ene dag verkocht, een paar dagen later terug gekocht aan bijna dezelfde prijs of zelfs weer hoger. Maar zoals je schrijft nieuws is moeilijk te vinden en als men dan sept 2018 neemt waar deze zakt van 25 nr 11-12$,.... en nu weer terug op +21,... Maar blijft het op mijn 2de plaats staan (and counting) van grootste winsten met een percentage van 3 cijfertjes,... Maar wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb en dat het tot in de hemel zal stijgen,....

Wat wil ik eigenlijk vertellen, nix blijkbaar over BLFS, maar je gewoon succes wensen met BLFS,.. en je bedanken voor het posten van de info,...

Groenten,

Richard
abdel liked last!
Arcelor, mithra, pharma, DB, enwave, BLFS, aegon, NN, GG, celgene, qiwi, cronos, aurora, Qiwi, Yandex, Baba

kayva
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor kayva » 09 Jun 2019 16:25

kayva schreef:Ze zijn dus van plan om via M&A hun opbrengst per verkochte dosis te maximaliseren (x10!?!) door een aantal aanvullende producten en diensten aan te bieden. Verhoging van hun belang in SAVSU (met mogelijkheid tot volledige overname binnen de 18 maanden aan een vooraf bepaalde prijs) was een eerste stap maar men speurt volop de (zeer gefragmenteerde) markt af naar opportuniteiten. Er zit momenteel al 32 mio in de kas en per kwartaal komt daar vanaf nu minstens 1 mio bij dus dat schept al wat mogelijkheden. De eventuele volledige overname van SAVSU zal immers volledig in aandelen gebeuren (voor een tegenwaarde van 23 mio of 1 mio aandelen mocht de koers op dat moment meer dan 23$ bedragen).

Dit is nog steeds de 3e grootste positie van mijn portefeuille en ben zeer tevreden met hoe ze de laatste maanden hun business plan verder zijn blijven uitvoeren:

2 weken geleden was er het eerste grote commerciële succes voor SAVSU:
https://investors.biolifesolutions.com/ ... ne-Therapy
Contractje voor een net goedgekeurde gen therapie met Novartis. Mooie naam die als referentie kan tellen op je klantenlijst en volgens de CEO mogen we er zo spoedig nog meer verwachten.
"We look forward to additional announcements this year related to new SAVSU customers and the broader adoption of SAVSU's proprietary evo cold chain management system."

En ook hun eerste volledige overname werd in april afgerond:
https://investors.biolifesolutions.com/ ... Astero-Bio

Het blijft verder wachten tot er nog eens een BLFS klant goedkeuring krijgt voor een nieuw product. En met Kiadis in hun klantenbestand zou dat wel eens redelijk snel kunnen zijn.

kayva
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor kayva » 23 Jul 2019 21:09

Nieuwtjes van de laatste weken:

1. Biolife oefent, zoals verwacht, zijn optie uit en verwerft alle resterende aandelen van SAVSU. Overname gebeurt volledig in aandelen ( 1,1 mio). Interessant want de oorspronkelijke optie luidde als volgt:
" The 18-month purchase option provides BioLife, at its sole discretion, with the right to acquire the 56% of SAVSU not already owned, for the greater of 1,000,000 shares of BioLife common stock, or approximately $23 million of BioLife common stock"
Op 8 juli ( bekendmaking van deze transactie) bedroeg de koers van BLFS minder dan 16$ zodat volgens de oorspronkelijke clausule eigenlijk 23 mio $ cash betaald moest worden. Maar blijkbaar had de verkopende partij dus liever 1,1 mio aandelen BLFS dan 23 mio cash!! Geeft een waarde van bijna 21$ per aandeel en ik vermoed dat de verkoper vanaf deze koers ook nog wel wat potentieel ziet aangezien hij dit verkiest boven de zekerheid van cash.

https://investors.biolifesolutions.com/ ... chnologies

2. SAVSU kondigt vandaag een interessant partnership met United Cargo aan en de bijhorende commentaren van de CEO bulken alleszins van vertrouwen:
Mike Rice, BioLife CEO, remarked, "SAVSU is continuing to build strong partnerships with best in class service providers in the cell and gene therapy distribution ecosystem. Their highly competitive approach offers the most advanced smart container and SaaS technologies, and a go-to market strategy that enables the specialty couriers to fully leverage the existing worldwide infrastructure of United Cargo. We believe SAVSU is on the verge of breaking out with significant product adoption by a marquee list of cell and gene therapy customers."

https://investors.biolifesolutions.com/ ... -Therapies

3. H.C. Wainwright start opvolging met een buy-rating en koersdoel van 23$.

Mijn koersdoel binnen een jaar of 2 à 3 ligt stukken hoger als ze hun business plan kunnen blijven uitvoeren, maar hier een gefundeerd koersdoel op plakken lijkt me momenteel onbegonnen werk. Ik houd mijn aandeeltjes braaf bij en zie wel wat de toekomst brengt.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen