SPAC aandelen

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Kadebe
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 55

Re: SPAC aandelen

Bericht door Kadebe »

Heeft Bolero die 30% niet gewoon teruggestort?

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 192

Bericht door Jelle R »

Andreas7 schreef:
07 dec 2020 18:15
Jelle R schreef:
07 dec 2020 18:06
Mijn broer had een tijdje geleden een mail gestuurd naar Binckbank vanwege de commotie rond de rv die sommigen hier moeten betalen. Binckbank had het volgende geantwoord:

"Het klopt dat er bij een merger tussen een SPAC en een privaat bedrijf geen roerende voorheffing wordt ingehouden. Dit komt omdat de SPAC aandelen worden omgezet in aandelen van het andere bedrijf. Vervolgens dient er ook geen belasting betaald te worden, wanneer de SPAC niet fuseert en enkele het kapitaal terugbetaald wordt aan de aandeelhouders."

Misschien is het voor sommigen dus interessant om te weten. ;)
Binckbank België? En wat bedoel je met " wanneer de SPAC niet fuseert en enkele het kapitaal terugbetaald word aan de aandeelhouders" ?

PS: foutje in mijn vorig bericht: is TRNE die deze week merged, HCAC eind deze maand. Wil deze spac's echt houden, maar wil natuurlijk geen RV erop betalen. Ben al veel geld verloren door spacs pre merger te verkopen om eventuele RV van f***ing Bolero te vermijden.
Ja inderdaad Binckbank België. En op je tweede vraag te antwoorden: het management van een SPAC legt zich dikwijls een termijn op om een overname rond te krijgen. Wanneer ze niet in staat zijn om een bedrijf te vinden keren ze het oorspronkelijk geïnvesteerde geld van de aandeelhouders terug uit.
Andreas7 liked last!

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Bericht door Andreas7 »

Kjelldb schreef:
07 dec 2020 19:08
Ja Bij multiplan hebben ze dit gedaan maar wel met de mededeling dat dit niet automatisch zou zijn en dat ze geval per geval zouden bekijken.

Kadebe
Premiummember
Premiummember

Bericht door Kadebe »

Andreas7 schreef:
07 dec 2020 19:58
Kjelldb schreef:
Ja Bij multiplan hebben ze dit gedaan maar wel met de mededeling dat dit niet automatisch zou zijn en dat ze geval per geval zouden bekijken.
En wat was hun reden dan om het bij multiplan wel te doen? Dan is het beter de winst van die 30% die je terug krijgt op te offeren voor die paar dagen dan te verkopen en paar dagen na de merger terug te kopen.

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Andreas7 »

Kjelldb schreef:
07 dec 2020 20:01
Andreas7 schreef:
Kjelldb schreef:
Die laatste zin begrijp ik niet 😉

De uitleg was dat somlige spac's op een andere manier mergen, heeft met de sec filings te maken. Somlige dus wel, andere dus geen RV.

En wat was hun reden dan om het bij multiplan wel te doen? Dan is het beter de winst van die 30% die je terug krijgt op te offeren voor die paar dagen dan te verkopen en paar dagen na de merger terug te kopen.

Kadebe
Premiummember
Premiummember

Bericht door Kadebe »

Andreas7 schreef:
07 dec 2020 20:05
Kjelldb schreef:
07 dec 2020 20:01
Andreas7 schreef:
Kjelldb schreef:
Die laatste zin begrijp ik niet 😉

De uitleg was dat somlige spac's op een andere manier mergen, heeft met de sec filings te maken. Somlige dus wel, andere dus geen RV.

Ik bedoel:
Als ik mij niet vergis kan je bij Bolero een paar dagen niet handelen op zowel de spac en de nieuwe ticker na de merger. De spac bestaat niet meer en de nieuwe is nog niet toegevoegd. Als het aandeel vb 10% stijgt in die tijd loop je 10% mis.
Als je ze laat staan nemen ze eerst 30% rv weg (ik ga ervan uit dat ze die 30% terugstorten na paar dagen), maar heb je die 10% wel nog op 70% vd aandelen. Als ze dan de 30% terugstorten omdat die RV niet hoeft heb je nog altijd een mooie winst.
Kan zijn dat ik er totaal naast zit want heb er ook nog geen gehouden tijdens een merger.
Laatst gewijzigd door Kadebe op 07 dec 2020 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Kadebe
Premiummember
Premiummember

Bericht door Kadebe »

dubbel

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Andreas7 »

Kjelldb schreef:
07 dec 2020 20:11
dubbel
Kijk, heb TRNE voor 2.5k $, ga ze deze keer bij houden om te kijken wat bolero doet, zal je op de hoogte houden.

In welke spacs zit je nog?

Ik zit in TRNE, HCAC, DMYT, PSTH, NGA, GIK, BFT. dusja vind het wel belangrijk om duidelijkheid te krijgen van Bolero. Maar dat doen ze dus niet.

Kadebe
Premiummember
Premiummember

Bericht door Kadebe »

Andreas7 schreef:
07 dec 2020 20:48
Kjelldb schreef:
07 dec 2020 20:11
dubbel
Kijk, heb TRNE voor 2.5k $, ga ze deze keer bij houden om te kijken wat bolero doet, zal je op de hoogte houden.

In welke spacs zit je nog?

Ik zit in TRNE, HCAC, DMYT, PSTH, NGA, GIK, BFT. dusja vind het wel belangrijk om duidelijkheid te krijgen van Bolero. Maar dat doen ze dus niet.
Bij Bolero NGA wat wel een heel grote positie is en bij Degiro LCA en OAC. LCA is ook deze of volgende week, zal het resultaat ook hier zetten. Indien bij Degiro niets afgehouden wordt denk ik van NGA op Degiro aan te kopen en ze te verkopen op Bolero voor de zekerheid.
Andreas7 liked last!

SDL
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Bericht door SDL »

Ik zit cash heavy, niet om in te spelen op marktopertuniteiten, maar om Bolero te kunnen betalen met hun RV.
Die mensen hebben absoluut geen idee waar ze mee bezig zijn. Het komt er op neer dat ze van de bewaarnemer een "merger agreement" moeten ontvangen. "‘merger agreement’ ontvangen via onze bewaarnemer. Op basis van deze merger agreemeent kon vastgesteld worden dat er geen overschot was ten opzichte van het gestorte kapitaal en er bijgevolg geen RV geheven moest worden. De betrokken diensten hebben dan ook direct een correctie uitgevoerd. Niet voor elke SPAC merger is er een ‘merger agreement’ beschikbaar volgens Bolero. Uitzonderingsregels zoals artikel 264 leggen zij gewoon naast zich neer.
Andreas7 liked last!

Plaats reactie