SPAC aandelen

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Re: SPAC aandelen

Bericht door Andreas7 »

Andreas7 schreef:
06 nov 2020 11:26
SDL schreef:
05 nov 2020 18:35
Antwoord van Bolero en het ziet er niet goed uit!
Onze fiscale analisten doen voor elke corporate action een uitgebreide analyse op basis van de beschikbare informatie en volgen hier de circulaires van Febelfin. Als financiële instelling is KBC wettelijk verplicht een correcte fiscale analyse uit te voeren, ook als dat betekent dat we daardoor een corporate action pas een week na pay date kunnen boeken.

De fiscalisten doen hun uiterste best de analyse zo snel mogelijk uit te voeren.
Elke SPAC merger is niet per definitie belastingvrij, dat is afhankelijk van de beschikbare informatie. Ook voor toekomstige SPAC mergers kunnen we dan ook geen garantie geven dat er geen RV zal aangerekend worden, noch kunnen we garanderen dat de mergers op tijd geboekt zullen worden. Over de werkwijzen en analyses van andere commerciële instellingen en brokers kunnen wij geen uitspraken doen.

Artikelen 208 en 209 zijn wel degelijk van toepassing op deze merger. Echter op basis van beschikbare informatie moet RV geheven worden op:

(i) het overschot ten opzichte van het gestorte kapitaal
(ii) alles, indien het vrijgemaakte kapitaal niet kan worden geïdentificeerd

Op basis van de beschikbare informatie tijdens de analyse kon het vrijgemaakte kapitaal niet worden geïdentificeerd waardoor wij verplicht waren de RV aan te rekenen op het volledige bedrag. Nadien hebben onze analisten een ‘merger agreement’ ontvangen via onze bewaarnemer. Op basis van deze merger agreemeent kon vastgesteld worden dat er geen overschot was ten opzichte van het gestorte kapitaal en er bijgevolg geen RV geheven moest worden. De betrokken diensten hebben dan ook direct een correctie uitgevoerd. Niet voor elke SPAC merger is er een ‘merger agreement’ beschikbaar.

Het door u doorgestuurde wetsartikel is volkomen irrelevant en uw klacht heeft op geen enkele wijze geleid tot verder onderzoek en heeft geen enkele rol gespeeld in de beslissing tot correctie. De correctie is simpelweg gebeurd op basis van nieuwe informatie die de fiscalisten hebben ontvangen.
Prutsers, echt waar, waarom nog in SPAC's investeren als niets duidelijk is. Heb zelf nog PSTH, HCAC, FVAC, DMYT, TRNE en GMHI. Pff, en ik kan bijna niets verkopen want alles staat op verlies op dit moment.
EDIT 14:31 Heb wel toevallig vandaag ook ongeveer dezelfde mail ontvangen als u.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Droopymaes
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 478
Contacteer:

Bericht door Droopymaes »

Het is herfst ... De paddestoelen groeien goed dit jaar

https://finance.yahoo.com/news/arrival- ... 11996.html
Andreas7 liked last!

SDL
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6
Contacteer:

Bericht door SDL »

antwoord van de FOD:
Ik heb de eer u mee te delen dat de dienst Vennootschapsbelasting van de centrale diensten van
de Algemene Administratie van de Fiscaliteit als regel heeft aangenomen zich niet uit te spreken
omtrent fiscale aspecten van verrichtingen waarvan de beoordeling kan afhangen van de
juridische en feitelijke elementen waarin die verrichtingen tot stand komen en/of van de gegevens
die voorkomen in het dossier van de betrokkene(n).
Dienaangaande is het in eerste instantie aangewezen om, na raadpleging van een eventuele
beleggingsfiche en -advies of bestaande documentatie, aan de betrokken
kredietinstelling/beleggingsmakelaar de redenen te vragen die aanleiding hebben gegeven tot de
inhouding van de RV.
Indien u niet akkoord bent met de toepassing van de inhouding van de RV kan u enkel worden
aangeraden om overeenkomstig artikel 366 en volgende, van het Wetboek van de
inkomstenbelastingen 1992, een gemotiveerd bezwaarschrift in te dienen bij de adviseur
generaal van de administratie belast met de vestiging van de inkomstenbelastingen in wiens
ambtsgebied de aanslag is gevestigd en dit binnen een termijn van vijf jaar te rekenen vanaf 1
januari van het jaar waarin die RV is gestort geweest.
De hiervoor aangehaalde bepalingen kunnen worden geraadpleegd in de fiscale databank
Fisconetplus op de website van de Federale Overheidsdienst Financiën
(http://financien.belgium.be) of rechtstreeks www.fisconetplus.be."
Wat moet ik daarmee. :down:

