Airbnb (ABNB)

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5015
Contacteer:

Airbnb (ABNB)

Bericht door Beheerder »

Verrassend genoeg geen onderwerp over Airbnb die naar verwachting dadelijk zijn beursdebuut maakt.

Aandelen zouden voor $68 naar de beurs gaan maar de opening lijkt rond de $155 te gaan worden. Hiermee zal de waardering van het bedrijf rond de 93 miljard dollar komen te liggen.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7446
Contacteer:

Re: Airbnb (ABNB)

Bericht door piddybull »

Airbnb verdubbelt bij beursintroductie
Schermafbeelding 2020-12-10 om 19.54.03.png

BAS VAN DER HOUT
Vandaag om 19:48
Kamerverhuurder Airbnb beleeft donderdag een spetterende beursintroductie. De koers opende op 146 dollar, 114 procent boven de IPO-prijs van 68 dollar.

Ondanks de ellende in de reissector wist de kamerverhuurder tegen 68 dollar naar de beurs te gaan. De eerste beurskoers schiet fors boven de IPO-prijs.

De IPO-prijs was ver boven de al eerder deze week verhoogde vork van 56 tot 60 dollar. Dat was het resultaat van een buitengewoon enthousiasme bij beleggers om in te tekenen op de beursgang. Tegen 68 dollar per aandeel werd het bedrijf gewaardeerd op 47 miljard dollar. De onderneming haalde 3,7 miljard dollar aan vers kapitaal op bij beleggers.

Ook woensdag was er al een beursdebuut met vuurwerk. De maaltijdbezorger DoorDash knalde op zijn eerste beursdag liefst 86 procent hoger ten opzichte van zijn IPO-prijs.

Roodgloeiend
De beursgangen van Airbnb en DoorDash komen op een moment dat de markt voor IPO's , vooral van techbedrijven, roodgloeiend is. Dat is niet vreemd na het ongekende parcours van de technologiebeurs Nasdaq, die de voorbije weken de slotrecords aaneen reeg. In een dergelijk klimaat kunnen technologiebedrijven makkelijk veel geld ophalen door naar de beurs te trekken. Voor de investeerders die al lange tijd in het bedrijf zitten is het een mooi moment om een deel van hun winst te verzilveren.

Toch komt de beursgang van Airbnb op een opmerkelijk tijdstip nu het reisgedrag wereldwijd op losse schroeven staat. Het bedrijf heeft er de afgelopen weken dan ook alles aan gedaan om beleggers te laten zien dat Airbnb weet mee te surfen op de nieuwe reistendensen bij de consument. Zo zegt Airbnb te profiteren van mensen die nu kiezen voor reizen dichtbij huis. De helft van de boekingen op 8 juli lag op minder dan 500 kilometer. 'Perfect doenbaar met de auto', klonk het.

Toch is de kamerverhuurgroep nog niet helemaal in zijn oude doen. De boekingen liggen de jongste maanden nog altijd een vijfde lager dan vorig jaar.
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
Arrowhead pharmaceuticals Corp.

+ 10 % YTD

_Jack_
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 98
Contacteer:

Bericht door _Jack_ »

Had het vandaag door de dag al eens opgezocht.
Als ik toen order aan 68$ gezet had, kon je dat dan op een of andere manier gehad hebben of hoe werkt zo'n beursgang precies voor particulieren?

De grote spelers alvast hun geld verdubbeld.

kravat
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 47
Contacteer:

Bericht door kravat »

neen, openingskoers was 146

MadisonAv
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 223
Contacteer:

Bericht door MadisonAv »

_Jack_ schreef:
10 dec 2020 20:46
Als ik toen order aan 68$ gezet had, kon je dat dan op een of andere manier gehad hebben of hoe werkt zo'n beursgang precies voor particulieren?

Je kan als particulier een IPO share allocation aanvragen bij deelnemende banken/brokers. Individuele beleggers krijgen vaak maar een fractie van wat ze vragen (of helemaal niets). Veel hangt uiteraard af van hoeveel interesse/animo er is.

Gray
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 274
Contacteer:

Bericht door Gray »

Niet aan deze prijzen, de markt is compleet gek geworden FOMO!
Als ik dergelijke zaken zie gebeuren (Net hetzelfde als DASH gisteren) tja dan vraag ik mij af of ik niet stillaan alles moet gaan verkopen.
HoubyTelli liked last!
AGFB Agfa, PSX Phillips 66, HFC HollyFrontier Corp, DECB Deceuninck, BABA Alibaba Group GFI Goldfields GG Goldcorp

ZyppBe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 209
Contacteer:

Bericht door ZyppBe »

Mijn favoriete Twitter beer vat het mooi samen:
Sven Henrich @NorthmanTrader

Wall Street just brought to IPO 2 companies with a combined revenue of $5.8B and investors are paying a combined market valuation of $169B
$DASH
$ABNB
ABI / ACPH / ADBE / BABA / EMBRAC / ESPO / GLPG / INGA / IVA / MVOL / PHARM / PNL / PRX

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5015
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Sven Henrich is inderdaad een mooie om te volgen. Wat helaas wel zo is voor de fanatieke beren is dat ze in 2020 waarschijnlijk veel kansen hebben laten liggen omdat ze vrijwel allemaal er vanuit gingen dat een vaccin nog lang op zich kon laten duren, de koersen nog lager konden gaan, etc. In een aantal tweets is de frustratie ook wel wat te zien al zit er ook een kern van waarheid in.

Pre-open Airbnb: 143.64 -1.07 (-0.74%)
ZyppBe liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7446
Contacteer:

Bericht door piddybull »

_Jack_ schreef:
10 dec 2020 20:46

Marktorders werden gisteren automatisch weggehaald voor Airbnb.
Je moest een max. limiet ingeven en dan maar hopen dat je binnen de max.limiet zat.
_Jack_ liked last!
Arrowhead pharmaceuticals Corp.

+ 10 % YTD

florianvermeersch
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door florianvermeersch »

Deze is nu bijna een maandje in de running, wat zijn jullie verwachtingen voor 2021 en toekomst post corona.
In waarschijnlijk een iets andere reiswereld/cultuur. Ik heb deze alvast een mooie kans gegeven, gezien ik zelf een frevent boeker met deze app ben, zie ik hier wel potentieel in.

Shoot!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie