Apple (AAPL)

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3861

Re: Apple (AAPL)

Berichtdoor piddybull » 05 Jan 2019 14:26

Layzie19 schreef:Motorola kan ik ook aanraden 8-) Quasi iedereen uit mijn vriendenkring heeft een iPhone. Waarom ze die hebben weten ze zelf niet. Ik zal het nooit begrijpen waarom iemand 1000 euro wil betalen voor een telefoon terwijl je voor 400 euro ene hebt die je voor hetzelfde gebruikt.

Ik deel je mening.
Motorola hier in heel gezin van 4 personen.
Nog steeds erg tevreden na ongeveer 4 jaar, toestellen rond de € 200 - € 300 bij aankoop.

Anderzijds zeer tevreden van de Mac die ik dagelijks vele uren gebruik.
Mwt liked last!
DISCOVERY ENGINE GALAPAGOS - This is just the beginning

powered by Surfing Waves

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 147

Berichtdoor Layzie19 » 05 Jan 2019 23:55

jens_dev schreef:Omdat als je eenmaal in de iOS-omgeving zit (of in de Android-omgeving van Google), de kans zeer groot is dat je daar blijft. Dat is voor een groot stuk de moat van Apple. En omwille van het merk. Wat is het functioneel verschil tussen een handtas van Louis Vuitton en eentje uit de H&M?

Functioneel is er geen verschil, maar de kwaliteit is wel veel beter. Heb geen ervaring met handtassen, laat dit duidelijk zijn ;) maar hemden van de H&M zijn brol en diegene van Marco Polo gaan veel langer mee. Terwijl er verschillende varianten bestaan van smartphones die veel goedkoper zijn dan de iPhone met een gelijkaardige kwaliteit. Of toch de kwaliteit waarvoor 90% van de bevolking zijn smartphone gebruikt; wat Apps gebruiken, surfen en foto’s nemen. Chapeau voor Apple dat ze hierin slagen. Maar ooit zal het wel eens ophouden

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 82

Berichtdoor Kevander » 06 Jan 2019 10:33

Smartphone en tabletmarkt is een verzadigde markt. Er is nog weinig innovatie en de losse onderdelen kosten op zich ook niet zo heel veel waardoor de budgettypes al heel vaak deze gaan implementeren.

Zie bv. die notch-telefoons. Bij Apple minstens 750 euro (iPhone X) en dat terwijl je bij Nokia, Huawei, ... al instappers hebt vanaf 199 euro.
Geheugen net van hetzelfde 32GB is cheap maar zit wel in de meeste telefoons. Bepaalde merken gaan tot 512GB, dan zit je weliswaar al in een duurder segment maar bij Apple betaal je meteen flink door.
Apple is puur het logo dat je betaald en er is dan nog eens van gegeten ook!

Naar mijn mening gaan ze andere gadgets moeten aangrijpen. Bv. TV's, doorontwikkelen van de Watch, infotainmentsystemen in de wagen.
De computermarkt kan er ook wel nog het één en ander.
neku liked last!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2775

Berichtdoor Lieve16 » 06 Jan 2019 18:21

Drie vragen over de waarschuwing van Apple:
https://www.veb.net/artikel/06779/drie- ... -van-apple

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 386

Berichtdoor reteiP » 08 Jan 2019 15:14

jens_dev schreef:De batterij was de voornaamste reden voor mijn overstap. De (versleten) batterij van mijn Samsung ging een halve dag mee; één dag toen het toestel nieuw was. Mijn Xiaomi gaat 2 dagen mee bij intensief gebruik, 4 dagen stand-by.

Hier ook van Samsung naar Xiaomi gegaan recent (Pocophone).

Was van Samsung héél tevreden maar na 2,5 jaar ging de batterij nog met moeite één dag rond.
Nu zit ik ook ongeveer op 2 dagen bij gebruik, wellicht 4 dagen standby (is niet echt de bedoeling van een smartphone denk ik).

Samsung blijft wel topper op vlak van schermkwaliteit. Hun Gorilla glass + OLED met hoge resolutie heb ik nog nergens anders gezien. Apple komt daar ook niet aan.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3867

Berichtdoor jens_dev » 08 Jan 2019 16:01

Ja, zuiver kwalitatief zou ik nog altijd voor Samsung kiezen, maar prijs/kwaliteit is iets totaal anders. 2 jaar geleden zou ik totaal afkerig hebben gestaan tegenover een Chinese smartphone... Heb ook de Poco nu.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 252

Berichtdoor Haiko17 » 08 Jan 2019 17:56

Gaat hier helemaal off topic maar hey, waarom niet: ik heb 4 jaar gedaan met m'n OnePlus One, en nu recent overgeschakeld naar de OnePlus 6t.
Toptoestellen, even snel en krachtig als IPhone maar veel sterker en vooral goedkoper. En de batterij gaat 3 dagen mee. Ook Chinees, maar ze mikken toch op een soort niche.
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, Celyad, AB Inbev, Econocom, Sioen, ArgenX, Melexis, Nvidia

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3218

Berichtdoor a21 » 09 Jan 2019 08:04

Apple verlaagt productiedoelstelling iPhone met 10 procent - media
Gepubliceerd op 9 jan 2019 om 07:56 |

ABM FN-Dow Jones) Apple heeft zijn productiedoelstellingen voor nieuwe iPhone's voor de komende drie maanden met circa 10 procent verlaagd. Dit meldde de Nikkei Asian Review woensdag.

De stap wordt geïnterpreteerd als een signaal dat de resultaten van de fabrikant van onder meer de iPhone dit jaar opnieuw onder druk komen te staan. De neerwaartse productiebijstelling volgt slechts een week nadat het bedrijf met een omzetwaarschuwing kwam.

Apple vroeg zijn leveranciers aan het einde van de vorige maand al om voor het lopende kwartaal minder nieuwe iPhones te produceren dan eerder gepland, meldde Nikkei op basis van bronnen bekend met de situatie. Het is de tweede keer in twee maanden dat de techreus de geplande productie van de iPhone verlaagt.

De laatste productieverlaging geldt voor alle nieuwe iPhone-modellen, dat wil zeggen de XS Max, XS en XR, meldden de bronnen aan Nikkei.

Volgens één bron, zo meldde Nikke, zal het totale productievolume van zowel oude als nieuwe iPhones worden teruggebracht tot circa 40 miljoen tot 43 miljoen stuks voor het eerste kwartaal. Eerder werd nog uitgegaan van een productie van 47 miljoen tot 48 miljoen toestellen.

Dit zou een krimp van meer dan 20 procent op jaarbasis betekenen in vergelijking met de 52,2 miljoen stuks die Apple in het eerste kwartaal van 2018 verkocht.

Nikkei kon Apple niet bereiken voor een reactie.
curieuzeneuzemosterdpot

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3372

Berichtdoor Beheerder » 24 Jan 2019 07:54

Apple haalt ruim tweehonderd werknemers van project zelfrijdende auto – media
24 januari 2019 07:41 Redactie

(ABM FN-Dow Jones) Apple heeft meer dan tweehonderd werknemers die verbonden waren aan Project Titan, dat zich richt op de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s, ontslagen. Dit meldde de Amerikaan televisiezender CNBC op basis van bronnen.

Lees meer op: https://beursig.com/beursnieuws/apple-h ... uto-media/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 915

Berichtdoor Banner » 29 Jan 2019 09:39

I don't give a schit.

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen