Apple (AAPL)

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

neku
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1298
Contacteer:

Re: Apple (AAPL)

Bericht door neku »

Apple releases budget iPhone SE priced at $399 as coronavirus stalls economy

https://www.investing.com/news/coronavi ... my-2141015
Banner liked last!
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1164
Contacteer:

Bericht door Banner »

neku
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1298
Contacteer:

Bericht door neku »

Apple To Move A Fifth Of iPhone Production From China To India In Massive Supply-Chain Shift

https://www.zerohedge.com/markets/apple ... hain-shift
Banner liked last!
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1164
Contacteer:

Bericht door Banner »

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 13026
Contacteer:

Bericht door charel01 »

“Apple moet klanten 60 euro betalen voor te snelle veroudering iPhones”
Vijf Europese consumentenorganisaties, waaronder Test Aankoop, hebben de Amerikaanse technologiereus Apple nog eens aangemaand om te stoppen met de “geplande veroudering” van zijn iPhone-toestellen. Ze willen dat elke betrokken klant een schadevergoeding van 60 euro krijgt.

De vereniging van consumentenorganisaties, Euroconsumers, schreef Apple enkele weken geleden al eens aan met de vraag om Europese consumenten te vergoeden. Die vraag kwam nadat in de Verenigde Staten een schikking was aangekondigd ter waarde van 310 miljoen dollar. De vereniging geeft het Amerikaanse bedrijf nu twee weken om de nieuwe brief officieel te beantwoorden, “waarna Euroconsumers zich zal buigen over de volgende juridische stappen”.

Het dispuut gaat over updates voor iPhones, die daardoor trager gaan werken. Apple gaf toe dat het de toestellen moedwillig vertraagde, maar deed naar naar eigen zeggen om de levensduur van het toestel te verlengen bij een versleten batterij. Critici zijn van mening dat het Apple er alleen om te doen is klanten aan te zetten sneller te kiezen voor een nieuw model.
Bron:"HLN"
Go with the flow.

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 328
Contacteer:

Bericht door bartel »

Apple splitst aandeel in 4 na recordresultaten.

Met een omzetgroei van 11 procent en een winstgroei van 18 procent verpulverde Apple de verwachtingen. De verkoop van iPhones deed het wereldwijd onverwacht goed.

Van de kommer en kwel die vele bedrijven ondervinden door de coronacrisis, lijkt Apple niets te voelen. Na wat onderbrekingen in april draaide de verkoopsmotor op volle toeren. De iPhone SE, een instapmodel van 399 dollar kende volgens CEO Tim Cook een sterke lancering. De omzet uit de verkoop van iPhones kwam uit op 26,4 miljard dollar, 4 miljard dollar boven de verwachtingen van analisten.

De goede iPhone-verkoop was de grootste verrassing. Dat thuiswerk en thuisonderwijs in coronatijden de verkoop van Mac-computers en iPads hoger stuwde, was al verwacht.

Maar ook de diensten zoals Apple Music streaming en de iCloud dataopslag kregen een duwtje door corona. Op een kwartaal tijd ging Apple van 515 naar 550 miljoen betalende klanten. Zij leverden stuwden de omzet uit diensten met 15 procent tot 13,2 miljard dollar.

'Deze prestatie in onzekere tijden toont aan dat onze producten een belangrijk rol spelen in het leven van onze klanten', vindt Cook.

De omzet kwam uit op 59,7 miljard dollar (+11 procent) en vele miljarden boven de verwachtingen (gemiddeld 52,3 miljard dollar). De winst groeide nog sneller, met 18 procent 11,3 miljard dollar.

Per aandeel komt dat neer op een winst van 2,58 dollar per aandeel, een nieuw record. De analistenconsensus lag op 2,04 dollar per aandeel.

Split
Apple kondigt een splitsing van zijn aandeel in vier aan. Het aandeel is op een jaar tijd al met meer dan 80 procent gestegen. In de nabeurshandel ging het aandeel vlot vijf procent hoger dankzij de goede cijfers.

Aandeelhouders van Apple worden verder verwend: ze krijgen een kwartaaldividend van 0,82 dollar per aandeel. Vooruitzichten voor het volgende, vierde, kwartaal van zijn gebroken boekjaar gaf Apple niet.

De Tijd - 30/07/2020
Bolleke liked last!
Ja wadde we gaan ne gang.

