Apple (AAPL)

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 6

Re: Apple is en blijft een topper

Berichtdoor MacHammerFan » 14 Apr 2012 11:26

Dat stemt toch tot nadenken.
http://www.trivano.com/aandeel/apple.1463.insiders
Voor 229.928.855,63 USD verkocht aan 600 door insiders. De niets vermoedende kleine beleggers volgen blindelings analisten die goochelen met koersdoelen van 1000 dollar en jagen de koersen omhoog.
Ik betrouw het niet meer. Al heb ik geen glazen bol.
Ik zal niet te vlug meer instappen..
In port: ABLX, AU, ABX, BRNL, CDE, DRD, EURN, FUR, GFI, GG, GOLD, HMY, K+S, MT, NEM, NYR, PAAS, POT, PSAU, RDSA, SBGL, SDFE, SVM, UEC

WimDVV
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 0

Berichtdoor WimDVV » 14 Apr 2012 13:59

MacHammerFan schreef:Dat stemt toch tot nadenken.
http://www.trivano.com/aandeel/apple.1463.insiders
Voor 229.928.855,63 USD verkocht aan 600 door insiders. De niets vermoedende kleine beleggers volgen blindelings analisten die goochelen met koersdoelen van 1000 dollar en jagen de koersen omhoog.
Ik betrouw het niet meer. Al heb ik geen glazen bol.
Ik zal niet te vlug meer instappen..

Wow tnx voor de info MacHammerFan! Veel vertrouwen heb ik nu ook niet meer...

josephi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 184

Berichtdoor josephi » 15 Apr 2012 20:00

ik vertrouw het ook niet meer. heb ze onlangs ook weggedaan aan 630. heb er voorlopig helemaal geen spijt van :)
zolang ze niet afkomen met een nieuwe product zou ik ze niet aankopen. bij lancering van apple tv ga ik ze kopen en dan zien of het een succes word. het moet onmiddelijk een succes worden of snel verkopen :)

Pennystocker
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 31

Berichtdoor Pennystocker » 16 Apr 2012 09:29

Ik volg het aandeel natuurlijk maar zal tegen deze koers zeker niet instappen. Met beleggen is er helaas veel achteraf kijken want ik heb de aandelen in 2007 gehad :shock: toen ging ik voor een 'snelle winst' van ongeveer 15%... achteraf een beetje jammer :lol:

josephi
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor josephi » 16 Apr 2012 11:23

nu is het te riskant. er is ondertussen veel concurrentie bijgekomen. apple blijft voorlopig marktleider. maar voor hoelang. samsung, nokia, microsoft... proberen ook een deel van de markt te verkrijgen.
ik blijf er voorlopig vanaf. ik wou al eerder verkopen maar de euro was te hoog. aplle was mijn beste belegging geweest

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 6

Berichtdoor MacHammerFan » 16 Apr 2012 20:13

josephi schreef:nu is het te riskant. er is ondertussen veel concurrentie bijgekomen. apple blijft voorlopig marktleider. maar voor hoelang. samsung, nokia, microsoft... proberen ook een deel van de markt te verkrijgen.
ik blijf er voorlopig vanaf. ik wou al eerder verkopen maar de euro was te hoog. aplle was mijn beste belegging geweest

Van mij ook. Had ik deze niet gehad was ik nog veel meer centen kwijt.
In port: ABLX, AU, ABX, BRNL, CDE, DRD, EURN, FUR, GFI, GG, GOLD, HMY, K+S, MT, NEM, NYR, PAAS, POT, PSAU, RDSA, SBGL, SDFE, SVM, UEC

josephi
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor josephi » 17 Apr 2012 14:17

als ze nog verder zaken tot 500 dan koop ik ze wel terug. en als natuurlijk de euro hoger noteert.

Mannie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 317

Berichtdoor Mannie » 24 Apr 2012 15:34

vanavond cijfers - http://investor.apple.com/
Ahold Delhaize - Alphabet - ASML - Beiersdorf - Brederode - Elia - Greenyard - Kinepolis - Marvel Technology Group - Miko - Nvidia - Payton Planar - Publicis - ROBO - Sioen - Solvay - Ter Beke

Pennystocker
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Pennystocker » 24 Apr 2012 23:19

Voor het slapen gaan nog even de cijfers bekeken, wat een omzet en winst... conclusie de apparaatjes hebben veels te veel marge en mogen wel wat goedkoper ;)

Pennystocker
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Pennystocker » 25 Apr 2012 07:54

Apple boekt 94% hogere winst dankzij iPhone en iPad

AMSTERDAM (Dow Jones)--Apple Inc. (AAPL) heeft de winst het afgelopen kwartaal met 94% zien stijgen, vooral dankzij sterke verkopen van de iPhone en iPad, blijkt dinsdag bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Apple rapporteerde over het fiscale tweede kwartaal, dat liep tot eind maart, een winst van $11,62 miljard, of $12,30 per aandeel, tegen $5,98 miljard, of $6,40 per aandeel, vorig jaar. De omzet nam toe met 59% tot $39,19 miljard. Analisten rekenden op een winst per aandeel van $10,04 en een omzet van $36,81 miljard.

De iPhone was opnieuw de belangrijkste aanjager van de winst. Apple verkocht meer dan 35 miljoen toestellen in het laatste kwartaal, 88% meer dan vorig jaar. Verder verkocht Apple het afgelopen kwartaal 11,8 miljoen iPads, meer dan het dubbele van een jaar geleden.

Het techbedrijf, bekend voor het geven van voorzichtige verwachtingen, voorziet voor het komende kwartaal een winst van ongeveer $8,68 per aandeel en een omzet van circa $34 miljard. Analisten rekenen gemiddeld op een winst per aandeel van $9,93 en een omzet van $37,45 miljard.

Ik denk dat de beurzen vandaag gesteund worden de cijfers van Apple en de groene futures... van mij mag het wel weer eens gaan stijgen al heb ik amper wat in aandelen zitten.