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Andreas7 »

SDL schreef:
24 nov 2020 17:56

Wat moet ik daarmee. :down:
Niets xD

Iets anders. Heeft er iemand FVAC spac gekocht. Heb het net voor de merger verkocht want ja ga bolero er RV op rekenen of niet. En wanneer de ticker veranderd duurt het bij Bolero nog enkele dagen tegen dat je kan handelen.

Had FVAC aan 15$ en tegen dat ik het kon kopen na ticker change was het al 20$ %&#€%¢¥€ (vloektekens)

SDL
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door SDL »

Met de brexit is een van die brokers met rekeningen in de UK ook geen optie en heb absoluut geen zin om nog eens een rekening bij een nieuwe broker zoals de giro of zo te openen. Moet je zelf die rekening aangeven en al die vodden.
Ja voor en na merger verkopen en kopen kan tegenslagen.
Andreas7 liked last!

SDL
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door SDL »

December mergers van OPES, LCA, HCAC en anderen op het programma. Iedereen er gerust in dat er geen RV problemen gaan zijn? :?

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Andreas7 »

SDL schreef:
05 dec 2020 05:12
December mergers van OPES, LCA, HCAC en anderen op het programma. Iedereen er gerust in dat er geen RV problemen gaan zijn? :?
Nee, niet gerust in. Stomme Bolero. Ik verkoop nu mijn spacs voor de merger. Hierdoor al super veel geld verloren.

Nu ook weer met GMHI en Luminar. Prijs in de hoogte geschoten naar +30 terwijl ik de spac aan 12 heb gekocht. Heb moeten verkopen aan 16. Ffs Bolero.

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Andreas7 »

@ iedereen

Iemand recent nog RV moeten betalen op een merger?

Thx voor snel antwoord, HCAC gaat mergen deze week en wil nog snel weten of ik mijn 7k$ moet verkopen of niet.

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 159
Contacteer:

Bericht door Jelle R »

Mijn broer had een tijdje geleden een mail gestuurd naar Binckbank vanwege de commotie rond de rv die sommigen hier moeten betalen. Binckbank had het volgende geantwoord:

"Het klopt dat er bij een merger tussen een SPAC en een privaat bedrijf geen roerende voorheffing wordt ingehouden. Dit komt omdat de SPAC aandelen worden omgezet in aandelen van het andere bedrijf. Vervolgens dient er ook geen belasting betaald te worden, wanneer de SPAC niet fuseert en enkele het kapitaal terugbetaald wordt aan de aandeelhouders."

Misschien is het voor sommigen dus interessant om te weten. ;)
SDL liked last!

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Andreas7 »

Jelle R schreef:
07 dec 2020 18:06
Mijn broer had een tijdje geleden een mail gestuurd naar Binckbank vanwege de commotie rond de rv die sommigen hier moeten betalen. Binckbank had het volgende geantwoord:

"Het klopt dat er bij een merger tussen een SPAC en een privaat bedrijf geen roerende voorheffing wordt ingehouden. Dit komt omdat de SPAC aandelen worden omgezet in aandelen van het andere bedrijf. Vervolgens dient er ook geen belasting betaald te worden, wanneer de SPAC niet fuseert en enkele het kapitaal terugbetaald wordt aan de aandeelhouders."

Misschien is het voor sommigen dus interessant om te weten. ;)
Binckbank België? En wat bedoel je met " wanneer de SPAC niet fuseert en enkele het kapitaal terugbetaald word aan de aandeelhouders" ?

PS: foutje in mijn vorig bericht: is TRNE die deze week merged, HCAC eind deze maand. Wil deze spac's echt houden, maar wil natuurlijk geen RV erop betalen. Ben al veel geld verloren door spacs pre merger te verkopen om eventuele RV van f***ing Bolero te vermijden.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie