Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers


Luckin Coffee - LK

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Gebruikersavatar
Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 sep 2014 14:20
waarderingen: 641
Contacteer:

Re: Luckin Coffee - LK

Bericht door Munnybunny »

Sanxiang Metropolis

07-09 20:42 Hunan Dagblad

Ruixing Coffee opende een nieuwe winkel 8 juli

Ruixing Coffee opende de derde Youxiang-winkel in Shimao World Financial Center in Changsha. Dit is de 10e winkel die onlangs in Changsha is geopend tijdens de Ruixing-koffie-epidemie en de grootste op dit moment. Rijong is ook verhuisd. De verslaggever kwam naar de Ruixing Coffee Shimao Global Financial Center-winkel om Luckin coffee te bezoeken.





Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

     


Gebruikersavatar
Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 sep 2014 14:20
waarderingen: 641
Contacteer:

Re: Luckin Coffee - LK

Bericht door Munnybunny »

Op 19 maart werd een comité opgericht, gemachtigd door het bestuur van Ruixing Coffee om toegang te krijgen tot de documenten van het bedrijf en het gesprek op te nemen. Voorafgaand aan de aankondiging van Ruixing Coffee, tijdens het interne onderzoek, hebben de speciale commissie en externe consultants en verificateurs interviews gehouden en uitgebreide boekhoudkundige en gegevens analyse tests uitgevoerd. Op de avond van 1 juli kondigde Ruixing Coffee aan dat de transactie in april 2019 begon, wat resulteerde in een virtuele stijging in het vierde kwartaal van 2019 met een nettoresultaat van 250 miljoen yuan, 700 miljoen yuan, 1,34 miljard yuan. De aankondigingen in het vierde kwartaal bedroegen respectievelijk 150 miljoen Several. Meerdere medewerkers van Qian Zhiya, de voormalige CEO van Ruixing Coffee, namen deel aan de frauduleuze en toegenomen transacties van de medewerkers van Jinchang Coffee. Naast het ontslag van 6 medewerkers op 19 mei, onder wie 12 werknemers in Qian Zhiya zullen nog eens 15 werknemers worden gestraft. Op 5 juli nam Ruixing Coffee een speciale algemene vergadering van aandeelhouders. De stemming werd aangenomen om Lu Zhengyao, Li Hui, Liu Erbei. Tegelijkertijd stemde de vergadering om twee onafhankelijke bestuurders toe te voegen, Ying Zeng en Jie Yang. Op dit moment werken meer dan 6000 winkels van Ruixing nog steeds normaal. Insiders onthulden dat de gemiddelde dagelijkse bestellingen van Ruixing nu na de fraude op niveau zijn.
Stefkamielkafkajr liked last!

Gebruikersavatar
Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 sep 2014 14:20
waarderingen: 641
Contacteer:

Re: Luckin Coffee - LK

Bericht door Munnybunny »

Former Luckin Chairman Loses Control of Coffee Chain in Court
Chinese private-equity firm Centurium Capital to have the most voting rights
By Jing Yang
July 14, 2020 7:27 am ET

HONG KONG—Charles Lu, the co-founder and former chairman of Luckin Coffee Inc., has lost control of all his shares in the Chinese coffee chain following a recent court ruling, according to people familiar with the matter.

A court in the British Virgin Islands granted on July 9 an application by banks to wind up Haode Investments Inc., an entity controlled by Mr. Lu’s family trust that holds Luckin shares, and appointed KPMG as the liquidator of the assets, according to the people.

...

https://www.wsj.com/articles/former-luc ... 1594726066

Gebruikersavatar
Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 sep 2014 14:20
waarderingen: 641
Contacteer:

Re: Luckin Coffee - LK

Bericht door Munnybunny »

Vertaling Chinees/NL

In kort: groei


Ruixing Coffee's privédomein


De belangrijkste punten:
1,8 miljoen particuliere domeingebruikers dragen dagelijks meer dan 35.000 kopjes directe bestellingen bij en herinneren hen eraan meer dan 100.000 kopjes te promoten via groepsinformatie;
Het duurde slechts 3 maanden om dit doel te bereiken en meer dan 60% van hen zijn actieve gebruikers;
Nadat gebruikers zich bij de groep hebben aangesloten, neemt de maandelijkse consumptiefrequentie toe met 30%, het wekelijkse aantal aankopen met 28% en de MAU met 10%;
Op dit moment is de orderbijdrage van het privédomein het derde grootste kanaal geworden, dat de kanalen van het leveringsplatform van derden overtreft. De eerste is APP en de tweede is Mini-programma.
Het nieuwe stuk dat Luckin Coffee nog steeds brouwt, is een typische "LBS + deadline / tijd + community + privédomein". Dit model is eigenlijk heel goed voorstelbaar.
Het is voor het eerst dat Ruixing Coffee dit jaar met de buitenwereld spreekt over zijn eigen marketing self-help-strategie op marketingniveau.

In termen van tijd stond Ruixing in de voorhoede van de publieke opinie nadat het incident met financiële fraude aan het licht was gekomen. De buitenwereld heeft de afgelopen dagen meer aandacht besteed aan de veranderingen van de raad van bestuur en de CEO De aankondiging van Ruixing laat zien dat Guo Jinyi het roer overnam als voorzitter en CEO, Lu Zhengyao, Dazheng Capital Li Hui, Joy Capital Liu Erhai, en onafhankelijk bestuurder Shao Xiaoheng verliet de raad van bestuur. Iedereen let op veranderingen in management en kapitaal, maar ze realiseerden zich niet dat de zelfhulp van Luckin op de markt al een paar maanden geleden daadwerkelijk sneller ging. De basis van de nieuwe marketingstrategie is het privédomein en de gemeenschap.

Tot nu toe heeft Ruixing Coffee meer dan 1,8 miljoen particuliere domeingebruikers, waarvan 1,1 miljoen gebruikers zich hebben aangesloten bij meer dan 9.100 gebruikerswelzijnsgroepen die rond winkels zijn georganiseerd. Elke maand neemt het aantal mensen in de groep toe met een snelheid van meer dan 600.000.
Als wordt gezegd dat het sleutelwoord van de marketing van Luckin de expansieve splijtingsstrategie was, wordt het nu opgewaardeerd naar een verfijnde strategie voor gemeenschapsoperaties, en zijn marketingtrefwoorden veranderd van het trekken van nieuwe naar behoud en het verhogen van de frequentie. Nadat gebruikers privé-domeingebruikers waren geworden en de gemeenschap waren binnengekomen, nam de maandelijkse consumptiefrequentie met 30% toe, het aantal wekelijkse terugkoopstijgingen met 28% en de MAU met ongeveer 10%.

Elke dag plaatsen deze gebruikers bestellingen voor meer dan 35.000 bekers, en het herinneringsbericht zal opnieuw meer dan 100.000 bekers oproepen. Privédomein + community is het op twee na grootste orderbronkanaal geworden na App en Mini-programma.

In termen van tijd is de investering van Luckin in privédomeinen en -gemeenschappen meer dan 3 maanden, maar de werkelijke benodigde tijd is slechts de helft. Op weg naar de transformatie van het privédomein van Luckin Coffee was het een kleine hulp. Dus weet de tijd, net als het proces.
Dit is nog maar het begin. De aankomende strategie van Ruixing zal ook een nieuw tijdspel toevoegen (dat wil zeggen tijd / limiet + LBS + community + privédomein. Eerder was er een vergelijkbare modeldiscussie: een andere grote zakelijke kans werd geboren bij de aankoop van community-groepen: het was oorspronkelijk een verlies Nu wordt het een nieuwe kans), die grotere gevolgen kan hebben voor de omzet en prestatieverbetering en meer inspiratie kan opleveren voor de industrie.

De waarheid spreken is Ruixing Coffee CMO en zijn marketingteam.Tegenwoordig dient dit team ook als de operationele groeifunctie van de volledige gebruiker, en het is beter om het CGO (Chief Growth Officer) te noemen.
Om het lezen te vergemakkelijken, wordt de inhoud van de dialoog getrouw gepresenteerd in de vorm van echte record + dialoog, en we voeren de inhoud van de droge goederen rechtstreeks in.

Lees als volgt:
Na de epidemie begon Ruixing met het opbouwen van groepen: in de drie maanden is het aantal klanten meer dan 9.100, het aantal community-gebruikers is meer dan 1,1 miljoen en het aantal zakelijke WeChat-klanten is meer dan 1,8 miljoen. De basisgameplay is dat gebruikers van elke winkel eerst de chef-welzijnsfunctionaris als een vriend kunnen toevoegen en vervolgens de LBS-locatiegegevens van de winkel kunnen groeperen.
Beïnvloed door de epidemie, zijn sommige van de winkels van Ruixing (zoals die aan universiteiten) nog niet geopend. Momenteel beslaat de community-gameplay 90% van de winkels. Top 10-winkels hebben in feite meer dan 10 groepen, met 200 mensen in elke groep. Vorige maand werden in één maand meer dan 600.000 groepsgebruikers toegevoegd.

Statistieken over privédomeingebruikers op de WeChat-achtergrond
De positionering van Ruixing van de gemeenschap is het behouden en verhogen van de frequentie van oude gebruikers, het beter bereiken van gebruikers en het verhogen van de consumptiefrequentie, wat ook de kernwaarde is van een privédomein.
Momenteel kan de maandelijkse consumptiefrequentie van groepsgebruikers worden verhoogd met ongeveer 30%, omdat de groepsgebruikers zelf loyale gebruikers zijn van koffie en hoogfrequente gebruikers, zoals ongeveer 5-6 keer per maand besteden voordat ze lid worden van de groep, en 7-8 maanden nadat ze lid zijn geworden van de groep In de omgeving van.
Bovendien is het huidige wekelijkse terugkoopaantal met 28% gestegen, en de kloof tussen het toetreden tot de groep en eerder is vrij duidelijk. MAU is met ongeveer 10% gestegen, omdat het aantal gebruikersbases al erg groot is, dus het is in wezen onmogelijk om te stijgen. We hebben echter nog geen gebruikerssplitsing in de groep uitgevoerd, voornamelijk om nieuwe privédomein- en communitygebruikers uit de winkel te halen, dus het aantal gebruikers is niet sterk toegenomen, alleen de aankoopfrequentie en het aantal kopjes zijn toegenomen.
Op dit moment staan ​​het dagelijkse bekervolume en het enkele volume in de gemeenschap op de derde plaats in alle kanalen. De eerste is de app en de tweede is de applet. De derde is het privédomein en de gemeenschap: bestellingen voor coupons overschrijden 35.000 kopjes per dag en de gemeenschap herinnert eraan dat bestellingen meer dan 100.000 kopjes bevatten.
Hoewel de community het derde kanaal is, verschilt de positionering van het tweede kanaal en is het kleine programma een handig hulpmiddel bij het bestellen. De belangrijkste functie van de community is om wakker te worden en eraan te herinneren, gebruikers opnieuw te activeren en de consumptiefrequentie door oude klanten te verhogen. Net als het verzenden van sms-berichten, is het verzenden van sms-berichten vanuit het perspectief van gebruikersbewerkingen ook een herinnering en ontwaken.
Meer dan 60% van de community bestaat uit loyale gebruikers. Onze definitie van loyale gebruikers is: gebruikers die eerder een bestelling hebben geplaatst en binnen 30 dagen 4 bestellingen hebben geplaatst. In het verleden waren loyale gebruikers goed voor 20% -25% van de community, maar nu is er in dit deel minstens twee keer zoveel ruimte voor groei.
Wat de operaties betreft, verdeelt de gemeenschap voornamelijk voordelen en zullen er 4 activiteiten per dag zijn. 'S Morgens is de piekperiode van het werk rond 8.30 uur, voornamelijk herinneringen, en zullen enkele posters worden verzonden.Gebruikers plaatsen bestellingen nadat ze deze hebben gezien. Om 12 uur 's middags wordt de flitscoupon in de groep uitgegeven. Een groep heeft 10 coupons, een kortingsbon van 15 yuan, en het verificatiepercentage kan oplopen tot meer dan 40%. Middagthee wordt een reeks activiteiten zoals noten en sappen gepromoot. E-commerce-activiteiten worden 's avonds gepromoot, zoals wat hangende koffie, kantoorbenodigdheden, enz.

Vanuit gegevensoogpunt bestelt bijna elke groep meer dan 4 kopjes per dag. Meer dan 9.100 groepen kunnen meer dan 35.000 kopjes per dag en meer dan 1 miljoen kopjes per maand halen.

Enterprise WeChat-klantenbestandstatistieken
Daarnaast zullen er elke week ongeveer 2 mini-programma live-uitzendingen zijn en tot dusver zijn er 8 live-uitzendingen gedaan De beste live-uitzending heeft een order van meer dan 20.000 en de live-uitzending heeft op het hoogste moment de 100.000 overschreden. Het bekijken van gebruikers vanuit de community is goed voor ongeveer 70% van de totale gebruikers in de live-uitzendruimte. Zo komen meer dan 70.000 van de 100.000 mensen uit de community en meer dan 20.000 komen van WeChat, zoals WeChat public account en Moments. In de toekomst wordt geschat dat sommige gameplay van gebruikerssplijting zal worden toegevoegd aan de live uitzending en zal blijven verkennen en proberen.
Ruixing koos ervoor om zakelijke WeChat te gebruiken als het privédomein en de gemeenschap, en de tijd is beter. Omdat verschillende functies kunnen worden gerealiseerd:
Ten eerste zijn er duizenden mensen, en privédomeinen kunnen Luckin-gegevens en zakelijke WeChat-gegevens met elkaar verbinden en kunnen gebruikerstag-identificatie realiseren.
Ten tweede zijn er duizenden kortingsbonnen voor verschillende winkels. Verschillende winkels en verschillende producten kunnen verschillende kortingsbonnen uitgeven.
De derde is vrije-tijdpromotie. Na een tijdje hebben we deze functie. Bij sommige promoties om 16.00 uur koppelen we het voorraadbeheersysteem van de winkel aan de WeChat-groep van de winkel en maken we een klein programma. De voorraad van de winkel heeft voorraadkortingen. , Inventaris kan automatisch om 16.00 uur worden gewist.

Community Management System
dialoog
Zie de waarheid: hoe zit het met het herstel van de bestelling na de epidemie en financiële incidenten?
Luckin: Op de consumentenmarkt is de impact van de epidemie relatief groot. Er zijn nog steeds meer dan 200 universiteitswinkels die niet zijn geopend. Deze winkels hebben een gemiddelde van minimaal 800 tot 1.000 kopjes per dag.
Maar het recente bekervolume is in feite teruggekeerd naar het niveau van afgelopen december. We hebben dit jaar veel nieuwe producten gelanceerd: door de verbetering van de efficiëntie van winkeloptimalisatie, productinnovatie en effectieve push, community private domain-methoden, enz., Is het bekervolume geleidelijk hersteld.
De gemeenschap heeft meer dan 35.000 kopjes per dag, voor één winkel komt dat neer op een gemiddelde toename van 8-10 kopjes per dag per winkel.

Om eerlijk te zijn: wat is de impact op de industrie?
Ruixing: De impact van de epidemie van dit jaar zal uw onzekerheid over de toekomst vergroten, en de daling van het consumptieniveau zal een grotere impact hebben op grootschalige winkels en high-rent mode-winkels dan wij.
In het kleine en middelgrote winkelmodel is de eerste opening en sluiting van de winkel flexibeler, zijn de tweede huur en arbeid minder, en is het derde product kosteneffectief en kan het beter worden teruggekocht. Consumenten praten ook over deze ongevallen dit jaar. Ze ontdekten tenminste dat de koffiekwaliteit van Luckin erg goed is en dat er veel gelokaliseerde innovatieve producten zijn. Er zullen in principe om de twee weken nieuwe producten zijn, wat de gebruikersactiviteit en de consumptiefrequentie zal bevorderen.

Om eerlijk te zijn: hoeveel winkels gaat Ruixing niet open?
Rui Xing: In principe is ongeveer 10% van de winkels niet open.Als gevolg van de epidemie en andere gerelateerde factoren zijn sommige universiteitswinkels nog niet geopend en moeten de winkels met overlappende klantendekking en individuele slechte voordelen worden gesloten. Luckin gebruikte de community om gebruikers dit jaar te stabiliseren De community is afkomstig van loyale gebruikers die elke dag verkopen kunnen bijdragen. Bovendien zijn de kosten voor het opbouwen van een groep nu extreem laag, zijn ook onze dagelijkse groepssubsidies beperkt en wordt het hele inkomen gezonder.

Zie de waarheid: zal het aantal winkels dit jaar blijven groeien?
Luckin: Het moet een type uitbreiding zijn geweest, maar de strategie van dit jaar is aangepast. Individuele winkels met slechte voordelen of overlappende klantendekking worden "gesloten en overgedragen". Tegelijkertijd blijven we nieuwe winkels openen, kosten beheersen en inkomsten garanderen. Het is om de retentie en frequentie van bestaande gebruikers te verhogen, kosten te verlagen en efficiëntie te verhogen. Natuurlijk zal een goed gebied ook de winkelopening versnellen.

Zie de waarheid: Onlangs hebben sommige koffiemerken op Tmall een zeer snelle groei doorgemaakt. Heb je deze markt laten groeien?
Luckin: Ze verkopen oploskoffie en de markt is ook erg groot, die tientallen miljarden kan bereiken. Het is voornamelijk gemaakt van instantkoffie en sommige worden door ons en onze collega's verbouwd, bijvoorbeeld als het niet handig is om koffie te drinken tijdens een zakenreis, dan kopen we wat blikjes.
Maar we kunnen niet zeggen dat we het hebben laten vallen, omdat het verbruik van versgemalen koffie toeneemt.Veel gebruikers zoals Japan en Zuid-Korea zijn gestegen van één kopje per maand naar twee kopjes per maand en dan één kopje per dag. Groeiruimte is ieders consumptiegewoonte en dit plafond is vrij hoog.

Zie de waarheid: het laatste dat je noemde, is de combinatie van "tijd + regio + gemeenschap" -gameplay. Vorig jaar besprak een gemeenschapsgroep kopen al zo'n model. Zo vervalt het tijdelijke product om 10 uur 's avonds en beginnen kortingen om 5 of 6 uur.Na het werk gaan gebruikers direct naar nabijgelegen supermarkten en verswinkels om ze af te halen.
Luckin: Ze moeten vertrouwen op het dataniveau van de verswinkel zelf, als er geen product- en voorraadgegevens zijn, zal dat lastig zijn. Ruixing zal de voorraadgegevens van de oorspronkelijke managementgegevens van de supply chain van de winkel verwijderen. Over het algemeen zal de korting voor tijdelijke producten zeer laag zijn en kan deze zelfs minder dan 50% bedragen. Als ze goed worden verkocht, kan dit het verliespercentage van de goederen verminderen en de goederen in de winkel verhogen. Aandeel van operationele kosten.
Deze functie hangt niet alleen af ​​van de eigen digitaliseringsmogelijkheden van de winkel, maar ook van het bestaan ​​van de community, anders zijn de bedrijfskosten relatief hoog en zullen we de eerste versie in deze dagen vrijgeven. Nadat 16.00 uur inactief is, kan al het goederenverlies om 19.00 uur optreden, dus in theorie zal de hoeveelheid Ruixing van middag tot avond toenemen met een of twee golven.

Zie de waarheid: verwijst de strategie van de community-operatie naar de sociale e-commerce-gameplay?
Ruixing: Ze geven vooral de voorkeur aan sociale e-commerce en ze zijn geen LBS (geografische locatie-informatie, hier verwijst naar de omgeving van de winkel). Ruixing is voornamelijk gebaseerd op LBS (winkels) en is in feite een levend netwerk met een straal van 1 km.

Veel van de bestaande traditionele koffiewinkels hebben geen digitale basis en het is moeilijker om in de community te spelen, omdat het nodig is om de communitygegevens te verbinden met de originele app- en appletgegevens, en met de gebruikersconsumptiegegevens, en vervolgens naar duizenden mensen te gaan. Effectieve stimulatie. Hoewel het eenvoudig klinkt, hebben veel winkels niet de voorwaarden.
Er kan worden gezegd dat Ruixing gebruikersgegevens heeft geopend en gegevens heeft opgeslagen en gebruikerscontacten van de app naar de WeChat-gemeenschap heeft geïntegreerd. Deze gegevensactiva en experimenten zijn nog steeds vrij innovatief.

Het volgende dat we willen testen, is wekelijks één-op-één contact. De eerste stap is het sorteren van de gewichten, bijvoorbeeld gebruikers die kortingsbonnen in de app hebben ontvangen, zullen deze niet in het privédomein plaatsen. Ten tweede zullen, na kennis te hebben genomen van de consumptiegewoonten van de gebruiker, verschillende producten en promoties worden ontworpen voor verschillende gebruikers, terwijl ze de winst van de goederen verzekeren, maar ze kunnen ook voldoen aan de verschillende voorkeuren van gebruikers.

Zie de waarheid: uw systeem voor gegevensanalyse is zeer sterk en het beheer is zeer gedetailleerd?
Rui Xing: Ja. De eerdere gegevensverzameling van Luckin is erg goed, en nu is het om communitygegevens te verbinden met gebruikers- en opslaggegevens. Alle gebruikers worden toegevoegd aan WeChat van het bedrijf om verfijnde bewerkingen uit te voeren.

Zie de waarheid: hoeveel mensen schat u het maximale aantal mensen in privédomeinen en gemeenschappen?
Luckin: Als je 2 miljoen mensen in de gemeenschap kunt bereiken, kun je minstens 70.000 kopjes per dag meenemen. Als het via operationele middelen rechtstreeks ongeveer 100.000 kopjes zou moeten kunnen bereiken. Een maand kan 3 miljoen kopjes extra opleveren. De kernindicator van Ruixing is natuurlijk niet om onmiddellijk met de verkoop te beginnen, maar om eerst een privé-domeinverkeerpool op te bouwen.

Gebruikersavatar
Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 sep 2014 14:20
waarderingen: 641
Contacteer:

Re: Luckin Coffee - LK

Bericht door Munnybunny »

Om eerlijk te zijn: de snelheid is best snel.
Rui Xing: Geen vergelijking, ik weet niet hoe snel. Er wordt gezegd dat er zoveel groepen onmiddellijk zullen worden gebouwd en dat de QR-code voor het betreden van de groep aan het eind van de dag moet worden uitgeschakeld, anders zullen veel mensen de groep niet kunnen betreden. De bovengrens van de groepsvermelding van de vorige dag was 50.000-100.000.
Bovendien is het momenteel een grijstinttest. Als er niet één klik is, worden alle winkels in het hele land geopend. Open bijvoorbeeld eerst 50 winkels en geef ze vervolgens geleidelijk vrij nadat de test is geslaagd. Dit is relatief stabiel, anders komen er te veel gebruikers en kan de service de service niet bijhouden. Luckins ervaring op dit gebied is ook aan het verkennen, en velen van hen hebben het witboek over privédomeinverkeer gezien.

Zie de waarheid: hoe zit het met de verhoging van de frequentie en eenheidsprijs van bestellingen geplaatst door de gemeenschap?
Luckin: De maandelijkse frequentie van gebruikers die bestellingen plaatsen nadat ze lid zijn geworden van de groep, is met ongeveer 30% gestegen in vergelijking met voordat ze lid werden van de groep. De stijging van de eenheidsprijzen is meer het gevolg van de prijsaanpassing van Ruixing, die niets met de gemeenschap te maken heeft.

Theoretisch, na de prijsverhogingen, zal de frequentie afnemen, maar onze groepsgebruikers zelf zijn midden- en hoogfrequente gebruikers.Na toetreding tot de groep neemt de herinneringsfrequentie toe en neemt ook de consumptiefrequentie toe.

Om eerlijk te zijn: wat is het verschil tussen het aandeel van communityorders en apps en applets?
Rui Xing: Bestellingen in de community worden ook gedaan via applets. De kortingsbonnen die we uitgeven, worden allemaal rechtstreeks in applets geconsumeerd, en natuurlijk zullen sommige gebruikers in de app consumeren. Momenteel verbruiken gemeenschapsgebruikers rechtstreeks meer dan 35.000 kopjes dagelijkse activiteiten in de groep.We schatten dat indirect geheugengebruik meer dan 100.000 kopjes per dag kan opleveren voor het miniprogramma.
Stefkamielkafkajr liked last!

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 757
Lid geworden op: 25 dec 2013 21:48
waarderingen: 244
Contacteer:

Re: Luckin Coffee - LK

Bericht door Stefkamielkafkajr »

aandeel voor een paar Q in de kast steken en niet terug kijken tot de fraudeperikelen gaan liggen zijn .
ze doen er alles aan om zo goed mogelijk er uit te komen
hun zakenmodel zal dit wel bewijzen door de aanwezigheid van allerlei moderne communicatie mogelijkheden
ik verwacht toch dat het aandeel tegen het einde van het jaar terug rond de 15$ noteert
Altice europe,aegon,, euronav, acacia pharma,fagron,,, greenyard ,pharming, , econocom.Xfab.oxurion.sorrento therapeutics.luckin coffe adr

Gebruikersavatar
Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 sep 2014 14:20
waarderingen: 641
Contacteer:

Re: Luckin Coffee - LK

Bericht door Munnybunny »

Luckin Coffee reportedly achieves overall breakeven in July

2020-08-10 12:38:10 GMT+8

Luckin Coffee, mired in financial fraud, is showing more and more signs of moving towards profitability.


Excluding the more than 300 stores in universities that are temporarily closed due to the epidemic, the Starbucks challenger has achieved overall break-even in July 2020, China Science and Technology News Network quoted people with knowledge of the matter as saying, adding that based on current operational progress, it is expected to achieve overall profitability in 2021.

The financial misrepresentations did not have a significant impact on Luckin Coffee's operations, mainly due to losses from epidemic and other related factors, the report said.

Luckin Coffee has achieved positive cash flow per store in July, thanks to the recovery of economic activity and consumption in China.

As the handling of the financial fraud case nears completion, a strategic shake-up at Luckin Coffee has also emerged, with a new management team taking over, according to the report. The new management has come on board and defined a new strategic plan for Luckin Coffee, which includes rapid expansion to capture markets and a refinement of operations to create profitability.

While the restructuring is underway, Luckin Coffee's marketing strategy has also shifted, with the company now focusing on the value of scale for its existing users and upgrading its marketing to focus on retention and frequency of its existing users.

According to data released by third-party organizations, in less than 20 days, Luckin Coffee added 800,000 new users in its private circles for a total of 2.6 million, with over 9,000 WeChat groups.

In addition, the number of fans on Luckin Coffee's WeChat service account has reached more than 20 million, and it now has up to 50 million app users, the report said.
Stefkamielkafkajr liked last!

Gebruikersavatar
vault77
Premiummember
Premiummember
Berichten: 616
Lid geworden op: 28 jan 2013 14:11
Locatie: VAULT 77
waarderingen: 132
Contacteer:

Re: Luckin Coffee - LK

Bericht door vault77 »

hey sinds gisteren terug in@2,4$ ...voor de fans posten jullie even het laatste nieuws.
groeten
ps:speciaal groeten aan munny ☕

Gebruikersavatar
Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 sep 2014 14:20
waarderingen: 641
Contacteer:

Re: Luckin Coffee - LK

Bericht door Munnybunny »

Luckin Coffee is Still Booming
BY JEFFREY.W
August 14, 2020
Leave a Comment on Four Months After the Financial Scandal, Luckin Coffee is Still Booming
Luckin Coffee held a mid-2020 meeting within its company on August 8, 2020.

The Chinese coffee chain was known around the world in April 2020 when its financial fraud was disclosed. However, in China, the financial fraud incident does not seem to affect the company’s word-of-mouth and actual business operations.

According to insiders involved in the meeting, Luckin had made a single store profit by July 2020. In addition, due to the impact of the epidemic, it has slowed the pace of opening new stores, which makes the company as a whole expected to be profitable by 2021.

Luckin Coffee is a Chinese coffee chain founded in October 2017. It took only 17 months from the establishment of the company to its listing on NASDAQ. For overseas investors, the company’s early growth rate attracted attention, but some of the growth data later proved to be bogus.

On January 31, 2020, Muddy Waters released a Luckin short report, accusing Luckin of fabricating financial and operating data to deceive investors. Luckin was suspended from trading on April 7 and was eventually delisted on June 29.

On July 31, 2020, audited by the Chinese Ministry of Finance, Luckin inflated 2.246 billion yuan in transaction volume, 2.119 billion yuan in income and 1.211 billion yuan in costs and expenses during the period from April 2019 to the end of 2019. According to the final audit results, Luckin’s real income in 2019 may be about 3.2 billion yuan.

Affected by the financial fraud incident, the company’s former CEO Liu Liao, former COO Liu Jian, former CTO he Gang, former CHO Yin Honglei have all left. And the company has reorganized its board twice in past four months.

At the same time, the company is facing a number of lawsuits from the Chinese government, SEC and investors.

But what may surprise overseas investors is that financial fraud has never affected Chinese consumers’ enthusiasm for Luckin.

As the beginning of the incident, many people called Luckin Coffee the “light of Chinese enterprises” and were more willing to use the high coupons distributed by Luckin to buy coffee in it. Because from these consumers’ point of view, Luckin Coffee has brought cheap and delicious coffee to Chinese consumers by deceiving investors in the US secondary market.

In the eyes of many Chinese consumers, it is not unacceptable for companies to engage in financial fraud in order to obtain more financing in the early stages of development.

Luckin has always been described as a strong competitor to Starbucks, but in fact, Luckin coffee has long overtaken Starbucks in the minds of Chinese consumers.

At the end of 2019, Luckin announced 4509 stores, while Starbucks had only 4292 on Chinese mainland in the same period. Coupled with the fact that the average price of Luckin’s beverage and food is only 1/3 of Starbucks’, so excluding those fake transactions, Luckin throws remain far more frequent than Starbucks.

In the first half of 2020, although Luckin reduced the number of new stores affected by the epidemic, it launched many new products and a new theme store, and began working with Haagen-Dazs, an ice cream brand owned by General Mills. It has launched 100 new SKU( stock keeping unit ) in the last three months, many of which have a similar taste to Starbucks’s Frappuccino and Teavana series, but cost only 1/2 for the same Starbucks’s.


This means that Luckin’s internal product development and business cooperation procedures are almost unaffected by financial fraud.

The company also dabbled in social ecommerce in June 2020, using Tencent’s WeChat Work to build more than 9100 local coffee groups across the country. In these groups, users can receive time-limited coupons with a higher amount of discount. According to Yang Fei, current CMO of Luckin Coffee, Luckin can sell 35000 cups of coffee a day through this channel alone.

So far, unlike the pessimism of overseas investors, Chinese consumers almost completely disagree that Luckin will go bankrupt.

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 757
Lid geworden op: 25 dec 2013 21:48
waarderingen: 244
Contacteer:

Re: Luckin Coffee - LK

Bericht door Stefkamielkafkajr »

Munnybunny schreef:
16 aug 2020 10:08
Luckin Coffee is Still Booming
BY JEFFREY.W
August 14, 2020
Leave a Comment on Four Months After the Financial Scandal, Luckin Coffee is Still Booming
Luckin Coffee held a mid-2020 meeting within its company on August 8, 2020.

The Chinese coffee chain was known around the world in April 2020 when its financial fraud was disclosed. However, in China, the financial fraud incident does not seem to affect the company’s word-of-mouth and actual business operations.

According to insiders involved in the meeting, Luckin had made a single store profit by July 2020. In addition, due to the impact of the epidemic, it has slowed the pace of opening new stores, which makes the company as a whole expected to be profitable by 2021.

Luckin Coffee is a Chinese coffee chain founded in October 2017. It took only 17 months from the establishment of the company to its listing on NASDAQ. For overseas investors, the company’s early growth rate attracted attention, but some of the growth data later proved to be bogus.

On January 31, 2020, Muddy Waters released a Luckin short report, accusing Luckin of fabricating financial and operating data to deceive investors. Luckin was suspended from trading on April 7 and was eventually delisted on June 29.

On July 31, 2020, audited by the Chinese Ministry of Finance, Luckin inflated 2.246 billion yuan in transaction volume, 2.119 billion yuan in income and 1.211 billion yuan in costs and expenses during the period from April 2019 to the end of 2019. According to the final audit results, Luckin’s real income in 2019 may be about 3.2 billion yuan.

Affected by the financial fraud incident, the company’s former CEO Liu Liao, former COO Liu Jian, former CTO he Gang, former CHO Yin Honglei have all left. And the company has reorganized its board twice in past four months.

At the same time, the company is facing a number of lawsuits from the Chinese government, SEC and investors.

But what may surprise overseas investors is that financial fraud has never affected Chinese consumers’ enthusiasm for Luckin.

As the beginning of the incident, many people called Luckin Coffee the “light of Chinese enterprises” and were more willing to use the high coupons distributed by Luckin to buy coffee in it. Because from these consumers’ point of view, Luckin Coffee has brought cheap and delicious coffee to Chinese consumers by deceiving investors in the US secondary market.

In the eyes of many Chinese consumers, it is not unacceptable for companies to engage in financial fraud in order to obtain more financing in the early stages of development.

Luckin has always been described as a strong competitor to Starbucks, but in fact, Luckin coffee has long overtaken Starbucks in the minds of Chinese consumers.

At the end of 2019, Luckin announced 4509 stores, while Starbucks had only 4292 on Chinese mainland in the same period. Coupled with the fact that the average price of Luckin’s beverage and food is only 1/3 of Starbucks’, so excluding those fake transactions, Luckin throws remain far more frequent than Starbucks.

In the first half of 2020, although Luckin reduced the number of new stores affected by the epidemic, it launched many new products and a new theme store, and began working with Haagen-Dazs, an ice cream brand owned by General Mills. It has launched 100 new SKU( stock keeping unit ) in the last three months, many of which have a similar taste to Starbucks’s Frappuccino and Teavana series, but cost only 1/2 for the same Starbucks’s.


This means that Luckin’s internal product development and business cooperation procedures are almost unaffected by financial fraud.

The company also dabbled in social ecommerce in June 2020, using Tencent’s WeChat Work to build more than 9100 local coffee groups across the country. In these groups, users can receive time-limited coupons with a higher amount of discount. According to Yang Fei, current CMO of Luckin Coffee, Luckin can sell 35000 cups of coffee a day through this channel alone.

So far, unlike the pessimism of overseas investors, Chinese consumers almost completely disagree that Luckin will go bankrupt.
de mijne liggen op de plank te rijpen met de hoop dat ze flink zullen stijgen na een paar goede Q
het is zeer hoop gevend dat zij coffeshops blijven openen zowel in china en de VS
Altice europe,aegon,, euronav, acacia pharma,fagron,,, greenyard ,pharming, , econocom.Xfab.oxurion.sorrento therapeutics.luckin coffe adr

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!


Plaats reactie