Amazon

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 489

Re: Amazon

Bericht door neku »

EU Beats DOJ To The Punch, Brings Antitrust Charges Against Amazon :clap:

https://www.zerohedge.com/markets/eu-be ... nst-amazon

Europese Commissie bereidt formele klacht tegen Amazon voor

https://www.xxxx.be/Beursnieuws/ ... -voor.aspx
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 839

Bericht door Banner »

11/06/2020 | Ruben Van Lent | 2 min leestijd

Abacapress
De Europese Commissie komt later deze week met een aanklacht tegen Amazon omdat het data van externe verkopers zou gebruiken om zijn eigen versie van de producten te maken. Dat zeggen bronnen aan de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal.

Amazon loopt al langer in het vizier van de EU. Twee jaar geleden opende de Commissie een onderzoek naar de internetreus en zijn concurrentiepraktijken. De aanklacht zou het sluitstuk zijn van het onderzoek.

Uit onderzoek van onder andere The Wall Street Journal blijkt dat Amazon data van externe verkopers op zijn platform gebruikt om dezelfde producten te ontwikkelen, maar ze dan aan te bieden als product van Amazon en er dus zelf geld mee te verdienen. Amazon heeft een dubbel verdienmodel. Het geeft winkeliers een platform om hun goederen online te verkopen, maar daarnaast verkoopt het ook zijn eigen producten op datzelfde platform.

Boete van 10 procent van omzet

Een uitspraak wordt pas over een jaar of later verwacht. Mocht blijken dat Amazon concurrentieregels heeft overtreden, kan de Commissie het bedrijf een boete van 10 procent van zijn jaarlijkse omzet opleggen en dwingen om zijn werking aan te passen. Maar Amazon kan al die beslissingen wel aanvechten. Op basis van de jaaromzet over 2019 zou die maximumboete voor Amazon op een slordige 28 miljard dollar uitkomen.

Het bedrijf verkoos donderdag om niet te reageren. Het ontkende eerder al dat het zijn positie misbruikt en zei dat retailers wel vaker eigen merken verkopen.

Amazon is niet de eerste die beschuldigd wordt van zulke praktijken. Twee weken geleden klaagde Vlaams Parlementslid Maurits Vande Reyde (Open Vld) nog aan dat de Nederlandse webwinkel Bol.com de data van Vlaamse winkeliers gebruikt voor dezelfde doeleinden.

Source: BusinessAM
neku liked last!
Lastpost.

Steinway
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 96

Bericht door Steinway »

De koers ruikt zijn stal op 3000.

Nico1616
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 21

Bericht door Nico1616 »

En zo explodeert de winst van Amazon nog maar eens.
Toen ik in 2000 voor het eerst de beurs verkende, stond het aandeel aan $8. Ik kocht toen L&H :lol:
Toen ik in 2015 een tweede keer mij aan het beursavontuur heb gewaagd, stond Amzn aan $300. Iedereen vond het hopeloos duur. Uiteindelijk in 2018 ingestapt aan $1750, iedereen vond me zot.
Had ik maar, in 2000 ... of 2015 ...
charel01 liked last!
Port : AAPL, ADBE, AED, AG, AMZN, ARGX, ATVI, AZN, BABA, BIDU, COFB, CPINV, ELI, FB, FLUX, GBLB, GILD, GIMB, GOLD, GOOGL, IMMO, IVA, JNJ, LOTB, MSFT, NOW, NVDA, PAAS, PRX, RES, SOF, SYK, TTOO, TUB, VGP

against the wind
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 48

Bericht door against the wind »

Wauw, maar zou het bizmodel niet aan zijn top zitten?
Europa gaat zeker reageren, en thuisland usa zijn de geesten ook aan het rijpen.

SuperBosko
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Bericht door SuperBosko »

Nico1616 schreef: ↑
31 jul 2020 00:09
Toen ik in 2000 voor het eerst de beurs verkende, stond het aandeel aan $8. Ik kocht toen L&H :lol:
Toen ik in 2015 een tweede keer mij aan het beursavontuur heb gewaagd, stond Amzn aan $300. Iedereen vond het hopeloos duur. Uiteindelijk in 2018 ingestapt aan $1750, iedereen vond me zot.
Ik ken het gevoel: ik heb ze voor het eerst bekeken op 400$. Te duur !! dan toch maar gekocht rond de 1.000

Nog erger: had Shopify in het oog vanaf 60$. Daarna nog een kans aan 100$ laten schieten. Toch maar gekocht rond de 400
Nico1616 liked last!

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 831

Bericht door Freddy »

Nico1616 schreef: ↑
31 jul 2020 00:09
Inderdaad!

Het goede nieuws is dat we wel degelijk terug in de tijd kunnen: ali baba...

ik ben daar ingestapt want dit aandeel gaat exact dezelfde rit maken als Amazon

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 12038

Bericht door charel01 »

Ter info:
Amazon profiteert van online stormloop
Amazon heeft in het tweede kwartaal flink geprofiteerd van de vele onlineshoppers tijdens de coronalockdowns. Er wordt gesproken van een soort online stormloop, omdat consumenten massaal probeerden om boodschappen in fysieke winkels te mijden. De omzet steeg met met maar liefst 40% naar nieuwe recordniveaus. Men klokte af op 89 miljard dollar. Amazon komt ook met sterke verwachtingen voor het lopende kwartaal. Daarin denkt het bedrijf op 87 miljard tot 93 miljard dollar omzet uit te komen, wat aanzienlijk meer is dan de verwachtingen. ​

Impressionante marges

Amazon veegde de vloer aan met de winstschattingen van de analisten. De winst per aandeel lag dubbel zo hoog als de analistenverwachtingen. Die klokte af op 10,3 dollar, terwijl analisten mikten op 5,22 dollar. De omzet versnelde met maar liefst 40%, waarbij de verkopen van derde partijen via het netwerk van Amazon zelfs met 50% toenamen.

De marges in het tweede kwartaal waren ronduit impressionant. Die namen met maar liefst 6,2% toe in het tweede kwartaal. Amazon demonstreert zijn operationele hefboom bij een ​hogere bezetting van zijn netwerk. ​De afname van de abonnementsformule "Prime" versnelde nog in het tweede kwartaal waarbij zowel de vernieuwingen van bestaande "Prime-abonnenementen als nieuwe "prime-abonnementen" positief verrasten. En daarbovenop plaatsten "Primes" vaker en grotere bestellingen, wat positief is voor de marges.

Cloud

​​De omzet voor Amazon web Services (de cloud-poot van Amazon) lag iets onder de verwachtingen. De AWS-afdeling groeide met 29% op jaarbasis omdat een aantal klanten op korte termijn wat besparen op hun gebruikskosten. De vooruitzichten blijven evenwel uitermate sterk omdat veel bedrijven hun transitie naar de cloud versnellen. De reserveringen voor de AWS-cloud blijven vlot binnenlopen. De waarde van de nog uitstaande contracten steeg met 65%.

Amazon pakt opnieuw uit met een verbluffend sterk kwartaalresultaat waarin nogmaals werd benadrukt hoe Amazon twee van de grootste seculiere trends van onze samenleving domineert en wat er met marges kan gebeuren​ als zijn motor op volle kracht draait.

De visie van KBC Asset Management

Amazon heeft ook nog een lange groeiweg te gaan in de internationale markten en in de uitbreiding binnen nieuwe categorieën (kleding, voeding, B2B, pharma...). AWS blijft een sterke groeier omdat meer en meer bedrijven kiezen voor het cloud-model voor hun IT-toepassingen en dat segment kent beduidend hogere marges. De groep is binnen dat segment ook de absolute marktleider. Daarnaast is het segment van de Advertising ook sterk aan het groeien tegen aantrekkelijke marges. KBC Asset Management verwacht dan ook gradueel stijgende groepsmarges over de komende jaren.

KBC Asset Management hanteert een 'Kopen'-advies met een koersdoel van 3450 dollar.

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3580
Contacteer:

Bericht door Founder »

Amazon Q3 2020 earnings $AMZN

• EPS: $12.37 (Estimate: $7.41)
• Revenue: $96.10B (Estimate: $92.70B) / up 37% YoY
• AWS revenue +29% YoY
• Q4 2020 revenue guidance between $112B and $121B compared to a consensus of $112.40B from analysts
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

SuperBosko
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Bericht door SuperBosko »

Gaat nu niemand het hebben over het vertrek van Bezos bij Amazon?

1 van de beste CEO's/ondernemers van onze tijd.

Plaats reactie