3D Systems

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
Stefan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 57

3D Systems

Berichtdoor Stefan » 18 Dec 2012 19:00

Iemand aandelen van 3D Systems?

Ik heb er enkele maanden geleden aangekocht aan 39 dollar. De afgelopen weken hebben ze een enorme boost gekregen en zijn ze voorbij de grens van 50 dollar geklommen. Momenteel rond de 51 dollar.

Naar mijn mening is dit bedrijf een potentiële topper die wel eens dezelfde weg kan opgaan als het Apple-aandeel.
Biolase ($1.91)
Senomyx ($1.21)
Thrombogenics (€3,32)

Stefan
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: 3D Systems

Berichtdoor Stefan » 02 Jan 2013 15:38

3D SYSTEMS opent met een stijging van meer dan 10% tot meer dan 59 dollar. :shock:
Ondertussen gecorigeerd tot rond de 57 dollar, maar de toekomst voor dit aandeel ziet er echt wel enorm rooskleurig uit.
Biolase ($1.91)
Senomyx ($1.21)
Thrombogenics (€3,32)

KoenSt
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor KoenSt » 02 Jan 2013 22:48

Staat op mijn watch-list, maar vind het een nogal "high-risk" aandeel. Maar dat heeft voor jou blijkbaar al goed opgebracht. Well done!

Stefan
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Stefan » 03 Jan 2013 12:57

KoenSt schreef:Staat op mijn watch-list, maar vind het een nogal "high-risk" aandeel. Maar dat heeft voor jou blijkbaar al goed opgebracht. Well done!

Waarom denk je dat dit een "high-risk" aandeel is?
Zelf heb ik heel wat opzoekwerk gedaan naar het potentieel van dit bedrijf, en de meeste mensen denken dat ze zich enkel richten op particulieren. Maar dat is dus niet zo, het meerendeel van de bedrijven en ziekenhuizen in Amerika maken gebruik van grote printers geproduceerd door 3D Systems. Zo was er een maand geleden nog een interessant stuk op de BBC waarin duidelijk werd dat protheses perfect kunnen geprint worden met zo'n printer.

Stel je maar eens voor dat de technologie verder kan uitgebouwd worden en het niet stopt bij enkel protheses.

En nog iets: vorig jaar was 3D SYSTEMS het meest stijgende aandeel in Amerika (270%). ;)
http://www.fool.com/investing/general/2 ... rming.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Biolase ($1.91)
Senomyx ($1.21)
Thrombogenics (€3,32)

Stefan
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Stefan » 07 Jan 2013 15:40

En we zijn door de 60 dollar...
Op anderhalve maand tijd van 40 tot 60 dollar. Dit voorspelt veel goeds voor het komende jaar.
Biolase ($1.91)
Senomyx ($1.21)
Thrombogenics (€3,32)

Stefan
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Stefan » 07 Jan 2013 19:32

En vandaag wordt ook het nieuwe goudhaantje (voor de particulieren) gelanceerd: CubeX.

http://reviews.cnet.com/printers/3d-sys ... 67009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Biolase ($1.91)
Senomyx ($1.21)
Thrombogenics (€3,32)

Pierke301
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3

Berichtdoor Pierke301 » 07 Jan 2013 19:54

hallo,

heb ze na een tip ergens net voor kerst ook gekocht voor 57,72 dollars.
En ja, volgens mij zit hier ook wel wat risico aan vast, maar tevens een
groot opwaarts potentieel.
Zit ook in Thrombogenics, was toen ik ze kocht ook risicovol, maar beklaag
het mij tot nu toe niet.
Terug naar 3D printing, staat op de BBC News website nog een heel artikel
met fotos hoe dit gebruikt werd om museumstukken in china die lange tijd geleden
beschadigd werden te herstellen aan de hand van fotos uit 1920!
Alweer een nieuwe toepassing.
Geen idee of de koersstijging van vandaag er iets mee te maken heeft.

Groetjes en succes iedereen

KoenSt
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor KoenSt » 07 Jan 2013 22:14

Stefan schreef:
KoenSt schreef:Staat op mijn watch-list, maar vind het een nogal "high-risk" aandeel. Maar dat heeft voor jou blijkbaar al goed opgebracht. Well done!

Waarom denk je dat dit een "high-risk" aandeel is?

Ben nog maar enkele maanden met "de beurs" bezig, en sta nogal sceptisch tegenover aandelen die al zo'n sterke groei gekend hebben. Heb dan het gevoel dat de rek er toch stilaan al uit moet zijn, en dat het te laat is om nog op de trein te springen. Nu is dat in het geval van 3D Systems mogelijk een verkeerde gedachtengang.

Ik blijf het aandeel alleszins volgen, en misschien koop ik binnenkort toch een schijf.

Pierke301
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Pierke301 » 12 Jan 2013 11:54

3D Printing is enorm fascinerend. Hoewel de sector al tientallen jaren bestaat, begint het gebruik en het potentieel nu door te sijpelen in de markt. De mensen raken bekend met het fenomeen, maar staan nog steeds sceptisch tegenover het product. Het lijkt dan ook iets dat te mooi is om waar te zijn, althans voor de gewone particulier. Wat heeft 3D Printing nu echt nodig om door te breken bij het brede publiek?

De vraag werd gesteld aan Matt Griffin, een expert in 3D printing bij electronics company Adafruit: "It's all about the works produced on 3D printers. When people see what's possible, that's what drums up interest. There are a number of printers in the $600 to $1,200 range able to do some amazing stuff, some of them out of the box.

Vele kijken nog naar 3D printers met een open mond en ze zijn verbaasd dat die toestellen effectief werken. Er zal een ommezwaai komen dat er gekeken wordt naar wat ze kunnen en niet naar het feit dat het werkt. De toepassingsmogelijkheden zijn legio. 3D printing kan overal en door iedereen gebruikt worden. Het zal een ware revolutie veroorzaken. 3D printing geeft nu nog het gevoel dat het weggelegd is voor de happy few, maar dat dachten ze van computers ook tientallen jaren geleden.
KoenSt liked last!

Pierke301
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Pierke301 » 12 Jan 2013 12:51

3D Systems To Acquire Geomagic
A leading global provider of 3D authoring solutions including design, sculpt and scan software tools.