Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

SPAC aandelen

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500
Plaats reactie

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4688
Contacteer:

SPAC aandelen

Bericht door Beheerder »

De laatste jaren neemt de populariteit van SPAC aandelen sterk toe. Wat SPAC aandelen zijn, wat de voordelen, nadelen en risico's zijn kunt u hier lezen: SPAC aandelen zijn populair om in te beleggen, welk doel hebben ze?

In dit topic kunnen interessante SPAC aandelen worden gedeeld. Wanneer het meer inhoudelijk gaat over een bepaald aandeel maak dan een onderwerp aan of deel nieuws in het specifieke onderwerp en deel hier een linkje zodat actueel nieuws over SPAC aandelen hier centraal komt te staan.
charel01 liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Up to 8410
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Re: SPAC aandelen

Bericht door Up to 8410 »

Wat is het wezenlijke verschil tussen DPHC en DPHCu ? Die 'u' achteraan zie je bij veel spac's en hun koers verschilt ook, en bij veel brokers is er ook maar één van beide verhandelbaar?

Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 637
Contacteer:

Bericht door Munnybunny »

Up to 8410 schreef:
12 sep 2020 14:05
Wat is het wezenlijke verschil tussen DPHC en DPHCu ? Die 'u' achteraan zie je bij veel spac's en hun koers verschilt ook, en bij veel brokers is er ook maar één van beide verhandelbaar?
SPAC's bestaan uit gewone aandelen en warranten. Deze laatste geven recht op een aandeel en kan worden uitgeoefend na afronding van de merger of na afloop van een vastgestelde periode na de beursgang van de SPAC.
Bij mijn weten krijgen wij niet de mogelijkheid de warranten te kopen.
jack. liked last!

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1196
Contacteer:

Bericht door Banner »

Hier enkel nog spac aandelen,
de rest is voor beleggers in WZC ed.
Pidb liked last!
Niets doen niets goeste!

Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 637
Contacteer:

Bericht door Munnybunny »

Er werd mij al eens gevraagd waarom ik bepaalde SPAC’s interessant vind en waarom ik ze (ver)kies.

Bij het kiezen van de SPAC's voor de fusie kijk ik naar 3 belangrijke factoren: het management, de datum van de liquidatie en de omvang.

Het management is uiteraard de belangrijkste factor voor een SPAC, aangezien zij degenen zijn die de due diligence uitvoeren, onderhandelen en uiteindelijk het doelwit verwerven. Kijk vooral naar het management met ervaring in private equity of het beheren van investeringen in het algemeen.

Daarnaast zoek ik ook naar SPAC's die bijna geliquideerd zijn, omdat het management in deze gevallen agressiever zou zijn in het nastreven van een deal. Dit was een van de belangrijkste redenen waarom ik o.a. SPCE, SPAQ, CCXX, FMCI heb gekocht, die een liquidatiedatum hebben van minder dan 2 maanden na de aankoop. Neemt niet weg dat wanneer de aandeelhouders akkoord gaan, een SPAC de liquidatiedatum mogelijk kan verlengen, dus neem die termijnen met een korreltje zout.

Grootte is de laatste factor waar ik naar kijk. Ik raad aan om zeer kleine SPAC's te vermijden, omdat ze minder onderhandelingsmacht hebben.
Pidb liked last!

Ernie
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door Ernie »

Beste, hoe achterhaal ik die datum van liquidatie van een SPAC precies...?
Mvg, S.

Ernie
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door Ernie »

... Wat zijn bvb. de resp liquidatiedatums van de SPACs die U vermeldt in uw post: SPCE, SPAQ, CCXX, FMCI,...

Dank bij voorbaat, Mvg, S.

letta75
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 169
Contacteer:

Bericht door letta75 »

Ernie schreef:
20 sep 2020 09:29
Beste, hoe achterhaal ik die datum van liquidatie van een SPAC precies...?
Mvg, S.
Om de liquidatie-datum van een SPAC te kennen snor ik het S-1 Formulier (FORM S-1 REGISTRATION STATEMENT) dat werd ingediend bij de SEC op.
Bij de meeste SPAC's ligt de liquidatiedatum op 12 tot 24 maanden na indiening (de termijn staat vermeld in het formulier).
neku liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4688
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

ChargePoint maakt beursgang bekend en breidt elektrisch oplaadnetwerk verder uit over Noord-Amerika en Europa
Bedrijfscombinatie met Switchback Energy Acquisition Corporation gewaardeerd op 2,4 miljard dollar

Amsterdam, 24 september 2020 - ChargePoint, toonaangevend op het gebied van laadstations voor elektrische voertuigen (EV), en Switchback Energy Acquisition Corporation (NYSE: SBE), een beursgenoteerd acquisitiebedrijf voor speciale doeleinden met een focus op de energiebranche, kondigen vandaag de ondertekening van een overeenkomst tot vorming van een bedrijfscombinatie aan. Deze bedrijfscombinatie onder de naam ChargePoint Holdings, Inc. wordt genoteerd op de New York Stock Exchange en is gewaardeerd op 2,4 miljard dollar. ChargePoint gebruikt de transactie om het bereik van het bedrijf in zowel Noord-Amerika als Europa te vergroten, het technologieportfolio verder uit te breiden en de verschillende bedrijfsonderdelen snel op te kunnen schalen.
jack. liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

lacrimas
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 116
Contacteer:

Bericht door lacrimas »

Dagelijks worden er nieuwe SPAC's opgericht en mergers aangekondigd. Voor wie dit wil opvolgen, kan dit snel en overzichtelijk via de Twitter account van @spac_insider.

https://twitter.com/spac_insider
Phil liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie