Baidu inc. (BIDU)

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 724

Re: Baidu inc. (BIDU)

Bericht door kierkegaard »

Het is een serieuze rit.... In een mum van tijd verdubbeld. Ik kocht twee keer aan 100, nog niet eens zo lang geleden, omdat ik de waardering toen heel aantrekkelijk vond. Maar ik weet niet of ik aan deze koersen nog had gekocht. Maar in die tech heb ik me al meer dan eens vergist en veeel te vroeg verkocht. Dus ik houd, waarschijnlijk heel lang.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 674

Bericht door ugeerts »

Ik maak me de volgende bedenking. Iedereen weet wel ongeveer wanneer de 2de en 3de grootste economie ter wereld van plaats wisselden. Het waren de Chinezen die een aantal jaren terug op de tweede en de Japanners die naar de derde plaats verhuisden. Iedereen, Amerikanen incluis, zijn het aan de huidige groei ritmes er van overtuigd dat er een wissel zit aan te komen tussen de 1ste en 2de grootste wereld economie. Quasi zeker binnen 10 jaar, mss al binnen 2 jaar.

Dus beleggen in de grootste Chinese websites is zowat gelijk als zich achter de rug scharen vd toekomstige winnaars, en dat geeft wat extra vertrouwen.
__________________________________________________________________________________

SuperBosko
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Bericht door SuperBosko »

Klopt, gewoon met de ogen toe Tencent, alibaba en Baidu kopen.
Ik heb ze persoonlijk alflledrie al meer dan 2 jaar in portefeuille

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

BIDU blijft maar gaan.

260 aangetikt :o

Zoidbee
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Zoidbee »

Gisteren helft van mijn positie verkocht a 260 USD (+130% winst). Stijging ging me net iets te snel, en evenwicht in mijn portefeuille was wat zoek. Tech begon een te grote positie te worden.

Nog geen idee wat ik met de winst ga doen.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Zoidbee schreef:
05 feb 2021 13:44
Gisteren helft van mijn positie verkocht a 260 USD (+130% winst). Stijging ging me net iets te snel, en evenwicht in mijn portefeuille was wat zoek. Tech begon een te grote positie te worden.

Nog geen idee wat ik met de winst ga doen.
De stijging ging snel, maar versnelt nog. Vandaag al over de 304.

Het begint toch te jeuken bij mij aan 170% in de plus. Maar ik kocht dit voor de LT.

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 177

Bericht door Phil »

Vandaag aan 301 klein stukje winst genomen. Daar is tenslotte nog nooit niemand armer van geworden. De rest is voor LT ;)
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

IngridJ
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 23

Bericht door IngridJ »

De rit is nog maar net begonnen. Waardering is nog steeds heel laag. En wat een vooruitzichten AI, EV, IQIYI, ...

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 177

Bericht door Phil »

Volledig eens.
Maar aan rendementen > 100% op enkele maanden kan het geen kwaad een beetje winst te nemen. Geloof in het opwaarts potentieel. Maar het één sluit het ander niet uit....
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Stoomt weer keihard door.

Sommige dingen begrijp ik toch niet zo goed. OK, er is die introductie op markt van de elektrische voertuigen en de HK-notering enzo maar het bedrijf is toch niet zo fundamenteel verschillend van 6 maanden geleden? Het noteerde een jaar rond de 100. waarom toen niet kopen en zelfs verkopen, en nu hoge koopvolumes aan 300?

Ik kocht verschillende keren op en onder de 100, maar vind de waardering nu wel oplopen. Ik blijf gewoon houden.
Bolleke liked last!

Plaats reactie