EV-BOX - TPGY

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 217

Re: EV-BOX - TPGY

Bericht door Jelle R »

Ik maak me eerder zorgen dat er maar geen nieuws komt of de overname al dan niet door gaat.

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 299

Bericht door KraFtaVerK »

Ik was eerder vandaag even aan het kijken hieromtrent: als ik goed begrijp hebben ze tot volgende week vrijdag om form 8K te filen.
Zonder wrijving geen glans.

And yet it takes only the smallest pleasure or pain to teach us time’s malleability.

lacrimas
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 340

Bericht door lacrimas »

On May 31, 2021, TPGY, Dutch Holdco, New SPAC, Engie Seller and EVBox Group entered into the Second Amendment to Business Combination Agreement (the “Second Amendment”), pursuant to which, among other things and subject to the terms and conditions contained therein, the parties thereto (i) extended the Outside Date (as defined in the Business Combination Agreement) from June 8, 2021 to August 6, 2021, (ii) provided TPGY the right to terminate the Business Combination Agreement in its sole discretion at any time (a) during the fifteen (15) Business Day (as defined in the Business Combination Agreement) period following the date on which EVBox Group delivers to TPGY the 2020 Audit (as defined in the Business Combination Agreement) or (b) to the extent EVBox Group has not delivered the 2020 Audit to TPGY by the Outside Date (irrespective of TPGY’s compliance with the Business Combination Agreement) and (iii) provided TPGY the right to be reimbursed by Engie Seller for certain expenses of TPGY in the event the Business Combination Agreement is terminated in accordance with its terms, including additional amounts if (x) EVBox Group fails to deliver the 2020 Audit to TPGY or (y) Engie Seller does not accept a bona fide written proposal delivered by TPGY that TPGY believes reflects a good faith offer regarding the terms (including revised economic terms) of the transactions taking into account any revisions to EVBox Group’s financial statements, outlook and liabilities subsequent to the original signing date, December 10, 2020, and the terms of any remediation plan proposed by Engie Seller.

The foregoing description of the Second Amendment does not purport to be complete and is qualified in its entirety by the terms and conditions of the Second Amendment, a copy of which is filed as Exhibit 2.3 to this Current Report on Form 8-K and is incorporated herein by reference.

TPGY expects to continue discussing with Engie Seller various alternatives with respect to the Business Combination. However, it is unclear whether and when necessary information, including the 2020 Audit, will be available to TPGY in order to potentially renegotiate the Business Combination’s economic and other terms. Significant uncertainty therefore exists regarding whether the Business Combination will ultimately be completed.
KraFtaVerK liked last!

lacrimas
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 340

Bericht door lacrimas »

Met dank aan letta75 ;)

Beursnotering EVBox op losse schroeven
Jeroen Segenhout 2 juni 11:07

In het kort
- Laadpalenfabrikant EVBox kondigde vorig jaar een Amerikaanse beursgang aan.
- De plannen liepen vertraging op, volgens EVBox door drukte bij de SEC.
- Nu blijken er problemen te zijn met de jaarrekening over 2020.

De Nederlandse laadpalenfabrikant EVBox Group heeft problemen met zijn Amerikaanse beursgang. De onderneming wilde oorspronkelijk eind maart een beursnotering in New York bemachtigen door te fuseren met een lege beurshuls. Maar er ontbreekt nog een goedgekeurde jaarrekening over 2020, waardoor er nu volgens de Amerikaanse partner TPG 'aanzienlijke onzekerheid' is over het doorgaan van de deal.

Dat blijkt uit documenten die TPG Pace Beneficial Finance Corporation bij de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC heeft ingediend. TPG Pace is een zogenoemde special purpose acquisition company (spac), waarmee EVBox zijn felbegeerde beursnotering zou verkrijgen. De huidige eigenaar van EVBox, de Franse energiereus Engie, sloot daarover een overeenkomst met de Texaanse investeringsgroep TPG. Ook enkele andere grote investeerders zouden meedoen.

Concurrentiestrijd
EVBox is de afgelopen jaren hard gegroeid met de verkoop van laadpalen voor elektrisch aangedreven auto's en bijbehorende software. Het bedrijf is in Nederland ontstaan, een markt die vooroploopt in de acceptatie van elektrische auto's. Engie besloot in 2017 de onderneming over te nemen.

EVBox wil het gevecht aangaan met marktleider ChargePoint
In december vorig jaar bleek dat EVBox harder wil gaan groeien met nieuw investeringskapitaal uit de Verenigde Staten. Het bedrijf wil vooral op de Amerikaanse markt snel gaan uitbreiden en het gevecht aangaan met marktleider ChargePoint. TPG bood die mogelijkheid met een van zijn spacs. Engie zou daardoor minderheidsaandeelhouder worden. Dankzij de deal zou EVBox kunnen beschikken over een kas van $425 mln.

'Boekhoudkundige zaken'
Het FD heeft de afgelopen maanden meerdere keren gevraagd waarom de beursgang vertraging opliep. Het bedrijf stelde dat het 'enorm druk' is bij beurstoezichthouder SEC, 'waardoor het administratieve deel langer duurt dan wij eind vorig jaar inschatten'.

Nu blijkt er meer aan de hand te zijn. Vorige maand liet TPG Pace al weten dat er 'bepaalde boekhoudkundige zaken' spelen bij EVBox. Het ging daarbij om het indienen van een goedgekeurde jaarrekening over het jaar 2020. Engie had volgens TPG Pace bevestigd dat er 'verder onderzoek' noodzakelijk was. De beurskoers van TPG Pace TP16$13,98-- zakte daarna bijna terug tot het niveau van voordat beide partijen met elkaar in zee gingen.

Ondertussen heeft de cfo van EVBox, Rob Blasman, aangekondigd over te stappen naar een andere onderneming. Hij wordt op 1 juli financieel directeur bij het Amersfoortse softwarebedrijf Clevr.

Verlieslatend
EVBox heeft zijn cijfers over het afgelopen jaar nog niet gepubliceerd. Wel heeft ceo Kristof Vereenooghe verteld dat de omzet op zo'n €70 mln zou uitkomen tegen €60 mln in 2019. Het bedrijf is nog altijd verlieslatend. In 2023 zou het eerste positieve brutobedrijfsresultaat moeten worden geboekt. De fabricage van laadpalen is zeer kapitaalintensief. De komende jaren hoopt EVBox te gaan profiteren van de snelle groei van het elektrische wagenpark.

Het Amsterdamse bedrijf, dat eind vorig jaar zevenhonderd werknemers telde, wil geen commentaar geven op de jongste ontwikkelingen 'vanwege de Amerikaanse wetgeving'. Engie wijst op een nieuw document dat TPG Pace dinsdag heeft ingediend bij de SEC en dat 'alle partijen blijven samenwerken'.

EVBox heeft tot 6 augustus de tijd om een goedgekeurde jaarrekening over 2020 in te dienen
TPG Pace meldt in dat document dat EVBox tot 6 augustus de tijd heeft gekregen om een goedgekeurde jaarrekening over 2020 in te dienen. Daarna kan TPG Pace de fusieovereenkomst beëindigen. Ook heeft de lege beurshuls het recht verworven om van de deal af te zien in de vijftien werkdagen na het indienen van de jaarrekening. Het bedrijf kan daarbij ook bij Engie schade verhalen voor gemaakte kosten. TPG Pace zegt tevens nog met het Franse energiebedrijf te praten over 'verschillende alternatieven' voor de overeenkomst die in december vorig jaar is gesloten.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/ondernemen/1386206/beursn ... f1casX34lR
Jelle R liked last!

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Jelle R »

Dit begint meer en meer te stinken, ben er nog niet uit of ik gewoon blijf zitten tot augustus of mijn verlies pak. Je zou van de grootste uitbater van laadpalen in Europa en als dochteronderneming van Engie toch niet verwachten tot dit een scam is?

letta75
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 306

Bericht door letta75 »

Jelle R schreef:
04 jun 2021 17:37
Dit begint meer en meer te stinken, ben er nog niet uit of ik gewoon blijf zitten tot augustus of mijn verlies pak. Je zou van de grootste uitbater van laadpalen in Europa en als dochteronderneming van Engie toch niet verwachten tot dit een scam is?
Ik begrijp uw wantrouwen volledig. Hier is de knoop doorgehakt, of het de juiste beslissing is dat zal de tijd uitwijzen. Vooral dit zinnetje deed mij de wenkbrauwen fronsen : Significant uncertainty therefore exists regarding whether the Business Combination will ultimately be completed.

Veel succes met uw beslissing.

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Jelle R »

letta75 schreef:
04 jun 2021 18:35
Jelle R schreef:
04 jun 2021 17:37
Ik begrijp uw wantrouwen volledig. Hier is de knoop doorgehakt, of het de juiste beslissing is dat zal de tijd uitwijzen. Vooral dit zinnetje deed mij de wenkbrauwen fronsen : Significant uncertainty therefore exists regarding whether the Business Combination will ultimately be completed.

Veel succes met uw beslissing.
Het enige dat me tegenhoudt is het ongeloof bij mij dat een dergelijk bedrijf er maar niet in slaagt om zijn boeken in orde te hebben. Je ziet dit toch meestal bij kleinere en meer obscure bedrijven zoals hier met FNG. Moeilijk te vatten bij een bedrijf dat al bewezen heeft succesvol te zijn en deel uitmaakt van een gigant als Engie. Ik breek er mijn hoofd over.

Sebbie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 41

Bericht door Sebbie »

Ik ga de gok wagen en de rit uitzitten. In het slechtste geval wordt het 10 en eventueel een ander bedrijf dat we bagholden.

Het is alleszins positief dat TPG nog wil verlengen. Alleen is de vraag waar juist het schoentje wringt dat ze willen heronderhandelen met Engie.
"Everyone has the brainpower to make money in stocks. Not everyone has the stomach.”

Droopymaes
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 712

Bericht door Droopymaes »

Ik haal mn trade van effe terug er maandag uit met kleine (amper waard te vermelden) meerwaarde. Hierdoor verlaag ik mn positie met 25% om het risico te beperken.
Indien ze nog wat zouden stijgen, bestaat de kans dat ik hetzelfde aantal er nog eens uithaal om op 50% van de huidige investering te blijven zitten en de 'gok' te wagen.

letta75
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 306

Bericht door letta75 »

Droopymaes schreef:
05 jun 2021 10:04
Ik haal mn trade van effe terug er maandag uit met kleine (amper waard te vermelden) meerwaarde. Hierdoor verlaag ik mn positie met 25% om het risico te beperken.
Indien ze nog wat zouden stijgen, bestaat de kans dat ik hetzelfde aantal er nog eens uithaal om op 50% van de huidige investering te blijven zitten en de 'gok' te wagen.
Gisteren met iets meer dan de helft van mijn positie uitgestapt (dmv stoplimietorder dat werd aangetikt). Dankzij een aantal gelukte trades ben ik er met dat gedeelte min of meer break-even uit.
Ik heb geen glazen bol maar ik verwacht de komende weken een nieuwsloze periode waardoor de mogelijkheid bestaat dat het opnieuw een stukje lager gaat.

Nu ff wachten tot de 'mist' optrekt en de merger wordt bevestigd vooraleer ik mijn investering opnieuw vergroot. Als de merger effectief doorgaat komen er m.i. zeker nog nieuwe instapmomenten.
Droopymaes liked last!

Plaats reactie