Apple (AAPL)
- vantodim
- Forum actieveling
- waarderingen: 74
Apple (AAPL)
Nog niemand een topic geopend over apple, de laatste maand aan een mooi herstel bezig en met de zwakke euro/dollar koers pik je ook nog wat extra rendement mee. Opnieuw een record qua tablet verkoop (waaronder natuurlijk veel ipad's) zwengelt de koers aan. Zelfs in deze barre tijden outperforms apple de indices. volgens mij een aandeel om zeker te volgen. heb zelf een kleine positie in apple maar sta nu toch +6% wat voor veel van mijn europese aandelen niet het geval is.
zeker een aandeel om op te volgen!
dimitri
zeker een aandeel om op te volgen!
dimitri
in port: pharming
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Re: apple is en blijft een topper
heb in al die jaren op de beurs één ding geleerd: eender welk aandeel met een steile klim tot in de wolken, dondert vroeg of laat opnieuw naar beneden;
aan deze koersen stap ik niet meer in...
aan deze koersen stap ik niet meer in...
In port: KBCA,ArcelorMittal,Ageas,Delhaize,Nyrstar,Orange,GDF,SBMOffshore,RDSA,STM,Telefonica,Bankia,Gazprom,PBR,Vale
- vantodim
- Forum actieveling
@ leffies,
ik ben akkoord dat een koers niet eeuwig kan stijgen, maar bekijk gewoon eens de grafiek van het laatste jaar of beter nog van vandaag. Ik kan gewoon maar vaststellen dat apple het goed doet. Overigens zie ik apple uitbreiden naar domotica toepassingen. De medewerker bij apple die de ipod vorm gegeven heeft is nu aan het werken aan gebruiksvriendelijke thermostaten met de ipod als basisprincipe. eens ze op die kar springen is volgens mij de sky the limit. En laat de euro ten opzichte van de dollar nog maar wat zakken levert mij dubbel rendement op.
dimitri
ik ben akkoord dat een koers niet eeuwig kan stijgen, maar bekijk gewoon eens de grafiek van het laatste jaar of beter nog van vandaag. Ik kan gewoon maar vaststellen dat apple het goed doet. Overigens zie ik apple uitbreiden naar domotica toepassingen. De medewerker bij apple die de ipod vorm gegeven heeft is nu aan het werken aan gebruiksvriendelijke thermostaten met de ipod als basisprincipe. eens ze op die kar springen is volgens mij de sky the limit. En laat de euro ten opzichte van de dollar nog maar wat zakken levert mij dubbel rendement op.
dimitri
- vantodim
- Forum actieveling
Gisteren heeft apple de weerstand van 422 doorbroken. De TA grafieken zien er goed uit en fundamenteel is er niks mis met het bedrijf, integendeel alle records qua tablet en telefoonverkoop worden keer op keer verbroken. Het aandeel Apple heeft de laatste jaren natuurlijk reeds een steile klim gekend maar toch zie ik nog een enorm groeipotentieel. Vroeger was apple iets voor de "professionele" gebruiker of voor de rijkere klasse als speeltje, tegenwoordig zie je iedereen met een ipad, ipod, iphone en thuis een imac en de mensen die er geen hebben willen er wel één. ondertussen sta ik op +11% met mijn apple posities mede dankzij de euro/dollar koers. Benieuwd wat 2012 zal brengen!
dimitri
dimitri
- vantodim
- Forum actieveling
Het nieuwste model van het technologiebedrijf was vanmorgen voor het eerst te koop in het Chinese Peking maar dat leidde bijna tot rellen in een van de Apple-stores. Dat schrijft de Nederlandse Volkskrant.
De vraag naar de toestellen was "ongelooflijk", aldus een woordvoerster van Apple. "Door de immense opkomst besliste ons verkooppunt in Sanlitun om de deuren voorlopig gesloten te houden, om de veiligheid van de klanten en werknemers niet op het spel te zetten."
In Shanghai wordt de verkoop van de iPhones 4S eveneens gestaakt. Voor wanhopige Apple-fans is er online wel een oplossing te vinden. De toestellen worden immers ook via het internet te koop aangeboden. (adha)
)))))
De vraag naar de toestellen was "ongelooflijk", aldus een woordvoerster van Apple. "Door de immense opkomst besliste ons verkooppunt in Sanlitun om de deuren voorlopig gesloten te houden, om de veiligheid van de klanten en werknemers niet op het spel te zetten."
In Shanghai wordt de verkoop van de iPhones 4S eveneens gestaakt. Voor wanhopige Apple-fans is er online wel een oplossing te vinden. De toestellen worden immers ook via het internet te koop aangeboden. (adha)

- vantodim
- Forum actieveling
Zoals verwacht 
Apple boekt recordwinst
DINSDAG 24 JANUARI 2012, 23:16 uur | 725 keer gelezen
CUPERTINO (AFN) - De aanhoudende populariteit van iPhones en iPads heeft Apple vorig kwartaal opnieuw geen windeieren gelegd. De winst van het technologieconcern liep in de laatste 3 maanden van vorig jaar op tot het hoogste niveau ooit, zo maakte Apple dinsdag bekend. Apple boekte in het afgelopen kwartaal, het eerste van zijn gebroken boekjaar, een nettowinst van ruim 13 miljard dollar. De omzet liep op tot 46,3 miljard dollar. Ook dat was het hoogste niveau ooit.
Het concern dat in oktober de iconische voorman Steve Jobs verloor, verdubbelde de verkoop van iPhones en iPads vorig kwartaal ruimschoots tot respectievelijk ruim 37 miljoen en ruim 15 miljoen stuks. Daarnaast werden er met 5 miljoen stuks ruim een kwart meer Macintosh computers aan de man gebracht dan een jaar eerder.
Met een winst van omgerekend 13,87 dollar per aandeel overtrof Apple de verwachtingen van analisten weer als vanouds. Zij hadden ingezet op een winst per aandeel van 10,16 dollar en een omzet van ruim 38 miljard dollar. In het voorgaande kwartaal had Apple bij hoge uitzondering niet aan de verwachtingen weten te voldoen.
Apple verwacht dit kwartaal een omzet te boeken van 32,5 miljard dollar.
dimitri

Apple boekt recordwinst
DINSDAG 24 JANUARI 2012, 23:16 uur | 725 keer gelezen
CUPERTINO (AFN) - De aanhoudende populariteit van iPhones en iPads heeft Apple vorig kwartaal opnieuw geen windeieren gelegd. De winst van het technologieconcern liep in de laatste 3 maanden van vorig jaar op tot het hoogste niveau ooit, zo maakte Apple dinsdag bekend. Apple boekte in het afgelopen kwartaal, het eerste van zijn gebroken boekjaar, een nettowinst van ruim 13 miljard dollar. De omzet liep op tot 46,3 miljard dollar. Ook dat was het hoogste niveau ooit.
Het concern dat in oktober de iconische voorman Steve Jobs verloor, verdubbelde de verkoop van iPhones en iPads vorig kwartaal ruimschoots tot respectievelijk ruim 37 miljoen en ruim 15 miljoen stuks. Daarnaast werden er met 5 miljoen stuks ruim een kwart meer Macintosh computers aan de man gebracht dan een jaar eerder.
Met een winst van omgerekend 13,87 dollar per aandeel overtrof Apple de verwachtingen van analisten weer als vanouds. Zij hadden ingezet op een winst per aandeel van 10,16 dollar en een omzet van ruim 38 miljard dollar. In het voorgaande kwartaal had Apple bij hoge uitzondering niet aan de verwachtingen weten te voldoen.
Apple verwacht dit kwartaal een omzet te boeken van 32,5 miljard dollar.
dimitri
ik ben sinds jaar of 6 intensief gebruiker van apple hardware en sinds dag 1 dat ik beleg heb ik apple aandelen gekocht (en verkocht)
mocht ik enkel in apple belegd hebben, dan stond ik nu ipv van in zwaar verlies... met ongelofelijke winsten...
Als, als, als...
maar apple is en blijft sowieso mijn topaandeel.
Alleen al dit jaar drie maal een schijf verkocht met telkens 50% winst (schijven van 2000 euro)
en binnenkort is het weer oogsttijd...
nu goed, het is ook het enige bedrijf dat ik echt door en door ken, al haar producten ken, en gewoon weet dat er nog veeeeeeeeeeeel groeimarge inzit...
ik denk dat we heel binnenkort de 600 dollar gaan zien,
ik twijfelde deze week als eens om te verkopen op 550, dan dacht ik (ook oa door een post van iemand hier op het forum) wacht op de 575...
maar die hebben ze daarnet ook al bereikt... nu wordt het moeilijk... wachten op de 600 of toch maar eerst winst verzilveren...
moeilijk.
mocht ik enkel in apple belegd hebben, dan stond ik nu ipv van in zwaar verlies... met ongelofelijke winsten...
Als, als, als...
maar apple is en blijft sowieso mijn topaandeel.
Alleen al dit jaar drie maal een schijf verkocht met telkens 50% winst (schijven van 2000 euro)
en binnenkort is het weer oogsttijd...
nu goed, het is ook het enige bedrijf dat ik echt door en door ken, al haar producten ken, en gewoon weet dat er nog veeeeeeeeeeeel groeimarge inzit...
ik denk dat we heel binnenkort de 600 dollar gaan zien,
ik twijfelde deze week als eens om te verkopen op 550, dan dacht ik (ook oa door een post van iemand hier op het forum) wacht op de 575...
maar die hebben ze daarnet ook al bereikt... nu wordt het moeilijk... wachten op de 600 of toch maar eerst winst verzilveren...
moeilijk.
en hup over de 590... ik durf al bijna niet meer te verkopen... maar ik denk dat ik mij morgen toch ga vermannen en eens verzilveren...