Amazon

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones index, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie
zegermans
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 143

Re: Amazon.com

Berichtdoor zegermans » 26 Jul 2015 06:18

Ook bij alibaba geeft de koers je ongelijk. En heb je al eens op de sites van alibaba gekeken? Een en al namaak en rommel. Geen service, geen consistentie. Ik wacht nog steeds op mijn bestelling van 3 weken geleden. Plus een ondoorzichtig kluwen van bedrijven en nepotisme.
als je voor commissie gaat, dan liever PayPal of uber.
charel01 liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2735

Berichtdoor jens_dev » 26 Jul 2015 15:27

Vorige post gelezen? Koersprestatie uit het verleden is geen factor.
Jij bent niet tevreden over Alibaba; dat is een beetje zoals afraden om McDonalds aandelen te kopen omdat je hun Big Mac niet lekker vindt. Winstmotor is er wel.

Btw: Uber is niet beursgenoteerd en opnieuw een hypebedrijfje.
Never waste a good crisis

Bieraait
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 277

Berichtdoor Bieraait » 26 Jul 2015 16:35

Is winstcreatie in het heden dan zo'n grote factor? Hangt toch volledig af van bedrijf en van soort van investering. Amazon tracht de toekomstige winststroom te vergroten en heeft nu hoge capex, lage prijzen. Het bedrijf investeert in opslagcapaciteit en probeert intussen concurrenten uit de markt de prijzen. Kijk hoe het de kleine boekenwinkels tracht te vernietigen.

De nieuwe hype is het 'ecosysteem'. Apple, Google, Microsoft en ja Amazon, iedereen zet daar op in. Ik vind dat je evengoed Zalando mag bekritiseren. Hoewel, ook dat bedrijf begint net profits te tonen. Uiteindelijk is de kernactiviteit e-commerce, een gigantische markt, en iedereen wil een zo groot mogelijk stuk van de taart. Daarom stellen ze korte termijnwinsten uit om later met een groter marktaandeel dominant te zijn.

Of het aandeel over dan wel ondergewaardeerd is laat ik in het midden, maar dat Amazon ooit met gigantische winstcijfers naar buiten zal komen lijkt mij evident. Wanneer maken ze die switch? Geen idee, maar de opgang van e-commerce is nog maar net begonnen en heeft nog een eind te gaan. Het kan dus nog een tijdje duren vooraleer ze kiezen van strategie te veranderen.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

zegermans
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor zegermans » 26 Jul 2015 17:08

Ik weet enkel dat Buffet zegt dat hij enkel firma koopt die simpel genoeg zijn om te verstaan. Amazon is eenvoudig te verstaan, goede producten, fantastisch aanbod. Van alibaba versta ik geen fluit, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn beperkte capaciteiten. :lol:

Arendsoog
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 590

Berichtdoor Arendsoog » 26 Jul 2015 18:00

Ik denk dat de misschien ouderwetse benadering van sommigen over aandelen niet meer opgaan voor veel Amerikaanse bedrijven. Dezelfde discussie zag ik ook bij Netflix, aandeel ongeveer maal tien in 3 jaar maar toch negeren en niet het potentieel willen inzien. De winsten die met deze aandelen de laatste jaren behaald konden worden doen die van de meeste traditionele aandelen verbleken.

zegermans
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor zegermans » 26 Jul 2015 20:03

Ik zou jens zeker niet ouderwets noemen in zijn benadering. En principieel heeft hij gelijk in zijn past performance is no indicator for Future Performance.

Maar toch liever amazon dan nyrstar
Bieraait liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2735

Berichtdoor jens_dev » 27 Jul 2015 09:38

Bieraait schreef:Daarom stellen ze korte termijnwinsten uit om later met een groter marktaandeel dominant te zijn.

Hoe lang bestaat Amazon al, Bieraait? Dat is al lang geen korte termijn meer. Ze hebben wel interessante cloudactiviteiten voor bedrijven, waarmee ze in het vaarwater van de groten komen (Oracle, IBM,...).

zegermans schreef:Ik weet enkel dat Buffet zegt dat hij enkel firma koopt die simpel genoeg zijn om te verstaan. Amazon is eenvoudig te verstaan, goede producten, fantastisch aanbod. Van alibaba versta ik geen fluit, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn beperkte capaciteiten. :lol:

Ironisch dat je net in deze thread de naam van Buffett laat vallen. Ook hij zou nooit Amazon kopen. Hij zegt wel wat meer dan 'verstaanbare bedrijven'.

Arendsoog schreef:Ik denk dat de misschien ouderwetse benadering van sommigen over aandelen niet meer opgaan voor veel Amerikaanse bedrijven. Dezelfde discussie zag ik ook bij Netflix, aandeel ongeveer maal tien in 3 jaar maar toch negeren en niet het potentieel willen inzien. De winsten die met deze aandelen de laatste jaren behaald konden worden doen die van de meeste traditionele aandelen verbleken.

This time is different, Arend? Ik stel gewoon andere criteria voor mijn aandelen, zoals een goedkope prijs t.o.v. de conservatieve waarde. Een (reusachtige) premie betalen voor onzekere, toekomstige groei is een enorm risico dat ik niet neem. Netflix is een mooi bedrijf, maar had ook nooit in aanmerking kunnen komen. Hieronder een vergelijking van Netflix met een van mijn "ouderwetse" bedrijven dat zelfs nu nog altijd interessant gewaardeerd is en waarvoor je geen premie betaalt voor toekomstige groei:

PIC.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
groenen liked last!
Never waste a good crisis

Bieraait
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 277

Berichtdoor Bieraait » 27 Jul 2015 12:23

Jens ik geef je in zekere zin gelijk hoor. Zoals sir Templeton John zegt: The four most dangerous words in investing are ‘This time it’s different.’

Ik geloof gewoon dat Amazon wel een (slapende) winstmachine heeft die ze pas gaan aanzetten wanneer de tijd er rijp voor is. Het lijkt mij logisch dat het moment om dat te doen eerder in 2020 dan nu. Ze gaan eerst voor marktaandeel om er daarna op te teren. Of de toekomstige winst groot genoeg zal zijn om de koers op dit moment te verantwoorden, dat is een andere vraag.
zegermans liked last!
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

zegermans
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor zegermans » 23 Okt 2015 22:31

alweer schitterende cijfers en aandeel nog maar eens +6% en geen berichtje op beursig? tsss, jongens, het niet slap laten hangen nu! :D

zegermans
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor zegermans » 23 Okt 2015 22:41

sjos schreef:Je kan elke dag wel iets posten over amazon. Feit blijft dat dit bedrijf nog nooit winst gemaakt heeft. Wil je per se in online retailing investeren, dan zijn andere aandelen wellicht interessanter. Staples bvb.
SPLS US8550301027

voorwaar een gouden tip, die staples, had ik moeten volgen :roll: