SPAC aandelen

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

P.T.R.
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Re: SPAC aandelen

Bericht door P.T.R. »

Als er 30% RV wordt geheven telt dat als een kost en is dat normaal dat je GAK met 30% meestijgt. Dus dat was geen fout.
Je koopt een aandeel voor 9.3 en er komt afhankelijk van de kosten (beurstax en makelaarsloon) X aantal euro per aandeel waardoor je uiteindelijk op 9.5 komt. Met multiplan was mijn Gemidddelde Aankoop Prijs ook getegen met 30% en na de rechtzetting terug 30% gezakt.
GAK kan makkelijk nog meer stijgen op de manier waarop Bolero dit nu heeft aangepakt.
Ze heffen RV op de totale waarde (momentopname) op de dag van merger.
Zo zijn ze er bij mij in geslaagd om mijn GAK voor DPHC van € 11,88 naar € 17,34 te krijgen, stijging van bijna 50% dus.

Ik verbaas me dat hier enkel maar meldingen van bij Bolero verschijnen. Stemt tot nadenken om broker eens te herzien.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door Andreas7 »

P.T.R. schreef:
28 okt 2020 21:01
Als er 30% RV wordt geheven telt dat als een kost en is dat normaal dat je GAK met 30% meestijgt. Dus dat was geen fout.
Je koopt een aandeel voor 9.3 en er komt afhankelijk van de kosten (beurstax en makelaarsloon) X aantal euro per aandeel waardoor je uiteindelijk op 9.5 komt. Met multiplan was mijn Gemidddelde Aankoop Prijs ook getegen met 30% en na de rechtzetting terug 30% gezakt.
GAK kan makkelijk nog meer stijgen op de manier waarop Bolero dit nu heeft aangepakt.
Ze heffen RV op de totale waarde (momentopname) op de dag van merger.
Zo zijn ze er bij mij in geslaagd om mijn GAK voor DPHC van € 11,88 naar € 17,34 te krijgen, stijging van bijna 50% dus.

Ik verbaas me dat hier enkel maar meldingen van bij Bolero verschijnen. Stemt tot nadenken om broker eens te herzien.
Nochtans de 'beste' broker van België. 😂

P.T.R.
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door P.T.R. »

Update van mijn kant:
Deze middag opnieuw gebeld, telefonisch konden ze niet veel vertellen, behalve dat ze nogmaals zouden doorgeven aan de bevoegde dienst dat ik contact had opgenomen.
2u later terugstorting van afgehouden RV ontvangen, ook bij mij zonder verdere uitleg of contact, enkel de corporate action email.

Hopelijk kunnen we ons vanaf nu weer concentreren op de aandelen zelf.
Iemand reeds warrants van spacs kunnen aankopen via Bolero? Heb de indruk dat deze niet beschikbaar zijn.
Heb mezelf er nog niet in verdiept, staat nog op de planning.

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Andreas7 »

P.T.R. schreef:
29 okt 2020 19:30
Update van mijn kant:
Deze middag opnieuw gebeld, telefonisch konden ze niet veel vertellen, behalve dat ze nogmaals zouden doorgeven aan de bevoegde dienst dat ik contact had opgenomen.
2u later terugstorting van afgehouden RV ontvangen, ook bij mij zonder verdere uitleg of contact, enkel de corporate action email.

Iemand reeds warrants van spacs kunnen aankopen via Bolero? Heb de indruk dat deze niet beschikbaar zijn.
Dus uw RV van DPHC heb je nu al terug gekregen. Dat is snel. Hopelijk nu nooit meer RV afgehouden worden vanaf nu op mergers.

Zoals ik al zei, heb fisker stock, ik hou jullie op de hoogte 😉.

SDL
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6
Contacteer:

Bericht door SDL »

P.T.R. schreef:
29 okt 2020 19:30
Update van mijn kant:

Hier nog geen terugmelding van Bolero, FOD of Testaankoop. Warrants zijn niet te kopen op Bolero, zeker niet van SPACs omdat ze die KiiD niet hebben. Key investor information doc. Heb door de splitsing van mijn Pershing Square Tontine units wel 9 warrants. Daar moet ik ook nog klacht voor indienen Had recht op 1/9 warrant per unit. 90 units is volgens mij 10 warrants. Ze delen 1/9 en ronden af naar 0.1111 en dan kom je op 9.99999 = 9 warrants. :roll:

SDL
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door SDL »

van bolero:
We hebben uw klacht omtrent de merger van Multiplan ontvangen via onze orderdesk.
De rechtzetting van de roerende voorheffing is gebeurd met de correcte valuta datum. Er zullen dus geen nalatigheidsinteresten worden aangerekend.
Onze fiscale analisten bekijken dossier per dossier of de roerende voorheffing van toepassing is of niet. We kunnen op voorhand niet garanderen dat er bij toekomstige mergers geen roerende voorheffing aangerekend zal worden. Onze fiscalisten kunnen op een later tijdstip terugkomen op hun beslissing, we kunnen niet garanderen dat er geen correcties meer zullen gebeuren.

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Andreas7 »

PDF-bestandje gekregen (Dus een bericht van Bolero) dat mijn SPAQ-aandelen omgezet zijn naar FISKER-aandelen. Heb even het berichtje vergeleken met Multiplan:

Bij Multiplan stond er:

MULTIPLAN CORP USD heeft besloten om de effecten MULTIPLAN CORP-A om te wisselen ... Deze omwisseling zal door onze diensten worden uitgevoerd.

Bij Fisker staat er:

Wij informeren u in verband met de naamswijziging van de aandelen SPARTAN ENERGY ACQUISITION
CORP-A. ... Deze naamswijziging zal door onze diensten worden uitgevoerd.

Bij Multiplan rekende ze 30% aan voor de omwisseling, nu spreken ze bij Fisker enkel over 'naamswijziging' dus hier zal er geen RV moeten op betaald worden. Zoals ik al eerder zei zijn we er nu hopelijk vanaf voor de volgende SPAQ's.
Droopymaes liked last!

SDL
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door SDL »

Bij Hyliion was het ook een inruiling van aandelen. en geen RV. Dus heb er weinig vertrouwen in, maar een wijziging in omschrijving naar naamsverandering is positief.
Andreas7 liked last!

SDL
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door SDL »

Antwoord van Bolero en het ziet er niet goed uit!
Onze fiscale analisten doen voor elke corporate action een uitgebreide analyse op basis van de beschikbare informatie en volgen hier de circulaires van Febelfin. Als financiële instelling is KBC wettelijk verplicht een correcte fiscale analyse uit te voeren, ook als dat betekent dat we daardoor een corporate action pas een week na pay date kunnen boeken.

De fiscalisten doen hun uiterste best de analyse zo snel mogelijk uit te voeren.
Elke SPAC merger is niet per definitie belastingvrij, dat is afhankelijk van de beschikbare informatie. Ook voor toekomstige SPAC mergers kunnen we dan ook geen garantie geven dat er geen RV zal aangerekend worden, noch kunnen we garanderen dat de mergers op tijd geboekt zullen worden. Over de werkwijzen en analyses van andere commerciële instellingen en brokers kunnen wij geen uitspraken doen.

Artikelen 208 en 209 zijn wel degelijk van toepassing op deze merger. Echter op basis van beschikbare informatie moet RV geheven worden op:

(i) het overschot ten opzichte van het gestorte kapitaal
(ii) alles, indien het vrijgemaakte kapitaal niet kan worden geïdentificeerd

Op basis van de beschikbare informatie tijdens de analyse kon het vrijgemaakte kapitaal niet worden geïdentificeerd waardoor wij verplicht waren de RV aan te rekenen op het volledige bedrag. Nadien hebben onze analisten een ‘merger agreement’ ontvangen via onze bewaarnemer. Op basis van deze merger agreemeent kon vastgesteld worden dat er geen overschot was ten opzichte van het gestorte kapitaal en er bijgevolg geen RV geheven moest worden. De betrokken diensten hebben dan ook direct een correctie uitgevoerd. Niet voor elke SPAC merger is er een ‘merger agreement’ beschikbaar.

Het door u doorgestuurde wetsartikel is volkomen irrelevant en uw klacht heeft op geen enkele wijze geleid tot verder onderzoek en heeft geen enkele rol gespeeld in de beslissing tot correctie. De correctie is simpelweg gebeurd op basis van nieuwe informatie die de fiscalisten hebben ontvangen.

Andreas7
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Andreas7 »

SDL schreef:
05 nov 2020 18:35
Antwoord van Bolero en het ziet er niet goed uit!
Onze fiscale analisten doen voor elke corporate action een uitgebreide analyse op basis van de beschikbare informatie en volgen hier de circulaires van Febelfin. Als financiële instelling is KBC wettelijk verplicht een correcte fiscale analyse uit te voeren, ook als dat betekent dat we daardoor een corporate action pas een week na pay date kunnen boeken.

De fiscalisten doen hun uiterste best de analyse zo snel mogelijk uit te voeren.
Elke SPAC merger is niet per definitie belastingvrij, dat is afhankelijk van de beschikbare informatie. Ook voor toekomstige SPAC mergers kunnen we dan ook geen garantie geven dat er geen RV zal aangerekend worden, noch kunnen we garanderen dat de mergers op tijd geboekt zullen worden. Over de werkwijzen en analyses van andere commerciële instellingen en brokers kunnen wij geen uitspraken doen.

Artikelen 208 en 209 zijn wel degelijk van toepassing op deze merger. Echter op basis van beschikbare informatie moet RV geheven worden op:

(i) het overschot ten opzichte van het gestorte kapitaal
(ii) alles, indien het vrijgemaakte kapitaal niet kan worden geïdentificeerd

Op basis van de beschikbare informatie tijdens de analyse kon het vrijgemaakte kapitaal niet worden geïdentificeerd waardoor wij verplicht waren de RV aan te rekenen op het volledige bedrag. Nadien hebben onze analisten een ‘merger agreement’ ontvangen via onze bewaarnemer. Op basis van deze merger agreemeent kon vastgesteld worden dat er geen overschot was ten opzichte van het gestorte kapitaal en er bijgevolg geen RV geheven moest worden. De betrokken diensten hebben dan ook direct een correctie uitgevoerd. Niet voor elke SPAC merger is er een ‘merger agreement’ beschikbaar.

Het door u doorgestuurde wetsartikel is volkomen irrelevant en uw klacht heeft op geen enkele wijze geleid tot verder onderzoek en heeft geen enkele rol gespeeld in de beslissing tot correctie. De correctie is simpelweg gebeurd op basis van nieuwe informatie die de fiscalisten hebben ontvangen.
Prutsers, echt waar, waarom nog in SPAC's investeren als niets duidelijk is. Heb zelf nog PSTH, HCAC, FVAC, DMYT, TRNE en GMHI. Pff, en ik kan bijna niets verkopen want alles staat op verlies op dit moment.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie