Apple (AAPL)

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 53

Re: Apple (AAPL)

Berichtdoor Kevander » 01 Feb 2017 22:35

Ik ben voor de zekerheid toch maar uitgestapt, begon hoogtevrees te krijgen op $129. Apple moet het van de iPhone hebben, maar als we eerlijk zijn loopt elke iPhone achter op de concurrentie. Ooit moet er toch een serieuze correctie komen op dit aandeel?

Als ze zouden zakken naar $119, wil ik terug instappen.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1752

Berichtdoor Beheerder » 02 Feb 2017 12:43

jens_dev schreef:70% van omzet is nu iPhone, en zeker 75-80% van de winst. Afhankelijkheid was nooit groter.

Dezelfde mening delen ze bij de Nederlandse zender RTLZ:

'Alles hangt af van de iPhone: Apple is een one-trick pony geworden'

http://www.rtlz.nl/finance/beurs/alles- ... y-geworden
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 165

Berichtdoor Jokke » 02 Feb 2017 15:25

Kevander schreef:Ik ben voor de zekerheid toch maar uitgestapt, begon hoogtevrees te krijgen op $129. Apple moet het van de iPhone hebben, maar als we eerlijk zijn loopt elke iPhone achter op de concurrentie. Ooit moet er toch een serieuze correctie komen op dit aandeel?

Als ze zouden zakken naar $119, wil ik terug instappen.

Noem jij 10 dollar eraf een serieuze correctie? Als alles afhangt van 1 toestel?

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 53

Berichtdoor Kevander » 02 Feb 2017 21:42

Die verkoop was puur op emotie, omdat ik dacht dat het aandeel wel terug zou corrigeren richting $120.

Ik probeer wat technische analyse te leren zodat ik beter mijn aankoop- en verkoopmomenten kan bepalen.

[img]http://i.imgur.com/gvFerFG.jpg[/img]

1) We blijven een groot volume behouden, het stijgt zelfs lichtjes
2) Bij de MACD stel ik vast dat de blauwe lijn afstand neemt van de rode, dat kan wijzen op een stijgende trend.
3) Stoch: Ook daar zien we nog niet direct een kruising met de rode lijn.

Aangezien sowieso 2/3 signalen positief zijn, zou mijn berekening eerder zeggen dat Apple de komende dagen nog verder omhoog zal gaan.
Het gemiddelde ligt op $108,43. Als het aandeel dit bedrag bereikt zou ik de tip 'kopen' geven.

Is dit een correcte redenering of sla ik de bal mis?
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 523

Berichtdoor Karl » 14 Feb 2017 10:12

Apple-aandeel op recordhoogte
14/02/17 om 08:14 - Bijgewerkt om 08:14

Het aandeel van de Amerikaanse technologiereus Apple heeft een recordhoogte van 133,29 dollar per aandeel bereikt op de beurs in New York. Beleggers belonen hiermee de sterke verkoopcijfers van de iPhone 7, en lijken ook brood te zien in de aankomende verjaardagseditie van de iPhone.

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/app ... 14639.html
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

zegermans
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 143

Berichtdoor zegermans » 14 Feb 2017 11:38

mis

Kevander schreef:Die verkoop was puur op emotie, omdat ik dacht dat het aandeel wel terug zou corrigeren richting $120.

Ik probeer wat technische analyse te leren zodat ik beter mijn aankoop- en verkoopmomenten kan bepalen.

[img]http://i.imgur.com/gvFerFG.jpg[/img]

1) We blijven een groot volume behouden, het stijgt zelfs lichtjes
2) Bij de MACD stel ik vast dat de blauwe lijn afstand neemt van de rode, dat kan wijzen op een stijgende trend.
3) Stoch: Ook daar zien we nog niet direct een kruising met de rode lijn.

Aangezien sowieso 2/3 signalen positief zijn, zou mijn berekening eerder zeggen dat Apple de komende dagen nog verder omhoog zal gaan.
Het gemiddelde ligt op $108,43. Als het aandeel dit bedrag bereikt zou ik de tip 'kopen' geven.

Is dit een correcte redenering of sla ik de bal mis?

ITRADER
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 61

Berichtdoor ITRADER » 15 Feb 2017 20:54

ook alles buiten op 135$ , rsi staat veel te hoog en stap ook terug iets lager in

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 523

Berichtdoor Karl » 27 Feb 2017 20:19

Buffett verdubbelt belang in Apple
27 februari 2017 19:07

Buffett koopt massaal aandelen
Berkshire Hathaway, het investeringsconglomeraat van miljardair Warren Buffett, heeft sinds eind vorig jaar zijn investering in iPhone-maker Apple verdubbeld tot 18 miljard dollar. De 86-jarige Buffett zei dat op zakenzender CNBC.

http://www.tijd.be/ondernemen/technolog ... 1488222884
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 402

Berichtdoor Lotus » 21 Mar 2017 21:01

Hoe Apple de iPad-neergang probeert te stoppen
21 maart 2017 19:23

Met een nieuwe, lager geprijsde iPad probeert Apple zijn zieltogende tabletdivisie nieuw leven in te blazen.

De Apple Store ging dinsdagochtend, tussen 8 en 13 uur even offline, wat meteen voor consternatie zorgde bij Apple-fans wereldwijd. Nadat de winkel weer online ging, lag er een nieuwe iPad in te pronken.

http://www.tijd.be/tech-media/algemeen/ ... 1490126408

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 185

Berichtdoor bartel » 15 Apr 2017 10:29

Apple gaat de zelfrijdende auto testen in Californië.

De hardnekkige geruchten over de autoplannen van Apple doen al langer de ronde. Net als veel andere technologiebedrijven in Silicon Valley zou ook Apple investeren in technologie voor de mobiliteit van de toekomst, al bevestigde het hoogst gewaardeerde bedrijf ter wereld dat nog nooit zelf.

Maar de vergunning betekent dat Apple klaar is om zijn technologie los te laten op de openbare weg. Apple stort zich dus in de hevige concurrentiestrijd waarin ook giganten als Google-moeder Alphabet, Uber en Tesla verwikkeld zijn.

De maker van de iPhone is al het dertigste bedrijf dat van de overheid permissie kreeg om tests uit te voeren in de staat Californië. Andere namen op de lijst zijn autobouwers als BMW, GM en Subaru, samen met kleinere start-ups en ook chipmakers als Nvidia.

Voorlopig is Apple van plan software te testen, en geen eigen auto.

Apple zal drie auto's van Lexus uitrusten met technologie om autonoom te rijden. In de auto's zullen wel nog altijd menselijke chauffeurs aanwezig zijn. Dat is ook het geval bij de tests van onder meer Waymo (de divisie van Alphabet) en Uber, die al meer auto's op de baan hebben.

Project Titan

Volgens Amerikaanse media was Apple aanvankelijk wel degelijk van plan om een eigen elektrische auto te bouwen. Maar vorig jaar stelde het bedrijf uit Cupertino die ambities - die onder de naam Project Titan plaatsvinden - bij om in eerste instantie te concentreren op de ontwikkeling van de onderliggende software.

.../...

>> http://www.tijd.be/ondernemen/technolog ... ie/9883302