Nico1616
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26
Contacteer:

Bericht door Nico1616 »

Amaai wat een recordresultaten alweer. Amazon, Apple, Google, Facebook, ze blijven maar gaan.
Soms vraag ik me af waarom ik - met uitzondering van Argx en Glpg - nog beleg in Belgische aandelen als ik de return zie van de US aandelen de laatste jaren...
Port : AAPL, ADBE, AED, AG, AMZN, ARGX, ATVI, BABA, COFB, CPINV, ELI, FB, FLUX, GBLB, GILD, GIMB, GLPG, GOLD, GOOGL, IMMO, JNJ, LOTB, MRNA, MSFT, NOW, PAAS, RES, SYK, TKWY, TTOO, TUB, VGP, VRTX

Liptoons
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25
Contacteer:

Bericht door Liptoons »

Nico1616 schreef:
30 jul 2020 23:56
Amaai wat een recordresultaten alweer. Amazon, Apple, Google, Facebook, ze blijven maar gaan.
Soms vraag ik me af waarom ik - met uitzondering van Argx en Glpg - nog beleg in Belgische aandelen als ik de return zie van de US aandelen de laatste jaren...
Daar heb je een punt! 👍Respect trouwens voor jouw heel evenwichtig samengestelde portefeuille. Veel zekerheden erin, en een vleugje passie en avontuur. Hoed af! Lijkt me een uitmuntende LT-port! Ik vermoed dat je al deze posities over vijf jaar onaangeroerd gelaten hebt?

Nico1616
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26
Contacteer:

Bericht door Nico1616 »

Liptoons schreef:
31 jul 2020 06:30

Ik vermoed dat je al deze posities over vijf jaar onaangeroerd gelaten hebt?
Nee hoor. Eerste beursstappen in 2000, een debacle (L&H en de internetbubbel).
Dan voorzichtig herbegonnen in 2015 met Aapl, GBL, GIMB en Googl. Langzaam opgebouwd en snel interesse in Belgische biotech.
Hit and miss dat, maar met GLPG aan 40 en Argx aan 12 zijn alle missers vergeten. Soms nam ik wat winst maar ik hield altijd het grootste deel van de winnaars zodat die steeds mijn topposities blijven. Verliezers gaan er onverbiddelijk uit: mdxh, oxur ... recent nog Barco en Miko. Sinds Corona wat (big) pharma erbij, soms een gokje (TTOO) en ook goud- en zilvermijnen maar alles voor LT.

Succes van mijn portefeuille zit in enkele voltreffers (zoals Aapl) en dat is een kwestie van geluk. Ik kan moeilijk kiezen vandaar de overdreven diversificatie :D
Port : AAPL, ADBE, AED, AG, AMZN, ARGX, ATVI, BABA, COFB, CPINV, ELI, FB, FLUX, GBLB, GILD, GIMB, GLPG, GOLD, GOOGL, IMMO, JNJ, LOTB, MRNA, MSFT, NOW, PAAS, RES, SYK, TKWY, TTOO, TUB, VGP, VRTX

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 13026
Contacteer:

Bericht door charel01 »

Ter info:
Apple laat verwachtingen ver achter zich
Het is zo goed als onmogelijk om niet enthousiast te zijn over de resultaten bij Apple. Met een omzetstijging van 11% liet het bedrijf de verwachtingen in covid-tijden ver achter zich. Zowat alle Apple toestellen vonden gretig afnemers tijdens de lockdown. De verkopen van iPhones, iPads, Macs en Wearables stegen (op jaarbasis) met respectievelijk 2, 31, 22 en 35 procent. In deze ongeziene tijden verlopen werk, onderwijs en entertainment allemaal via digitale (Apple) toestellen. Door de macro-economische onzekerheid kan of wil het bedrijf wel geen vooruitzichten geven voor het lopende kwartaal. Apple bevestigde wel dat de lancering van de nieuwe iPhone 12 wordt verschoven van september naar oktober.

Niet alleen rozengeur en maneschijn

Kritische waarnemers kunnen wel een kanttekening plaatsen bij de dienstenpoot (App Store, Music, iCloud, TV, Card, …) die 'slechts' met 15% (marktconsensus 16%) wist te groeien. De stabiele abonnementsgelden zijn immers een belangrijke drijfveer voor de hogere waardering van het aandeel. Belangrijk in dit verband is wel het huidige succes van de iPhone SE. Hoewel dit (goedkopere) instapmodel zich niet onmiddellijk vertaalt in stijgende omzet en winstcijfers zorgt het wel voor een stijgend marktaandeel (vs. Android) en dus meer toekomstige klanten voor de verschillende diensten. Met deze resultaten loopt het bedrijf in ieder geval wel 6 maanden voor op de doelstelling om de inkomsten uit diensten van 2016 te verdubbelen tegen 2020. Apple kondigde ten slotte ook nog een aandelensplit aan. Op 24 augustus wordt het aandeel in vier gesplitst (ondertussen de 5e splitsing sinds de beursgang in 1980).

De mening van KBC Asset Management

Het aandeel is vanuit historisch perspectief ronduit duur maar gezien de ongekende lage-rente omgeving (en verwachtingen) en de transitie van het business model (diensten) verdedigbaar. Ondanks de sterke resultaten ziet KBC AM echter weinig ruimte voor een verdere herwaardering van het aandeel. Ze geven aan dat ze zich kunnen vergissen wanneer de lancering van de 5G iPhone de 'iPhone super-cyclus' reanimeert maar ze zien dit niet gebeuren. Tot slot behoudt KBC Asset Management voorlopig de “Houden”-aanbeveling met een koersdoel van 377 dollar.
Go with the flow.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie