EV-BOX - TPGY

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 203

Re: EV-BOX - TPGY

Bericht door Jelle R »

neku schreef:
25 mar 2021 00:08
Jelle R schreef:
24 mar 2021 23:07
neku schreef:
24 mar 2021 21:38
Jelle R schreef:
24 mar 2021 20:34
Gaat weer helemaal de dieperik in. Is al weer 25% af sinds de rebound vorige week. Ik snap het echt niet, met zo'n goede vooruitzichten.
Het is niet enkel de rente, inflatiespook en shaky vooruitzichten van de (wereld)economie zien er niet zo rooskleurig uit als de beurzen doen uitschijnen :think:
Welke shaky vooruitzichten? Amerikaanse economie groeit dit jaar het hardst sinds 1984. EV-Box verwacht een CAGR van >70% voor de komende 3 jaar. De crash eerder deze maand kan ik begrijpen, maar van de afgelopen dagen totaal niet.
Plaats dat in een juist perspectief. Je valt 10 verdiepingen naar beneden dan is het logisch dat je er een paar terug omhoog gaat, dat is een dead cat bounce. Als de economie er zo goed voorstaat dan zijn ze niet bang dat de rentes naar 5% gaan. De FED, de ECB en co kakken letterlijk in hun broek als de rente een halve procent stijgt. Qua inflatie, wel die krijg je alleen maar omlaag door de rentes enorm te laten stijgen en dat gaat niet gebeuren met deze giga schuldenbergen wereldwijd. De voorbije jaren was er groei omdat China hard groeide, dat sprookje is ook bijna gedaan. Het is een systeem van verbonden vaten en elk vat heeft grote lekken. In ieder geval zoek eens wat op over Paul Volcker :up:
Je zit in het subforum van EV-Box, niet over de beurzen in het algemeen. Waarschijnlijk hebben de uitspraken van de SEC de SPACs zo hard doen dalen, al is de merger tussen TPGY en EV-Box zo goed als rond. Irrationaliteit neemt weer de bovenhand.
neku liked last!

Droopymaes
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 638

Bericht door Droopymaes »

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Jelle R »

Nasdaq sinds vorige week sterk opgeveerd en TPGY blijft maar dalen. Snap er echt niks meer van.
loebas73 liked last!

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Jelle R »

Elke dag een nieuw record op de Amerikaanse beurzen en deze parel daalt rustig verder, vandaag alweer -4%. Vanaf het toppunt op 1 april zijn we al 30% (!!!) kwijt.

loebas73
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 39

Bericht door loebas73 »

Heb ze verkocht… kwam geen einde aan de lijdensweg

StevenM
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Bericht door StevenM »

Chargepoint en Blink staan ook fors lager t.o.v. begin het jaar. Veel geduld hebben vrees ik..

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Jelle R »

loebas73 schreef:
15 apr 2021 20:16
Is er iets fundamenteel veranderd met het bedrijf?

loebas73
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 39

Bericht door loebas73 »

Neen, was puur emotionele dump van mijn kant

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 643

Bericht door Lotus »

Jelle R schreef:
15 apr 2021 20:25
loebas73 schreef:
Wat zijn de fundamentals van dit bedrijf over de laatste jaren en verhouden die zich tot de beurswaarde? Misschien heb ik verkeerde gegevens gezien maar TPGY heeft nog geen kwartaal winst gemaakt?

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Jelle R »

Lotus schreef:
15 apr 2021 20:33
Jelle R schreef:
15 apr 2021 20:25
loebas73 schreef:
Wat zijn de fundamentals van dit bedrijf over de laatste jaren en verhouden die zich tot de beurswaarde? Misschien heb ik verkeerde gegevens gezien maar TPGY heeft nog geen kwartaal winst gemaakt?
CAGR voor de komende 3 jaar is vorige maand nog naar boven bijgesteld naar significant boven de 70%. En toen waren de plannen van Biden qua infrastructuur en groene energie, nog niet bekend. Het enige dat ik zou bedenken is dat de merger die normaal eind eerste kwartaal ging gebeuren, nog altijd niet is afgerond en we ook geen enkel concreet nieuws krijgen over een precieze datum.

Plaats reactie